[DVB-T] warszawski raszyn

Data: 2009-06-17 17:13:06
Autor: R.M.
[DVB-T] warszawski raszyn
czy odbieracie sygnal z raszyna pod warszawa? u mnie od kilku dni brak

pozdrawiam,
R.M.

Data: 2009-06-17 17:34:56
Autor: Andrzej
[DVB-T] warszawski raszyn
R.M. pisze:
czy odbieracie sygnal z raszyna pod warszawa? u mnie od kilku dni brak

pozdrawiam,
R.M.

Śmiga. I to już z 1, 2 TVP INFO, TVN, Polsatem, 4 i Plusem. Wczoraj jeszcze była Kultura i Historia.

Znaczy sie zmiany, zmiany, zmiany ...

Andrzej

Data: 2009-06-17 18:28:31
Autor: sensei
[DVB-T] warszawski raszyn
Użytkownik "Andrzej" <sped@pocNOSPAMzta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h1b2fh$oag$1news.onet.pl...
R.M. pisze:
[...]

znaczy się multipleks nabrał kształt zgodny z życzeniami urzędów.

Data: 2009-06-17 18:37:14
Autor: R.M.
[DVB-T] warszawski raszyn
Andrzej wrote:
R.M. pisze:
[...]

musieli cos pozmieniac, bo umnie przestalo dzialac ... moze czestotliwosc zmienili? a moc ta sama?

Data: 2009-06-17 21:32:54
Autor: Andrzej
[DVB-T] warszawski raszyn
R.M. pisze:

musieli cos pozmieniac, bo umnie przestalo dzialac ... moze czestotliwosc zmienili? a moc ta sama?

U mnie wszystko zostało to samo. Jedne programy zastąpiły drugie.

MoĹźe pomoĹźe wyszukanie od nowa.

Andrzej

Data: 2009-06-18 08:27:20
Autor: R.M.
[DVB-T] warszawski raszyn
Andrzej wrote:
R.M. pisze:

[...]

w takim razie pewnie moc zmniejszyli, bo umnie zupelne nic ...

Data: 2009-06-18 08:54:04
Autor: Ghost
[DVB-T] warszawski raszyn

Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:h1ck7p$bah$1news.vectranet.pl...
Andrzej wrote:
R.M. pisze:

[...]

Sprawdz czy masz antene i czy podlaczona.

Data: 2009-06-18 09:03:29
Autor: R.M.
[DVB-T] warszawski raszyn
Ghost wrote:
Sprawdz czy masz antene i czy podlaczona.

chcesz powiedziec, ze mocy nie zmniejszyli? skad wiesz? jaka masz odleglosc od nadajnika?

Data: 2009-06-18 09:11:08
Autor: Ghost
[DVB-T] warszawski raszyn

Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:h1cmbh$cvk$1news.vectranet.pl...
Ghost wrote:
Sprawdz czy masz antene i czy podlaczona.

chcesz powiedziec, ze mocy nie zmniejszyli? skad wiesz? jaka masz odleglosc od nadajnika?

Ja nic nie chce powiedziec - po prostu czesto tak bywa, ze rozwiazanie prblemu jest trywialne. Moze cos Ci sie stalo z antena (przekrecona?), albo kabelek poszedl sie pasc.

Data: 2009-06-18 09:22:46
Autor: R.M.
[DVB-T] warszawski raszyn

Ghost wrote:
[...]

watpie, dzialalo idealnie przez 7 miesiecy, wiec dlaczego mialoby sie popsuc akurat w momencie gdy emitel wprowadzil zmiany, jestem przekonany na 90% ze zmniejszyli moc

Data: 2009-06-18 10:17:42
Autor: vari
[DVB-T] warszawski raszyn
watpie, dzialalo idealnie przez 7 miesiecy, wiec dlaczego mialoby sie popsuc akurat w momencie gdy emitel wprowadzil zmiany, jestem przekonany na 90% ze zmniejszyli moc

A spróbowałeś ponownie wyszukać kanały ?
Może zmienili jakieś (drobne) parametry.
Z tego co wiem to mocy nie zmniejszyli.
Poza tym musieli by ją zmniejszyć drastycznie (np 100 razy) aby był taki efekt.
W radiokomunikacji siła sygnału nie jest liniowo powiązana z mocą.
Aby sygnał spadł o połowę (a sygnał radiowy nie jest mierzony liniowo czyli o połowę to nie np z 1000uV do 500uV), moc musi być zmniejszona 4 razy.
Odwracając ten tok myślenia: np odbierasz stację radiową i masz w odbiorniku miernik sygnału, gdzie każdej "kresce" odpowiada zmiana o 3dB.
Maksymalnie może być np 10 kresek. Ty odbierasz na 5 kresek i słychać bardzo dobrze.
To aby zapaliła się 6 kreska, to moc nalezy zwiększyć czterokrotnie.
Poodbnie zmniejszenie mocy 4 razy spowoduje spadek siły sygnału z 5 do 4 kresek.
Aby były 3 kreski to w stosunku do 5 kresek moc musiała by spaść 16 razy.
Tak więc moc nie przekłada się na siłę sygnału tak jak to niektórzy sądzą.
Moc bywa przeceniana przez laików.
Gdyby w Raszynie zmniejszono moc 2 razy to w większości wypadków nikt by tego nie zauważył.
To i tak są potężne moce.
Duże moce w telewizji są stosowane z dwóch powodów. Po pierwsze czułość odbiorników jest mała w porównaniu do radiofonii a zwłaszcza radiokomunikacji (dużo "treści" musi być przesłanych a więc szerokie pasmo, większe szumy itd).
Po drugie, tak znaczne moce dla radiodyfuzji (radio i TV do "powszechnego" odbioru) są stosowane ze względu na uzyskanie równomiernego pokrycia odbiorem.
Poza tym w radiofonii UKF w dzisiejszych czasach wszyscy prawie chcą odbierać radio "na kabelku".
Aby pokazać że moc nie decyduje o wszystkim, warto wspomnieć, że nadawana z komina EC Kawęczyn stacja radiowa z mocą 2,5 kW (2500W) ERP (dawne Radio Eska w latach 90 na 73,2 MHz) było odbierane ok 100 km od Warszawy.
Dokładnie tak samo daleko jak przemiennik amatorski nadający z mocą......10W z tej samej lokalizacji.
Ale inne odbiorniki, inna emisja ("wąski" FM) itd.
vari

Data: 2009-06-18 13:01:13
Autor: R.M.
[DVB-T] warszawski raszyn
vari wrote:
A spróbowałeś ponownie wyszukać kanały ?

tak i nic, moze jest tu ktos z radomia i moze potwierdzic odbior?

Data: 2009-06-18 12:27:45
Autor: lelec
warszawski raszyn
On 18 Cze, 13:01, "R.M." <fowe...@gmail.com> wrote:
vari wrote:
> A spróbowałeś ponownie wyszukać kanały ?

tak i nic, moze jest tu ktos z radomia i moze potwierdzic odbior?

A w którym miejscu w Radomiu?
Nie strasz, właśnie nabyłem za kupkę szmalu duży ekranik z tynerem
MPEG-4!

Serdeczne pozdoriwneia
--
Marcin

Data: 2009-06-19 08:02:26
Autor: R.M.
[DVB-T] warszawski raszyn
R.M. wrote:
czy odbieracie sygnal z raszyna pod warszawa? u mnie od kilku dni brak

pozdrawiam,
R.M.

juz problem rozwiazalem, okazalo sie ze wtyczka F urwala sie ...

Data: 2009-06-19 17:18:28
Autor: Ghost
[DVB-T] warszawski raszyn

Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:h1f74v$qnf$1news.vectranet.pl...
R.M. wrote:
czy odbieracie sygnal z raszyna pod warszawa? u mnie od kilku dni brak

pozdrawiam,
R.M.

juz problem rozwiazalem, okazalo sie ze wtyczka F urwala sie ...

A nie mowilem? :-)

[DVB-T] warszawski raszyn