walory użytkowe letniego płynu do spryski waczy szyby

Data: 2010-04-21 13:53:39
Autor: paranoix
walory użytkowe letniego płynu do spryski waczy szyby
Witam,

zastanawiam się nad rozpiętością w cenach płynów do spryskiwaczy. W hipermarkecie mozna kupić 5 l za 5 zł, podczas gdy ta sama pojemność na stacji benzynowej może kosztować już 20 zł. O ile w przypadku płynów zimowych róznica jest zapewne w faktycznej temperaturze zamarzania, to jaka jest różnica przy płynach letnich?

A jeśli jest różnica, to czy rekompensuje ona 4x wyższą cenę?

Zbyszek

Data: 2010-04-21 04:59:08
Autor: Matt
walory użytkowe letniego płynu do spryskiwaczy szyby
On 21 Kwi, 13:53, paranoix <paranoi...@o2.pl> wrote:
A je¶li jest różnica, to czy rekompensuje ona 4x wyższ± cenę?

W moim przypadku zimowy płyn z marketu sprawował się dużo lepiej niż
"markowy" ze stacji benzynowej.

--
Regards
Matt

Data: 2010-04-21 09:11:55
Autor: Przemek
On 21 Kwi, 13:59, Matt <mateusz.woj...@gmail.com> wrote:
> [...]

> A je¶li jest różnica, to czy rekompensuje ona 4x wyższ± cenę?

W moim przypadku zimowy płyn z marketu sprawował się dużo lepiej niż

U mnie również, przy czym kupowałem te najtańsze w Tesco czy innym
markecie i było OK nawet w największe mrozy, ale mam podgrzewane
dysze. Tylko płyn z Lidla okazał się jaki¶ kiepski i trochę
¶mierdział :).

pozdr
Przemek

Data: 2010-04-21 12:07:23
Autor: to
paranoix wrote:

zastanawiam się nad rozpiętością w cenach płynów do spryskiwaczy. W
hipermarkecie mozna kupić 5 l za 5 zł, podczas gdy ta sama pojemność na
stacji benzynowej może kosztować już 20 zł. O ile w przypadku płynów
zimowych rĂłznica jest zapewne w faktycznej temperaturze zamarzania

Tak, przy czym te z marketu za 10 zł zamarzają zwykle znacznie później. ;)

jaka jest różnica przy płynach letnich?

W opakowaniu.

A jeśli jest różnica, to czy rekompensuje ona 4x wyższą cenę?

Nie.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-21 14:38:45
Autor: CeSaR
walory użytkowe letniego płynu do spryskiwaczy szyby
A je¶li jest różnica, to czy rekompensuje ona 4x wyższ± cenę?

Nie.

Zbyt jednoznaczne stwierdzenie.
Płyn kupowany na Statoilu był OK.
Kiedy¶ musiałem kupić noname'owy płyn na jakiej¶ goownianej stacji. Był tańszy od poprzedniego ale po pierwsze ¶mierdział chemi± maksymalnie, po drugie po dwukrotnym użyciu  wycieraczki (piórka) zaczęły tak piszczeć że niestety nadawały się już tylko do wymiany. Zrobiły się twarde i tyle.
Więc różnica jest.

Data: 2010-04-21 14:36:05
Autor: to
walory użytkowe letniego płynu do spryskiwaczy szyby
CeSaR wrote:

Kiedy¶ musia³em kupiæ noname'owy p³yn na jakiej¶ goownianej stacji. By³
tañszy od poprzedniego ale po pierwsze ¶mierdzia³ chemi± maksymalnie, po
drugie po dwukrotnym uÂżyciu  wycieraczki (piĂłrka) zaczĂŞÂły tak piszczeæ
Âże niestety nadawaÂły siĂŞ juÂż tylko do wymiany. ZrobiÂły siĂŞ twarde i
tyle. Wiêc ró¿nica jest.

A ja kupiłem zimowy na Statoilu i nie dość, że śmierdział to jeszcze miał postać kisielu. Te z supermarketów były dużo lepsze. Dlatego twierdze, że choć jakość płynów jest pewnie różna, to ich cena nie zależy raczej od tej jakości tylko od miejsca sprzedaży i naklejki na kanisterku.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-21 13:59:54
Autor: kamil

"paranoix" <paranoix83@o2.pl> wrote in message news:hqmp03$pnh$1news.onet.pl...
[...]

Nie wiem czy jest, bo od lat wlewam kranowe z kilkoma kroplami plynu do naczyn.

Dowiesz sie zaraz pewnie od ekspertow, ze kamien zapcha spryskiwacze i uszkodzi pralke, ale widac moje samochody o tym nie wiedza po prostu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-21 15:07:31
Autor: M1SLQ
walory użytkowe letniego pły nu do spryskiwaczy szyby
Nie wiem czy jest, bo od lat wlewam kranowe z kilkoma kroplami plynu

W Lidlu jest jakiś koncentrat płynu letniego, po rozrobieniu daje 25 litrów gotowego produktu. Zastanawiam się nad odżałowaniem na niego tych kilku złotych, ze względu na zapach, którego woda z Ludwikiem nie gwarantuje.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-21 14:33:46
Autor: kamil

"M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl> wrote in message news:4bcef897$0$19165$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiem ile musialbym wlac tego ludwika, zebym cokolwiek poczul w kabinie. Odgrzyb moze nawiewy klimatyzacji, jesli Twoj nos szczypie? ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-21 18:32:04
Autor: M1SLQ
walory użytkowe letniego pły nu do spryskiwaczy szyby
Nie wiem ile musialbym wlac tego ludwika, zebym cokolwiek poczul w kabinie. Odgrzyb moze nawiewy klimatyzacji, jesli Twoj nos szczypie? ;)

Nie zrozumieliśmy się.

Z nawiewami nie ma problemu, woda z płynem do naczyń myje, a woda z koncentratem myje i dodatkowo przyjemnie pachnie, ot co! :)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-22 09:43:11
Autor: kamil

"M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl> wrote in message news:4bcf2889$0$19166$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A chyba, ze tak. Ewentualnie moge sie za choinka na lusterko rozejrzec. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-21 15:54:55
Autor: Olek
On 2010-04-21 14:59, kamil wrote:

Dowiesz sie zaraz pewnie od ekspertow, ze kamien zapcha spryskiwacze i
uszkodzi pralke, ale widac moje samochody o tym nie wiedza po prostu.

kamień zapycha spryskiwacze - wiem to z autopsji...
Lepiej już kupić wodę demineralizowan± w jakim¶ tesco za 10 zł 5 L baniak i wtedy rozcieńczać z ajaxem :)

Data: 2010-04-21 07:30:44
Autor: Adam Adamaszek
On 2010-04-21 14:59, kamil wrote:

> Dowiesz sie zaraz pewnie od ekspertow, ze kamien zapcha spryskiwacze i
> uszkodzi pralke, ale widac moje samochody o tym nie wiedza po prostu.

kamień zapycha spryskiwacze - wiem to z autopsji...

Jesli kamien (kamyczek) jest nieco wiekszy, niz otworek w
spryskiwaczu, to nic dziwnego, ze zapycha.

Jesli masz na mysli odkladajacy sie kamien, to moze zamiast wydawac
kupe kasy, warto raz na 5 lat wymienic koncowki spryskiwaczy? (kilka/
nascie zlotych netto sztuka, w ASO).

Dodatkowo - myslisz, ze woda uzywana w produkcji plynu do spryskiwaczy
jest demineralizowana?

pozdr
AA

Data: 2010-04-21 19:23:32
Autor: Olek
On 2010-04-21 16:30, Adam Adamaszek wrote:

Jesli kamien (kamyczek) jest nieco wiekszy, niz otworek w
spryskiwaczu, to nic dziwnego, ze zapycha.

kamień z takiej wody osadza się wszędzie podczas parowania i narastaj±c zapycha co się da :)

Jesli masz na mysli odkladajacy sie kamien, to moze zamiast wydawac
kupe kasy, warto raz na 5 lat wymienic koncowki spryskiwaczy? (kilka/
nascie zlotych netto sztuka, w ASO).

przy okazji wężyki, pompkę, zbiornik itd... nie dzięki.

Dodatkowo - myslisz, ze woda uzywana w produkcji plynu do spryskiwaczy
jest demineralizowana?

oczywi¶cie

Data: 2010-04-21 11:44:05
Autor: Adam Adamaszek
On 2010-04-21 16:30, Adam Adamaszek wrote:

> Jesli kamien (kamyczek) jest nieco wiekszy, niz otworek w
> spryskiwaczu, to nic dziwnego, ze zapycha.

kamień z takiej wody osadza się wszędzie podczas parowania i narastaj±c
zapycha co się da :)

A zdarzylo Ci sie, czy tylko tak sobie z nudow teoretyzujesz?

> [...]
> nascie zlotych netto sztuka, w ASO).

przy okazji wężyki, pompkę, zbiornik itd... nie dzięki.

A wiesz, jaka srednice wewnetrzna maja wezyki w ukladzie? I ile czasu
trzebaby, zeby sie zatkaly?

Czy tylko moze tak sobie z nudow teoretyzujesz?

> Dodatkowo - myslisz, ze woda uzywana w produkcji plynu do spryskiwaczy
> jest demineralizowana?

oczywi¶cie

Na naklejce/karcie produktu na pewno. W rzeczywistosci - nie
zalozylbym sie.

pozdr
Adam

Data: 2010-04-21 21:19:39
Autor: Olek
On 2010-04-21 16:30, Adam Adamaszek wrote:

[...]

a co napisałem wcze¶niej? masz co¶ z percepcj± czy nie umiesz czytać?

A wiesz, jaka srednice wewnetrzna maja wezyki w ukladzie? I ile czasu
trzebaby, zeby sie zatkaly?

a to nie problem - zajrzyj do czajnika albo do pralki...

Czy tylko moze tak sobie z nudow teoretyzujesz?

a Ty sobie pieprzysz na grupie nie czytaj±c moich poprzednich postów...?

Na naklejce/karcie produktu na pewno. W rzeczywistosci - nie
zalozylbym sie.

buehehe jak piwo kupujesz to też się zastanawiasz w ten sposób, czy masz manie prze¶ladowcz±?

Data: 2010-04-22 19:37:02
Autor: Adam Adamaszek
walory użytkowe letniego płynu do spryskiwaczy szyby
On 21 Kwi, 14:19, Olek <alexh...@dupaonet.pl> wrote:

Zajrzalem, czysciutko.

Moze dlatego, ze u mnie woda, jak ze studni - mieciutka niczym
kaczuszka.

Jak to juz ktos ponizej napisal, mozliwe, ze u Ciebie jest woda, jak
np. w Opolu, twarda. W takim przypadku faktycznie warto tych pare
zlotych odzalowac.

BTW - obrazliwe teksty zachowaj dla siebie, gdyz swiadcza tylko o
tobie.

pozdr
Adam

Data: 2010-04-22 21:05:28
Autor: pitpull
walory użytkowe letniego płynu do spryskiwaczy szyby

Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hqncak$lm$1news.onet.pl...
On 2010-04-21 16:30, Adam Adamaszek wrote:

Jesli kamien (kamyczek) jest nieco wiekszy, niz otworek w
spryskiwaczu, to nic dziwnego, ze zapycha.

kamień z takiej wody osadza się wszędzie podczas parowania i narastaj±c zapycha co się da :)

To wszystko zależy jak± kto ma wode.
U mnie w kranie to praktycznie deszczówka. Więc nie widze powodu zeby jej nie stosować.
Zwłaszcza, jak pod ręk± nie mam nic innego.

Ale jak kto¶ ma wodę np. ze studni głębinowej to rzeczywi¶cie nie ma co szaleć i oszczędzać ;)

pitpull

Data: 2010-04-21 20:33:03
Autor: J.F.
On Wed, 21 Apr 2010 07:30:44 -0700 (PDT),  Adam Adamaszek wrote:
Jesli masz na mysli odkladajacy sie kamien, to moze zamiast wydawac
kupe kasy, warto raz na 5 lat wymienic koncowki spryskiwaczy? (kilka/
nascie zlotych netto sztuka, w ASO).

I roboty za 50 zl czy 100 ? J.

Data: 2010-04-21 11:38:56
Autor: Adam Adamaszek
On 21 Kwi, 13:33, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
>Jesli masz na mysli odkladajacy sie kamien, to moze zamiast wydawac
>kupe kasy, warto raz na 5 lat wymienic koncowki spryskiwaczy? (kilka/

I roboty za 50 zl czy 100 ?

Fakt, jesli ktos ma dwie lewe rece, niestety, frycowe musi zaplacic.

Data: 2010-04-21 12:24:18
Autor: Gom
On 21 Kwi, 15:54, Olek <alexh...@dupaonet.pl> wrote:
Lepiej już kupić wodę demineralizowan± w jakim¶ tesco za 10 zł 5 L
baniak i wtedy rozcieńczać z ajaxem :)

Chyba dawno w Tesco nie byłe¶ ;-)

5-litrowy baniak wody demineralizowanej to wydatek rzędu 4 PLN.
Zainwestowałem w koncentrat, mieszam go z teskow± wod± i mam gotowy
płyn. Aczkolwiek ostatnio widziałem obok na półce podobne baniaki z
gotowym letnim płynem.. o złotówkę tańsze ;-)

--
Gom

Data: 2010-04-21 21:26:17
Autor: Olek
On 2010-04-21 21:24, Gom wrote:
[...]

no strzeliłem w zasadzie... a więc jeszcze bardziej opłacalne niż wymiana zakamienionych czę¶ci :)

Data: 2010-04-21 16:20:10
Autor: =Marcos=
walory użytkowe letniego płynu do spryskiwaczy szy by
kamień zapycha spryskiwacze - wiem to z autopsji...
Lepiej już kupić wodę demineralizowan± w jakim¶ tesco za 10 zł 5 L baniak i wtedy rozcieńczać z ajaxem :)

Czyli drożej niż płyn, więc nie ma sensu :]

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2010-04-21 18:50:35
Autor: JanKo
walory użytkowe letniego pły nu do spryskiwaczy szyby
Agent paranoix nadaje:
zastanawiam się nad rozpiętością w cenach płynów do spryskiwaczy. W
hipermarkecie mozna kupić 5 l za 5 zł, podczas gdy ta sama pojemność
na stacji benzynowej może kosztować już 20 zł.

A porównywałeś kiedyś ceny butelki wody lub tabliczki czekolady?

Data: 2010-04-21 20:30:59
Autor: J.F.
walory użytkowe letniego płynu do spryskiwaczy szyby
On Wed, 21 Apr 2010 13:53:39 +0200,  paranoix wrote:
zastanawiam się nad rozpięto¶ci± w cenach płynów do spryskiwaczy. W hipermarkecie mozna kupić 5 l za 5 zł, podczas gdy ta sama pojemno¶ć na stacji benzynowej może kosztować już 20 zł.

Na stacji wiadomo - narzut 100%, jak wybrali markowy plyn, to sie
zrobilo 20zl.

jaka jest różnica przy płynach letnich?

Woda demineralizowana lub zapycha dysze :-)
detergent tez moze byc inny, wiecej, moze jakis dodatek komarowy.

A je¶li jest różnica, to czy rekompensuje ona 4x wyższ± cenę?

Mysle ze markecie znajdziesz podobny plyn dwa razy taniej.

J.

Data: 2010-04-22 11:41:09
Autor: grzech
walory użytkowe letniego płynu do spryskiwaczy szy by
moze jakis dodatek komarowy.

to, to raczej tylko na piknik za miasto w celu odstraszania komarów :)))
Ciekawe kiedy na etyketkach zaczn± wymieniać inne robactfo?;)

grzech
nyska

Data: 2010-04-23 01:42:47
Autor: Yakhub
[...]

Jest jedna różnica, która rekompensuje nawet 10x wyższ± cenę - płyn ze
stacji benzynowej kupisz w ¶rodku nocy, w połowie długiej trasy, gdy
wła¶nie Ci się skończył stary, a przed chwil± padało i spod kół leci
Ci na szybę błoto.

W innej sytuacji - różnicy nie ma.

--
Yakhub

walory użytkowe letniego płynu do spryski waczy szyby