wXP zmienia sprzęt

Data: 2010-10-27 11:21:57
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
Chcę przełożyć ten sam już dawno zainstalowany WindowsXP na inny
znacznie znacznie znacznie nowszy komputer (choć również chipset i CPU
Intela).

Pytanie: czy nie najszybciej będzie tak:

Krok 1. JESZCZE na poprzednim komputerze zainstalować komplet
sterowników DO NOWEGO SPRZĘTU (ściągniętych z portalu producenta)
(na poprzednim komputerze - bo na nowym wiadomo - bez tych sterowników
- windows w ogóle się nie uruchomi)

Krok 2. przekopiować partycję z systemem z dysku poprzedniego
komputera na dysk nowego komputera - przy pomocy jakiegoś "Magic
Partition Manager"

Krok 3. uruchomić (czy "wstanie"?) tak przekopiowany XP na nowym
komputerze i ewentualnie doinstalować wszystko o co poprosi

Czy taki sposób zmiany sprzętu ma szanse zadziałać?
Poproszę o opinie Szanownych Groupowiczów! :)

Data: 2010-10-27 13:18:10
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 27, 8:41 pm, Tomasz Jasiński <Belze...@invalid.invalid> wrote:

>Krok 3. uruchomić (czy "wstanie"?) tak przekopiowany XP na nowym
>komputerze i ewentualnie doinstalować wszystko o co poprosi
(...)

Tak czy inaczej nie obędzie się bez telefonu do MS połączonego z
wciskaniem kitu o awarii sprzętu:http://www.pcbuyerbeware.co.uk/ProductActivation.htm

XP jak wykryje, że sprzęt mu się zmienił to Aktywacja Produktu się
zresetuje?
I co, trzeba aktywować ponownie? Jak mam legalną licencję to w czym
problem?

Data: 2010-10-29 09:53:14
Autor: Smok Eustachy
wXP zmienia sprzęt
Dnia Wed, 27 Oct 2010 13:18:10 -0700, Xian Mi Mao napisał(a):

On Oct 27, 8:41 pm, Tomasz Jasiński <Belze...@invalid.invalid> wrote:
/.../
XP jak wykryje, że sprzęt mu się zmienił to Aktywacja Produktu się
zresetuje?
I co, trzeba aktywować ponownie? Jak mam legalną licencję to w czym
problem?

Masz OEM czy BOX?
ZrĂłb na starym kompie plytke instalacyjna ze sterownikami

Data: 2010-10-29 05:07:29
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 29, 11:53 am, Smok Eustachy <smok.eusta...@wurg.pl> wrote:
Masz OEM czy BOX?

OEM.

Zrób na starym kompie plytke instalacyjna ze sterownikami

A czy SATA też w tych sterownikach też będzie? Które mniej więcej
sterowniki są odpowiedzialne za SATA?

A i jeszcze jest taki problem z czystą instalacją, że tamta instalka
(z 2002 roku) nie zna przecież pojemności dysków ponad 100GB. Trzeba
coś ustawić w Rejestrze (w już działającym XP) ale jak wpisac
ustawienia Rejestru na zbiorze instalacyjnym? (Bo ten instalator
zwyczajnie nie widzi partycji.) Tego to nawet chyba nLite nie
proponuje... (Jeśli jednak proponuje to prosze powiedzcie w którym
miejscu?)

Data: 2010-10-29 14:54:04
Autor: Przemek
wXP zmienia sprzęt
Xian Mi Mao nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
[...]

Tym bardziej zrób sobie płytkę instalacyjną ze zintegrowanym sp3.
Poszukaj info nt. przełącznika do servicepacka "/integrate:<ścieżka>"
Jak to potem wrzucić na CD żeby się zabootowało też znajdziesz w sieci.
Przem

Data: 2010-10-29 07:43:20
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 29, 2:54 pm, "Przemek" <r...@onet.pl> wrote:
Tym bardziej zrób sobie płytkę instalacyjną ze zintegrowanym sp3.

a sterowniki?
Próbowałem je zintegrować z instalacją (wraz z SP3) przy pomocy
'nLite' lecz problem w tym, że połowa tych sterowników ściągniętych z
portalu producenta jest w postaci Setup.exe - nie ma tam plików
"*.inf" - nawet kiedy rozpakuję ów Setup.exe przy pomocy 7z - a nawet
rekurencyjnie rozpakuje to co się da tam w środku - to też tam nie
idzie znaleźć plików "inf" - a tylko takie nLite chce przyłączyć do
instalacji. Więc co z tym zrobić?

Data: 2010-10-29 17:16:44
Autor: Przemek
wXP zmienia sprzęt
Xian Mi Mao nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
a sterowniki?

Generalnie musisz mieć *.inf, nie da się inaczej.
Na 100% setup.exe rozpakowuje sterowniki do c:\windows\inf.
Wejdź we właściwości kontrolera, zakładka driver, driver details, sprawdź z jakich plików korzysta system, a potem poszukaj pliku inf w c:\windows\inf, który zawiera w środku treść z nazwą sterownika znalezionego wcześniej, jest duża szansa, ze będzie to IaStor.inf, potem z sekcji:

[SourceDisksFiles]

spisz nazwy plików, jakie chce program instalacyjny kopiować, i wszystkie je wyszukaj w c:\windows\system32 i niżej (prawdopodobnie .\drivers)

I wtedy spróbuj nLite pokazać tak wyekstraktowane pliki.

Może Ci pomoże to:
http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01600726/c01600726.pdf?jumpid=reg_R1002_USEN

i duża szansa, ze to:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=emea_africa&prodTypeId=321957&prodSeriesId=4095872&prodNameId=4095873&swEnvOID=1093&swLang=13&mode=2&taskId=135&swItem=ob-78900-1
Przem

Data: 2010-10-29 22:23:43
Autor: animka
wXP zmienia sprzęt
W dniu 2010-10-29 16:43, Xian Mi Mao pisze:
[...]

Zainstaluj system normalnie. Sterowniki sam Ci zainstaluje.
Jak coś będzie trzeba doinstalować to instalujesz te swoje
sterowniki po zainstalowaniu Windowsa.

Te swoje być może potrzebne sterowniki możesz sobie na oddzielnej płytce zainstalować i potem te setup.exe po kolei instalować.

--
animka

Data: 2010-10-30 01:39:31
Autor: Przemek
wXP zmienia sprzęt
animka nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Zainstaluj system normalnie. Sterowniki sam Ci zainstaluje.
Jak coś będzie trzeba doinstalować to instalujesz te swoje
sterowniki po zainstalowaniu Windowsa.

Animko, serduszko, nie podpowiadaj jak nie wiesz o czym mowa.
Standardowa instalka win nie ma w sobie drajwerów SATA do obsługi AHCI.
Próba instalacji systemu z takiej płyty spowoduje pojawienie się błędu 0x0000007B i BSOD zaraz po próbie odczytu dysku, na którym próbujesz instalować system.
Przem

Data: 2010-10-30 12:36:22
Autor: animka
wXP zmienia sprzęt
W dniu 2010-10-30 01:39, Przemek pisze:
[...]

No dobra, tu masz instrukcję:
http://support.microsoft.com/kb/324103/pl

--
animka

Data: 2010-10-31 15:57:56
Autor: Przemek
wXP zmienia sprzęt
animka nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
No dobra, tu masz instrukcję:
http://support.microsoft.com/kb/324103/pl

Dalej nie zrozumiałaś, TEN bład, w TYM akurat przypadku, to kwestia BRAKU drajwerów w instlace systemu, których to brak wkutecznie UNIEMOŻLIWIA zainstalowanie systemu z włączonym ahci na dyskach sata. Swoja drogą MS pisze poprawnie: brak dostępu do urządzenia, bo nie ma sterowników, których to istnienie jest NIEZBĘDNE do daljszej instalacji.

I nie ma na to innej rady jak:
-wrzucenie drajwerów z dyskietki na początku instalacji (F6);
-wrzucenie drajwerów do płyty instalacyjnej, co poleciłem przedpiścy.

To co Ty proponujesz sie po prostu NIE UDA, bo system nawet nie zacznie się instalować.
Wielkie litery celowe, zebyś wiedziala na czym się skupić.
Przem

Data: 2010-10-31 18:58:34
Autor: animka
wXP zmienia sprzęt
W dniu 2010-10-31 15:57, Przemek pisze:
I nie ma na to innej rady jak:
-wrzucenie drajwerów z dyskietki na początku instalacji (F6);

No to można sobie na płytce CD-Rom, czy DVD te drivery nagrać i podczas instalacji Windows-a sobie je wrzucić z F6.

--
animka

Data: 2010-10-31 19:59:51
Autor: Mark
wXP zmienia sprzęt
?animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> w wiadomości
Przemek wyraźnie ci napisał że w przypadku XP są możliwe tylko dwie opcje:
-wrzucenie drajwerów z dyskietki na początku instalacji (F6);
-wrzucenie drajwerów do płyty instalacyjnej, co poleciłem przedpiścy.
Przy opcji F6 MUSI być to dyskietka a nie CD lub DVD (to dopiero od Visty jest możliwe).
--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2010-10-31 20:28:29
Autor: Przemek
wXP zmienia sprzęt
Mark nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Przy opcji F6 MUSI być to dyskietka a nie CD lub DVD (to dopiero od Visty jest możliwe).

Dziekuję, bo juz zaczynałem tracić cierpliwość.
Przem

Data: 2010-10-31 21:04:09
Autor: animka
wXP zmienia sprzęt
W dniu 2010-10-31 19:59, Mark pisze:
[...]

To rzeczywiście chałowo. Już bym sobie szybciutko system zmieniła, po co tak się męczyć. Jeszcze takich problemów to ja nie miałam. A tak w ogóle to nie pamiętam kiedy miałam jakiekolwiek problemy z komputerem i instalką.

--
animka

Data: 2010-11-01 14:46:13
Autor: Przemek
wXP zmienia sprzęt
animka nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
To rzeczywiście chałowo. Już bym sobie szybciutko system zmieniła, po co tak się męczyć.

A choćby dlatego, żeby nie wydawać pieniędzy na nowy, jeśli stary jest ok.
Żeby nie mieć problemów z chałowym GUI nowego. Nie wszystkie aplikacje działaja na nowych systemach. Często jest wymaganie firmowe, zeby używać sprawdzonego, zaufanego systemu, a nie kupy nowości. Wiele starego, ale sprawnego sprzętu nie działa po rpostu z nowymi systemami, producenci nie tworzą dla niego drajwerów. I mozna jeszcze długo wymyslać.

Jeszcze takich problemów to ja nie miałam.

A widzisz, to ze nie miałaś, nie znaczy, ze nie istnieją. Do domeny pewnie też nie jestes podłaczona i nie wiesz jakie moga być problemy z tym związane itd, itp.

A tak w ogóle to nie pamiętam kiedy miałam jakiekolwiek problemy
z komputerem i instalką.

To znaczy tylko, że masz małe doświadczenie. Nie jest to wada, ale w takim przypadku dopuść do siebie myśl, że możesz się mylic i że inni mogą mieć problemy z niestandardową konfiguracją.
Przem

Data: 2010-11-01 19:31:40
Autor: animka
wXP zmienia sprzęt
W dniu 2010-11-01 14:46, Przemek pisze:
A widzisz, to ze nie miałaś, nie znaczy, ze nie istnieją. Do domeny pewnie
też nie jestes podłaczona i nie wiesz jakie moga być problemy z tym związane
itd, itp.

Niby jestem, ale nie skonfigurowałam domeny. Nie tworzyłam sieci, nie chcę widzieć nikogo z mojej osiedlowej sieci kablówki jaką mam w domu. Jestem w tym przypadku nawet "zielona", bo nie praktykuję.

--
animka

Data: 2010-11-01 22:34:32
Autor: BQB
wXP zmienia sprzęt
W dniu 2010-11-01 19:31, animka pisze:
[...]

Osiedlowa sieć kablówki nie tworzy "domeny" z użytkowników domowych. Tego używa się w firmach w celu zarządzania danymi komputerami.

Data: 2010-11-02 00:42:47
Autor: animka
wXP zmienia sprzęt
W dniu 2010-11-01 22:34, BQB pisze:
[...]

Dzięki.

Tego używa się w firmach w celu zarządzania danymi komputerami.

Ewentualnie, chyba, jakbym ja sobie sieć jakąś jeszcze utworzyła bo mam w domu router. Ale ja się na tym nie znam, bo póki co mi niepotrzebne.

--
animka

Data: 2010-10-29 15:09:46
Autor: boxfish
wXP zmienia sprzęt
W dniu 2010-10-29 14:07, Xian Mi Mao pisze:
On Oct 29, 11:53 am, Smok Eustachy<smok.eusta...@wurg.pl>  wrote:
Masz OEM czy BOX?

OEM.

No to jak masz OEM to jest przypisany do komputera, jeśli komputer zmieniasz to w myśl licencji system po przeniesieniu nie będzie legalny

Data: 2010-10-29 07:28:17
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 29, 3:09 pm, boxfish <cic...@gazeta.pl> wrote:
No to jak masz OEM to jest przypisany do komputera, jeśli komputer
zmieniasz to w myśl licencji system po przeniesieniu nie będzie legalny

To nieprawda, mam licencję wielostanowiskową, na firmę.
Pisząc "OEM" miałem na myśli, że mam płytkę w kopercie a nie w
pudełku.

Data: 2010-10-29 07:32:42
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 29, 4:28 pm, Xian Mi Mao <xian.mi....@gmail.com> wrote:
> [...]

To nieprawda, mam licencję wielostanowiskową, na firmę.
Pisząc "OEM" miałem na myśli, że mam płytkę w kopercie a nie w

(Zresztą może kiedyś była i w pudełku, trudno powiedzieć...)
Na płytce jest hologram.

Data: 2010-10-29 17:23:37
Autor: Przemek
wXP zmienia sprzęt
Xian Mi Mao nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
To nieprawda, mam licencję wielostanowiskową, na firmę.
Pisząc "OEM" miałem na myśli, że mam płytkę w kopercie a nie w
pudełku.

ZTCP nie ma licencji wielostanowiskowych OEM, ale tu IMHO piszemy jak rozwiązać problem, a nie dyskutowac o prawach autorskich. Jeśli łamiesz prawo to Twój problem, zadna z podanych tu metod nie łamie praw autorskich, pomaga zainstalować system a i często jest polecana przez MS.

BTW sprawdź na płycie w pliku <dysk_cd>:\i386\setup.ini linijkę:
Pid=xxxxxxOEM
jeśli końcówka jest OEM to masz płytkę OEM, co również jeszcze nie stanowi tego, ze nie możesz tego nośnika użyć do instalacji, bo np. w umowie Select MS nie daje nośników i każe je sobie samemu organizować. Walkę z MS o aktywację systemu będziesz musiał przejść sam.
Przem

Data: 2010-10-27 20:26:08
Autor: Goomich
wXP zmienia sprzęt
You have one message from: Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com>

Czy taki sposób zmiany sprzętu ma szanse zadziałać?

Bramka nr 3.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2010-10-27 21:09:45
Autor: Doxent
wXP zmienia sprzęt
Krok 3. uruchomić (czy "wstanie"?) tak przekopiowany XP na nowym
komputerze i ewentualnie doinstalować wszystko o co poprosi

Z reguły jeżeli chipset różni się znacząco to system nie wstanie i będzie się restartował non stop. Czasami pomaga reinstalacja na istniejący ale czasem też trzeba kompletnie stawiać od zera.
Niekiedy ale szansa jest mała system wstanie przy zmianie 100% elementów i bez protestu sobie wszystko doinstaluje. Wszystko zależy jak bardzo dużo różnią się chipsety. W przypadku nForce często nie robi w ogóle problemów. W intelu różnie to bywa ale jak jest duża różnica chipsetów to system nie wstanie. Czasem też można zamienić nForce > Intel ale odwrotnie nie.

Data: 2010-10-27 21:13:30
Autor: MC
wXP zmienia sprzęt
Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomości news:74665050-0995-479a-9041-514e128cf71by23g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

->
Skąd wiesz, że się nie uruchomi? Może nie być sieci i dostępu do sterowników w Internecie (powinny być na cd dostarczonym z płytą), ale to jakby inny problem niż samo ruszenie komputera.

Data: 2010-10-27 13:13:13
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 27, 9:13 pm, "MC" <m...@go2.pl> wrote:

[...]

Spróbowałem - bluescreen...  :(

Data: 2010-10-27 13:20:23
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
> [...]
> w Internecie (powinny być na cd dostarczonym z płytą), ale to jakby inny

Chociaż musze wyznać, że z lenistwa startowałem ten XP z dysku
zewnętrznego przez USB - czy to możliwe, że to dlatego? I gdyby to by
było z dysku wewnętrznego to inna sprawa wtedy?

Data: 2010-10-28 13:33:54
Autor: MC
wXP zmienia sprzęt
Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomości news:be282364-4a10-44b2-8c9d-8866f7f9aae7f33g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

zewnętrznego przez USB - czy to możliwe, że to dlatego? I gdyby to by
było z dysku wewnętrznego to inna sprawa wtedy?

Bardzo prawdopodobne. Napęd startowy na USB jest inaczej zorganizowany niż na dyskach podłączonych przez ATA czy SATA.

Data: 2010-10-28 12:29:12
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 28, 1:33 pm, "MC" <m...@go2.pl> wrote:
> [...]

Bardzo prawdopodobne. Napęd startowy na USB jest inaczej zorganizowany niż
na dyskach podłączonych przez ATA czy SATA.

Przyznam, że powód był jeszcze nieco inny. Chodzi o to, że ntldr &
boot.ini mam tam na innej partycji niż XP. Teraz jak przekopiuję
partycję z XP na inny dysk (bez partycji z ntldr) to zastanawiam się
jak to zastartować... Czy taki EasyBCD sobie z tym poradzi? Bo chyba
nie wystarczy ustawić po prostu tej partycji z XP jako "aktywnej"?

Data: 2010-10-28 09:39:27
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
wXP zmienia sprzęt
Dnia 2010-10-27, o godz. 13:13:13
Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> napisał(a):

Spróbowałem - bluescreen...  :(

To spróbuj jeszcze odpalić w trybie awaryjnym. Jak dalej BSOD to nie da
się. Jak się jednak odpali to wywalasz sterowniki starych urządzeń i
restartujesz - jest szansa że się podniesie. Parę miesięcy temu udało
się w taki sposób przenieść system między kompami z jakimś starszym
Athlonem i ciut nowszym z Q6600.

Zdrówko

Data: 2010-10-28 12:21:56
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 28, 9:39 am, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl>
wrote:
> Spróbowałem - bluescreen...  :(

To spróbuj jeszcze odpalić w trybie awaryjnym. Jak dalej BSOD to nie da
się. Jak się jednak odpali to wywalasz sterowniki starych urządzeń i

A gdyby to czy konieczne jest ich wywalanie? Przecież chyba z trybu
awaryjnego można zainstalować nowe sterowniki?

Data: 2010-10-28 21:26:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
wXP zmienia sprzęt
Dnia 2010-10-28, o godz. 12:21:56

wrote:

> [...]

A gdyby to czy konieczne jest ich wywalanie? Przecież chyba z trybu
awaryjnego można zainstalować nowe sterowniki?

Ale przy pozostawieniu starych potrafią cuda się dziać więc lepiej się
ich pozbyć. Zdrówko

Data: 2010-10-27 21:28:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
wXP zmienia sprzęt
Dnia 2010-10-27, o godz. 20:41:53
Tomasz Jasiński <Belzebub@invalid.invalid> napisał(a):

Tak czy inaczej nie obędzie się bez telefonu do MS połączonego z
wciskaniem kitu o awarii sprzętu:

Wciskanie kitu? ROTFL :-) Ile razy aktywowałeś jakiś produkt MS
telefonicznie? Obstawiam że nigdy. Bo inaczej byś wiedział że w 99%
odbywa się to za pomocą automatu i klawiatury telefonu. Ten 1% to
błędnie wklepane z klawiatury cyferki i kontakt z konsultantem w celu
naprawienia tego błędu.

Zdrówko

Data: 2010-10-27 22:00:11
Autor: qwerty
wXP zmienia sprzęt
Użytkownik "Xian Mi Mao"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:74665050-0995-479a-9041-514e128cf71b@y23g2000yqd.googlegroups.com...

Wariant 4:
Przekopiować Windows i uruchomić instalator windows (z płyty). Wybrać opcję naprawianie systemu. w 99% system wstanie i wystarczy doinstalować potrzebne sterowniki. Kilka razy tak robiłem i nie miałem żadnych problemów z systemem i nie trzeba było instalować masy programów (jak po formatowaniu partycji).

Data: 2010-10-27 13:12:25
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 27, 10:00 pm, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Wariant 4:
Przekopiować Windows i uruchomić instalator windows (z płyty).

Tylko problem w tym, że płyta CD jest z 2002 roku, wersja WindowsXP
jeszcze BEZ żadnego SP!  Instalacja głupieje jak zobaczy SATA, że o
dyskach o pojemności >120GB nie wspomnę... - same rozumicie, że trza
pokombinować...

Wybrać opcję
naprawianie systemu. w 99% system wstanie i wystarczy doinstalować potrzebne
sterowniki.

No i ja bym wolał żeby taka przedpotopowa instalacja już nic mi nie
"naprawiła" - ach te wszystkie pracochłonne wpisy do Rejestru, SPki,
milion uaktualnień i sterowników...

Chyba żeby pożenić tę instalację z nLite - tez o tym myślę, ale dużo
więcej roboty niż takie przekopiowanie, no nie?

Data: 2010-10-28 08:02:59
Autor: Sławek Maculewicz
wXP zmienia sprzęt
Dnia 27-10-2010 o 22:12:25 Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> napisał(a):

[...]

Coś mi się wydaje, że wystarczy, żeby wersje były jednakowe (czyli  Home->Home lub Prof.->Prof.) i wtedy instalacja naprawcza powinna się  udać. A numer seryjny podejdzie ze starego Windowsa.
Co szkodzi spróbowac?

--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-10-28 16:44:50
Autor: Przemek
wXP zmienia sprzęt
Sławek Maculewicz nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
[...]

Lepiej wrzucić service packa do instalki, inaczej może odtworzyć stare pliki, sprzed sp i będzie kicha.
Przem

wXP zmienia sprzęt