wada ukryta - auto kupione od prywatnej osoby

Data: 2015-05-08 19:51:58
Autor: yabba
wada ukryta - auto kupione od prywatnej osoby
Użytkownik "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> napisał w wiadomości news:miijn7$u1p$1usenet.news.interia.pl...
Jakiś czas temu zakupiłem autko mniej niż roku temu , wiec drobiazg jak historia braku przodu mnie nie przeraziła, auto zarejestrowane w Polsce.
Oczywiście zapewnienia sprzedawcy były typowe "tylko zderzak malowany" olałem kupiłem, ale przyszedł czas przeglądu i się okazało ze lampy są brytyjskie i przeglądu nie dostał.
Lampy już zamówiłem 500 pln komplet (zamienniki).
Pytanie jest następujące czy wysłanie wezwania do zapłaty z kopia paragonu etc. oraz podstawą prawna może odnieść jakiś skutek ?
w/g tego co znalazłem w sieci można  to podciągnąć pod niezgodność towaru z umową, auto było sprowadzone ze Szwajcarii gdzie światła maja geometrie wymaganą przez nasze prawo.
Jaka jest szansa na wygraną  jakby chciało mi się bawić w sądy - kupno od osoby prywatnej.

Sprzedawca powie, że samochód był na przeglądzie rejestracyjnym i uprawniony diagnosta stwierdził, że wszystko jest w porządku, więc lampy musiałeś sam zamienić.
Na prawdę przez kilka miesięcy nie zauważyłeś, że lampy świeca odwrotnie?

--
Pozdrawiam,

yabba

wada ukryta - auto kupione od prywatnej osoby