warto laæ dro¿szego diesla?

Data: 2011-08-23 07:00:51
Autor: Tatanka
warto laæ dro¿szego diesla?
On 23 Sie, 15:46, McRella <nos...@com.pl> wrote:
Witam. Jak w temacie - czy warto laæ dro¿sze paliwo, mam na my¶li np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na pe³nym zbiorniku to ró¿nica kilkunastu z³otych, a
to ju¿ kilka litrów paliwa wiêcej :]

Z moich doswiadczen:
1. Passat B3, '93, diesel 68 KM, 1Y
2. Octavia II, '04, TDI-PD 105 PS, chyba BJB
3. Kangoo, 1,5 dCi 85 KM - common rail

Wynika ze we wszystkich przypadkach bylo (i jest) warto.
Na tym lepszym paliwie chodzi ciszej i równiej, zw³aszcza jak zimny.
Co do kosztów to tematu nie ma - tego lepszego paliwa po prostu pali
nieco mniej, wychodzi na zero.
A skoro wychodzi na zero to warto wg mnie lac ten lepszy, dla ciszej i
rowniej oraz byc moze - czysciej - co zwlaszcza w przypadku PD i CR ma
jednak zajebiste znaczenie.
No i punktów na kartê lojalno¶ciow± czêsto podwójnie ;-)

Data: 2011-08-24 10:04:34
Autor: Sylwester £azar
warto laæ dro¿szego diesla?
Z moich doswiadczen:
ma
jednak zajebiste znaczenie.
Mo¿na prosiæ o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i
jak±kolwiek
analizê finansowo-matematyczn±?

Sylwester £azar
http://www.alpro.pl
i projektowania PCB

Data: 2011-08-24 07:43:18
Autor: Tatanka
warto laæ dro¿szego diesla?
On 24 Sie, 10:04, Sylwester £azar <i...@alpro.pl> wrote:
>Z moich doswiadczen:
>ma
>jednak zajebiste znaczenie.

Mo na prosi o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i
jak kolwiek
analiz finansowo-matematyczn ?

Sylwester azarhttp://www.alpro.plhttp://www.rimu.pl-oprogramowanie do edycji schemat w
i projektowania PCB

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metod± - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.
Ró¿nica w cenie litra 25 groszy.
Zwykla po 5 zl, co daje 35 - 36 zl/100km
Ultimate po 5,25 gr co daje 34,65 - 35,7 zl

Data: 2011-08-24 16:49:43
Autor: Cavallino
warto laæ dro¿szego diesla?
U¿ytkownik "Tatanka" <tatanka1981@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metod± - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.

Na tym samym dystrybutorze?

Data: 2011-08-24 16:56:18
Autor: to
warto laæ dro¿szego diesla?
begin Tatanka
Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metodÄ… - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.

Chciałeś, żeby tak wyszło, to wyszło. Test porównawczy, w którym testujący jest świadomy co testuje i w dodatku zależy mu (choćby podświadomie) na takim, a nie innym wyniku jest pozbawiony jakiejkolwiek wartości. Wynik który otrzymałeś jest zupełnie nierealny, po prostu inaczej jeździłeś wiedząc co masz w baku i tyle.

Jakieś autoświaty robiły kiedyś takie testy, zawsze wyszło, że różnica zarówno w mocy jak i w spalaniu jest +/- żadna, a oni są zawsze pierwsi do wyciągania idiotycznych wniosków.

Data: 2011-08-25 17:36:39
Autor: Lukasz
warto lać droższego diesla?
Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e552d32$0$3500$65785112news.neostrada.pl...
begin Tatanka

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metodÄ… - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.

na tyle mała różnica że ciężko zgadnąć czy to może nie przez jeden z tysiąca innych czynników mających wpływ na spalanie. Ja tankuję zwykły ON - ale jak auto pali 7 to się nie zastanawiam czy pali 6,9 czy 7,1 , na jednym baku średnia spalania wychodzi mi 6l, na innym 7l/100km, ale nie jeżdżę idealnymi drogami bez ruchu w idealnie identycznych warunkach pogodowych, z wciąż tym samym bieżnikiem, obciążeniem, czasem jem więcej śniadania czasem mniej więc i różne wyniki wychodzą ;) nie przeczę że jest różnica w spalaniu, być może ja jej po prostu nie jestem w stanie wyczuć.

[...]

zgadza siÄ™

Jakieś autoświaty robiły kiedyś takie testy, zawsze wyszło, że różnica
zarówno w mocy jak i w spalaniu jest +/- żadna, a oni są zawsze pierwsi
do wyciągania idiotycznych wniosków.

wniosek z tego taki że może jednak różnica w spalaniu jest ;)

Lukasz

Data: 2011-08-25 18:12:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
warto lać droższego diesla?

Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:j35q6n$61r$1inews.gazeta.pl...

[...]

no to już zależy od tego czy to wynik uśredniony.
Pomijając jakieś niestandardowe wydarzenia typu wycieczka nad morze, u mnie wynik jest dość stały.
Zapiski od kwietnia, każde z pełnego zbiornika i praktycznie wszystkie z tego samego dystrybutora (choć to przypadek)
5,7
5,8
5,9
6,2
5,8
5,3
5,9
5,6
6,0

5,3 to wyjazd nad morze, 6,2 to zbiornik przejechany z premedytacją w innym stylu jazdy - zeby wiedzieć jaka jest różnica między jeżdzeniem myśląc a jeżdzeniem jak baran patrząc tuż przed maske.
Spalanie podane przez tatanke 7,0-7,2 a 6,6-6,8 to jest już zauważalna różnica (choć wg mnie na tyle pomijalnie mała, zeby sie nią w ogole przejmować) - bo jak mniemam to nie spalanie z jednego zbiornika, a z kilku i wyniki uśrednione.
Tak jak ja bym napisał, ze auto pali mi 5,6-5,9 a jak grzeje hamulce i sprawdzam zasięg prawej nogi to 6,0-6,2
IMO to są mierzalne różnice przy pewnych założeniach, a przy pomiarach (w moim wypadku) na dystansie ok 900-1000km każdy przez kilka miesięcy o podobnej pogodzie (i w zasadzie w takim samych trasach, bo przez 5 miesięcy trasy też da sie uśrednić) założenia te są wg mnie całkiem osiągalne.

ps. producenci samochodów chwalą sie takimi różnicami jako krokami milowymi w downsizeingu

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-08-25 17:23:38
Autor: to
warto laæ dro¿szego diesla?
begin Kuba \(aka cita\)
na tyle mała różnica że ciężko zgadnąć czy to może nie przez jeden z
tysiąca innych czynników mających wpływ na spalanie. Ja tankuję zwykły
ON - ale jak auto pali 7 to siÄ™ nie zastanawiam czy pali 6,9 czy 7,1 ,
[...]

Trochę zależy, ale to nie ma większego znaczenia. Są pewne kryteria, które muszą być spełnione, żeby taki test był wiarygodny i jednym z podstawowych jest to, żeby kierowca nie wiedział co ma w baku. Ani nie miał kontaktu z osobą, która wie. Koniec, kropka. O wynikach źle przeprowadzonych "testów" można sobie gawędzić przy piwsku i na tym się kończy ich przydatność.

warto laæ dro¿szego diesla?