wątpliwy dług i śmierć

Data: 2010-12-22 10:21:16
Autor: witek
wątpliwy dług i śmierć
On 12/22/2010 10:05 AM, rmrmg wrote:
Spadkodawca zmarł pół roku temu, dzisiaj dostaje pismo (zwykły list
kierowany do spadkodawcy) od windyfikatora, że ma on od 8 miesięcy nakaz
zapłaty za niezapłacone rachunki telefoniczne sprzed 3 lat. Pismo w stylu
zapłać bo będzie drożej i gorzej. Dzwoniłem, przedsiębiorstwo
windyfikacyjne nie chce zbytnio rozmawiać ani udowodnić mi, że dług
faktycznie istniał. Mogę zapłacić i sprawa się skończy ale, de facto, nie
mam żadnych twardych podstaw. Dziwne, żeby spadkodawca nie zapłacił, w
dokumentach "rodzinych" nie mogę tego ani wykluczyć ani potwierdzić.
Niechęc windykatora do udzielania informacji budzi moje podejrzenia.
Podsumowując mam: kwote długu z odsetkami i kosztami sądowymi,
wiedzyciela (pierwotnego i windykatora), sygnature akt z e-sadu.
Jak ustalić stan faktyczny. Jak dobrać się do akt sprawy, nie jestem
stroną a jedynie jednym ze spadkobierców?

po sygnaturze akt dojdziesz co to jest.
Jesli faktycznie maja wyrok sądu, to w zasadzie pozostaje ci zapłacić
bedzie znacznie taniej.
I nie tyle ile chcÄ…, a tyle ile jest decyzji sÄ…du
I jeszcze sie zastanow komu. kto do sadu poszedl, firma windykacyjna czy pierwotny wierzyciel i czy wierzyciel sprzedal dlug, czy tylko poszedl do firmy po egzekucje (dziwne byloby, komornik lepszy i szybszy).

Data: 2010-12-22 16:42:11
Autor: rmrmg
w±tpliwy d³ug i ¶mieræ
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:16 -0600, witek napisał(a):

po sygnaturze akt dojdziesz co to jest.

Jak? Da się dotrzeć do zawartości tych akt?

I nie tyle ile chcÄ…, a tyle ile jest decyzji sÄ…du I jeszcze sie zastanow
komu.

Gdybym miał decyzje sądu (nakaz zapłaty) sprawa byłaby jaśna (jaśniejsza).

kto do sadu poszedl, firma windykacyjna czy pierwotny wierzyciel i
czy wierzyciel sprzedal dlug, czy tylko poszedl do firmy po egzekucje
(dziwne byloby, komornik lepszy i szybszy).

Nie wiem, wydaje mi się, że wierzyciel sprzedał, windykatorowi a pismo dostałem od trzeciego podmiotu który napisał, że działa na rzecz windykatora. Ponoc numer konta który podali należy do windykatora.
Dla mnie to troche dziwne wszystko. Jestem wstanie uwierzyć, ze spadkodawca nie zapłacił. Jednak równie dobrze mogłobyć tak, że długu nie było, sąd z automatu wydał nakaz zapłaty a spadkodawca był wtedy na OIOMie i nie mógł się przeciwić.

Data: 2010-12-22 10:59:18
Autor: witek
wątpliwy dług i śmierć
On 12/22/2010 10:42 AM, rmrmg wrote:
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:16 -0600, witek napisał(a):

po sygnaturze akt dojdziesz co to jest.

Jak? Da się dotrzeć do zawartości tych akt?

da sie.
w sÄ…dzie.

I nie tyle ile chcÄ…, a tyle ile jest decyzji sÄ…du I jeszcze sie zastanow
komu.

Gdybym miał decyzje sądu (nakaz zapłaty) sprawa byłaby jaśna (jaśniejsza).

firma windykacyjna ma.
nie rozumiem tylko czemu nie chca sie pochwalic. znacznie ułatwiłoby to "negocjacje".

No chyba, że mają to co juz kiedys raz przerabiałem

Sygnatura akt  "sÄ…du windykacyjnego".
Wyglada profesjonalnie, ale ma wartość papieru toaletowego.

[...]

no to wlasnie tego musisz sie dowiedziec.
jak maja nakaz zapłaty, to im szybciej zapłacisz tym lepiej.
tylko dowiedz sie dokładnie komu masz to zapłacic.

Data: 2010-12-22 17:29:13
Autor: rmrmg
w±tpliwy d³ug i ¶mieræ
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:59:18 -0600, witek napisał(a):

da sie. w sÄ…dzie.

Moje doświadczenie (choć niewielkie) podpowiada mi, że nie będąc stroną nie-da-sie. Trafia się na urzędniczkę która mówi nie-bo-nie. W tej sprawie nakaz miał wydać e-sad czyli sąd w Lublinie. Jakaś podstawa prawna aby kogoś zmusić do pokazania mi tych akt? Koszt dojazdu i noclegu byłyby zbliżone do kwoty "sporu".

jak maja nakaz zapłaty, to im szybciej zapłacisz tym lepiej.

A spadkobiercy nie mogą wnosić o przywrócenie terminu i wnieść sprzeciw?

Data: 2010-12-22 13:01:52
Autor: witek
wątpliwy dług i śmierć
On 12/22/2010 11:29 AM, rmrmg wrote:
[...]

no, jesteÅ› stronÄ…. spadkobiercÄ….

jak maja nakaz zapłaty, to im szybciej zapłacisz tym lepiej.

A spadkobiercy nie mogą wnosić o przywrócenie terminu i wnieść sprzeciw?

wątpię aby była podstawa.
dłużnik został prawidłowo zawiadomiony i od nakazu w terminie sie nie odwołał.
trzebyby popytac fachowcow, czy da sie przywrocic termin jesli dluznik, ze wzgledu na stan zdrowia nie był w stanie sie odwołać.

Data: 2010-12-23 12:03:53
Autor: PioPio
w±tpliwy d³ug i ¶mieræ
> A spadkobiercy nie mog� wnosi� o przywrócenie terminu i wnie�� sprzeciw?

w�tpi� aby by�a podstawa.
d�użnik zosta� prawid�owo zawiadomiony i od nakazu w terminie sie nie odwo�a�.
trzebyby popytac fachowcow, czy da sie przywrocic termin jesli dluznik, ze wzgledu na stan zdrowia nie by� w stanie sie odwo�a�.

No nie le¿enie na OIOMIe ju¿ nie jest podstaw± do przywrócenia terminu. Chyba
sobie raczysz ¿artowaæ. Ja ostatnio wnosi³em o przywrócenie terminu bo nakaz zap³aty przyszed³ w
czasie wakacji odebra³a moja rodzicielka a ja wróci³em po 4 tygodniach. W sumie terminy ju¿ przepad³y ale przywrócili termin a do tego jeszcze
wycofali na samym koñcu nakaz zap³aty. Nie ma siê co bac o takie sprawy tylko rzeczywi¶cie ustaliæ czy nakaz zap³aty
s±dowo zosta³ wydany. Z tego co piszesz to takie bardziej bajdu bajdu tej
firmy windykacyjnej jest. --

Data: 2010-12-22 20:19:17
Autor: kam
wątpliwy dług i śmierć
W dniu 2010-12-22 18:29, rmrmg pisze:
A spadkobiercy nie mogą wnosić o przywrócenie terminu i wnieść sprzeciw?

mogą, tylko pamiętaj że na wniosek o przywrócenie terminu też jest termin - krótki

KG

wątpliwy dług i śmierć