warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)

Data: 2010-02-10 13:40:36
Autor: 1634Racine
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)
1.
czy warto być w Aliorbanku (a dokladniej: czy warto przeniesc sie z
Polbanku)?

2.
Mile widziane/czytane DOBRE i ZŁE doswiadczenia z Aliorem.

dzieki za porady i sugestie wszelkie.

btw:
ktos wrócił wlasnie w Polbanku i... zero mozliwosci wyplaty gotowki
jakiejkolwiek, bowiem... "trzy dni bedzie trwala poprawa/unowoczesnianie
systemu informatycznego". Ja nie moglem w to uwierzyc, gdy opowiedziano.
Trzy dni zero ruchu gotowkowego. Azja. 15 wiek. Mam nadzieje, ze jeszcze
kolapsu w Grecji nie splacaja lokatami z PL w tym banku.

Data: 2010-02-10 12:46:22
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-02-10, 1634Racine <1634@Racine.pl> wrote:

[...]

Mile widziane/czytane DOBRE i ZŁE doswiadczenia z Aliorem.

Zależy jakie masz potrzeby. Konta osobiste tam są relatywnie drogie
(5 zł za kartę miesięcznie w wersji minimalnej). Jak chodzi o konto firmowe to polecam, bo podstawowy pakiet usług jest za free, a mają dużo fajnych dodatkowych rzeczy (np. Autodealing, w miarę dobry system online, sporo warunków negocjowalnych itp).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-02-10 15:19:37
Autor: 1634Racine
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)
Wojciech Bancer in news:slrnhn5ant.irv.proteuspl-test.org
On 2010-02-10, 1634Racine <1634@Racine.pl> wrote:
[...]
Mile widziane/czytane DOBRE i ZŁE doswiadczenia z Aliorem.
Zależy jakie masz potrzeby. Konta osobiste tam są relatywnie drogie
(5 zł za kartę miesięcznie w wersji minimalnej).

juz nie wariujmy - 5 zl/miesiac to nie sa pieniadze, jesli ktos kaze wklepac na alior pensje i ją pobiera  np. kartowo caly miesiac. Daj spokoj - 5z to nie jest kwota, paczka pierosow to nawet nie jest. Pytam o wazne sprawy: co jest dobre w alior + czy warto z polbanku + zle doswiadczenia w aliorze.

Data: 2010-02-10 07:07:02
Autor: Tomasz [Bubon]
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)
 Pytam o wazne sprawy: co
jest dobre w alior + czy warto z polbanku + zle doswiadczenia w aliorze.

Testowałem Aliora jako zapasowe konto do wypłat z obcych bankomatów i
stwierdzam, że ogólnie bank daje radę.
Dobre rzeczy: darmowe bankomaty, widoczne blokady kartowe (niby
oczywiste - ale nie dla wszystkich banków), powiadamianie sms o
zdarzeniu na rachunku lub o płatności kartą.
Koszty utrzymania karty i konta ROR nie są wysokie. O ich KK nie piszę
bo nie używałem.

Jedyna rzecz która mnie trochę irytowała to trochę ciężki interfejs
(mechanizmy AJAX) ale za to całkiem sprawny system na komórki.

Data: 2010-02-10 14:04:04
Autor: Rafal M
On 10 Lut, 16:07, "Tomasz [Bubon]" <tom...@gmail.com> wrote:

Jedyna rzecz która mnie trochę irytowała to trochę ciężki interfejs
(mechanizmy AJAX) ale za to całkiem sprawny system na komórki.

To jedno. Mnie dodatkowo wpienia bardzo dlugie "przymowanie" przelewu.
Zawsze po wpisaniu kodu z SMSa to kolko ladowania bardzo dlugo sie
kreci. Jest to co najmniej kilkanascie sekund czekania na
potwierdzenie zlecenia przelewu :/

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-02-10 22:06:36
Autor: ForALL
W dniu 2010-02-10 16:07, Tomasz [Bubon] pisze:
[...]

Od kiedy to alior ma powiadomieniu przy platnosci karta? Ja takowego nie widze:)

Data: 2010-02-11 04:31:05
Autor: ls
On 10 Lut, 15:19, "1634Racine" wrote:
[...]

Minusy Aliora względem Polbanku widzę dwa:
- marny %
- te nieszczęsne 5zł za kartę
Plusy:
- wszystkie bankomaty
- system transakcyjny z większą liczbą informacji
- brak problemów z certyfikatami
- dla niektórych te nowe ubezpieczenia

Skoro 5zł miesięcznie Cię nie przeraża, to dlaczego sobie nie założysz
tam konta i sam nie przetestujesz?
Jak do tego łykniesz tę ich KK samochodową, to jeszcze 100zł
dostaniesz.
--
pozdr.
ls

Data: 2010-02-11 15:43:58
Autor: Valdi
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)
"ls" <lswp@wp.pl>

Minusy Aliora względem Polbanku widzę dwa:
- marny %
- te nieszczęsne 5zł za kartę

Jest jeszcze jeden (może niektórzy uznają to za plus) - "lukierkowatość" w
oddziałach (przynajmniej w tych, które miałem przyjemność nawiedzić). Ja
osobiście mam odruch wymiotny jak ktoś na siłę z wymuszoną uprzejmością i
przyklejonym uśmiechem na twarzy chce mi wejść do tyłka...

Data: 2010-02-12 10:04:31
Autor: UHF
Valdi <Valdi@valdi.pl> napisał(a):
[...]

Mnie do Aliora też zniechęciło podejście do klienta, a konkretnie ich kretyński marketing. Zaraz na początku chciałem otworzyć u nich konto, odwiedziłem placówkę i obsługa oczywiście od początku "lukierkowa" (w sumie to dobrze, czułem się prawie jak w amerykańskim banku ;-)), ale gdy przyszło do meritum to już nie było tak ciekawie. Pytam o oprocentowanie depozytu, czy mają coś lepszego niż konkurencja która wtedy miała oidp jakieś 6-7%, panienka z tą swoją lukierkowatością chwali się że 11% overnight, dopiero potem dodaje że to jednak tylko od połowy środków. Czyli jednak to sporo mniej... miła pani widzi że trafił się trochę bardziej dociekliwy klient, więc próbuje wybronić marketingową ściemę recytując kolejną chyba wyuczoną na pamięć bajeczkę że to celowe, bo gdybym np. nagle potrzebował w nocy kupić coś na stacji benzynowej to zawsze mam dostępne wolne środki. Potem pytanie, o konto, czy jest darmowe. Pada odpowiedź że tak, jednak po chwili mojego drążenia okazuje się że tak do końca darmowe nie jest ;) W końcu konta w Aliorze nie założyłem. O ile obiektywnie ich oferta nie jest zła, to nie podoba mi się traktowanie klienta jak kompletnego łosia, wierzącego w każdą marketingową ściemę.

Data: 2010-02-12 02:24:26
Autor: ls
On 12 Lut, 11:04, "UHF" wrote:
Mnie do Aliora też zniechęciło podejście do klienta, a konkretnie ich
kretyński marketing.
(...)
O ile obiektywnie ich oferta nie jest
zła, to nie podoba mi się traktowanie klienta jak kompletnego łosia,
wierzącego w każdą marketingową ściemę.

Hmmm, to ja akurat mam miłe wrażenia z obcowania z pracownikami
Aliora.
Pewną reklamację załatwili po mojej myśli.
Poza tym, trochę się na nich wzbogaciłem (te pieniążki w prezencie,
gadżety...)
Jak się bardziej postarają z ofertą, to może znów nawiążę jakąś
współpracę?
Korci mnie te kolejne 100zł ;)
--
pozdr.
ls

Data: 2010-02-13 20:26:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)

"Valdi" hl13fk$8ki$3@news.interia.pl

   "Valdi" hl6gdv$nk$2@news.interia.pl

   > Pewne panie nie przyjmują kart płatniczych
   > a bankomat który stoi w ich
   > towarzystwie notorycznie jest zepsuty w godzinach nocnych :)

Aha... Już wiem, o jaki Ci panie chodzi... :)

A myślałem, że meliniarki po prostu szanują
prawo zabraniające sprzedawania alkoholu na krechę. :)

M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
na nie, gdyż ma popsuty notebook. Proszę o cierpliwość. :)

Data: 2010-02-10 16:33:44
Autor: scream
Dnia 10 Feb 2010 13:46:22 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Co można negocjować? Chyba kiedy zakładasz konto dla firmy obracającej
milionami złotych :) Konta dla firm Alior ma akurat beznadziejne. Dostajesz
MC z chipem, którym nie można zapłacić w sieci (mimo że ma CVV2) czy
taksówce (niektóre mają jeszcze stare terminale i trzeba wypukłą kartę; w
każdym razie mi taksiarz powiedzial ze takiej płaskiej karty nie przyjmie
mu terminal). Zero jakichkolwiek udogodnień. Ich system www działa
beznadziejnie (np. do dzis dla mnie niezrozumiała opcja - generowanie
wyciągu polega na tym, że w odpowiedzi dostaję tabelkę z nazwą miesiaca i
przypisanymi obrotami na koncie; zestawienie transakcji na koncie to wg
Aliora nie jest wyciąg). Mam na koncie ruch 5-cyfrowy co miesiąc, ale nie
dostane nawet 100 zł kredytu, bo nie mam konta od roku (a musze mieć od
roku zeby dostac jakikolwiek kredyt). Nawet gdybym ten kredyt jakimś cudem
dostał, to opłaty powodują zawał serca - tysiak za rozpatrzenie wniosku,
WTF? Jest droższy bank w Polsce? O karcie kredytowej też mogę pomarzyc. O
debecie mogę pomarzyć. O czymkolwiek poza zwykłym kontem i debetówką mogę
pomarzyć, bo po prostu oni nic takiego nie oferują.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-02-10 16:39:42
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-02-10, scream <nie@podam.pl> wrote:

[...]

[...]

Co można negocjować?

Wysokość prowizji, wysokość oprocentowania kredytu...

Chyba kiedy zakładasz konto dla firmy obracającej milionami złotych :)

A próbowałeś, czy się nie da?

Konta dla firm Alior ma akurat beznadziejne. Dostajesz MC z chipem, którym nie można zapłacić w sieci (mimo że ma CVV2) czy taksówce (niektóre mają jeszcze stare terminale i trzeba wypukłą kartę;

Od marca ma być możliwość płacenia w sieci.

w każdym razie mi taksiarz powiedzial ze takiej płaskiej karty nie przyjmie
mu terminal).

To weź kartę kredytową. Będzie wypukła.
Ile banków Ci na chwilę obecną *daje* kartę *debetową* wypukłą,
do konta firmowego "z marszu"?

[...]

I możliwością wybrania który wyciąg chcesz w PDF lub MT 940 (masz z boku ikonki).

zestawienie transakcji na koncie to wg Aliora nie jest wyciąg).

Wyciągi są dla poszczególnych miesięcy (fajne dla księgowości).
Historia rachunku już nie.

Mam na koncie ruch 5-cyfrowy co miesiąc, ale nie dostane nawet 100 zł kredytu, bo nie mam konta od roku (a musze mieć od roku zeby dostac jakikolwiek kredyt).

A to nieprawda.
Musisz mieć *firmę* od ponad roku, najlepiej dwóch.
Ale to się robi standardem już w większości bankach.

Nawet gdybym ten kredyt jakimś cudem dostał, to opłaty powodują zawał serca - tysiak za rozpatrzenie wniosku,

W moim TOIP stoi: ustalana indywidualnie.

WTF? Jest droższy bank w Polsce? O karcie kredytowej też mogę pomarzyc. O
debecie mogę pomarzyć. O czymkolwiek poza zwykłym kontem i debetówką mogę
pomarzyć, bo po prostu oni nic takiego nie oferują.

http://www.aliorbank.pl/pl/wlasna_dzialalnosc/karty_kredytowe
http://www.aliorbank.pl/pl/wlasna_dzialalnosc/kredyty/kredyt_w_rachunku_biezacym

A znajdź to:
http://www.aliorbank.pl/pl/wlasna_dzialalnosc/autodealing
w ofercie konkurencji, przy takich przystępnych warunkach.

O ile mogę się zgodzić, że mają straszną biurokrację i wymagają wypełniania masakrycznej
ilości papierów, o tyle produktów mają dużo i przydatnych.

A jeśli chodzi o oprocentowanie kredytów - mają (dla mnie) niższe o ponad 2% od najtańszej konkurencji z BRE (akurat sobie załatwiam więc mam porównanie) przy naprawdę bardzo podobnym poziomie opłat rocznych. Do tego z opcją negocjacji warunków po kilku miesiącach.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-02-10 18:36:09
Autor: MarekZ
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnhn5odd.scl.proteus@pl-test.org...

[...]

A można wiedzieć ile da się w Aliorze uzyskać dla linii?

Data: 2010-02-10 18:35:59
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-02-10, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

[...]

A pytasz o rachunek bieżący (firmowy), czy ror?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-02-10 20:03:52
Autor: MarekZ
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnhn5v7e.6lk.proteus@pl-test.org...

A można wiedzieć ile da się w Aliorze uzyskać dla linii?

A pytasz o rachunek bieżący (firmowy), czy ror?

Chętnie bym uzyskał info dla obu typów rachunku. Jak przypuszczam dla "firmowego" można oczekiwać lepszych warunków, prawda?

Data: 2010-02-10 19:32:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-02-10, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:
[...]

Wg Tabeli Oprocentowania: Kredyt odnawialny w ROR: 16.00%
A w przypadku firmowego na razie słyszałem o WIBOR1M + 5-10%, zależnie od scoringu. W moim przypadku wychodzi coś WIBOR1M + okolice 7%, ale jak wyjdzie po podpisaniu umowy, to zobaczymy.

Dla porównania BRE Multi ma lepsze warunki na ROR,
ale gorsze na bieżącym (od okolic 12.5%, przy założeniu
najdroższego konta za 35/m-c).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-02-10 17:19:31
Autor: Mithos
[...]

Wystarczy, że na ROR w Alior masz 2500 PLN i konto już wychodzi darmowe. Biorąc pod uwagę, że karta kosztuje 5 PLN to i tak wychodzi, że jest to jeden z najtańszych i najlepszych rachunków.

--
Mithos

Data: 2010-02-10 23:17:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Jeśli ma się odpowiednią kwotę na koncie, to na te 5zł ON zarabia.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-11 03:57:07
Autor: Krzysiek
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)
On 10 Lut, 23:17, "Zygmunt M. Zarzecki"
Jeśli ma się odpowiednią kwotę na koncie, to na te 5zł ON zarabia.

Tyle, że ta odpowiednia kwota mogłaby gdzie indziej zarabiać troszkę
więcej....

Więc to jest dobre jeśli ktoś trzyma te (średnio) 2,5k pod wypłaty z
bankomatów.

Data: 2010-02-11 14:12:31
Autor: Krzysztof

"Krzysiek" <kl1@o2.pl> wrote in message news:96713f09-3adb-4371-9582-a987cd50299da32g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Przy trzymaniu mniejszych kwot rzedu kilkuset zl zdecydowanie taniej wychodzi DBnet, bo praktycznie przy 1 wyplacie z bankomatu/mies. karta jest darmowa.  Praktycznie. dopiero od 2400zl jak ktos trzyma w Aliorze to odsetki pokryja koszt karty, jezeli utrzymuje stan powyzej zaczyna byc na plusie w stosunku do DB.

Data: 2010-02-12 02:25:21
Autor: ls
On 11 Lut, 14:12, "Krzysztof" wrote:

[...]

Zgadzam się z przedmówcą - nawet przeszedłem od słów do czynów ;)
--
pozdr.
ls

Data: 2010-02-12 22:45:27
Autor: Mithos
W dniu 2010-02-11 12:57, Krzysiek pisze:
Tyle, że ta odpowiednia kwota mogłaby gdzie indziej zarabiać troszkę
więcej....

A jak przyjdzie potrzeba wypłaty gotówki to co wtedy ? Bawienie się w jakieś przelewy, zamykanie lokat ? Bezsensu.

Więc to jest dobre jeśli ktoś trzyma te (średnio) 2,5k pod wypłaty z
bankomatów.

A jest jakiś sens trzymać mniej na ROR przeznaczonym pod wypłaty gotówki ?

--
Mithos

Data: 2010-02-13 13:44:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)

"Wojciech Bancer" slrnhn5ant.irv.proteus@pl-test.org

Zależy jakie masz potrzeby. Konta osobiste tam są relatywnie drogie
(5 zł za kartę miesięcznie w wersji minimalnej).

Ciekawe, po co komu te karty? :)
Ja swoje debetówi używam ze 3 razy do roku. :)
Płacę przelewami i kredytówkami. Wyjątek w płaceniu
stanowi Biedronka, ale tam wcale nie jest tak tanio,
jakby można było się tego spodziewać. :)

M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
na nie, gdyż ma popsuty notebook i nie chce :) się mi go
reperować, czyli słać do reperacji gwarancyjnej. :) Gdy
notebook zostanie zreperowany, będę odpowiadał na m@ile. :)
Zanim poślę popsuty notebook do naprawy, muszę zrzucić
dane z dysku notebookowego na inny :) dysk, a to nie
jest wcale takie proste, choć być powinno. :)

Data: 2010-02-13 15:57:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)

"Eneuel Leszek Ciszewski" hl66rq$31l$2@inews.gazeta.pl

[...]

Nadto za dnia ;) Alior ma czynne kasy, w których można pobrać
surowce wtórne za freeko. Po co komu te surowce nocą? :)

Data: 2010-02-13 16:55:43
Autor: Valdi
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)
"Eneuel Leszek Ciszewski" news:hl6em2$stb$1inews.gazeta.pl

Data: 2010-02-13 20:23:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]

> surowce wtórne za freeko. Po co komu te surowce nocą? :)

Pewne panie nie przyjmują kart płatniczych

W burdelach nie akceptują kart płatniczych czy na melinach? :)
I wszystkich kart, czy tylko debetówek? Bo problem (5 złotych
miesięcznie) chyba dotyczy tu jedynie debetówek.

a bankomat który stoi w ich
towarzystwie notorycznie jest zepsuty w godzinach nocnych :)

Więc i debetówka Aliora tam nie pomoże. :)

Data: 2010-02-13 02:05:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)

"1634Racine" hku9gm$pmj$1@inews.gazeta.pl

[...]

Dziś można zobaczyć, czy to chwilowy kłopot, czy reperacja gospodarki
greckiej polskimi pieniędzmi. ;) A że dziś jest sobota -- trzeba z tym
zobaczeniem zaczekać aż do poniedziałku. ;) Ja stale zapominam o zabraniu
stamtąd tego, co przelewa się ponad progi nadziei na 88 groszy. Mam coraz
większe trudności z namiarem pieniędzy, bo choroba płuc nie pozwoliła mi
na ich wydawanie. Nie mam na szaleństwa typu podróż po całej Europie, ale
mam za dużo na to, aby jakoś sensownie ulokować nadwyżki. Och... Gdyby
tak był na sprzedaż jakiś garaż w okolicy... :)

warto do Aliorbanku ? (np. z Polbanku)