wadliwe okna

Data: 2009-06-23 11:12:29
Autor: Smerf
wadliwe okna
Witam,

jakis czas temu skonczylem budowe domu. Zostały w nim wstawione okna, po jakimś czasie w zasadzie już po otynkowaniu z zewnatrz okazało sie ze niektore z okien, maja na ramach pewne odkształcenia.
W moim domu sprawa tyczy się dwóch okien (dwie strony elewacji), u mojego kolegi w zasadzie wszystkich.
Sprawa została przekazana do biura reklamacji producenta okien, ten wymontował jedno z okien u kolegi, nastepnię przekazał ramę do badań laboratoryjnych by stwierdzić, ze zgniecenie wystapiła pod wpływem temperatury. Sugeruje, że wyższa temperaturę spowodował prawdopodobnie człowiek, który tynkował elewację zewnetrzną. Co oczywiście jest bzdurą, bo tynkowanie nie odbywa się przy uzyciu jakichkolwiek nagrzewnic itp.
Jednocześnie producent przyznał, że bezpłatnie wymieni wadliwe okna.
Problem w tym, że wymiana okien (wraz z skrzynką roletową) spowoduje uszkodzenie tynku zewnętrznego.
Żeby tynk zewnętrzny wyglądał tak jak obecnie musi niestety zostać otynkowana i pomalowana cała ściana elewacyjna - tak twierdzi tynkarz i ma w tym rację. Cena - kilkanaście tysięcy zł.
Co mam w tej sytuacji robić?
Przyznam sie szczerze, że jestem daleki od tego by na kolejne dwa tygodnie robić w domu budowę. Wizualnie nie porzeszkadzają mi te wygjęcia ram, specjalnego ubytku ciepła tudzież nieszczelności też nie ma.
Ale... 24 miesieczna gwarancja konczy sie w listopadzie br. Co jeśli za jakiś rok/2 lata wada pogłebi się, wystąpi we wszystkich oknach?
wtedy będę musiał ponieść dwudziestu kilku tysiecy, żeby wymienic okna i zrobić elewację.
Co mam robić w jaki sposób sprawę załatwiać? Co mogę ugrać?
Czy dam radę sam prowadzić tą sprawę?
Może jakiś uokik pomoże?
Może wynająć prawnika?

dziękuję i pozdrawiam