warto la膰 dro偶szego diesla?

Data: 2011-08-23 16:55:54
Autor: s2p
warto la膰 dro偶szego diesla?
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto la膰 dro偶sze paliwo, mam na my艣li np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na pe艂nym zbiorniku to r贸偶nica kilkunastu z艂otych, a
to ju偶 kilka litr贸w paliwa wi臋cej :]

Samoch贸d spala BioEstra wi臋cej, nast臋puje oczywisty spadek mocy, st膮d jego ni偶sza cena. Co do rozszczelniaj膮cych si臋 pomp i rozpuszczanych przewod贸w, to pierdo艂y.

Popychaj膮cym pierdo艂y o rozszczelnianiu pomp, radz臋 poczyta膰 chod藕 by serwis www Orlenu. Bioestry dodawane s膮 nawet do V-Power贸w i Ultimat贸w w ca艂ej europie ze wzgl臋du na dyrektyw臋 unijn膮. Koncerny paliwowe s膮 zmuszone stosowa膰 bioestry w paliwach, inaczej gro偶膮 im kary.

http://www.parkiet.com/artykul/1037812.html

Ja to la艂em do samochodu ze wzgl臋du na cudowny zapach frytki podczas jazdy:)

Bioester wydaje mi si臋 takim samym mitem Ekologicznym jak tramwaje kt贸re nie dymi膮;] tylko wszyscy zapominaj膮 偶e takie miejsca jak Be艂chat贸w, Tur贸w czasem wi臋cej dymi膮 ni偶 potrzeba 偶eby zapewni膰 sta艂膮 dostaw臋 pr膮du;]

Data: 2011-08-23 17:15:31
Autor: McRella
warto la膰 dro偶szego diesla?
W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze:
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:

Samoch贸d spala BioEstra wi臋cej, nast臋puje oczywisty spadek mocy, st膮d
jego ni偶sza cena. Co do rozszczelniaj膮cych si臋 pomp i rozpuszczanych
przewod贸w, to pierdo艂y.

mo偶e i tak, ale moje problemy z rozszczelnion膮 pomp膮 i ciekn膮cymi przewodami i w臋偶ykami przelewowymi zdarza艂y si臋 akurat po dolaniu bioestra lub OR

[...]

nie wiem, w ka偶dym razie czyta艂em kiedy艣 na stronie VW, 偶e stosowanie bioestr贸w czy dodatk贸w oleju ro艣linnego do tego silnika bez przer贸bek jest "no reccomended"
Ostatnio by艂em zmuszony w grudniu ub roku wla膰 toto i zaraz pociek艂 przew贸d od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na g艂owicy biodiesel wydawa艂 przedziwny zapach, du偶o milszy ni偶 zapach ON i to jedyna jego przewaga IMO ;)
Poza tym rano mia艂em du偶e trudno艣ci z uruchomieniem busa.

Data: 2011-08-23 23:14:11
Autor: s2p
warto la膰 dro偶szego diesla?
W dniu 2011-08-23 17:15, McRella pisze:
> [...]

przewaga IMO ;)
Poza tym rano mia艂em du偶e trudno艣ci z uruchomieniem busa.

oleju ro艣linnego do tego silnika bez przer贸bek

Ch艂opaku bo do oleju ro艣linnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko si臋 zatka.
Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w ka偶dym ON nawet super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;]

Skoro pociekl przew贸 to znaczy 偶e ju偶 dojechany a nie dlatego 偶e la艂e艣 Bio. La艂em Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciek艂o!

Data: 2011-08-23 23:18:57
Autor: s2p
warto la膰 dro偶szego diesla?
W dniu 2011-08-23 23:14, s2p pisze:
> [...]

Skoro pociekl przew贸 to znaczy 偶e ju偶 dojechany a nie dlatego 偶e la艂e艣
Bio. La艂em Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciek艂o!

wytrawny rocznik 1991 napomn臋;]

Data: 2011-08-23 23:30:28
Autor: Karolek
warto la膰 dro偶szego diesla?
[...]

Sam chlopaku troche poczytaj.
W uproszczeniu to stare gumy bio rozpuszcza z czasem, w nowszych autach uszczelki robi sie juz tak, aby byly odporne na bio.

--
Karolek

Data: 2011-08-24 10:06:59
Autor: Andrzej 艁awa
warto la膰 dro偶szego diesla?
W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:

Ch艂opaku bo do oleju ro艣linnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko si臋
zatka.

Latem i zmieszany z ON?

Data: 2011-08-24 17:36:42
Autor: s2p
warto la膰 dro偶szego diesla?
W dniu 2011-08-24 10:06, Andrzej 艁awa pisze:
W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:

Ch艂opaku bo do oleju ro艣linnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko si臋
zatka.

Latem i zmieszany z ON?
tez jezeli to sama frytka a nie ester frytki

Data: 2011-08-25 17:40:07
Autor: Lukasz
warto la膰 dro偶szego diesla?
U偶ytkownik "s2p" <s2p@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4e551aa0$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
Ch艂opaku bo do oleju ro艣linnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko si臋
zatka.
Latem i zmieszany z ON?
tez jezeli to sama frytka a nie ester frytki

swego czasu w starym klekocie opla bez podgrzewaczy,  czyste frytki z lidla (po prostu butelki jednolitrowe i do baku) nic nie zapycha艂y - ale wtedy to jeszcze r贸偶nica w cenie OR i ON by艂a wi臋ksza ;)
Jak by艂o zimno - fakt odpala艂 gorzej, jak ciep艂o- nie by艂o problem贸w

Lukasz

Data: 2011-08-24 10:27:08
Autor: neoniusz
warto la膰 dro偶szego diesla?
> [...]
 > jest "no reccomended"

Ch艂opaku bo do oleju ro艣linnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko si臋

Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie pali艂 nawet w zimie. Chyba ze lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz.

Data: 2011-08-24 17:37:16
Autor: s2p
warto la膰 dro偶szego diesla?
W dniu 2011-08-24 10:27, neoniusz pisze:
> [...]

Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie pali艂 nawet w zimie. Chyba ze
lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz.

Biedronki sie nie op艂aca, mia艂em na my艣li przepracowany z frytkownicy.

Data: 2011-08-23 18:20:22
Autor: Bydl
warto la膰 dro偶szego diesla?
On 2011-08-23 14:55:54 +0000, s2p <s2p@o2.pl> said:

Ja to la砮m do samochodu ze wzgl阣u na cudowny zapach frytki

Zboczeniec.

<http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=frytka+wiki&ie=UTF-8&oe=UTF-8>, pierwszy wynik.
;-)

--
Bydl

Data: 2011-08-23 21:56:49
Autor: marcin
warto la膰 dro偶szego diesla?

Samoch贸d spala BioEstra wi臋cej, nast臋puje oczywisty spadek mocy, st膮d jego
ni偶sza cena.

Oczywisty tzn. o ile ? O p贸艂 mocy czy dwa KM ? Pojecha艂e艣 na hamowni臋 czy
powtarzasz _pierdo艂y_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niekt贸rzy u偶ywaj膮 auta do je偶d偶enia, a nie 艣cigania :]

Z "oczywistych" wniosk贸w r贸偶nych znajomych wynika te偶 jasno, 偶e na paliwach
premium "auto je藕dzi szybciej" a na "stacjach supermarketowych rozrzedzaj膮
paliwo" :]

Co do rozszczelniaj膮cych si臋 pomp i rozpuszczanych przewod贸w,
to pierdo艂y.

Pierdo艂y powtarzasz nie maj膮c poj臋cia o rzeczy. W niekt贸rych starszych
dieslach _wyst臋puj膮_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
wytrzymuj膮 elementy uk艂adu zasilania silnika w paliwo. Rozpu艣ci艂y si臋 nam
kiedy艣 w臋偶yki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pociek艂o. Uprzedzam pytanie -
tak, pociek艂o dlatego, 偶e zacz膮艂 by膰 lany biodesel. Teoretycznie w nowszych
autach (okolice 2000 i m艂odsze) nie powinno by膰 problemu.

pozdr

Data: 2011-08-23 23:16:21
Autor: s2p
warto la膰 dro偶szego diesla?

Ta;) Ja mie膰 Ford Fiesta 1.8 D 1991 rok czyli d艂ugo przed problemem 2k:) i normalnie la膰 Bio estra i nic nie ciekn膮膰. Jak samoch贸d dojeb@#$, mercedes 1988 po milionie kilometr贸w to co si臋 dziwi膰 偶e ciek艂o.

Data: 2011-08-24 17:38:44
Autor: s2p
warto la膰 dro偶szego diesla?
W dniu 2011-08-23 23:16, s2p pisze:
[...]

Subtelne uczucie znajomych kt贸rych nam贸wi艂em na frytk臋, bez sugerowania m贸wili 偶e nast膮pi艂 zauwa偶alny dla nich spadek mocy.

Data: 2011-08-24 16:12:58
Autor: Maciej M.
warto la膰 dro偶szego diesla?
On 2011-08-23 21:56, marcin wrote:

[...]

Te偶 sprawdza艂em Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen.

Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukowa膰 偶eby wog贸le sensownie przy艣pieszy膰 i nie pomaga to, i偶 pompa wtryskowa w 2.1TD PSA jest sterowana elektronicznie.

I 偶adnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czu膰 pod nog膮.

Niekt贸rzy te偶 nie rozumiej膮, 偶e posiadanie tych paru koni wi臋cej w sytuacji podbramkowej mo偶e pom贸c unikn膮膰 dzwona i utraty 偶ycia za k贸艂kiem.

Reasumuj膮c: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza - sensu stosowania nie widz臋, wr贸ci艂em do normalnego ON z Tesco tankowanego z rabatem 25gr i jest z powrotem normalnie i do tego relatywnie taniej.

--
MM

Data: 2011-08-25 04:00:17
Autor: Czarek Daniluk
warto la dro縮zego diesla?
On 2011-08-23 21:56, marcin wrote:

> Oczywisty tzn. o ile ? O p蟪 mocy czy dwa KM ? Pojecha砮 na hamowni czy
> powtarzasz _pierdo硑_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niekt髍zy u縴waj
> auta do je縟縠nia, a nie 禼igania :]

Te sprawdza砮m Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen.

Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na
wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukowa 縠by wog髄e
sensownie przy秔ieszy i nie pomaga to, i pompa wtryskowa w 2.1TD PSA
jest sterowana elektronicznie.

I 縜dnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czu pod nog.

Niekt髍zy te nie rozumiej, 縠 posiadanie tych paru koni wi阠ej w
sytuacji podbramkowej mo縠 pom骳 unikn辨 dzwona i utraty 縴cia za k蟪kiem.

Reasumuj眂: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza -
sensu stosowania nie widz, wr骳i砮m do normalnego ON z Tesco
tankowanego z rabatem 25gr i jest z powrotem normalnie i do tego
relatywnie taniej.

Eeeeee gadacie.
By硑 czasy, 縠 Ester na stacji by硂 po 2,99 - ropa pod 4z :)
Moje stare ju nieposiadane 1,9TDI 90KM nie narzeka硂 jak mia硂 w baku
100% estru, je糳zi硂 identycznie na ropie i na estrze ;)
R罂nica w spalaniu prawie niemierzalna, ze wzgl阣u na brak
identycznych warunk體 jazdy - jak pali硂 ropy po DC oko硂 7,5 do 8l,
tak tyle samo wypompowywa硂 z baku estru :)

Pozdrawiam !

PS:
Przyspieszenie bardziej zale縜硂 od temperatury zewn阾rznej, czyli
sprawno禼i intercoolera, ni od tego co by硂 w baku. Przy upa砤ch pod
35-36 stopni, je糳zi砮m nim jakbym, mia starego mu砤 TD 75KM :)

Data: 2011-08-24 14:55:17
Autor: Marek P.
warto la dro縮zego diesla?
Popychaj眂ym pierdo硑 o rozszczelnianiu pomp, radz poczyta chod by
serwis www Orlenu. Bioestry dodawane s nawet do V-Power體 i
Ultimat體 w ca砮j europie ze wzgl阣u na dyrektyw unijn. Koncerny
paliwowe s zmuszone stosowa bioestry w paliwach, inaczej gro勘 im
kary.

Ile procent? 100? Zdaje si nie mniej ni 10%
St昕enie te ma znaczenie.

warto la膰 dro偶szego diesla?