[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce

Data: 2016-04-21 05:54:56
Autor: Dominik Ałaszewski
[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
Dnia 09.03.2016 Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał/a:

http://www.aliexpress.com/item/Adroit-Portable-Tape-to-Mp3-Micro-SD-TF-Card-Cassette-to-MP3-Converter-Player-DEC12/32568344121.html

Odgrzewając kotleta, gdyby ktoś był zainteresowany: Chińczyk przysłał, działa jak trzeba,
można ponoć nawet nagrywać na sd ze źródła zewn. (podłączając sygnał do portu słuchawek)- ale nie testowałem.

Podłączamy do zasilania, wsadzamy kartę sd i kasetę,
uruchamiamy nagrywanie- dalej robi się samo. Ma autorewers i automagiczne dzielenie pliku
(włączalne, standardowo wyłączone).

Data: 2016-05-01 13:33:14
Autor: Marsjanin
Dnia Thu, 21 Apr 2016 05:54:56 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

Odgrzewając kotleta, gdyby ktoś był zainteresowany:

Chińczyk przysłał, działa jak trzeba,

A mnie wpadł właśnie w łapki podobny, tylko nieco starszy. Bez bajerów. Bez nagrywania na SD itp. Prosty ,,walkman" typu nieomal ,,kajtek". Działa analogowo jako walkman, ma wyjście jack oraz dodatkowo USB. Po podpięciu do kompa przedstawia się jako karta dźwiękowa.

Twojego też widać jako kartę?

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-05-01 19:13:30
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 01.05.2016 Marsjanin <mars@marsjanin.tk> napisał/a:

Twojego też widać jako kartę?
 Z USB bierze chyba tylko prąd, brak widocznych
oznak instalowania nowego sprzętu, ale przyjrzę
się dokładniej.

Data: 2016-05-01 20:41:46
Autor: Marsjanin
Dnia Sun, 01 May 2016 19:13:30 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

Twojego też widać jako kartę?
 Z USB bierze chyba tylko prąd, brak widocznych oznak instalowania nowego
sprzętu, ale przyjrzę się dokładniej.

Przyjrzyj się, przyjrzyj... Mój ma parę lat, przeleżał w szafie u kogoś. Sprzęt marki Lauson, model (chyba) CR101. Jako ,,konwersja do mp3" (co szumnie głosi napis na pudełku) służy... program Audacity, dołączony na płycie mini CD. :) Instrukcja w dużej mierze składa się ze zrzutów ekranu z Audacity. :)))

Wyśmiewam to jako konwerter do MP3, ale samego sprzętu nie wyśmiewam, bo to moim zdaniem nawet na chwilę obecną lepszy pomysł, niż zgranie na kartę, jeszcze jako track01.mp3 itd. zapewne. Ja wolę sobie zrzucić kasetę do wave'a, pociąć, zflacować, otagować... No ale to ja. Rozumiem, że czasem chce się mieć na już i kartę od razu wsadzić do telefonu, telefon do kieszeni i słuchawki w uszy.

Z ciekawostek, planuję kupno adapte... wrrróć, mówmy po polsku, gramofonu. Trafiłem na takie cacko - ma wiele wspólnego z omawianym sprzętem. Medion MD 83447:

[pdf] http://gg.gg/40prx

Magnetofon też zawiera.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-05-04 15:34:32
Autor: m
[OT]Re: [OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
On 01.05.2016 22:41, Marsjanin wrote:
[...]

Miałem takie "cacko", tylko innej firmy i bez kaset. Po układzie
przycisków poznaje co najmniej pokrewieństwo.

I szlag mnie z jednej strony trafia, a z drugiej nadziwić się nie mogę,
że w handlu są takie urządzenia w których pilot nie ma regulacji głośności.

Wpadło by wam do głowy kupując samochód sprawdzić czy ma pedał gazu? :)

p. m.

Data: 2016-05-04 19:23:37
Autor: Dominik Ałaszewski
[...]

Zobaczę jutro, ale wątpliwe- kabel połączeniowy to przelotka
usb na okrągłą wtyczkę- raczej tylko zasilanie.

[...]

Ależ to doskonały pomysł- podpisuję się pod tym czterema kończynami.
Standardowa dźwiękówka plus Audacity (chętni mogą użyć swojego
ulubionego superprofesjonalnego-hifi-stereo programu) zamiast
nietypowego urządzenia z dedykowanymi sterownikami i oprogramowaniem
pod jedynie słuszny system operacyjny- co skutkowałoby nie tylko niemożnością uruchomienia pod Linuksem, ale też np. pod nowymi
wersjami Jedynie Słusznego.

Wyśmiewam to jako konwerter do MP3, ale samego sprzętu nie wyśmiewam, bo to moim zdaniem nawet na chwilę obecną lepszy pomysł, niż zgranie na kartę, jeszcze jako track01.mp3 itd. zapewne. Ja wolę sobie zrzucić

Z kartą ma tę zaletę, że jest autonomiczne- samo czasochłonne zgrywanie
robi się samo i nie wymaga kompa. Późniejsze pocięcie, odszumianie czy otagowanie pójdzie sprawniej i można się tym zająć później,
a tymczasem materiał jest już gotowy do słuchania. I nie o muzykę
(a na pewno nie przede wszystkim) mi chodzi.

kasetę do wave'a, pociąć, zflacować, otagować... No ale to ja. Rozumiem, że

Jasne, materiał z kaset ma takie SNR i dynamikę, że bez flaca ani rusz :-)

Z ciekawostek, planuję kupno adapte... wrrróć, mówmy po polsku, gramofonu. Trafiłem na takie cacko - ma wiele wspólnego z omawianym sprzętem. Medion

A ile wynosi cołaska za ten sprzęt?

Data: 2016-05-04 20:03:15
Autor: Marsjanin
Dnia Wed, 04 May 2016 19:23:37 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

Zobaczę jutro, ale wątpliwe- kabel połączeniowy to przelotka usb na
okrągłą wtyczkę- raczej tylko zasilanie.

Szkoda.

Ależ to doskonały pomysł- podpisuję się pod tym czterema kończynami.
Standardowa dźwiękówka plus Audacity

Ja też, ale jednak Pani Krysia, co to kupi i myśli, że samo jej na telefon kasety przerzuci, może tego nie ogarnąć. Co gorsza, poprosi o tę drobną przysługę zięcia, nie zdając sobie z tego sprawy, że przerzucenie szafki kaset to robota na miesiąc. :)

Jasne, materiał z kaset ma takie SNR i dynamikę, że bez flaca ani rusz
:-)

Śmiej się śmiej, ale ja tam tak z metra *kodekowi* zawartemu w chipie za 5 złotych użytemu w takim ustrojstwie raczej bym nie ufał. Poza tym... WAV to WAV, to można ciąć do bólu, jak chcesz, bez żadnych strat. Do mp3 zawsze można przerzucić, i niekoniecznie z CBR 128 kbps, jak zapewne jest w kodeku sprzętowym.

Zresztą.

http://dropcanvas.com/kwbou

Się kiedyś w to pobawiłem, jak umiałem, na prośbę znajomego. Magnetofon Technics M14, kabel akurat miałem jeszcze nie na Cinche a na DIN do jacka, karta dźwiękowa na wejściu - ścierwo w netbooku MSI, byle stereo wejście miała (na szczęście miała, bo to ostatnio rzadkość). Całość zrobiona w Audacity, bez żadnych podbić, ekłalizerów czy czegoś takiego, wysterowanie analogowo przed nagraniem, odszumione automatycznie na podstawie próbki z ciszą przed pierwszymi taktami pierwszego utworu. Oceń, jak masz chęć. Repertuar - austriacka Irena Santor. :)

A ile wynosi cołaska za ten sprzęt?

83447 za 170 zł, i nieco droższy, choć bez magnetofonu za 200 zł.

http://allegro.pl/i6109848055.html http://allegro.pl/i4973153387.html

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-05-05 05:52:41
Autor: Dominik Ałaszewski
[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
Dnia 04.05.2016 Marsjanin <mars@marsjanin.tk> napisał/a:

Szkoda.

Szkoda jak szkoda, teoretycznie sprzęt ciut mniej uniwersalny, choć nikt Ci nie broni podłączyć wyjście słuchawkowe (posiada!) do wejścia karty muzycznej i zgrywać ręcznie do wav.

No i potwierdzam, sprawdziłem- tylko zasilanie, wtyk okrągły z dwoma tylko złączami, dmesg zgodnie z przypuszczeniem nic nie wypisuje.

Śmiej się śmiej, ale ja tam tak z metra *kodekowi* zawartemu w chipie za 5 złotych użytemu w takim ustrojstwie raczej bym nie ufał. Poza tym... WAV

Ja nie ufam, ja sprawdziłem- kontrola najwyższą formą zaufania.
Do moich celów ok- to ma być do digitalizacji kursów językowych i audiobooków, muzyka tylko wyjątkowo.

Się kiedyś w to pobawiłem, jak umiałem, na prośbę znajomego. Magnetofon Technics M14, kabel akurat miałem jeszcze nie na Cinche a na DIN do

Można się bawić, aczkolwiek do tego trzeba by mieć porządny sprzęt jak sam piszesz (głowica, system przesuwu taśmy, tor audio w magnetofonie,
i porządne źródło (taśma chrom np.)). Kodek mp3 tu chyba akurat najmniej
psuje :-)

83447 za 170 zł, i nieco droższy, choć bez magnetofonu za 200 zł.

Przyzwoicie, gdybym nie kupił swojego może bym się zainteresował.

Data: 2016-05-06 00:54:37
Autor: Marsjanin
Dnia Thu, 05 May 2016 05:52:41 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

Można się bawić, aczkolwiek do tego trzeba by mieć porządny sprzęt jak
sam piszesz (głowica, system przesuwu taśmy, tor audio w magnetofonie, i
porządne źródło (taśma chrom np.)).

Co do sprzętu, to jeśli chodzi o gramofony - górnej granicy cenowej zdaje się nie ma, ktoś nawet, jeśli wierzyć youtubowi, zbudował laserowy czytnik płyt gramofonowych. I w celach archiwizacyjnych ma to sens.

Co do systemu przesuwu i głowicy oraz przedwzmacniaczy w magnetofonie - owszem, warto, by były na przyzwoitym poziomie. W praktyce jednak wystarczy to co było kiedyś domowym HiFi, bo do czynienia mamy albo z materiałami i tak już dawno temu profesjonalnie odszumionymi i wydanymi na CD, których digitalizować w domu nie warto z innych powodów jak ,,dla sportu", albo mamy nagrania własne, archiwalne, których jakość nagrania jest i tak klasę niższa niż słaby magnetofon potrafi odtworzyć (popsuć). Tu i tu warto pamiętać o ustawieniu skosu głowicy.

Co do taśmy chromowej, to... było minęło. Teraz to raczej kwestia samplowania tego, co już jest.

Kodek mp3 tu chyba akurat najmniej psuje :-)

LAME z rozsądnym bitrate tak. Sprzętowe g... z CBR 128 kbps brzmi jak LAME 80-góra 96 kbps. Niemniej jeśli już to ściskać, to niebo lepiej wypadnie OGG Vorbis. Tylko, że FLAC wybrałem właściwie dlatego, że już niespecjalnie jest po co oszczędzać miejsce na dysku.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

[OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce