[N97] wada fabryczna

Data: 2009-08-26 15:56:19
Autor: Hants
[N97] wada fabryczna
Mój starannie pielegnowany mit o wypierdasnej jakosci finskiego producenta - legl przed chwila w gruzach.

Funkiel nówka, nie smigana prosto z opakowania:

http://www.hants.toucansurf.com/26082009400.jpg

Data: 2009-08-26 15:59:34
Autor: Waldek Godel
[N97] wada fabryczna
Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:56:19 +0100, Hants napisał(a):

Mój starannie pielegnowany mit o wypierdasnej jakosci finskiego producenta - legl przed chwila w gruzach.

ee... jaki mit? Nokia nigdy nie miala dobrej jakości, ostatnim porządnym
telefonem był chyba 2110, bo nawet legendarne 6150 i 6310 miały skrzypiące
plastiki.
To nie całkiem o to chodziło z Nokia..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-27 16:57:37
Autor: Zbylut
[N97] wada fabryczna
Waldek Godel zapodal(a):

ee... jaki mit? Nokia nigdy nie miala dobrej jakości, ostatnim porządnym
telefonem był chyba 2110, bo nawet legendarne 6150 i 6310 miały skrzypiące
plastiki.

e71 nie skrzypi, zresztą kiedyś miałem 8850 i też nie skrzypiała ;) Co ciekawe wyraźnie widać różnicę w wykonaniu pomiędzy sklepową e71 a e71
którą rozdaje plus. Ciekawe. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-08-28 12:03:58
Autor: monowalker
[N97] wada fabryczna
Zbylut pisze:
Co ciekawe wyraźnie widać różnicę w wykonaniu pomiędzy sklepową e71 a e71
którą rozdaje plus. Ciekawe.

Teoria spiskowa wyjdzie ;P

Telefon z zupełnie innej półki, nokia 3110c - różnica miedzy sklepową, a tą od Ery widoczna, na niekorzyść drugiej.

--
monowalker

Data: 2009-08-28 11:12:35
Autor: Waldek Godel
[N97] wada fabryczna
Dnia Fri, 28 Aug 2009 12:03:58 +0200, monowalker napisał(a):

Teoria spiskowa wyjdzie ;P

Tak, ogólnoświatowy spisek księgowych.
Nie od dziś wiadomo, że Nokia na początku życia każdego modelu robi sprzęt
lepszej jakości, jak już po gazetach i w internecie jest pełno recenzji
mówiących o jakości, zaczyna się robienie chłamu.
Pamiętam jak kiedyś porównywałem ponad roczną 7650, dosyć intensywnie
używaną z nowiusieńką, prosto wyciągnięta z pudełka. Luzy na prowadnicach
były znacznie większe w nowej, dalo się wręcz odczuć że da się przesuwać
też lekko na boki. Plastik był też sporo gorszy. To samo było z 6310 -
pierwsze serie miały obudowy z lepszego jakościowo plastiku, w porównaniu z
tym co było pod koniec produkcji
Dokładnie to samo było z 6610 - pierwsze serie i prototypowe egzemplarze
miały obudowę z wysokiej jakości tworzywa sztucznego, przypominającego w
dotyku gumę. Egzemplarze pod koniec produkcji miały tandetny łamliwy
plastik. I tak mozna dłuuuugo.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-26 17:04:28
Autor: qwerty
[N97] wada fabryczna
Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h73idg$793$1@inews.gazeta.pl...
Mój starannie pielegnowany mit o wypierdasnej jakosci finskiego producenta - legl przed chwila w gruzach.

Funkiel nówka, nie smigana prosto z opakowania:

http://www.hants.toucansurf.com/26082009400.jpg

Sprawdź gdzie złożyli:
Jeśli 7 i 8 cyfra IMEI to:

* 02 lub 20 - telefon składany w ZEA - bardzo zła jakość
* 08 lub 80 - telefon wyprodukowany w Niemczech - względna jakość
* 01 lub 10 - telefon wyprodukowany w Finlandii - bardzo dobra jakość (polemizowałbym)
* 00 - telefon był wyprodukowany w głównej fabryce - najlepsza możliwa jakość
* 13 - telefon złożony w Azerbejdżanie - bardzo zła jakość

BTW: popraw kodowanie na ISO 8859-2

Data: 2009-08-26 16:17:25
Autor: Hants
[N97] wada fabryczna
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:h73ito$fih$1achot.icm.edu.pl...

Sprawdź gdzie złożyli:
Jeśli 7 i 8 cyfra IMEI to:

"03" - więc niby mialo byc dobrze...

Data: 2009-08-26 13:26:48
Autor: Szalony
wada fabryczna
On 26 Sie, 17:17, "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> wrote:
"qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote in message

> Sprawdź gdzie złożyli:
> Jeśli 7 i 8 cyfra IMEI to:

"03" - więc niby mialo byc dobrze...

HMM a to 03 to skąd ? Ja mam E52 wlaśnie 03 Made in Finland a mialem
takze 5630 z 00 z Made in China !!! Więc te cyfry coś nie pasują :-)

Data: 2009-08-26 19:43:39
Autor: Marcin Guzik
[N97] wada fabryczna

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h73ito$fih$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Mitolog :)

marcin
www.mmphone.pl

Data: 2009-08-26 21:34:31
Autor: qwerty
[N97] wada fabryczna
Użytkownik "Marcin Guzik" <pajdek@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h73sri$qdt$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Mitolog :)

Nie mitolog, tylko znalazłem na pewnym forum. Osobiście mam tylko złe zdanie o jakości Nokii (a zwłaszcza symbianowych).
Trzeba zbierać pieniążki na telefon z windowsem (tutaj nie ma takich problemów).
P.S. Nie wiecie gdzie można znaleźć pieniądze? Dzisiaj mieście, gdzie mieszkam dzieci znalazły 2,6 kzł. Akurat tyle mi by się przydało. :)

Data: 2009-08-26 23:11:14
Autor: Wycior
[N97] wada fabryczna
Nie mitolog, tylko znalazłem na pewnym forum. Osobiście mam tylko złe zdanie o jakości Nokii (a zwłaszcza symbianowych).

Jeżeli miałeś styczność z N'kami to ok. Z zasady wiadomo, że N-series są klase gorsze od reszty. Weź do reki N95 i E51 (prosty przykład). Po takim badaniu weź do ręki tą samą N95 i E51 po roku używania...

--
Pzdr., Wycior

Data: 2009-08-27 01:13:27
Autor: Tomek
[N97] wada fabryczna
On 2009-08-26 23:11, Wycior wrote:
[...]

Dostałem N95 z uczelni na zajęcia - nowy egzemplarz. Po dwóch dniach spadła mi z łóżka (ok. 40 cm) na parkiet tak niefortunnie, że urwały się dwa zaczepy klapki od baterii - niestety po tej samej stronie, więc klapka nie miała szans się utrzymać. Na szczęście je znalazłem i przykleiłem - zegarmistrzowska robota - nie wiem jak kawałeczki plastiku o przekroju 1 mm^2 miały utrzymywać tę klapkę

Data: 2009-08-27 00:46:30
Autor: Hants
[N97] wada fabryczna
"Tomek" <nomail@nonono.no> wrote in message news:h74fit$i1$1news.onet.pl...

przykleiłem - zegarmistrzowska robota - nie wiem jak kawałeczki plastiku o przekroju 1 mm^2 miały utrzymywać tę klapkę

Niefortunny byl ten upadek.. Mi po ponad roku telefon solidnie wyrznal o goly beton - owszem zaplacilem jakies 40 zl za nowy ekran, wymienilem bez problemu. Za takie same pieniadze dostaniesz kompletny zestaw obudowy do tego telefonu. Sama klapke - za 5 pln.

