[ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne?

Data: 2010-06-27 23:04:19
Autor: 1634Racine
[ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne?
1634Racine in news:i052vn$p53$1inews.gazeta.pl
poglad ten wyglosil czlowiek, ktorego nie mogę posadzac o doktrynalna niechęć przed euro:
"[...] przynależnosc do strefy euro jest zdecydowanie _korzystna_ dla polskiej gospodarki pojmowanej jako calosc.
Ale _nie_jest_korzystna_  dla pojedynczego Polaka. I to na tym polega
polski  klopot z wejsciem do strefy euro [...]".
Pytania:
1.
czy mozecie merytorycznie wyjasnic: dlaczego tak jest [jesli wg Was tak wlasnie jest]? Czyli: na czym polega ta opozycja?
2.
czy ta opozycja w sprawie korzysci oraz ich braku [jesli potwierdzacie,
że  jest]: gospodarka vs. czlowiek pojedynczy jest fenomenem polskim,
czy to  zjawisko w calej Europie, że bycie w strefie euro jest OK dla
gospodarek  krajowych, ale juz mniej - co najmniej - korzystne dla
poszczegolnych ludzi?

rozumiem z dotychczasowej dyskusji, że zborna, zredagowana w jakichś punktach "za/przeciw" i odnosząca sie do napisanych przeze mnie w root poscie pogladach odpowiedź - nie jest mozliwa? :)

Data: 2010-06-27 23:40:49
Autor: MarekZ
Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i08ecs$910$3@inews.gazeta.pl...

rozumiem z dotychczasowej dyskusji, że zborna, zredagowana w jakichś punktach "za/przeciw" i odnosząca sie do napisanych przeze mnie w root poscie pogladach odpowiedź - nie jest mozliwa? :)

Nie wydaje się możliwa, bo i koncepcja przedstawiona w root-poście nie wydaje się sensowna.

Wymagałoby to bowiem aby zyski z przyjęcia EUR (zakładając, że one będą istnieć) zostały skomasowane w rękach niewielkiej ilości osób (lub instytucji), w stosunku do całej ludności polskiego państwa. Niespecjalnie można sobie wyobrazić tak funkcjonujący mechanizm, przynajmniej mnie nie przychodzi to łatwo. Bo kto miałby być tym zarabiającym?

[ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne?