wXP zmienia sprzęt

Data: 2010-10-27 21:13:30
Autor: MC
wXP zmienia sprzęt
Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomości news:74665050-0995-479a-9041-514e128cf71by23g2000yqd.googlegroups.com...
Chcę przełożyć ten sam już dawno zainstalowany WindowsXP na inny
znacznie znacznie znacznie nowszy komputer (choć również chipset i CPU
Intela).

Pytanie: czy nie najszybciej będzie tak:

Krok 1. JESZCZE na poprzednim komputerze zainstalować komplet
sterowników DO NOWEGO SPRZĘTU (ściągniętych z portalu producenta)
(na poprzednim komputerze - bo na nowym wiadomo - bez tych sterowników
- windows w ogóle się nie uruchomi)
->
Skąd wiesz, że się nie uruchomi? Może nie być sieci i dostępu do sterowników w Internecie (powinny być na cd dostarczonym z płytą), ale to jakby inny problem niż samo ruszenie komputera.

Data: 2010-10-27 13:13:13
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 27, 9:13 pm, "MC" <m...@go2.pl> wrote:

[...]

Spróbowałem - bluescreen...  :(

Data: 2010-10-27 13:20:23
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
> [...]
> w Internecie (powinny być na cd dostarczonym z płytą), ale to jakby inny

Chociaż musze wyznać, że z lenistwa startowałem ten XP z dysku
zewnętrznego przez USB - czy to możliwe, że to dlatego? I gdyby to by
było z dysku wewnętrznego to inna sprawa wtedy?

Data: 2010-10-28 13:33:54
Autor: MC
wXP zmienia sprzęt
Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomości news:be282364-4a10-44b2-8c9d-8866f7f9aae7f33g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

zewnętrznego przez USB - czy to możliwe, że to dlatego? I gdyby to by
było z dysku wewnętrznego to inna sprawa wtedy?

Bardzo prawdopodobne. Napęd startowy na USB jest inaczej zorganizowany niż na dyskach podłączonych przez ATA czy SATA.

Data: 2010-10-28 12:29:12
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 28, 1:33 pm, "MC" <m...@go2.pl> wrote:
> [...]

Bardzo prawdopodobne. Napęd startowy na USB jest inaczej zorganizowany niż
na dyskach podłączonych przez ATA czy SATA.

Przyznam, że powód był jeszcze nieco inny. Chodzi o to, że ntldr &
boot.ini mam tam na innej partycji niż XP. Teraz jak przekopiuję
partycję z XP na inny dysk (bez partycji z ntldr) to zastanawiam się
jak to zastartować... Czy taki EasyBCD sobie z tym poradzi? Bo chyba
nie wystarczy ustawić po prostu tej partycji z XP jako "aktywnej"?

Data: 2010-10-28 09:39:27
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
wXP zmienia sprzęt
Dnia 2010-10-27, o godz. 13:13:13
Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> napisał(a):

Spróbowałem - bluescreen...  :(

To spróbuj jeszcze odpalić w trybie awaryjnym. Jak dalej BSOD to nie da
się. Jak się jednak odpali to wywalasz sterowniki starych urządzeń i
restartujesz - jest szansa że się podniesie. Parę miesięcy temu udało
się w taki sposób przenieść system między kompami z jakimś starszym
Athlonem i ciut nowszym z Q6600.

Zdrówko

Data: 2010-10-28 12:21:56
Autor: Xian Mi Mao
wXP zmienia sprzęt
On Oct 28, 9:39 am, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl>
wrote:
> Spróbowałem - bluescreen...  :(

To spróbuj jeszcze odpalić w trybie awaryjnym. Jak dalej BSOD to nie da
się. Jak się jednak odpali to wywalasz sterowniki starych urządzeń i

A gdyby to czy konieczne jest ich wywalanie? Przecież chyba z trybu
awaryjnego można zainstalować nowe sterowniki?

Data: 2010-10-28 21:26:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
wXP zmienia sprzęt
Dnia 2010-10-28, o godz. 12:21:56

wrote:

> [...]

A gdyby to czy konieczne jest ich wywalanie? Przecież chyba z trybu
awaryjnego można zainstalować nowe sterowniki?

Ale przy pozostawieniu starych potrafią cuda się dziać więc lepiej się
ich pozbyć. Zdrówko

wXP zmienia sprzęt