Poza tym telefon (był) wypasiony: kalendarz ktory swietnie wspolgra z goosynciem i outlookiem, nokia sportstracker (jak dotad nie do pobicia w osadzaniu fotek na mapy satelitarne w zaleznosci od miejsca ich zrobienia), fajny aparat, prosty notatnik, dobra wspolpraca z tomtomem i..dobry, glosny telefon z rozbudowanymi alarmami i zegarami kilku stref czasowych ;-)

Szukalem sobie czegos podobnego, ale z jeszcze przyjemniejsza obsluga internetu, N97 milo skojarzyla mi sie z P990i eryka i postanowilem zaryzykowac. Teraz juz mam mieszane uczucia, chyba skonczy sie na wyszarpaniu od opa wiecej minut.  N97 z poczatku watku juz wrocila do sklepu.

Data: 2009-08-27 09:36:02
Autor: qwerty
[N97] wada fabryczna
Użytkownik "Wycior" <wyciorek69_cut_@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h73tle$4u4$1@node1.news.atman.pl...
Jeżeli miałeś styczność z N'kami to ok. Z zasady wiadomo, że N-series są klase gorsze od reszty. Weź do reki N95 i E51 (prosty przykład). Po takim badaniu weź do ręki tą samą N95 i E51 po roku używania...

Akurat używam N95 i jakoś mam ochotę wywalić przez okno. Do największych wad:
1. Słaba osłona baterii
2. Bardzo kiepski dźwięk na słuchawkach
3. Żre baterię niemiłosiernie
4. Mimo, że widzi satelity czasami nie potrafi określić położenia
5. Symbian:
a) potrafi przymulić
b) aplikacje trzeba podpisywać ew. łamać system
c) aplikacje potrafią same wyjść (dotyczy tylko *.sis(x))
d) telefon sam się resetuje przy korzystaniu z aplikacji symbiana
6 przy korzystaniu z wi-fi się nagrzewa

To tak z grubsza.
Nigdy więcej Nokii

Data: 2009-08-27 09:56:15
Autor: Flo
[N97] wada fabryczna
qwerty pisze:

Akurat używam N95 i jakoś mam ochotę wywalić przez okno. Do największych ...
......Nigdy więcej Nokii

Chyba zacznę moich klientów napalonych na N95/85 do ciebie kierować  ;)

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-08-27 10:23:43
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[N97] wada fabryczna
On Thu, 27 Aug 2009 09:36:02 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

Akurat używam N95 i jakoś mam ochotę wywalić przez okno. Do największych wad:

Ja używam z innymi telefonami wymiennei od ponad roku N95 8GB. I moej
uwagi dopiszę.

1. Słaba osłona baterii

Tu nie rozumie. Telefon spadł parę razy i wszytko jest OK. No chyba ze
sie wymienia 3 razy dziennie kartę czy wyciąga bateię to ma prawo sie
wyrobic.

2. Bardzo kiepski dźwięk na słuchawkach

Cięzko mi powiedzieć - słuchawki mi padły. Używam słuchawek stereo
BH-604 i na dźwięki nei narzekam.

3. Żre baterię niemiłosiernie

Wystarcza na dzień intensywnej pracy.

4. Mimo, że widzi satelity czasami nie potrafi określić położenia

To raczej wada konkretnego egzemplarza - mój działa OK.

5. Symbian:
a) potrafi przymulić

Jak sie wwali 100 aplikacji to każdy sytem muli. Ja mam odpalony
właściwie non stop soft do synchornizacji Google Calendar i 2 systmów
pocztowych i tego nei zauważam. Natomiat muli przy operacjach na
wbudowanej pamięci.

b) aplikacje trzeba podpisywać ew. łamać system

To w ogóle dziwny argument. Jak aplikacje kupisz a nie ukradniesz to
nic nie trzeba podpisywać ani łamać.

c) aplikacje potrafią same wyjść (dotyczy tylko *.sis(x))
d) telefon sam się resetuje przy korzystaniu z aplikacji symbiana

Nie zauważyłem. Czasami trafia sie jakaś aplikacja która sprzawia
problemy ale to norma w każdym własciwie systemie.

6 przy korzystaniu z wi-fi się nagrzewa

Nie zauważyłem.

Odnosze wrażenei że to co opisujesz to problem z konkretnym
egzemplarzem telefonu - jakies problemy z pamięcią. Mam w okolicy
kilka sztuk zarówno N95 jaki N95 8GB i Twoej objawy na nich nie
występują.

Nigdy więcej Nokii

Ja tak kategorycznei nie piszę. Wszytko zależy od ceny i możliwości
konkretnego modelu telefonu a nie od firmy.

Zdrówko

Data: 2009-08-27 10:36:46
Autor: qwerty
[N97] wada fabryczna
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b1gc95pk4n9ln3go2pl0iq30376dquehmn@4ax.com...
1. Słaba osłona baterii

Tu nie rozumie. Telefon spadł parę razy i wszytko jest OK. No chyba ze
sie wymienia 3 razy dziennie kartę czy wyciąga bateię to ma prawo sie
wyrobic.

Sim wymieniany był może z 3-4 razy.

2. Bardzo kiepski dźwięk na słuchawkach

Cięzko mi powiedzieć - słuchawki mi padły. Używam słuchawek stereo
BH-604 i na dźwięki nei narzekam.

N95 8GB nie ma tego problemu.

3. Żre baterię niemiłosiernie

Wystarcza na dzień intensywnej pracy.

U mnie niecałe 2 godziny słuchania radia i prawie pół bateryjki zjedzone.

4. Mimo, że widzi satelity czasami nie potrafi określić położenia

To raczej wada konkretnego egzemplarza - mój działa OK.

Jak złapie fix'a to już nie ma problemów. W statusie satelit widzi, ale położenia czasami nie potrafi określić.

[...]

No faktycznie mam dużo zainstalowanych. SymTorrent (tylko zainstalowany bo sam wychodzi), garmin (sporadycznie używany), PowerMP3 (tylko jak słucham). Zresztą jak nie korzystam z programu to wychodzę, a nie minimalizuję.

b) aplikacje trzeba podpisywać ew. łamać system

To w ogóle dziwny argument. Jak aplikacje kupisz a nie ukradniesz to
nic nie trzeba podpisywać ani łamać.

No ak. Producent był na tyle wspaniałomyślny, że nawet nie dał stopera.

[...]

Uwierz mi, mocno się zdziwiłem, gdy podczas słuchania radia (wbudowana aplikacja) nagle umilkło. Spoglądam na telefon, a on się zresetował. Na różnych wersjach oprogramowania taki problem występuje.

[...]

Wiesz, wcześniej korzystałem z E51. Po dwóch dniach powiedziałem: "nigdy więcej tego telefonu". Pewnie chińskie podróbki są lepszej jakości.

Data: 2009-08-27 10:46:08
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[N97] wada fabryczna
On Thu, 27 Aug 2009 10:36:46 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

U mnie niecałe 2 godziny słuchania radia i prawie pół bateryjki zjedzone.

Nie słucham radia ale dośc często muzyki po BT.

No faktycznie mam dużo zainstalowanych. SymTorrent (tylko zainstalowany bo sam wychodzi), garmin (sporadycznie używany), PowerMP3 (tylko jak słucham).

SymTorrent wiesza się na wielu telefonach - to nei tylko "zaleta" N95.
Zresztą u mnei dziąła akurat OK - używam czasami do ściągania nocą
plików z akurat potrezbna dystrybucją Linuza.

Zresztą jak nie korzystam z programu to wychodzę, a nie minimalizuję.

Błąd - ilośc pamięci w telefonie nie jest za wielka i duża ilośc
aplikacji musi mulić.
No ak. Producent był na tyle wspaniałomyślny, że nawet nie dał stopera.

A w Windows nie ma Office'a więc to jest powód by go ukraść? To że
jakiejś aplikacji nei ma a jest użyteczna to nie powód by to kraść.

Wiesz, wcześniej korzystałem z E51. Po dwóch dniach powiedziałem: "nigdy więcej tego telefonu". Pewnie chińskie podróbki są lepszej jakości.

Ja akurat z E51 nie miałem do czynienia za to z E61, E61i, E71 i te
zostawiły u mnei pozytywne wrażenie.

Zdrówko

Data: 2009-08-27 11:01:31
Autor: qwerty
[N97] wada fabryczna
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2ihc95l7irnfomflj1kcno6jervmevpirb@4ax.com...
SymTorrent wiesza się na wielu telefonach - to nei tylko "zaleta" N95.
Zresztą u mnei dziąła akurat OK - używam czasami do ściągania nocą
plików z akurat potrezbna dystrybucją Linuza.

Para GPSd i barbelo powoduje wyjście drugiego po kilku sekundach.

Zresztą jak nie korzystam z programu to wychodzę, a nie minimalizuję.

Błąd - ilośc pamięci w telefonie nie jest za wielka i duża ilośc
aplikacji musi mulić.

Oto moja lista: X-plore, irRemote, barbelo, GPSd, Ginger, Opera mini, SymTorrent oraz PowerMP3.
8 aplikacji to dużo? Nie rozśmieszaj mnie.

No ak. Producent był na tyle wspaniałomyślny, że nawet nie dał stopera.

A w Windows nie ma Office'a więc to jest powód by go ukraść? To że
jakiejś aplikacji nei ma a jest użyteczna to nie powód by to kraść.

W Windowsie jest chociaż notatnik i wordpad.

Data: 2009-08-27 11:23:45
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[N97] wada fabryczna
On Thu, 27 Aug 2009 11:01:31 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

Oto moja lista: X-plore, irRemote, barbelo, GPSd, Ginger, Opera mini, SymTorrent oraz PowerMP3.
8 aplikacji to dużo? Nie rozśmieszaj mnie.

Jak na telefon to dużo. Podchodzisz do niego jak do wielozadaniowego
komputera a to tylko telefon. Zwłaszzca SymTorrent bardzo obciąża
telefon gdy komunikuje się w kilkudziesieciu wątkach.

A w Windows nie ma Office'a więc to jest powód by go ukraść? To że
jakiejś aplikacji nei ma a jest użyteczna to nie powód by to kraść.

W Windowsie jest chociaż notatnik i wordpad.

A w telefonei zegarek i alarm.

Zdrówko

Data: 2009-08-27 16:12:19
Autor: Błażej
[N97] wada fabryczna
Dnia Thu, 27 Aug 2009 09:36:02 +0200, qwerty napisał(a):

b) aplikacje trzeba podpisywać ew. łamać system

Od kiedy to oryginalne oprogramowanie trzeba podpisywać?

--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2009-08-27 21:24:59
Autor: ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ig natowski)
[N97] wada fabryczna
Błażej pisze:
Dnia Thu, 27 Aug 2009 09:36:02 +0200, qwerty napisał(a):

b) aplikacje trzeba podpisywać ew. łamać system

Od kiedy to oryginalne oprogramowanie trzeba podpisywać?

fexplorer?

ALex

Data: 2009-08-28 16:08:54
Autor: Zbylut
[N97] wada fabryczna
Błażej zapodal(a):

b) aplikacje trzeba podpisywać ew. łamać system

Od kiedy to oryginalne oprogramowanie trzeba podpisywać?

a np. swoje własne, jak sobie chcę napisać? --
pozdrawiam, Zbylut

[N97] wada fabryczna