węższe opony na zimę?

Data: 2014-11-21 03:09:18
Autor: Moonski
węższe opony na zimę?

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnm6slgl.ia5.joshuatau1.ceti.pl...

No i teraz pytanie: czy na felgę, która normalnie nosiła oponę 215/55R16
będzie można spokojnie założyć 205/60R16 (1,5% różnicy w obwodzie) albo
195/60R16 (-0,4% różnycy w obwodzie)? Czy nie okaże się, że przy takich 195
trzeba będzie szukać innych felg?

5 lat temu, kiedy zadawano podobne pytania, specjaliści tej grupy twierdzili, że tylko wąskie zimówki można zakładać.
Potem trochę temat upadł, a dzisiaj, okazuje się, że są jacyś spece w firmach oponiarskich i lansują
tą samą szerokośc, co w letnich.
No to nie kombinuj.
M.

Data: 2014-11-21 15:23:39
Autor: z
węższe opony na zimę?
W dniu 2014-11-21 o 03:09, Moonski pisze:
5 lat temu, kiedy zadawano podobne pytania, specjali¶ci tej grupy
twierdzili, że tylko w±skie zimówki można zakładać.
Potem trochę temat upadł, a dzisiaj, okazuje się, że s± jacy¶ spece w
firmach oponiarskich i lansuj±
t± sam± szeroko¶c, co w letnich.
No to nie kombinuj.

Jak komu¶ zależy na trakcji i chce szybko pokonywać zakręty w zimie to stosuje szersze a jak kto¶ chce sprawnie wygrzebywać się z zasp czy grubej warstwy rozjeżdżonego ¶niegu to stosuje węższe.
Ja jestem w tej drugiej grupie której zależy na dotarciu do celu czy wyjechaniu z pod domu.

Data: 2014-11-25 01:04:39
Autor: przemek.jedrzejczak
węższe opony na zimę?
IMHO bez sensu jest rozpatrywanie samej szeroko¶ci bez uwzględnienia nacisku jednostkowego ... auta generalnie s± coraz cięższe aktualnie nikogo nie dziwi kompakt waż±cy powyżej 2 ton ... opinia producentów tez jest niejednoznaczna (choć akurat C5 chyba ma kwity na 195/65/15) można zauważyć prawidłowo¶ci względem mocy silnika ale nie wierze żeby ABS/ESP był dostrajany do konkretnej wersji silnikowej ani rozmiaru opon ... weĽmy octavie kombi silniczek 1.2/105KM ma jeszcze 195/65/15 ale wszystko powyżej już 205/55/16 i lepiej, ABS/ESP musi wiec poradzić sobie z wszystkimi kombinacjami rozmiar opony x moc silnika x ciężar auta  ... no ale cena czyni cuda i oprócz zakładania rozmiarów niższych od zalecanych przez producenta spotkałem się tez z przypadkiem założenia 4 laczków 215/55/16 (po stówce na allegro) do auta za 60k pln bo tak taniej ...

P.

węższe opony na zimę?