walek Cardana

Data: 2009-04-07 14:50:54
Autor: adam r.
walek Cardana
Czy ktos ma jakies doswiadczenia, opinie na temat rowerow z walkiem Cardana zamiast lancucha. Wpadl mi w rece taki wynalazek.
dokladnie ten <http://www.biomega.dk/biomega.aspx>
Model Copenhagen.

--
adam r. -- -begin geek code block-- -- -
version 3.1

Data: 2009-04-08 01:25:40
Autor: Gotfryd Smolik news
walek Cardana
On Tue, 7 Apr 2009, adam r. wrote:

Czy ktos ma jakies doswiadczenia, opinie na temat rowerow z walkiem Cardana zamiast lancucha.

  Jak wspomniałem kiedyś o sprawności, to się nasłuchałem że "tych
paru procent wte czy wewte to NA PEWNO nie poczuję".
  Wszyscy tak mi mówią - szpece od robienia śmieszek z kostki też ;)

  Jakby nie patrzeć - AFAIK to jedyna wada konstrukcyjna tego
rozwiązania (konstrukcyjna == "poza ceną").

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-08 04:46:42
Autor: Saurus
walek Cardana
On 8 Kwi, 01:25, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Tue, 7 Apr 2009, adam r. wrote:
> Czy ktos ma jakies doswiadczenia, opinie na temat rowerow z walkiem Cardana
> zamiast lancucha.

  Jak wspomnialem kiedy o sprawnosci, to sie nasluchalem ze "tych
paru procent wte czy wewte to NA PEWNO nie poczuje ".
  Wszyscy tak mi mowia - szpece od robienia smieszek z kostki tez ;)

  Jakby nie patrzec - AFAIK to jedyna wada konstrukcyjna tego
rozwiazania (konstrukcyjna == "poza cena").

A producent twierdzi, że: "Tech-heads: this shaft has less
transmission loss than the average chain" w co nawet mnie trudno do
końca uwierzyć (a ja lubię takie rzeczy ;) ), ale myślę że jednak przy
precyzyjnie skontruowanym wałku i przekładniach są to naprawdę
pomijalne różnice. Poza tym ogromny zysk na trwałości, bezobsługowości
i czystości napędu jest moim zdaniem ważniejszy (weźmy też pod uwagę
do jakich rowerów stosuje się takie rozwiązania).
Tak właściwie to nie można nazwać tego wałem Cardana bo nie ma tu
żadnego przegubu Cardana (bo nie ma potrzeby - brak ruchomego
wahacza), ot zwykły wał napędowy ;)

Data: 2009-04-09 21:22:44
Autor: PeJot ( home)
walek Cardana
Saurus pisze:

Tak właściwie to nie można nazwać tego wałem Cardana bo nie ma tu
żadnego przegubu Cardana (bo nie ma potrzeby - brak ruchomego
wahacza), ot zwykły wał napędowy ;)

Nieważne, marketing i tak zrobi z tego 8 cud świata a onaniści sprzętowi   kupią.

BTW: pierwszy rower z czymś takim widziałem  gdzieś na początku lat '80 i był produkcji radzieckiej !

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-10 01:44:44
Autor: adam r.
walek Cardana
On 2009-04-09 21:22:44 +0200, "PeJot ( home)" <PeJot@o2.pl> said:

Saurus pisze:

Tak właściwie to nie można nazwać tego wałem Cardana bo nie ma tu
żadnego przegubu Cardana (bo nie ma potrzeby - brak ruchomego
wahacza), ot zwykły wał napędowy ;)

Ku scislosci technicznej prawada.

Nieważne, marketing i tak zrobi z tego 8 cud świata a onaniści sprzętowi   kupią.

Dokladnie. A nazywa sie to ladnie "kreowanie potrzeb"  ;)
Wracajac do tematu za 8 cud swiata bym tego nie uznal. Ale po kilku dniach jezdzenia uwazam za calkiem wygodne rozwiazanie. Podstawowa zaleta, bardzo prosta. Nie ma sposobu zeby sie ubrudzic czymkolwiek, poza ewntualnym blotem na ulicy. Mam kilka rowerow, w tym typowego mieszczucha i zawsze jest okazja do wpakowania nogawki, czy innej garderoby w lancuch.
Rowerem jezdze na codzien, do pracy, czy klienta i czasem wyglad ma wplyw na tzw. PR. I tu marketing okazuje sie skuteczny ;)

BTW: pierwszy rower z czymś takim widziałem  gdzieś na początku lat '80 i był produkcji radzieckiej !

A to wielce prawdopdobne :)
Jakies moze uwagi serwisowo naprawcze co do takiego sprzetu? Wiadomo do MTB to sie raczej nie nadaje, ale jako mieszczuch wydaje sie sprawdzac.

--
adam r. -- -begin geek code block-- -- -
version 3.1

Data: 2009-04-10 02:09:20
Autor: Coaster
walek Cardana
adam r. wrote:
[...]
Jakies moze uwagi serwisowo naprawcze co do takiego sprzetu? [...]

Co do Krossa Grand MXT - Marek Utkin opisal kiedys wrazenia z testu - bardzo pozytywne. O ile dobrze pamietam tamten walek sprowadzano chyba z Tajlandii a pierwsza kontrola luzu i ewentualna regulacja-sprawdzenie po 25 000 km.

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-10 16:11:46
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
walek Cardana

[...]

Fajny?
http://www.sticha.ch/_img/gallery/full/2-GA0007.jpg

zyga

Data: 2009-04-11 18:05:38
Autor: adam r.
walek Cardana
On 2009-04-10 16:11:46 +0200, "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> said:

Fajny?
http://www.sticha.ch/_img/gallery/full/2-GA0007.jpg

Szczerze?
Brzydki jak kocia kupa, moim zdaniem ;)

--
adam r. -- -begin geek code block-- -- -
version 3.1

Data: 2009-04-11 20:38:21
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
walek Cardana

Fajny?
http://www.sticha.ch/_img/gallery/full/2-GA0007.jpg

Szczerze?
Brzydki jak kocia kupa, moim zdaniem ;)

Wiesz, ja nie mam zwyczaju przyglądać się kupom.

zyga

Data: 2009-04-10 01:48:01
Autor: Coaster
walek Cardana
PeJot ( home) wrote:
Saurus pisze:

Tak właściwie to nie można nazwać tego wałem Cardana bo nie ma tu
Ĺźadnego przegubu Cardana (bo nie ma potrzeby - brak ruchomego
wahacza), ot zwykły wał napędowy ;)

NiewaĹźne, marketing i tak zrobi z tego 8 cud świata a onaniści sprzętowi  kupią.

BTW: pierwszy rower z czymś takim widziałem  gdzieś na początku lat '80 i był produkcji radzieckiej !

Czyli spozniles sie tylko jakies 80 lat z hakiem...
http://www.museonicolis.com/website/pages_eng/collezione_bici_12.php

Wspolczesne procz Biomegi sa tez i inni:
http://www.dynamicbicycles.com/admin/bikes/l170240.jpg
http://www.dynamicbicycles.com
http://www.shaftdrive.com.tw/Bicycle/Images/bike-KONIG.jpg
http://www.shaftdrive.com.tw
http://www.stycle.ch/bikesOverview.asp?artGroup=15500
http://www.beixo.com/nl/beixo-home

W latch 70-80-tch produkowano dosyc duzo 'walkowych' rowerow w Niemczech. Ja mialem okazje w pod koniec lat 90-tych przetestowac Krossa (zdaje sie Grand MXT) z napedem na walek.
IMHO wbrew pozorom jest przypuszczalnie calkiem duzo.

A cos Ty jest taki 'lancuchowy rasista'? ;-)

Data: 2009-04-08 12:03:47
Autor: fabian
walek Cardana
Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 7 Apr 2009, adam r. wrote:

[...]

A to w sumie jest ciekawe, jak zasymulować np. 10% spadek sprawności na rowerze?

Fabian.

Data: 2009-04-08 04:07:47
Autor: Piotr Potulski
walek Cardana
On 8 Kwi, 12:03, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:
Gotfryd Smolik news wrote:

>  Jak wspomnia em kiedy o sprawno ci, to si nas ucha em e "tych
> paru procent wte czy wewte to NA PEWNO nie poczuj ".
>  Wszyscy tak mi m wi - szpece od robienia mieszek z kostki te ;)

>  Jakby nie patrze - AFAIK to jedyna wada konstrukcyjna tego
> rozwi zania (konstrukcyjna == "poza cen ").

A to w sumie jest ciekawe, jak zasymulowa np. 10% spadek sprawno ci na
rowerze?

Fabian.

w jeździe po płaskim, to wystarczy licznik trochę przeskalować

Data: 2009-04-08 19:58:32
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
walek Cardana

[...]

Prądnicą z regulowanym obciążeniem.
;-)

zyga

Data: 2009-04-10 04:27:30
Autor: Jacek Maciejewski
walek Cardana
Dnia Tue, 7 Apr 2009 14:50:54 +0200, adam r. napisał(a):

Wpadl mi w rece taki wynalazek.
dokladnie ten <http://www.biomega.dk/biomega.aspx>
Model Copenhagen.

A jak tam się zmienia biegi? pewnie wcale...
--
Jacek

Data: 2009-04-10 09:10:40
Autor: adam r.
walek Cardana
On 2009-04-10 04:27:30 +0200, Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl> said:

[...]

Normalnie, wtylniej  piascie jest Shimano Nexus 8 biegow. W moim egzemplarzu jest dokladnie ten:
http://tinyurl.com/6nm9nu
Do jazdy po miescie i rekaracyjnych wypadow absolutnie wystarcza.

--
adam r. -- -begin geek code block-- -- -
version 3.1

Data: 2009-04-10 09:54:55
Autor: Coaster
walek Cardana
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Najpierw musisz wejsc do tylnej 8-biegowej piasty Shimano,
http://www.biomega.dk/PictureViewer.aspx?imageid=94&gid=92
zmienic szybko bieg, wyjsc i wrocic szybciutko na siodelko...
;-)