warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

Data: 2009-07-31 16:15:59
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
zastanawiam sie nad takim mykiem: renegocjowac oplate za iplusa, czy nie
warto, bo niemozliwe i tak.
dlaczego mam taki pomysl?
dlatego:

w ubieglym roku,latem, podpisalem cyrograf internetowy z iplusem, w tej
chwili to 110 zl, z limitem 6 giga.

Znajomy niedawno poszedl byl do playa, wzial internet z limitem niewiele
mniejszym [5 giga, jak dla mnie to bez roznicy], po okresie promocyjnym
placi zdaje sie  miedzy 40,a 50 zl.
No i jest uczucie "lekkiej" nadplaty u mnie :)
Jego play ma zdaje sie zasieg jakby mniejszy niz iplus, ale ja i tak w
miastach uzywam, znajomy dzialanie chwali, bezawaryjnie.

Wiec jest problem: czy w takich sytuacjach jest zwyczaj renegocjacji?
Rynek poszedl do przodu, dostawcy internetu typu play daja ceny, jak widac,
o niebo mniejsze, drastycznie mniejsze, naturalne jest uczucie zdzierstwa ze
strony iplusa...
To jednak jest inna sytuacja niz kupno odkurzacza za 1000, teraz sa po 200,
to chce zwrot 800. To nie ta sytuacja. Ciagle chce zachowac ten towar, czyli
iplus, oplaty sa nadal, wiec jest co ewentualnie zmienic.

jak oceniacie szanse na taka renegocjacje? takie probe poluzowania
'niewolnictwa" kosztow, gdy na prawo i lewo wszystko poszlo w dol.
Podkreslam: mentalnie to nie jest sytuacja gdy towar kupiony kiedys i teraz
nie podoba mi sie jego byla cena. Ta cena jest ciagle placona. W koncu nie
ma spraw niemozliwych do negocjowania...
Wiec jakie jest Wasze zdanie?

Data: 2009-07-31 19:32:47
Autor: Maverick
1634Racine pisze:
zastanawiam sie nad takim mykiem: renegocjowac oplate za iplusa, czy nie
warto, bo niemozliwe i tak.

Jedyna szanse mozesz uzyskac w ten sposob - podpiszesz kolejny cyrograf z cena nizsza (powiedzmy 60 pln) na nast 2-3 lata - ale i to raczej bedzie ciezko uzyskac - chyba ze np zmienia regulamin.

Ogolnie taki jest problem z abo - wiesz, ze ceny spadna - ale poczatkowo masz taniej niz np w prepaid, po ok 6 miesiecach masz ceny podobne, a nast 18 miesiecy jestes coraz wiecej w plecy :D dlatego duzo lepszym rozwiazaniem na rozmowy sa prepaid, neta tez tak mozesz miec (np w play-u)

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-07-31 20:00:50
Autor: SDD

Użytkownik "Maverick" <krzysztofWYTNIJboberWYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4v9rv$q33$1inews.gazeta.pl...

[...]

W Playu akurat abonament jest - poki co - duzo korzystniejszy (jesli sie duzo korzysta). W promocji bez modemu 10 GB mam za 45 zlotych. Gdybym chcial tyle w prepaidzie, to placilbym 130 zl. (50 + 50 + 30) Umowa tylko na rok - nie sadze, zeby prepaid tyle stanial.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-03 15:12:12
Autor: Jeremiasz
[...]

No nie tak, 50+50 jesli juz (teraz jest 5G przy zdrapce 50zł), a na Allegro wręcz będzie to 45+45.
Aczkolwiek, dalej drożej, z tym, że jak ktos mało używa to o wiele lepszy jest prepaid własnie, 5G na 58 dni, to wychodzi przy zdrapce z Allegro 22,50zł na m-c:-)

JA

Data: 2009-08-13 15:42:37
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Jeremiasz in news:h56nng$bck$1news.dialog.net.pl
[...]

co znacza te podwojne kwoty?

Aczkolwiek, dalej drożej, z tym, że jak ktos mało używa to o wiele lepszy jest prepaid własnie, 5G na 58 dni, to wychodzi przy zdrapce z Allegro 22,50zł na m-c:-)

tzn jesli ja place w iplusie 110 zl za limit 4 giga/miesiac [no,moze 6, nie mam czasu sprawdzic] to za ile zdrapke i w jakiej sieci moge kupic by miec powiedzmy 5 giga? moze byc 5 giga.
a mozna potem w prepaidzie dokupowac z male kwoty z pelna przepustowoscia lacza?

a co z modemem usb ktory mam z iplusa? Wy pewnie via komorka ciagniecie net... Zero problemu z klasycznym modemem.

Data: 2009-08-13 15:42:39
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
SDD in news:h4vbgk$78d$1news.onet.pl
[....]
W Playu akurat abonament jest - poki co - duzo korzystniejszy (jesli sie duzo korzysta).

rozumiem, ze masz abonament/telefon/numer playa

W promocji bez modemu 10 GB mam za 45 zlotych.

to super. dla jasnosci: masz limit 10 giga/miesiac za 45 zl i to jest cena juz po okresie promocyjnym,tak?
Ale zakladam, ze masz u nich normalny abonamentowy telefon.
A jesli nie mam u nich numeru? To tez moge pojsc, dadza modem, 10 giga/miesiac za 45 zl?

masz umowe na rok? tylko tak wiążą?

Gdybym
chcial  tyle w prepaidzie,

jak technicznie rozumiany jest prepaid [dla netu} w playu?

Data: 2009-08-02 22:30:00
Autor: Michal AKA Miki

1634Racine pisze:
[...]

Zmiana regulaminu juz wlasciwie mu nic nie da... Przepisy sie zmienily, takze tylko znaczne zmiany (i to na niekorzysc klienta) umozliwiaja zerwanie umowy bez konsekwencji...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-08-05 19:03:46
Autor: PlaMa
W dniu 2009-08-02 22:30, Michal AKA Miki pisze:

Zmiana regulaminu juz wlasciwie mu nic nie da... Przepisy sie zmienily,
takze tylko znaczne zmiany (i to na niekorzysc klienta) umozliwiaja zerwanie
umowy bez konsekwencji...

To dopiero ciekawe... aż chciałoby się Ciebie przygarnąć do innego wątku w którym dyskutujemy o tym. Zdefiniuj proszę znaczne i niekorzystne?

Data: 2009-08-07 02:21:50
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik "PlaMa" <mariush.p_usunto_@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5ce1m$k5l$1inews.gazeta.pl...
[...]

znaczne - np. wynikajace z przepisow prawa :) Ale dotyczy rowniez tych niekorzystnych (np. podwyzek stawek) na skutek zmian przepisow prawa...

niekorzystne - np. znoszace niedozwolone zapisy w umowach, stosowane przez operatorow

Zrodlo - prosze bardzo:
http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2009085071601.pdf

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-08-07 02:25:13
Autor: Michal AKA Miki
[...]

Masz jeszcze, cobys sie mnie nie czepial :)
http://forum.gazeta.pl/forum/w,1115,97754225,,Pytanie_do_UKE_Nowy_regulamin_w_PLAY_.html?v=2

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-08-13 15:42:33
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Michal AKA Miki in news:h54t0a$g46$1inews.gazeta.pl
[...............]
[...]

ale czy nie ma w prawie polskim/konsumenckim jakiegos myka, ktory pozwoli komus kto czuje ze jest ewidentnie szarpany przez sprzedawce, renegocjowac cene towaru _nadal_  kupowanego, ponad dwa razy tanszego tuz obok? To nie jest tak, ze juz zajechalem wóz i chce zwrot pieniedzy. Ten towar jest ciagle kupowany. Sytuacja jest nietypowa,wiem,ale dlatego pytam.

Data: 2009-08-10 23:33:21
Autor: op23
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

UĹźytkownik "Maverick" <krzysztofWYTNIJboberWYTNIJ@gazeta.pl>

...duzo lepszym rozwiazaniem na rozmowy sa prepaid, neta tez tak mozesz miec (np w play-u)

A jest stały adres na kartę lub w abonamencie ?

Data: 2009-08-13 15:22:23
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Maverick in news:h4v9rv$q33$1inews.gazeta.pl
1634Racine pisze:
[...]

ale to moge zrobic dopiero za rok, po cyrografie; i oczywiscie wybiore najkorzystniesze z rynku,niekoniecznie iplus.

duzo lepszym rozwiazaniem na rozmowy sa prepaid, neta tez tak mozesz miec (np w play-u)

zielony jestem lekko w te sprawy - piszesz o rozmowach/necie na karty zdrapki ? :)
W kazdym razie: co rozumiesz przez net w iplusie, czy gdzies tam [np. w play] ale net w prepaid?
Jak ma sie prepaid do otrzymania z iplusa/playa modemu usb za  1 zl?
[dokladnie co i jak moĹźesz napisac? dzieki.

czyli rozumiem, ze renegocjacja to absurd, nikt tego w iplusie nie kupi?
swoja droga nóş otwiera sie - play rozdaje net po ok 45 zl i to juz po okresie probnym [gdzies tu czytam, ze z limitem 10 giga, ja mam zdaje sie 4],a ja musze placic 110 iplusowi za towar co miesiac kupowany i MUSZE go kupowac.
zdzierstwo.
powaznie pytam o mozliwosc prawną renegocjacji.

Data: 2009-08-15 13:09:27
Autor: op23
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

Data: 2009-08-15 17:14:00
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

Data: 2009-08-15 22:56:37
Autor: JoteR
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

Data: 2009-07-31 19:40:30
Autor: >>Galeo
1634Racine pisze:

Wiec jakie jest Wasze zdanie?

Plus bedzie cie doil do konca umowy, lub da ci szanse zmiany na miesiac czy dwa przed koncem cyro.  Zmniejszenie ceny - nierealne. Umowa to umowa. Zawsze mozesz ja zerwac

Data: 2009-08-13 15:42:19
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Galeon<< in news:h4vavh$1sd$3mx1.internetia.pl
1634Racine pisze:
Wiec jakie jest Wasze zdanie?
Plus bedzie cie doil do konca umowy, lub da ci szanse zmiany na miesiac czy dwa przed koncem cyro.  Zmniejszenie ceny - nierealne. Umowa to umowa. Zawsze mozesz ja zerwac

zupelnie powaznie:
czy nie ma w prawie polskim/KONSUMENCKIM jakiegos myka, ktory pozwoli komus kto czuje ze jest ewidentnie szarpany przez sprzedawce, renegocjowac cene towaru _nadal_  kupowanego, a ponad dwa razy tanszego tuz obok? To nie jest tak, ze juz zajechalem wóz i chce zwrot pieniedzy. Ten towar jest _ciagle_ kupowany. Sytuacja jest nietypowa,wiem,ale dlatego pytam.

Data: 2009-08-15 13:55:11
Autor: op23
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

Data: 2009-08-15 17:14:59
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

Data: 2009-08-15 16:52:57
Autor: Sergiusz Rozanski
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

Data: 2009-08-16 11:44:22
Autor: op23
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl>

[...]
W kodeksie cywilnym, ale to raczej nie wygląda tak źle jak Ty to teraz widzisz

wyglada bardzo zle - place 2x wiecej niz u konkurencji bym placil. To oczywiste.

Ale Ci działa wszędzie a nie tylko w mieście. Trzeba było kupić do miasta jak w mieście tylko chcesz. Odsprzedać to możesz komuś.

Data: 2009-07-31 19:48:03
Autor: SDD

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości news:h4v1qm$jmh$3inews.gazeta.pl...

jak oceniacie szanse na taka renegocjacje? takie probe poluzowania
'niewolnictwa" kosztow, gdy na prawo i lewo wszystko poszlo w dol.

Taka jaka masz w ciemnej uliczce wobec uzbrojonych bandziorow - czyli zadna. Co im bowiem zaproponujesz w zamian za odstapienei od ich zamiarow?
Bo niby jaki masz atut? Przeciez nie zrezygnujesz z Plusa, gdyz wiaze Cie umowa - chyba, ze chcesz zaplacic kare umowna - ale to tez korzysc dla operatora, wiec nie ma on interesu w tym, by cokolwiek negocjowac. Ty nie dysponujesz w tej chwili zadna sila przetargowa. Inaczej bedzie oczywiscie przy koncu umowy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-07-31 21:52:41
Autor: Technolog
Dnia Fri, 31 Jul 2009 19:48:03 +0200, SDD napisał(a):

Ty nie dysponujesz w tej chwili zadna sila przetargowa.

Jak to nie - może o nich źle pomyśleć, może się zawziąć i ich znielubić i
odradzać ich rodzinie i znajomym.

Pozostaje kwestia, że Plus sobie z tego nic nie zrobi :]

Pozdrawiam
Technolog

Data: 2009-07-31 21:59:42
Autor: qwerty
Użytkownik "Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dme4iwkl1de4$.2dhllla5js1u.dlg@40tude.net...
Jak to nie - może o nich źle pomyśleć, może się zawziąć i ich znielubić i
odradzać ich rodzinie i znajomym.

Pozostaje kwestia, że Plus sobie z tego nic nie zrobi :]

Jak się uprze to przestanie płacić. :)

Data: 2009-07-31 23:06:13
Autor: Maverick
qwerty pisze:
[...]

Sobie krzywde zrobi... Plus swoje i tak dostanie, ew powiekszone o odsetki.

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-08-01 01:14:48
Autor: tomekjot
On 31 Lip, 16:15, "1634Racine" <1...@Racine.pl> wrote:
zastanawiam sie nad takim mykiem: renegocjowac oplate za iplusa, czy nie
warto, bo niemozliwe i tak.
dlaczego mam taki pomysl?
dlatego:

Warto, ja mAm 8 GB za 55 zł

Data: 2009-08-13 15:42:17
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
tomekjot in
[...]

w iplusie?
bo dokladnie taka umowe podpisales z nimi?
(gdy ja podpisywalem nie bylo takiej mozliwosci).

na jakiej podstawie mam renegocjowac? jak sie za to zabrac? wiesz cos?

Data: 2009-08-01 09:00:22
Autor: ztomasz
1634Racine pisze:
  > jak oceniacie szanse na taka renegocjacje? takie probe poluzowania
'niewolnictwa" kosztow, gdy na prawo i lewo wszystko poszlo w dol.

Negocjacje w zasadzie nie wejda w gre. Ja mialem podobnie z era jakis czas temu, umowa 2 letnia abonament 42zl w tym 25 minut na polaczenia, minuta chyba za 1,7zl w erze i 2,4zl poza, a  tak tak wtedy obnizyl juz do 72gr minuta. Nie moglem nic zrobic chyba ze placic bajonskie sumy za zerwanie. Operator nie popusci Ci do konca umowy z tego czystego wzgledu ze chce zarabiac, a wiadomo ze wiekszy zarobek jest przy 120zl, niz przy 40zl. Mozesz oczywiscie wyslac rezygnacje i jesli ci sie poszczesci zaproponuja ci aneks do umowy, ale ja mialem iplusa za 75zl 3GB i na moja rezygnacje w kwestii zmiany regulaminu dostalem telefon od plusa z propozycja obnizenia kwoty do chyba 63zl miesiecznie. Dlatego uwazam, ze niewiele Ci wiecej dadza nawet jak ci sie uda cos wynegocjowac. Ja teraz jestem szczesliwym posiadaczem PLAY, ktory robi u mnie za staly dostep do netu i to w prepaid. Acha to ze play na karte jest teraz korzystny nic nie oznacza bo mam wrazenia ze te GB-ajty to tylko promocja az sie zalapie wielu uzytkownikow, a pozniej albo 3gr za MB lub skorzystanie z umowy abonamentowej. No i nalezy pamietac ze w Play nie wszedzie jest zasieg-jade do ustronia i lapek zostanie chyba w domu :(

--

Tomasz

Zarejestruj się i odbierz 2 zł na doładowanie oraz 3% zwrotu za każdą transakcję:-) https://www.blue.pl/?idAgent=MzI3NDc=&idBanner=LTE=

Data: 2009-08-13 15:47:25
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
ztomasz in news:h50p66$39o$1news.wp.pl
[..........................]
Ja teraz jestem szczesliwym posiadaczem PLAY, ktory robi u mnie za staly dostep do netu i to w prepaid.

via komorka jako modem? w play komorka? tzn masz tam u nich numer?
czy daja za 1 zl modem usb?

Moja znajoma poszla - dali modem za 1 zl,podpisali umowe 45 chyba zl, z limitem zdaje sie 5 giga, troche malo,no ale nie moje 110 w iplusie z limitem  ok  4-6 giga.

w Play nie wszedzie jest zasieg-jade do ustronia i lapek zostanie chyba w domu :(

az tak play kiepsko dziala zasiegowo ??

Data: 2009-08-02 01:24:08
Autor: jerry
[...]

Przespałeś sprawę , trzeba było wypowiedzieć  z powodu niazaakceptowania nowego regulaminu (temat wielokrotnie omawiany na pmtg). Szkoda , bo ceny teraz niższe, limity wyższe i opcja 0,5 GB na inny telefon dochodzi.
jerry

Data: 2009-08-01 18:12:41
Autor: Adam Gawenda
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Moim zdaniem, jak już podpisałeś cyrograf to nic nie zrobisz najlepiej
przy kończeniu się umowy negocjować warunki powiesz im, że
rezygnujesz, bo konkurencja ich bije na głowę a dział utrzymania
klienta na pewno oddzwoni :)

Data: 2009-08-13 15:42:14
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Adam Gawenda in
[...]

wtedy to ja nie musze do nich dzwonic, tylko wziac najtansza sprawe.

Data: 2009-08-13 16:27:18
Autor: Flo
1634Racine pisze:

[...]

No i znajomy pewnie jak wyjeżdża za miasto to internet chowa do bagażnika tak daleko żeby nie musieć go wyciągać bo i tak dostępu nie będzie miał, a Ty z iPlusem jesteś tylko ograniczony jakością sygnału.

Moşe drobna ale dla mnie zasadnicza róşnica.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-08-14 00:44:50
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Flo in news:h617s9$gqd$1inews.gazeta.pl
[......]
No i znajomy pewnie jak wyjeżdża za miasto to internet chowa do bagażnika tak daleko żeby nie musieć go wyciągać bo i tak dostępu nie będzie miał,

podstawowe byc moze moje pytanie powinno byc takie: "Ludzie... - czy za rogatkami Warszawy, Krakowa, Torunia, itp to z playa jest w ogole jakies polaczenie w Polske?"
Jak oni uzywaja tego playa wobec tego...

a Ty z iPlusem jesteś tylko ograniczony jakością sygnału.

wiesz jaka jest prawda? oto w warszawie:
na max 5 kresek sily sygnalu w managerze polaczenia najwiecej co widzialem przez rok to 3, w roznych dzielnicach warszawy; teraz dwie kreski [dzielnica Mokotow], o teoretycznej marketingowej przepustowosci 7 Mb/sek to nikt w Polsce oczywiscie nawet nie marzy,ale ja nie widzialem jeszcze chocby 1 Mb/sek.
Wiec lepiej nie mowmy juz o tej "jakosci sygnalu". W iplusie - jak pewnie wszedzie - jest ŻENUJĄCY.
Moze dlatego, Ĺźe internet bezprzewodowy w PL ma poziom Ĺźenady. Tak cenowo, jak i jakosciowo.

Data: 2009-08-14 08:19:10
Autor: Flo
1634Racine pisze:

podstawowe byc moze moje pytanie powinno byc takie: "Ludzie... - czy za rogatkami Warszawy, Krakowa, Torunia, itp to z playa jest w ogole jakies polaczenie w Polske?"
Jak oni uzywaja tego playa wobec tego...

Dobre pytanie
Na moim przykładzie.

Mieszkam 600m w linii prostej od przekaźnika Play. Net śmiga bezproblemowo. Wyjeżdżam jakieś 3-5km od domu i nastaje złowroga cisza.

Jeśli ktoś potrzebuje mobilnego netu w pracy bo np kabla nie chce ciągnąć do biura (gdzieś w centrum miasta) to OK ale jak chcesz z tym po PL jeździć to chyba nie skłamię jeśli napiszę, że działa on w około 380-400 miejscowościach w Polsce, a na polu to można "pola" szukać.

[...]

A może hardware zawiódł.

Byłem w lipcu w polskich Tatrach i okolicach. W Orange BE to było dno. Zazwyczaj chodził po GPRS, no czasami EDGE się pojawił jak się udało.

W Plusie iPlus w pełnym 3G zasuwał i nie było problemów.

No i najważniejsze. Nie używałem do tej pory żadnego dedykowanego modemu. Łączyłem się poprzez modem wbudowany w Motorolę V6.

Motka ta spokojnie radzi sobie z HSDPA i bezproblemowo osiąga poziom do około 3Mb/sek.

Warszawa hmmmmmm. - pozwolę sobie nie komentować.

Data: 2009-08-14 12:24:18
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Flo in news:h62vl1$rjb$2inews.gazeta.pl
[.....]
[...]

ja mam modem z iplusa, na usb. opticon/optico, jakos tak. sterownik
opcjonalny,czy podlacze do pc,czy do laptopa - bez znaczenia. o, teraz
mialem HSDPA, zasieg na jedna kreske, a teraz UMTS dwie kreski
zasiegu,strony sie laduja jak na troche lepszym modemie telefonicznym.
moze w weekend naprawde dokladnie pomierze, mam jakis DownTester v1.10  z
nirsoft.net

Warszawa hmmmmmm. - pozwolę sobie nie komentować.

:) :)  niby dlaczego? tradycyjne krakow-warszawa-i okolice takze ?
dziwne,ale ja nigdy na to nie chorowalem : ))))))))))))))))

moze lepie wyszarpie jakas antene internetowa z zasiegiem powiedzmy
[teoretycznym] 4 km, zlapie moze jakis hot spot i bez Ĺźenady iplusa cos uda sie moze.

Data: 2009-08-14 14:53:04
Autor: Flo
1634Racine pisze:

Warszawa hmmmmmm. - pozwolę sobie nie komentować.

:) :)  niby dlaczego? tradycyjne krakow-warszawa-i okolice takze ?
dziwne,ale ja nigdy na to nie chorowalem : ))))))))))))))))

Nie chodzi mi o ludzi tylko o infrastrukturę, a dokładniej o to, że się zapycha z byle powodu choć nie jest to jedyne miejsce z takimi problemami.
Sam przerabiałem na Bielanach w okolicy AWF-u jak sygnał skakał w telefonie w tempie żabki na mokradłach. Załamać się idzie.

Data: 2009-08-15 17:15:50
Autor: 1634Racine