warto probowac renegocjowac internet z iplus ?

Data: 2009-08-13 16:27:18
Autor: Flo
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
1634Racine pisze:

w ubieglym roku,latem, podpisalem cyrograf internetowy z iplusem, w tej
chwili to 110 zl, z limitem 6 giga.

Znajomy niedawno poszedl byl do playa, wzial internet z limitem niewiele
mniejszym [5 giga, jak dla mnie to bez roznicy], po okresie promocyjnym
placi zdaje sie  miedzy 40,a 50 zl.
No i jest uczucie "lekkiej" nadplaty u mnie :)

No i znajomy pewnie jak wyjeżdża za miasto to internet chowa do bagażnika tak daleko żeby nie musieć go wyciągać bo i tak dostępu nie będzie miał, a Ty z iPlusem jesteś tylko ograniczony jakością sygnału.

Może drobna ale dla mnie zasadnicza różnica.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-08-14 00:44:50
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Flo in news:h617s9$gqd$1inews.gazeta.pl
[......]
No i znajomy pewnie jak wyjeżdża za miasto to internet chowa do bagażnika tak daleko żeby nie musieć go wyciągać bo i tak dostępu nie będzie miał,

podstawowe byc moze moje pytanie powinno byc takie: "Ludzie... - czy za rogatkami Warszawy, Krakowa, Torunia, itp to z playa jest w ogole jakies polaczenie w Polske?"
Jak oni uzywaja tego playa wobec tego...

a Ty z iPlusem jesteś tylko ograniczony jakością sygnału.

wiesz jaka jest prawda? oto w warszawie:
na max 5 kresek sily sygnalu w managerze polaczenia najwiecej co widzialem przez rok to 3, w roznych dzielnicach warszawy; teraz dwie kreski [dzielnica Mokotow], o teoretycznej marketingowej przepustowosci 7 Mb/sek to nikt w Polsce oczywiscie nawet nie marzy,ale ja nie widzialem jeszcze chocby 1 Mb/sek.
Wiec lepiej nie mowmy juz o tej "jakosci sygnalu". W iplusie - jak pewnie wszedzie - jest ŻENUJĄCY.
Moze dlatego, że internet bezprzewodowy w PL ma poziom żenady. Tak cenowo, jak i jakosciowo.

Data: 2009-08-14 08:19:10
Autor: Flo
1634Racine pisze:

podstawowe byc moze moje pytanie powinno byc takie: "Ludzie... - czy za rogatkami Warszawy, Krakowa, Torunia, itp to z playa jest w ogole jakies polaczenie w Polske?"
Jak oni uzywaja tego playa wobec tego...

Dobre pytanie
Na moim przykładzie.

Mieszkam 600m w linii prostej od przekaźnika Play. Net śmiga bezproblemowo. Wyjeżdżam jakieś 3-5km od domu i nastaje złowroga cisza.

Jeśli ktoś potrzebuje mobilnego netu w pracy bo np kabla nie chce ciągnąć do biura (gdzieś w centrum miasta) to OK ale jak chcesz z tym po PL jeździć to chyba nie skłamię jeśli napiszę, że działa on w około 380-400 miejscowościach w Polsce, a na polu to można "pola" szukać.

[...]

A może hardware zawiódł.

Byłem w lipcu w polskich Tatrach i okolicach. W Orange BE to było dno. Zazwyczaj chodził po GPRS, no czasami EDGE się pojawił jak się udało.

W Plusie iPlus w pełnym 3G zasuwał i nie było problemów.

No i najważniejsze. Nie używałem do tej pory żadnego dedykowanego modemu. Łączyłem się poprzez modem wbudowany w Motorolę V6.

Motka ta spokojnie radzi sobie z HSDPA i bezproblemowo osiąga poziom do około 3Mb/sek.

Warszawa hmmmmmm. - pozwolę sobie nie komentować.

Data: 2009-08-14 12:24:18
Autor: 1634Racine
warto probowac renegocjowac internet z iplus ?
Flo in news:h62vl1$rjb$2inews.gazeta.pl
[.....]
[...]

ja mam modem z iplusa, na usb. opticon/optico, jakos tak. sterownik
opcjonalny,czy podlacze do pc,czy do laptopa - bez znaczenia. o, teraz
mialem HSDPA, zasieg na jedna kreske, a teraz UMTS dwie kreski
zasiegu,strony sie laduja jak na troche lepszym modemie telefonicznym.
moze w weekend naprawde dokladnie pomierze, mam jakis DownTester v1.10  z
nirsoft.net

Warszawa hmmmmmm. - pozwolę sobie nie komentować.

:) :)  niby dlaczego? tradycyjne krakow-warszawa-i okolice takze ?
dziwne,ale ja nigdy na to nie chorowalem : ))))))))))))))))

moze lepie wyszarpie jakas antene internetowa z zasiegiem powiedzmy
[teoretycznym] 4 km, zlapie moze jakis hot spot i bez żenady iplusa cos uda sie moze.

Data: 2009-08-14 14:53:04
Autor: Flo
1634Racine pisze:

Warszawa hmmmmmm. - pozwolę sobie nie komentować.

:) :)  niby dlaczego? tradycyjne krakow-warszawa-i okolice takze ?
dziwne,ale ja nigdy na to nie chorowalem : ))))))))))))))))

Nie chodzi mi o ludzi tylko o infrastrukturę, a dokładniej o to, że się zapycha z byle powodu choć nie jest to jedyne miejsce z takimi problemami.
Sam przerabiałem na Bielanach w okolicy AWF-u jak sygnał skakał w telefonie w tempie żabki na mokradłach. Załamać się idzie.

Data: 2009-08-15 17:15:50
Autor: 1634Racine