walkie-talkie na nartach

Data: 2010-01-06 21:39:51
Autor: mb
walkie-talkie na nartach
Witam, ja uzywam Midland GXT  950 USA (teraz sa juz mocniejsze modele)

polecam, w góry sprawdza sie bardzo dobrze...

przyklad kolega w gondolce lacznikowej na lodowiec w solden
a ja na balkonie kwatera na poczatku solden jadac od lagenfeld
 i mozna bylo sie dogadac.... bylem w szoku
bo to nie maly kawalek...

mb

Data: 2010-01-07 21:56:07
Autor: J_K_K
walkie-talkie na nartach
Uzytkownik "mb" <brzoza.mb@wywal_to_wp.pl> napisal w wiadomosci news:hi5gvm$6na$1atlantis.news.neostrada.pl...
przyklad kolega w gondolce lacznikowej na lodowiec w solden
a ja na balkonie kwatera na poczatku solden

Jak anteny "sie widzialy" to zdziwienia nie budzi.
Co innego jak bys w jednej dolinie,
a kolega za grzbietem, albo lasem w drugiej.

"5 watts of power,
allowing for a range of up to 30 miles in optimal conditions
(typically 2 miles or less in urban conditions)"

Tak, ze mozna sobie porównac moc / osiagi pmr'ków.

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-07 22:36:40
Autor: J.F.
walkie-talkie na nartach
On Thu, 7 Jan 2010 21:56:07 +0100,  J_K_K wrote:
[...]

Czyli koniec koncow efekt taki ze w dobrych warunkach i PMR-ka ma
lacznosc, bo raczej takich wielkich odleglosci nie ma, a przez grzbiet
to i 5W nie poradzi, bo to nie ta  dlugosc fali :-)

J.

Data: 2010-01-08 22:23:46
Autor: adresss
walkie-talkie na nartach
On Thu, 07 Jan 2010 22:36:40 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

troche zartem, ale "..pewien finansista powiedzial, ze lepiej miec
dlugi...................................... niz krotki".

Wracajac do radia, to kiedys zrobiono daleka lacznosc miedzy szczytami
gor na pmr'kach sto kilkadziesiat kilometrow! Tak wlasnie jest, ze w
dobrych warunkach (widocznosci anten, pustej przestrzeni mala moc
wystarczy) a w trudniejszych lepiej dysponowac wieksza moca. I wlasnie
te amerykanskie 3/4/5W radia maja przewage (ale sa nielegalnie
uzytkowane, ale to aspekt na osobny post). Nawet dysponujac wieksza
moca, jak nie ma co odbici (stok gory) lub odbija w nie te strone, to
tez nic nie da, ale szanse z wieksza moca sa wieksze niz mniejsze!

I na koniec z nowu zartem: przy uprawianiu seksu liczy sie dlugosc czy
technika???

--
ThinkXtra

Data: 2010-01-11 23:35:42
Autor: nuroslaw
walkie-talkie na nartach
On Thu, 07 Jan 2010 22:36:40 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

I na koniec z nowu zartem: przy uprawianiu seksu liczy sie dlugosc czy
technika???

technika, bo zawsze można ją dopasować do warunków na stoku.... a długość jest stała :)

pozdr. o.N.

--

walkie-talkie na nartach