w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego

Data: 2010-11-02 13:42:22
Autor: 1634Racine
w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego
w sprawie dysku zewnetrznego zakladam, że poszukuje osobno dysku i osobno
obudowy:

- 1 TB [w ostatecznosci -> 1.5 TB]
- 3.5"
- 5400 [bo po co mi 7000 dla zewnetrznego]
- usb 2.0 [nie musi 3.0, calkowicie wystarczy mi 2.0]
- ATA [nie sata]
- cichy
- obudowa na dobrym chipie

Jaki doradzicie dysk i obudowe  z w/w cechami?

[tak btw: mam od paru lat zewnetrzny seagate 100 giga, w wowczas mi
doradzonej
obudowie ICY BOX z chipem NEC'a - jakość! - i calosc do dzisiaj dziala
super, w zasadzie
bezglosnie, ale lata leca i pytanie - co DZISIAJ kupowac dbajac przy okazji
o korzystna cene zakupu...]

Data: 2010-11-02 14:13:09
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego
Dnia 2010-11-02, o godz. 13:42:22
"1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał(a):

w sprawie dysku zewnetrznego zakladam, że poszukuje osobno dysku i
osobno obudowy:

- 1 TB [w ostatecznosci -> 1.5 TB]
- ATA [nie sata]

I te wymogi powodują że raczej nie znajdziesz rozwiązania. Największy
dysk ATA jaki spotkałem gdy szukałem pojemnych dysków ATA do
rejestratorów wideo równo 2 lata temu to były Hitachi 750GB. W styczniu
2009 już były niedostępne i musiałem kupić dyski 640GB też Hitachi bo
były jeszcze teoretycznie WD i Seagate ale nie miał ich żaden polski
dystrybutor. W tej chwili można jeszcze kupić 500GB Seagate i WD. Po co
chcesz pakować się w technologię która już nie jest rozwijana?

Zdrówko

Data: 2010-11-02 15:06:41
Autor: 1634Racine
w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego
Maciek Babcia Dobosz in news:20101102141309.0a8ebba9babcia-workstation
[...]

zasugerowalem sie - bez sensu - że w (starym) laptopie mam ata, to i zewnetrze musi byc ata, a jakie to ma znaczenie, skoro i tak komunikuje sie z laptopem/pecetem przez interfejs usb  :)

OK, wiec obudowa osobno i dysk osobno - ale SATA.
Wszystkie pozostale parametry bez zmian:

Jakies sugestie: co kupowac?

Data: 2010-11-02 13:11:38
Autor: januszek
w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego
1634Racine napisa?(a):

Jakies sugestie: co kupowac?

To co ma najlepsza gwarancje ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-11-02 17:09:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-11-02 15:06, Użytkownik 1634Racine napisał:

OK, wiec obudowa osobno i dysk osobno - ale SATA.
Wszystkie pozostale parametry bez zmian:
- 1 TB [w ostatecznosci -> 1.5 TB]

- usb 2.0 [nie musi 3.0, calkowicie wystarczy mi 2.0]

Mam dwie wątpliwości.
Dysk większość ludzi kupuje jednak na lata więc nie ograniczał bym
pojemności do 1 lub 1,5 TB tylko kupił taki w którym jeden GB wyjdzie
najtaniej.
USB 3.0 da sporą większą prędkość przesyłu danach.
Nawet jeśli teraz nie masz USB 3.0 w kompie to możesz dokupić
kartę (jeśli to stacjonarny) lub za jakiś czas wymienisz
na taki z USB 3.0. Wtedy wymienisz też obudowę, pytanie tylko
czy warto za obudowy płacić dwa razy ?

Pozdrawiam

Data: 2010-11-02 21:09:10
Autor: boxfish
W dniu 2010-11-02 17:09, RadoslawF pisze:

[...]

Nie, lepiej dziś za usb 3.0 przepłacić 3 krotnie i przez najbliższy czas z tego nie korzystać

Data: 2010-11-02 21:17:01
Autor: marfi
Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iapr5c$dtg$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-11-02 17:09, RadoslawF pisze:
....>
Nie, lepiej dziś za usb 3.0 przepłacić 3 krotnie i przez najbliższy czas z tego nie korzystać

Oczywiście, że nie warto.

--
marfi

Data: 2010-11-03 01:10:24
Autor: 1634Racine
w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego
RadoslawF in news:iapd4a$f06$1node1.news.atman.pl
[...]

Wowczas, gdy bede MUSIAL miec 3.0, to
sobie kupie 3.0 za kwote, za ktora dzisiaj mam 2.0. Po licho mi dzisiaj 3.0,gdy jeszcze godzine temu bylo ok z 2.0.
Tak samo z dyskiem: w zasadzie moge zmiescic sie juz na 200-300 giga i to bardzo bardzo swobodnie. Wiec
1-1,5 TB to horyzont tej sytuacji.

Ale moze nie piszmy "tak najogolniej", piszmy o konkretach,czyli co kupowac,
co konkretnie kupowac, o to pytalem.

Data: 2010-11-02 14:32:12
Autor: MadMan
Dnia Tue, 2 Nov 2010 13:42:22 +0100, 1634Racine napisał(a):

w sprawie dysku zewnetrznego zakladam, że poszukuje osobno dysku i osobno
obudowy:

- 1 TB [w ostatecznosci -> 1.5 TB]
- ATA [nie sata]

Masz jakieś logiczne wytłumaczenie tego wymogu? Według mnie jest to bez
sensu, szczególnie przy nowym dysku i obudowie.
Obawiam się że takie zestawienie jest niemożliwe do spełnienia. O ile w
stacjonarnym jeśli masz tylko ATA (a od 7 lat to praktycznie nie
występuje) możesz ratować się przelotką, przy dyskach zewnętrznych tak
się nie da. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-02 15:07:36
Autor: 1634Racine
w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego
MadMan in news:186r9k7fdzlfd$.dlgrower.power.pl
[...]

juz zmienilem - w drugim swoim poscie - wymagania.
I co? jaka rada?

Data: 2010-11-02 16:47:49
Autor: MadMan
w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego
Dnia Tue, 2 Nov 2010 15:07:36 +0100, 1634Racine napisał(a):

I co? jaka rada?

Ja lubię dyski WD... :)
Co do obudowy nie wypowiem się. Sam mam Wellanda, ale ma ponad 5 lat, i
to jest 2.5". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-04 07:53:30
Autor: M
w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego
Witam.
Mam 4 Samsungi 3.5'' 1.5T 3.5' Eco od 2 lat najlepsza cena za 1M ( 1 za 480 a ostatni za 280PLN  na All)  2T to 380:-(
w obudowch Made in China 30 PLN Allegro,aluminium ale dyski wisza na 4 srubach ! a i tak sa zimne w tych "termosach"
Non stop HOT spot i nic sie nie dzieje.... zasilanie zrobilem sobie z PC
USB 2.0 calkowicie wystarcza do mechanicznych dyskow 5400 :-)
Wiecej LAP ma eSATA niz USB 3 (bojkotowane przez Intela jako produkt trupa Nvidia)

w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego