[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce

Data: 2016-03-09 06:52:40
Autor: Dominik & Co
[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
Witam szanownych grupowiczĂłw,

Nieco offtopicznie, jako ĹĽe sprawa tyczy pewnego
akcesorium podłączanego do pc.

Jest takie urzÄ…dzenie:

http://tiny.pl/g7rt5
(czyli to poniżej, jakby ktoś nie chciał klikać w ciemno)
http://www.aliexpress.com/item/Adroit-Portable-Tape-to-Mp3-Micro-SD-TF-Card-Cassette-to-MP3-Converter-Player-DEC12/32568344121.html

Czy można takie coś kupić od jakiegoś dystrybutora
w Polsce, najlepiej w sklepie stacjonarnym?

Tak, wiem że na Alledrogo znajdą się byznesmeni, którzy za parę zeta będą robić za "za nic nie odpowiadającego" pośrednika w zamówieniu tegoż u Chińczyka...

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-09 08:41:27
Autor: PiteR
[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
Dominik & Co pisze tak:

Nieco offtopicznie, jako że sprawa tyczy pewnego
akcesorium podł±czanego do pc.

Jest takie urz±dzenie:

http://tiny.pl/g7rt5

co ono robi? miałoby robić?

Czy można takie co¶ kupić od jakiego¶ dystrybutora
w Polsce, najlepiej w sklepie stacjonarnym?

W Lidlu były podobne zgrywarki kaset

Tak, wiem że na Alledrogo znajd± się byznesmeni, którzy za parę zeta będ± robić za "za nic nie odpowiadaj±cego" po¶rednika w zamówieniu tegoż u Chińczyka...

dlaczego by nie kupić bez ich po¶rednictwa?

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2016-03-09 09:08:28
Autor: Dominik & Co
[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
Dnia 09.03.2016 PiteR <email@fauszywy.pl> napisał/a:

http://tiny.pl/g7rt5

co ono robi? miałoby robić?

Przecie jest opisane. Zgrywa treść z kaset magnetofonowych
(compact-casette) do mp3. Jak ma port na kartę sd, to może to robić nawet bez kompa. Gotowe pliki można
sobie ewentualnie potem cyzelować.

Jest sporo kaset (głównie kursy językowe) do przegrania.

W Lidlu były podobne zgrywarki kaset

Pamiętam tylko videograbbery. Ale może rzucą jeszcze
takowe...

dlaczego by nie kupić bez ich pośrednictwa?

Gwarancja. To jednak jest mechanika.

Można by kupić pierwszy lepszy używany "walkman"
z Alledrogo, ale jak zacznie miąć taśmę, to pozamiatane.

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-09 17:32:40
Autor: Sebastian Biały
On 2016-03-09 10:08, Dominik & Co wrote:
Można by kupić pierwszy lepszy używany "walkman"
z Alledrogo, ale jak zacznie miąć taśmę, to pozamiatane.

Kup więc profesjonalny magnetofon z lat 80tych za 50-100zł i pozamiatane, też z allegro.

Data: 2016-03-10 06:38:05
Autor: Dominik & Co
Dnia 09.03.2016 Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał/a:

Kup więc profesjonalny magnetofon z lat 80tych za 50-100zł i pozamiatane, też z allegro.

I dzięki temu profesjonalizmowi trzydziestoletnia mechanika
(paski, sprzęgiełka, łożyska i inne takie) będzie działać
jak nówka i o taśmę można się nie bać? A już na pewno będzie lepsze od nowego chińskiego?

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-05-07 08:41:10
Autor: Poldek
Dominik & Co wrote:
[...]

jak nówka i o ta¶mę można się nie bać? A już na pewno będzie
lepsze od nowego chińskiego?

W okresie zaawansowanych magnetofonów kasetowych nie było już pasków. Co lepsze magnetofony maj± stabilizację tempa przesuwu ta¶my sterowan± kwarcowym generatorem. Oczywi¶cie DOLBY B/C. Je¶li zakupisz na portalu aukcyjnym magnetofon, który ma w opisie, że działa i jest sprawny, a nie będzie sprawny, to oddasz i wystawisz negatywny komentarz. Poza tym nie przesadzajmy ze strachem - do wtopienia jest ew. 100 zł. Jako¶ć dĽwięku odtwarzanego z jakiegokolwiek decka nieporównywalnie lepsza niż z chińskiej mydelniczki.

Data: 2016-03-09 10:19:34
Autor: ToMasz
W dniu 09.03.2016 o 07:52, Dominik & Co pisze:
[...]

Tak, wiem ĹĽe na Alledrogo znajdÄ… siÄ™ byznesmeni, ktĂłrzy za
parę zeta będą robić za "za nic nie odpowiadającego"
pośrednika w zamówieniu tegoż u Chińczyka...

A Ty chcesz posiadać to urządzenie, czy "zgrać" kasety do kompa? Bo to istotna różnica
ToMasz

Data: 2016-03-09 11:26:34
Autor: Dominik & Co
Dnia 09.03.2016 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał/a:

A Ty chcesz posiadać to urządzenie, czy "zgrać" kasety do kompa? Bo to istotna różnica

A można wypożyczyć, czy jak? Nie mam żadnego kaseciaka pod ręką...

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-09 13:46:25
Autor: Adam
W dniu 2016-03-09 o 12:26, Dominik & Co pisze:
Dnia 09.03.2016 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał/a:

A Ty chcesz posiadać to urz±dzenie, czy "zgrać" kasety do kompa? Bo to
istotna różnica

A można wypożyczyć, czy jak? Nie mam żadnego kaseciaka pod ręk±...

Na Allegro:
http://allegro.pl/magnetofony-i-nosniki-kasetowe-67046

blisko 1000 magnetofonów kasetowych.

W czym widzisz problem?

Nie masz nikogo znajomego, maj±cego w swych zbiorach kaseciaka?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-03-10 10:12:52
Autor: m
On 09.03.2016 13:46, Adam wrote:
[...]

I siedzieć u znajomego długie godziny i przekładać kasety?

p. m.

Data: 2016-03-10 13:04:55
Autor: Adam
W dniu 2016-03-10 o 10:12, m pisze:
On 09.03.2016 13:46, Adam wrote:
[...]

A po co u znajomego?

Pożyczyć i walczyć :)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-03-09 10:44:26
Autor: marfi
[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
Data: 2016-03-11 08:34:31
Autor: Dominik & Co
Dnia 09.03.2016 Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał/a:

Czy można takie coś kupić od jakiegoś dystrybutora
w Polsce, najlepiej w sklepie stacjonarnym?

Podsumowując: nie znalazłem, zdecydowałem się
zamówić u Chińczyka. Wolę poczekać miesiąc, żeby potem
sama konwersja robiła się już, nomen omen, taśmowo :-)

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-11 13:20:59
Autor: BQB
W dniu 2016-03-11 o 09:34, Dominik & Co pisze:
[...]

Tylko kup jeszcze zasilacz, na bateriach, to tak jak piszą godzinę podziała, ale pewnie mniej :P

Data: 2016-03-11 12:31:33
Autor: Dominik & Co
Dnia 11.03.2016 BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał/a:

Tylko kup jeszcze zasilacz, na bateriach, to tak jak piszą godzinę podziała, ale pewnie mniej :P

Ponoć działa zasilane z usb, powininna wystarczyć stosowna
Ĺ‚adowarka sieciowa. No i mam jeszcze gdzieĹ› akumulatorki AA.

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-11 17:35:22
Autor: Uncle Pete
On 2016-03-11 09:34, Dominik & Co wrote:
[...]

Teraz już późno, ale mogłeś kupić chociażby w Conradzie:

http://tinyurl.com/jku5o65

Tyle że, podejrzewam, u Chińczyka będzie dużo taniej.

Data: 2016-04-21 05:54:56
Autor: Dominik Ałaszewski
[...]

Odgrzewaj±c kotleta, gdyby kto¶ był zainteresowany: Chińczyk przysłał, działa jak trzeba,
można ponoć nawet nagrywać na sd ze Ľródła zewn. (podł±czaj±c sygnał do portu słuchawek)- ale nie testowałem.

Podł±czamy do zasilania, wsadzamy kartę sd i kasetę,
uruchamiamy nagrywanie- dalej robi się samo. Ma autorewers i automagiczne dzielenie pliku
(wł±czalne, standardowo wył±czone).

"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
Wyrażam wył±cznie prywatne pogl±dy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Pisz±c na priv zmień domenę na gmail.

Data: 2016-05-01 13:33:14
Autor: Marsjanin
Dnia Thu, 21 Apr 2016 05:54:56 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

Odgrzewaj±c kotleta, gdyby kto¶ był zainteresowany:

Chińczyk przysłał, działa jak trzeba,

A mnie wpadł wła¶nie w łapki podobny, tylko nieco starszy. Bez bajerów. Bez nagrywania na SD itp. Prosty ,,walkman" typu nieomal ,,kajtek". Działa analogowo jako walkman, ma wyj¶cie jack oraz dodatkowo USB. Po podpięciu do kompa przedstawia się jako karta dĽwiękowa.

Twojego też widać jako kartę?

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-05-01 19:13:30
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 01.05.2016 Marsjanin <mars@marsjanin.tk> napisał/a:

Twojego też widać jako kartę?
 Z USB bierze chyba tylko pr±d, brak widocznych
oznak instalowania nowego sprzętu, ale przyjrzę
się dokładniej.

Data: 2016-05-01 20:41:46
Autor: Marsjanin
Dnia Sun, 01 May 2016 19:13:30 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

Twojego też widać jako kartę?
 Z USB bierze chyba tylko pr±d, brak widocznych oznak instalowania nowego
sprzętu, ale przyjrzę się dokładniej.

Przyjrzyj się, przyjrzyj... Mój ma parę lat, przeleżał w szafie u kogo¶. Sprzęt marki Lauson, model (chyba) CR101. Jako ,,konwersja do mp3" (co szumnie głosi napis na pudełku) służy... program Audacity, doł±czony na płycie mini CD. :) Instrukcja w dużej mierze składa się ze zrzutów ekranu z Audacity. :)))

Wy¶miewam to jako konwerter do MP3, ale samego sprzętu nie wy¶miewam, bo to moim zdaniem nawet na chwilę obecn± lepszy pomysł, niż zgranie na kartę, jeszcze jako track01.mp3 itd. zapewne. Ja wolę sobie zrzucić kasetę do wave'a, poci±ć, zflacować, otagować... No ale to ja. Rozumiem, że czasem chce się mieć na już i kartę od razu wsadzić do telefonu, telefon do kieszeni i słuchawki w uszy.

Z ciekawostek, planuję kupno adapte... wrrróć, mówmy po polsku, gramofonu. Trafiłem na takie cacko - ma wiele wspólnego z omawianym sprzętem. Medion MD 83447:

[pdf] http://gg.gg/40prx

Magnetofon też zawiera.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-05-04 15:34:32
Autor: m
[OT]Re: [OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
On 01.05.2016 22:41, Marsjanin wrote:
[...]

Miałem takie "cacko", tylko innej firmy i bez kaset. Po układzie
przycisków poznaje co najmniej pokrewieństwo.

I szlag mnie z jednej strony trafia, a z drugiej nadziwić się nie mogę,
że w handlu s± takie urz±dzenia w których pilot nie ma regulacji gło¶no¶ci.

Wpadło by wam do głowy kupuj±c samochód sprawdzić czy ma pedał gazu? :)

p. m.

Data: 2016-05-04 19:23:37
Autor: Dominik Ałaszewski
[...]

Zobaczę jutro, ale w±tpliwe- kabel poł±czeniowy to przelotka
usb na okr±gł± wtyczkę- raczej tylko zasilanie.

[...]

Ależ to doskonały pomysł- podpisuję się pod tym czterema kończynami.
Standardowa dĽwiękówka plus Audacity (chętni mog± użyć swojego
ulubionego superprofesjonalnego-hifi-stereo programu) zamiast
nietypowego urz±dzenia z dedykowanymi sterownikami i oprogramowaniem
pod jedynie słuszny system operacyjny- co skutkowałoby nie tylko niemożno¶ci± uruchomienia pod Linuksem, ale też np. pod nowymi
wersjami Jedynie Słusznego.

Wy¶miewam to jako konwerter do MP3, ale samego sprzętu nie wy¶miewam, bo to moim zdaniem nawet na chwilę obecn± lepszy pomysł, niż zgranie na kartę, jeszcze jako track01.mp3 itd. zapewne. Ja wolę sobie zrzucić

Z kart± ma tę zaletę, że jest autonomiczne- samo czasochłonne zgrywanie
robi się samo i nie wymaga kompa. PóĽniejsze pocięcie, odszumianie czy otagowanie pójdzie sprawniej i można się tym zaj±ć póĽniej,
a tymczasem materiał jest już gotowy do słuchania. I nie o muzykę
(a na pewno nie przede wszystkim) mi chodzi.

kasetę do wave'a, poci±ć, zflacować, otagować... No ale to ja. Rozumiem, że

Jasne, materiał z kaset ma takie SNR i dynamikę, że bez flaca ani rusz :-)

Z ciekawostek, planuję kupno adapte... wrrróć, mówmy po polsku, gramofonu. Trafiłem na takie cacko - ma wiele wspólnego z omawianym sprzętem. Medion

A ile wynosi cołaska za ten sprzęt?

Data: 2016-05-04 20:03:15
Autor: Marsjanin
Dnia Wed, 04 May 2016 19:23:37 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

Zobaczę jutro, ale w±tpliwe- kabel poł±czeniowy to przelotka usb na
okr±gł± wtyczkę- raczej tylko zasilanie.

Szkoda.

Ależ to doskonały pomysł- podpisuję się pod tym czterema kończynami.
Standardowa dĽwiękówka plus Audacity

Ja też, ale jednak Pani Krysia, co to kupi i my¶li, że samo jej na telefon kasety przerzuci, może tego nie ogarn±ć. Co gorsza, poprosi o tę drobn± przysługę zięcia, nie zdaj±c sobie z tego sprawy, że przerzucenie szafki kaset to robota na miesi±c. :)

Jasne, materiał z kaset ma takie SNR i dynamikę, że bez flaca ani rusz
:-)

¦miej się ¶miej, ale ja tam tak z metra *kodekowi* zawartemu w chipie za 5 złotych użytemu w takim ustrojstwie raczej bym nie ufał. Poza tym... WAV to WAV, to można ci±ć do bólu, jak chcesz, bez żadnych strat. Do mp3 zawsze można przerzucić, i niekoniecznie z CBR 128 kbps, jak zapewne jest w kodeku sprzętowym.

Zreszt±.

http://dropcanvas.com/kwbou

Się kiedy¶ w to pobawiłem, jak umiałem, na pro¶bę znajomego. Magnetofon Technics M14, kabel akurat miałem jeszcze nie na Cinche a na DIN do jacka, karta dĽwiękowa na wej¶ciu - ¶cierwo w netbooku MSI, byle stereo wej¶cie miała (na szczę¶cie miała, bo to ostatnio rzadko¶ć). Cało¶ć zrobiona w Audacity, bez żadnych podbić, ekłalizerów czy czego¶ takiego, wysterowanie analogowo przed nagraniem, odszumione automatycznie na podstawie próbki z cisz± przed pierwszymi taktami pierwszego utworu. Oceń, jak masz chęć. Repertuar - austriacka Irena Santor. :)

A ile wynosi cołaska za ten sprzęt?

83447 za 170 zł, i nieco droższy, choć bez magnetofonu za 200 zł.

http://allegro.pl/i6109848055.html http://allegro.pl/i4973153387.html

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-05-05 05:52:41
Autor: Dominik Ałaszewski
[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
Dnia 04.05.2016 Marsjanin <mars@marsjanin.tk> napisał/a:

Szkoda.

Szkoda jak szkoda, teoretycznie sprzęt ciut mniej uniwersalny, choć nikt Ci nie broni podł±czyć wyj¶cie słuchawkowe (posiada!) do wej¶cia karty muzycznej i zgrywać ręcznie do wav.

No i potwierdzam, sprawdziłem- tylko zasilanie, wtyk okr±gły z dwoma tylko zł±czami, dmesg zgodnie z przypuszczeniem nic nie wypisuje.

¦miej się ¶miej, ale ja tam tak z metra *kodekowi* zawartemu w chipie za 5 złotych użytemu w takim ustrojstwie raczej bym nie ufał. Poza tym... WAV

Ja nie ufam, ja sprawdziłem- kontrola najwyższ± form± zaufania.
Do moich celów ok- to ma być do digitalizacji kursów językowych i audiobooków, muzyka tylko wyj±tkowo.

Się kiedy¶ w to pobawiłem, jak umiałem, na pro¶bę znajomego. Magnetofon Technics M14, kabel akurat miałem jeszcze nie na Cinche a na DIN do

Można się bawić, aczkolwiek do tego trzeba by mieć porz±dny sprzęt jak sam piszesz (głowica, system przesuwu ta¶my, tor audio w magnetofonie,
i porz±dne Ľródło (ta¶ma chrom np.)). Kodek mp3 tu chyba akurat najmniej
psuje :-)

83447 za 170 zł, i nieco droższy, choć bez magnetofonu za 200 zł.

Przyzwoicie, gdybym nie kupił swojego może bym się zainteresował.

Data: 2016-05-06 00:54:37
Autor: Marsjanin
Dnia Thu, 05 May 2016 05:52:41 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

Można się bawić, aczkolwiek do tego trzeba by mieć porz±dny sprzęt jak
sam piszesz (głowica, system przesuwu ta¶my, tor audio w magnetofonie, i
porz±dne Ľródło (ta¶ma chrom np.)).

Co do sprzętu, to je¶li chodzi o gramofony - górnej granicy cenowej zdaje się nie ma, kto¶ nawet, je¶li wierzyć youtubowi, zbudował laserowy czytnik płyt gramofonowych. I w celach archiwizacyjnych ma to sens.

Co do systemu przesuwu i głowicy oraz przedwzmacniaczy w magnetofonie - owszem, warto, by były na przyzwoitym poziomie. W praktyce jednak wystarczy to co było kiedy¶ domowym HiFi, bo do czynienia mamy albo z materiałami i tak już dawno temu profesjonalnie odszumionymi i wydanymi na CD, których digitalizować w domu nie warto z innych powodów jak ,,dla sportu", albo mamy nagrania własne, archiwalne, których jako¶ć nagrania jest i tak klasę niższa niż słaby magnetofon potrafi odtworzyć (popsuć). Tu i tu warto pamiętać o ustawieniu skosu głowicy.

Co do ta¶my chromowej, to... było minęło. Teraz to raczej kwestia samplowania tego, co już jest.

Kodek mp3 tu chyba akurat najmniej psuje :-)

LAME z rozs±dnym bitrate tak. Sprzętowe g... z CBR 128 kbps brzmi jak LAME 80-góra 96 kbps. Niemniej je¶li już to ¶ciskać, to niebo lepiej wypadnie OGG Vorbis. Tylko, że FLAC wybrałem wła¶ciwie dlatego, że już niespecjalnie jest po co oszczędzać miejsce na dysku.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce