warto lać droższego diesla?

Data: 2011-08-23 15:46:13
Autor: McRella
warto lać droższego diesla?
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a to już kilka litrów paliwa więcej :]

Data: 2011-08-23 07:00:51
Autor: Tatanka
warto la droszego diesla?
On 23 Sie, 15:46, McRella <nos...@com.pl> wrote:
Witam. Jak w temacie - czy warto la drosze paliwo, mam na myli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa wicej :]

Z moich doswiadczen:
1. Passat B3, '93, diesel 68 KM, 1Y
2. Octavia II, '04, TDI-PD 105 PS, chyba BJB
3. Kangoo, 1,5 dCi 85 KM - common rail

Wynika ze we wszystkich przypadkach bylo (i jest) warto.
Na tym lepszym paliwie chodzi ciszej i rwniej, zwaszcza jak zimny.
Co do kosztw to tematu nie ma - tego lepszego paliwa po prostu pali
nieco mniej, wychodzi na zero.
A skoro wychodzi na zero to warto wg mnie lac ten lepszy, dla ciszej i
rowniej oraz byc moze - czysciej - co zwlaszcza w przypadku PD i CR ma
jednak zajebiste znaczenie.
No i punktw na kart lojalnociow czsto podwjnie ;-)

Data: 2011-08-24 10:04:34
Autor: Sylwester azar
warto la droszego diesla?
Z moich doswiadczen:
ma
jednak zajebiste znaczenie.
Mona prosi o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i
jakkolwiek
analiz finansowo-matematyczn?

Sylwester azar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw
i projektowania PCB

Data: 2011-08-24 07:43:18
Autor: Tatanka
warto la droszego diesla?
On 24 Sie, 10:04, Sylwester azar <i...@alpro.pl> wrote:
> [...]
>ma
>jednak zajebiste znaczenie.

Mo na prosi o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metod - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.
Rnica w cenie litra 25 groszy.
Zwykla po 5 zl, co daje 35 - 36 zl/100km
Ultimate po 5,25 gr co daje 34,65 - 35,7 zl

Data: 2011-08-24 16:49:43
Autor: Cavallino
warto la droszego diesla?
Uytkownik "Tatanka" <tatanka1981@wp.pl> napisa w wiadomoci news:

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metod - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.

Na tym samym dystrybutorze?

Data: 2011-08-24 16:56:18
Autor: to
warto la droszego diesla?
begin Tatanka
Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metodą - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.

Chciałeś, żeby tak wyszło, to wyszło. Test porównawczy, w którym testujący jest świadomy co testuje i w dodatku zależy mu (choćby podświadomie) na takim, a nie innym wyniku jest pozbawiony jakiejkolwiek wartości. Wynik który otrzymałeś jest zupełnie nierealny, po prostu inaczej jeździłeś wiedząc co masz w baku i tyle.

Jakieś autoświaty robiły kiedyś takie testy, zawsze wyszło, że różnica zarówno w mocy jak i w spalaniu jest +/- żadna, a oni są zawsze pierwsi do wyciągania idiotycznych wniosków.

Data: 2011-08-25 17:36:39
Autor: Lukasz
warto lać droższego diesla?
Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e552d32$0$3500$65785112news.neostrada.pl...
begin Tatanka

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metodą - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.

na tyle mała różnica że ciężko zgadnąć czy to może nie przez jeden z tysiąca innych czynników mających wpływ na spalanie. Ja tankuję zwykły ON - ale jak auto pali 7 to się nie zastanawiam czy pali 6,9 czy 7,1 , na jednym baku średnia spalania wychodzi mi 6l, na innym 7l/100km, ale nie jeżdżę idealnymi drogami bez ruchu w idealnie identycznych warunkach pogodowych, z wciąż tym samym bieżnikiem, obciążeniem, czasem jem więcej śniadania czasem mniej więc i różne wyniki wychodzą ;) nie przeczę że jest różnica w spalaniu, być może ja jej po prostu nie jestem w stanie wyczuć.

[...]

zgadza się

Jakieś autoświaty robiły kiedyś takie testy, zawsze wyszło, że różnica
zarówno w mocy jak i w spalaniu jest +/- żadna, a oni są zawsze pierwsi
do wyciągania idiotycznych wniosków.

wniosek z tego taki że może jednak różnica w spalaniu jest ;)

Lukasz

Data: 2011-08-25 18:12:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
warto lać droższego diesla?

Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:j35q6n$61r$1inews.gazeta.pl...

[...]

no to już zależy od tego czy to wynik uśredniony.
Pomijając jakieś niestandardowe wydarzenia typu wycieczka nad morze, u mnie wynik jest dość stały.
Zapiski od kwietnia, każde z pełnego zbiornika i praktycznie wszystkie z tego samego dystrybutora (choć to przypadek)
5,7
5,8
5,9
6,2
5,8
5,3
5,9
5,6
6,0

5,3 to wyjazd nad morze, 6,2 to zbiornik przejechany z premedytacją w innym stylu jazdy - zeby wiedzieć jaka jest różnica między jeżdzeniem myśląc a jeżdzeniem jak baran patrząc tuż przed maske.
Spalanie podane przez tatanke 7,0-7,2 a 6,6-6,8 to jest już zauważalna różnica (choć wg mnie na tyle pomijalnie mała, zeby sie nią w ogole przejmować) - bo jak mniemam to nie spalanie z jednego zbiornika, a z kilku i wyniki uśrednione.
Tak jak ja bym napisał, ze auto pali mi 5,6-5,9 a jak grzeje hamulce i sprawdzam zasięg prawej nogi to 6,0-6,2
IMO to są mierzalne różnice przy pewnych założeniach, a przy pomiarach (w moim wypadku) na dystansie ok 900-1000km każdy przez kilka miesięcy o podobnej pogodzie (i w zasadzie w takim samych trasach, bo przez 5 miesięcy trasy też da sie uśrednić) założenia te są wg mnie całkiem osiągalne.

ps. producenci samochodów chwalą sie takimi różnicami jako krokami milowymi w downsizeingu

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-08-25 17:23:38
Autor: to
warto la droszego diesla?
begin Kuba \(aka cita\)
[...]

Trochę zależy, ale to nie ma większego znaczenia. Są pewne kryteria, które muszą być spełnione, żeby taki test był wiarygodny i jednym z podstawowych jest to, żeby kierowca nie wiedział co ma w baku. Ani nie miał kontaktu z osobą, która wie. Koniec, kropka. O wynikach źle przeprowadzonych "testów" można sobie gawędzić przy piwsku i na tym się kończy ich przydatność.

Data: 2011-08-23 16:12:45
Autor: Paweł Muszyński
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
[...]

Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na Orlenie.

Paweł

Data: 2011-08-23 16:43:42
Autor: McRella
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 16:12, Paweł Muszyński pisze:
j :]

Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na
Orlenie.

nie rozszczelniła się pompa, nie ciekną przewody?

Data: 2011-08-23 16:49:55
Autor: neoniusz
warto lać droższego diesla?
W dniu 23.08.2011 16:43, McRella pisze:
j :]

Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na
Orlenie.

nie rozszczelniła się pompa, nie ciekną przewody?

Moje stare auto z pompa VP37 Boscha juz 80000km przejechalo na BIO100 z Bliskiej. I jezdzi dalej. A teraz to juz 80gr roznicy, wiec jakby nie bylo okazja.

Data: 2011-08-23 22:08:19
Autor: J.F.
warto lać droższego diesla?
Dnia Tue, 23 Aug 2011 16:43:42 +0200, McRella napisa(a):
W dniu 2011-08-23 16:12, Pawe Muszyski pisze:
Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja lej BIO100 na
Orlenie.

nie rozszczelnia si pompa, nie ciekn przewody?

VW zwykle bywaly odporne. Inne marki niekoniecznie.

J.

Data: 2011-08-25 07:17:07
Autor: Paweł Muszyński
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 16:43, McRella pisze:
[...]

Nie.

Nawet w instrukcji jest napisane, że można lać :-)

P.

Data: 2011-08-23 16:28:10
Autor: Bydl
warto lać droższego diesla?
On 2011-08-23 13:46:13 +0000, McRella <nospam@com.pl> said:

Witam. Jak w temacie - czy warto la drosze paliwo, mam na myli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a to ju kilka litrw paliwa wicej :]

Probowaem w CR i nie zauwayem rnicy. Ani w mocy, ani w spalaniu. Moe analalizator spalin coby powiedzia, ale bawisijunie chciaem zniechcony wynikami prb...

--
Bydl

Data: 2011-08-23 16:41:45
Autor: Maciej Browarczyk
warto lać droższego diesla?
W dniu 11-08-23 15:46, McRella pisze:

[...]

Kompletnie nie warto. Zamiast wydawać bez sensu na supeł-vi-pałeł ON zalej raz na jakiś czas do tego common raila STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesla a do starego klekota lej biodiesla albo jak lubisz 'potestować' to spróbuj w lato 70% oleju jadalnego + 30% zwykły ON ;)

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2011-08-23 22:27:28
Autor: Dominik
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 16:41, Maciej Browarczyk pisze:

Kompletnie nie warto. Zamiast wydawać bez sensu na supeł-vi-pałeł ON
zalej raz na jakiś czas do tego common raila STP do czyszczenia
wtryskiwaczy diesla (...)

A w instrukcji obsługi do Octavii którą jeżdżę - TDI 1,6 CR piszą że NIE WOLNO ( i mocno to podkreślają) nic dolewać do paliwa celem czyszczenia czegokolwiek. Tylko lać paliwo i jeździć :)

--
Dominik

Data: 2011-08-24 16:57:46
Autor: Maciej Browarczyk
warto lać droższego diesla?
W dniu 11-08-23 22:27, Dominik pisze:

A w instrukcji obsługi do Octavii którą jeżdżę - TDI 1,6 CR piszą że NIE
WOLNO ( i mocno to podkreślają) nic dolewać do paliwa celem czyszczenia
czegokolwiek. Tylko lać paliwo i jeździć :)

My laliśmy do 1.9 PD TDI, 2.5 PD R5 TDI i 3.0 CR V6 TDI - nic złego się nie dzieje. Ludzie leją też do różnych aut i po pomiarach VAGiem wyszło, że po takim laniu korekcje wtrysków się mocno poprawiły.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2011-08-25 04:01:07
Autor: Czarek Daniluk
warto la droszego diesla?
On Aug 24, 4:57pm, Maciej Browarczyk
<maciekNOS...@NOSPAMwiedzmin.org> wrote:
W dniu 11-08-23 22:27, Dominik pisze:

> A w instrukcji obsugi do Octavii ktr jed - TDI 1,6 CR pisz e NIE
> WOLNO ( i mocno to podkrelaj) nic dolewa do paliwa celem czyszczenia
> czegokolwiek. Tylko la paliwo i jedzi :)

My lalimy do 1.9 PD TDI, 2.5 PD R5 TDI i 3.0 CR V6 TDI - nic zego si
nie dzieje. Ludzie lej te do rnych aut i po pomiarach VAGiem wyszo,
e po takim laniu korekcje wtryskw si mocno poprawiy.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Wedug specjalistw ester lepiej smaruje elementy ukadu wtryskowego
ni ropa ;) szczeglnie sucha odsiarczona :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-08-23 16:55:54
Autor: s2p
warto lać droższego diesla?
[...]

Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd jego niższa cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodów, to pierdoły.

Popychającym pierdoły o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chodź by serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerów i Ultimatów w całej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej grożą im kary.

http://www.parkiet.com/artykul/1037812.html

Ja to lałem do samochodu ze względu na cudowny zapach frytki podczas jazdy:)

Bioester wydaje mi się takim samym mitem Ekologicznym jak tramwaje które nie dymią;] tylko wszyscy zapominają że takie miejsca jak Bełchatów, Turów czasem więcej dymią niż potrzeba żeby zapewnić stałą dostawę prądu;]

Data: 2011-08-23 17:15:31
Autor: McRella
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze:
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:

Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
jego niższa cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych
przewodów, to pierdoły.

może i tak, ale moje problemy z rozszczelnioną pompą i cieknącymi przewodami i wężykami przelewowymi zdarzały się akurat po dolaniu bioestra lub OR

[...]

nie wiem, w każdym razie czytałem kiedyś na stronie VW, że stosowanie bioestrów czy dodatków oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek jest "no reccomended"
Ostatnio byłem zmuszony w grudniu ub roku wlać toto i zaraz pociekł przewód od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na głowicy biodiesel wydawał przedziwny zapach, dużo milszy niż zapach ON i to jedyna jego przewaga IMO ;)
Poza tym rano miałem duże trudności z uruchomieniem busa.

Data: 2011-08-23 23:14:11
Autor: s2p
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 17:15, McRella pisze:
> [...]

przewaga IMO ;)
Poza tym rano miałem duże trudności z uruchomieniem busa.

oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek

Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się zatka.
Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w każdym ON nawet super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;]

Skoro pociekl przewó to znaczy że już dojechany a nie dlatego że lałeś Bio. Lałem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciekło!

Data: 2011-08-23 23:18:57
Autor: s2p
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 23:14, s2p pisze:
> [...]

Skoro pociekl przewó to znaczy że już dojechany a nie dlatego że lałeś
Bio. Lałem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciekło!

wytrawny rocznik 1991 napomnę;]

Data: 2011-08-23 23:30:28
Autor: Karolek
warto lać droższego diesla?
[...]

Sam chlopaku troche poczytaj.
W uproszczeniu to stare gumy bio rozpuszcza z czasem, w nowszych autach uszczelki robi sie juz tak, aby byly odporne na bio.

--
Karolek

Data: 2011-08-24 10:06:59
Autor: Andrzej Ława
warto lać droższego diesla?
W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:

Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.

Latem i zmieszany z ON?

Data: 2011-08-24 17:36:42
Autor: s2p
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-24 10:06, Andrzej Ława pisze:
W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:

Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.

Latem i zmieszany z ON?
tez jezeli to sama frytka a nie ester frytki

Data: 2011-08-25 17:40:07
Autor: Lukasz
warto lać droższego diesla?
Użytkownik "s2p" <s2p@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e551aa0$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.
Latem i zmieszany z ON?
tez jezeli to sama frytka a nie ester frytki

swego czasu w starym klekocie opla bez podgrzewaczy,  czyste frytki z lidla (po prostu butelki jednolitrowe i do baku) nic nie zapychały - ale wtedy to jeszcze różnica w cenie OR i ON była większa ;)
Jak było zimno - fakt odpalał gorzej, jak ciepło- nie było problemów

Lukasz

Data: 2011-08-24 10:27:08
Autor: neoniusz
warto lać droższego diesla?
> [...]
 > jest "no reccomended"

Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się

Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie palił nawet w zimie. Chyba ze lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz.

Data: 2011-08-24 17:37:16
Autor: s2p
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-24 10:27, neoniusz pisze:
> [...]

Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie palił nawet w zimie. Chyba ze
lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz.

Biedronki sie nie opłaca, miałem na myśli przepracowany z frytkownicy.

Data: 2011-08-23 18:20:22
Autor: Bydl
warto lać droższego diesla?
On 2011-08-23 14:55:54 +0000, s2p <s2p@o2.pl> said:

Ja to laem do samochodu ze wzgldu na cudowny zapach frytki

Zboczeniec.

<http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=frytka+wiki&ie=UTF-8&oe=UTF-8>, pierwszy wynik.
;-)

--
Bydl

Data: 2011-08-23 21:56:49
Autor: marcin
warto lać droższego diesla?

Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd jego
niższa cena.

Oczywisty tzn. o ile ? O pół mocy czy dwa KM ? Pojechałeś na hamownię czy
powtarzasz _pierdoły_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektórzy używają auta do jeżdżenia, a nie ścigania :]

Z "oczywistych" wniosków różnych znajomych wynika też jasno, że na paliwach
premium "auto jeździ szybciej" a na "stacjach supermarketowych rozrzedzają
paliwo" :]

Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodów,
to pierdoły.

Pierdoły powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektórych starszych
dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
wytrzymują elementy układu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściły się nam
kiedyś wężyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pociekło. Uprzedzam pytanie -
tak, pociekło dlatego, że zaczął być lany biodesel. Teoretycznie w nowszych
autach (okolice 2000 i młodsze) nie powinno być problemu.

pozdr

Data: 2011-08-23 23:16:21
Autor: s2p
warto lać droższego diesla?

Ta;) Ja mieć Ford Fiesta 1.8 D 1991 rok czyli długo przed problemem 2k:) i normalnie lać Bio estra i nic nie cieknąć. Jak samochód dojeb@#$, mercedes 1988 po milionie kilometrów to co się dziwić że ciekło.

Data: 2011-08-24 17:38:44
Autor: s2p
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 23:16, s2p pisze:
[...]

Subtelne uczucie znajomych których namówiłem na frytkę, bez sugerowania mówili że nastąpił zauważalny dla nich spadek mocy.

Data: 2011-08-24 16:12:58
Autor: Maciej M.
warto lać droższego diesla?
On 2011-08-23 21:56, marcin wrote:

[...]

Też sprawdzałem Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen.

Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukować żeby wogóle sensownie przyśpieszyć i nie pomaga to, iż pompa wtryskowa w 2.1TD PSA jest sterowana elektronicznie.

I żadnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czuć pod nogą.

Niektórzy też nie rozumieją, że posiadanie tych paru koni więcej w sytuacji podbramkowej może pomóc uniknąć dzwona i utraty życia za kółkiem.

Reasumując: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza - sensu stosowania nie widzę, wróciłem do normalnego ON z Tesco tankowanego z rabatem 25gr i jest z powrotem normalnie i do tego relatywnie taniej.

--
MM

Data: 2011-08-25 04:00:17
Autor: Czarek Daniluk
warto la droszego diesla?
On 2011-08-23 21:56, marcin wrote:

> Oczywisty tzn. o ile ? O p mocy czy dwa KM ? Pojechae na hamowni czy
> powtarzasz _pierdoy_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektrzy uywaj
> auta do jedenia, a nie cigania :]

Te sprawdzaem Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen.

Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na
wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukowa eby wogle
sensownie przypieszy i nie pomaga to, i pompa wtryskowa w 2.1TD PSA
jest sterowana elektronicznie.

I adnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czu pod nog.

Niektrzy te nie rozumiej, e posiadanie tych paru koni wicej w
sytuacji podbramkowej moe pomc unikn dzwona i utraty ycia za kkiem.

Reasumujc: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza -
sensu stosowania nie widz, wrciem do normalnego ON z Tesco
tankowanego z rabatem 25gr i jest z powrotem normalnie i do tego
relatywnie taniej.

Eeeeee gadacie.
Byy czasy, e Ester na stacji byo po 2,99 - ropa pod 4z :)
Moje stare ju nieposiadane 1,9TDI 90KM nie narzekao jak miao w baku
100% estru, jedzio identycznie na ropie i na estrze ;)
Rnica w spalaniu prawie niemierzalna, ze wzgldu na brak
identycznych warunkw jazdy - jak palio ropy po DC okoo 7,5 do 8l,
tak tyle samo wypompowywao z baku estru :)

Pozdrawiam !

PS:
Przyspieszenie bardziej zaleao od temperatury zewntrznej, czyli
sprawnoci intercoolera, ni od tego co byo w baku. Przy upaach pod
35-36 stopni, jedziem nim jakbym, mia starego mua TD 75KM :)

Data: 2011-08-24 14:55:17
Autor: Marek P.
warto la droszego diesla?
Popychajcym pierdoy o rozszczelnianiu pomp, radz poczyta chod by
serwis www Orlenu. Bioestry dodawane s nawet do V-Powerw i
Ultimatw w caej europie ze wzgldu na dyrektyw unijn. Koncerny
paliwowe s zmuszone stosowa bioestry w paliwach, inaczej gro im
kary.

Ile procent? 100? Zdaje si nie mniej ni 10%
Stenie te ma znaczenie.

Data: 2011-08-23 22:54:53
Autor: Krzysztof 45
warto lać droższego diesla?
McRella napisał(a):
Verva
Opał ma więcej werwy niż Verwa i tym podobnym.
W zimie mój lepiej odpalał na opale niz na verwie, a na wzniesieniach moje padło 1.6D na czwórce przyspieszał na opale, a na verwie tylko utrzymywał prędkość.
IMHO gówno warto.
--
Krzysiek

Data: 2011-08-23 23:09:59
Autor: Mateusz
warto lać droższego diesla?

http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-paliw-verva-vt241.htm

Data: 2011-08-23 23:17:54
Autor: s2p
warto lać droższego diesla?
McRella napisał(a):
[...]

To śmieszne, ale od praktyka, nie teoretyka, z diesla service co ma POLO 2000r 1.4 tdi to samo słyszałem po 100 000 km:)

Data: 2011-08-24 10:26:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
warto lać droższego diesla?

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:j31434$ial$1news.vectranet.pl...
McRella napisał(a):
[...]

no to z doświadczenia akurat moge potwierdzić, tzn prawie to.

Starsi bywalcy PMS wiedzą co to 'rechot'. Otóż samochód z tym silnikiem chodził przed dłuższy czas na opale. Od czasu do czasu był tankowany zwykłym ON.
Ci, któzy wiedzą co to za silnik, wiedzą też, ze 'miewał' on problemy z rozruchem na zimno.
Patentów było wiele - od cygara, przez plaki do palenia ogniska pod samochodem włącznie.

Pewnej zimy kiedy nalany został ON silnik nie cholery nie chciał zapalić, a jak już zapalił, to ledwo dygał. Po zalaniu OO odpalił i chodził normalnie, jak zawsze.

ps. i nie mówie, ze OO to najlepsze paliwo do samochodów na swiecie, ale mówie, ze często można spotkać na stacjach ON zdecydowanie gorszej jakości niż OO.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-08-23 23:13:19
Autor: lukz
warto lać droższego diesla?
[...]

Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu, gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje, odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka sama jak za 95 :)

Pozdrawiam

Data: 2011-08-23 23:19:42
Autor: s2p
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 23:13, lukz pisze:
[...]

Co ma lepszego, smarowanie?

Data: 2011-08-23 23:42:06
Autor: BartekK
warto lać droższego diesla?
[...]

Zauważ że w tym wątku poruszamy temat OLEJU NAPĘDOWEGO czyli ON/ONverva/BIO100 itp ...

Data: 2011-08-24 09:37:26
Autor: lukz
warto lać droższego diesla?
W dniu 2011-08-23 23:42, BartekK pisze:
[...]

I?? ;)

Opracowali formule zarowno beznzyny jak i oleju napedowego o marketingowej nazwie verva. A w czym jest dokladnie lepszy, i jakie sa uszlachetniacze? Nie powiedza - tajemnica handlowa ;)

Co do Bio, kusi mnie cena :) W lecie chyba smialo mozna tym jezdzic. Tylko boje sie ze jak cos pierdutnie w silniku, to te oszczednosci utona w morzu kosztow ewentualnej naprawy ;)

Data: 2011-08-24 09:57:38
Autor: yabba
warto lać droższego diesla?
Użytkownik "lukz" <lukz@vp.pl> napisał w wiadomości news:j329o1$fjf$1news.onet.pl...
[...]

Jeśli nie wiadomo w czym jest lepsza, to po co ją tankować?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-08-24 23:09:40
Autor: lukz
warto lać droższego diesla?

Jeśli nie wiadomo w czym jest lepsza, to po co ją tankować?

Dla lepszego samopoczucia ;)

Data: 2011-08-26 06:51:56
Autor: Lukasz
warto lać droższego diesla?
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:j3173h$nca$1mx1.internetia.pl...
Wg ich badan ma rzeczywiscie
lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co
jest warte ;)

tankują bo mają zniżkę jak energetycy na prąd, gazownicy na gaz itd... ;)

Lukasz

Data: 2011-08-24 01:43:46
Autor: yabba
warto lać droższego diesla?
Użytkownik "McRella" <nospam@com.pl> napisał w wiadomości news:j30b0m$c2f$1mx1.internetia.pl...
[...]

Kiedyś zatankowałem ten droższy ON z BP. Nie zauważyłem żadnej różnicy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-08-24 14:24:15
Autor: .Peeter
warto lać droższego diesla?
"McRella" wrote:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW...

Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:
- vpower diesel - zasuwał jak oszalały i nie dymił
- lotos dynamic diesel - lepiej odpalał przy bardzo niskich temperaturach,
troszkę gorzej przyśpieszał, ale nie dymił
- orlen verva diesel, testowane na dwóch stacjach - robił się mułowaty
i kopcił jak stary ikarus

Niestety nie mogę porównać tego do zwykłego ON, bo to auto nigdy
nie miało takiego w baku, a przynajmniej nie za mojej kadencji. ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-08-24 15:34:23
Autor: mister
warto la droszego diesla?
W dniu 2011-08-24 14:24, .Peeter pisze:
- orlen verva diesel, testowane na dwch stacjach - robi si muowaty
i kopci jak stary ikarus

a ja myslalem, ze tylko ja mam takie spostrzezenia o tym paliwie.

Data: 2011-08-24 20:30:08
Autor: .Peeter
warto la droszego diesla?
"mister" wrote:
a ja myslalem, ze tylko ja mam takie spostrzezenia o tym paliwie.

Te mylaem, e tylko ja tak mam. Moe to znak, e z paliwami orlenu
co si dzieje? ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-08-24 19:24:48
Autor: Rafał Grzelak
warto lać droższego diesla?
..Peeter wrote:

Niestety nie mogę porównać tego do zwykłego ON, bo to auto nigdy
nie miało takiego w baku, a przynajmniej nie za mojej kadencji. ;-)

I slusznie. Tez bym nie sprawdzal, bo jeszcze by wyszlo, ze na ON z
tesco jezdzilby tak samo, jak na vpower... ;>>

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-08-24 23:19:35
Autor: .Peeter
warto lać droższego diesla?
"Rafał Grzelak" wrote:
I slusznie. Tez bym nie sprawdzal, bo jeszcze by wyszlo, ze na ON z
tesco jezdzilby tak samo, jak na vpower... ;>>

E tam. Szela mam pod nosem, zbyt leniwy jestem na turlanie sie pół miasta,
żeby zapłacić trochę taniej. ;-) I skoro na vervie kopcił, to na ON z tesco pewnie
nastąpiłoby natychmiastowe unicestwienie silnika. ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-08-24 23:39:36
Autor: Przemysław Czaja
warto lać droższego diesla?

Użytkownik ".Peeter"

Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:

Do strojenia używaliście zwykłych magnesów, czy neodymowych i czy poza przewodami paliwowymi daliście również na dolot? Pytam, ponieważ ja dałem pod podwozie 400 neodymów, które odpychają mnie od biegunów zmniejszając wagę auta - od razu czuć, że idzie jak burza i się zastanawiam, czy jeszcze nie dać magnesów pod ON z Tesco?

Data: 2011-08-25 09:32:13
Autor: Bartomiej Zieliski
warto la droszego diesla?
Uytkownik Przemysaw Czaja napisa:
Pytam, poniewa ja daem pod podwozie 400 neodymw

I auto Ci nie kopci spod podwozia?
(neodym = nowy dym) ;-)

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-08-26 06:58:11
Autor: Lukasz
warto lać droższego diesla?
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j33r4i$dp2$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik ".Peeter"

Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:

Do strojenia używaliście zwykłych magnesów, czy neodymowych i czy poza przewodami paliwowymi daliście również na dolot?

najważniejsze dać na dolot prądu z akumulatora żeby prąd szybciej dopływał do silnika

 Pytam, ponieważ ja
dałem pod podwozie 400 neodymów, które odpychają mnie od biegunów zmniejszając wagę auta - od razu czuć, że idzie jak burza

a jak z przyczepnością, bo mi nagle po takim zabiegu auto zaczęło wypadać z zakrętów, w tej chwili wtapiam po 250 małych magnesów w każdą oponę żeby polepszyć trakcję (zamontowane odwrotnie niz te pod podwoziem)

i się zastanawiam, czy jeszcze nie dać magnesów pod ON z Tesco?

znaczy co- przy tankowaniu pod dystrybutor czy chcesz dosypywać do ON (ponoć najlepiej mieszanka 1:25)

Lukasz

Data: 2011-08-26 13:44:32
Autor: robot
warto la droszego diesla?
On Wed, 24 Aug 2011 23:39:36 +0200, Przemysaw Czaja wrote:

Uytkownik ".Peeter"

Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:

Do strojenia uywalicie zwykych magnesw, czy neodymowych i czy poza przewodami paliwowymi dalicie rwnie na dolot? Pytam, poniewa ja daem pod podwozie 400 neodymw, ktre odpychaj mnie od biegunw zmniejszajc wag auta - od razu czu, e idzie jak burza i si zastanawiam, czy jeszcze nie da magnesw pod ON z Tesco?

le robisz. Jak ju kolega susznie zauway zmniejsza si przez to
przyczepno podczas pokonywania wiray [trzba zwalnia do <150].
Ja zwrciem magnesy w kierunku bieguna i mnie przycigaj bez zmiejszania
masy wasnej. Jest tylko jeden problem - w kierunku przeciwnym do bieguna
efekt jest odwrotny. Jeszcze nie rozgryzem jak temu zaradzi.
 Aha, w samochodzie te zamierzam wstawi takie neodymy.

Data: 2011-08-24 23:11:27
Autor: Przemysław Czaja
warto lać droższego diesla?

Użytkownik "McRella" <

[...]

Tankowałem Gold na Statoil, Ultimate na BP i VPower na Shelu, nie widzę, nie czuję żadnej różnicy w stosunku do np Lukoil :) przy okazji pragnę obalić kolejny mit o paliwie za zachodnią już nie granicą - tankowania w rejonie Frankfurtu ned Menem - żadnej różnicy w stosunku do naszych paliw.

tym radosnym akcentem...

Pozdrówki

Data: 2011-08-25 11:08:48
Autor: J.F
warto lać droższego diesla?
Użytkownik "McRella"  napisał w wiadomości
[...]

Nalej, sprawdz, napisz na grupe.

Moj zlom nie chce nic zaoszczedzic.

J.

Data: 2011-08-25 12:26:58
Autor: Rafi
warto lać droższego diesla?
[...]

Nie warto. V-powery i inne to tylko zabieg marketingowy mający wycisnąć więcej kasy od kierowców z większym portfelem, bądź jeżdżących służbowymi samochodami.

Poza tym prawie wszystkie paliwa na polskich stacjach pochodzą z polskich rafinerii, tak więc tankując drożnej na BP czy taniej na Neste, lejemy paliwo z tych samych rafinerii.

warto lać droższego diesla?