Data: 2012-04-21 17:29:45 | |
Autor: nazgul | |
wżer na wałku rozrzadu | |
pytanie co spowodowalo ten wzer, dla mnie wżer to dziura wyżarta czyli zjawisko chemiczne to mi wygląda na efekt czysto fizyczny zmęczeniowy może coś ze smarowaniem jest nie tak? lub żle złożone skoro już były problemy. albo ktoś polskim zwyczajem wsypał przez wlew oleju garść groszaków? albo wióry jakies w oleju... oraz czy warto sie tym przejmowac ? moim zdaniem należy i to bardzo identyczne zniszczenia oglądałem na krzywkach tarczy pompy wtryskowej (tez współpracuje z rolkami) chyba robią się jak coś twardego trafia między krzywkę i rolkę. - pompa była praktycznie zmielona w środku. |
|
Data: 2012-04-21 17:55:24 | |
Autor: marcin | |
wżer na wałku rozrzadu | |
W dniu 2012-04-21 17:29, nazgul pisze:
pytanie dlaczego reszta krzywek bez objawow zuzycia? i zwroc uwage ktora strona krzywki jest uszkodzona. specjalnie zaznaczylem kierunek obrotow. gdyby cos ze smarowaniem bylo nie tak, to mysle ze przytarlo by z drugiej strony i na samej gorze. |
|
Data: 2012-04-21 23:19:30 | |
Autor: nazgul | |
wżer na wałku rozrzadu | |
W dniu 2012-04-21 17:55, marcin pisze:
W dniu 2012-04-21 17:29, nazgul pisze: bo ten akurat zawór/kryzwka była felerna, przycierająca się żle złożona zły luz... ? i zwroc uwage ktora smarowanie to tylko jedna z opcji skoro uważasz że ją wyeliminowałeś to się ciesz. |
|
Data: 2012-04-22 02:35:09 | |
Autor: marcin | |
wżer na wałku rozrzadu | |
smarowanie to tylko jedna z opcji Karolek napisal ze jest to pitting. spoko tylko nie bardzo rozumiem co go spowodowalo. |
|
Data: 2012-04-22 10:49:39 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
wżer na wałku rozrzadu | |
Dnia Sun, 22 Apr 2012 02:35:09 +0200, marcin napisa³(a):
Karolek napisal ze jest to pitting. spoko tylko nie bardzo rozumiem co go spowodowalo. http://pl.wikipedia.org/wiki/Zu¿ycie_wykruszaj±ce -- Jacek |
|
Data: 2012-04-22 12:41:39 | |
Autor: marcin | |
w¿er na wa³ku rozrzadu | |
W dniu 2012-04-22 10:49, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 22 Apr 2012 02:35:09 +0200, marcin napisa³(a): czytalem. nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie. |
|
Data: 2012-04-22 13:07:25 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
w¿er na wa³ku rozrzadu | |
Dnia Sun, 22 Apr 2012 12:41:39 +0200, marcin napisa³(a):
W dniu 2012-04-22 10:49, Jacek Maciejewski pisze: Ale¿ jest :) ¯adnego specjalnego dodatkowego czynnika nie trzeba ¿eby gdzie¶ wystapi³a jaka¶ forma zmêczeniowego uszkodzenia regularnie naprê¿anej powierzchni. Zapewne twoje niedowierzanie bierze sie z tego ¿e: 1. Akurat ciebie to spotka³o 2. Akurat na jednej krzywce Jedyne co mnie dziwi, to ¿e uszkodzenie nastapi³o na zstêpuj±cym zboczu krzywki a nie wstêpuj±cym, gdzie s± wiêksze obci±¿enia. Mo¿e dodatkowo na³o¿y³a siê wada materia³owa. -- Jacek |
|
Data: 2012-04-22 17:01:09 | |
Autor: marcin | |
w¿er na wa³ku rozrzadu | |
Ale¿ jest :) ¯adnego specjalnego dodatkowego czynnika nie trzeba ¿eby no wlasnie dlatego nie wiem co bylo powodem :) po prostu zawsze na poczatku odrzucam wady materialu a przyczyny szukam w bledzie czlowieka. zostawiamy to i zobaczymy co bedzie po 15kkm. jakby co to zalozywy w trasie zapasowy stary walek ktory mimo wytartych krzywek dzialal calkiem poprawnie przez wiele km. |
|
Data: 2012-04-22 10:16:09 | |
Autor: nazgul | |
wżer na wałku rozrzadu | |
W dniu 2012-04-21 17:55, marcin pisze:
W dniu 2012-04-21 17:29, nazgul pisze: pytanie dlaczego reszta krzywek bez objawow zuzycia? i zwroc uwage ktora http://www.sacskyranch.com/camshaft.htm |