warunki uzytkowania laptopa.

Data: 2011-01-23 17:46:07
Autor: BETON
warunki uzytkowania laptopa.
Witam
W instrukcji mojego HP-ka - zwykły laptop-  pisze  w instrukcji w jakich
warunkach temperatury i wilgotosci działać powinen.
Zaciekawił mnie natomiast punkt kolejny: wysokosc n.p.m.: Moge go uzywać od -15
metrów pod poziomem morza do 3.000m nad poziomem morza.
Przechowywać mozna do 12.000 m n.p.m.
Co własciwie  moze sie uszkodzić na wysokosci powiedzmy 5.000m  ?

Data: 2011-01-23 18:37:58
Autor: =Marcos=
[...]

Rozrzedzone powietrze odprowadza mniej ciepła, może się sprzęt przegrzać, jeśli nie jest na to przygotowany.
Na forum podróżniczym czytałem, że w ekipie wspinaczy 3 zewnętrzne twarde dyski w obudowach padły na wysokości 4000mnpm. Wbrew pozorom głównym problemem w dyskach też jest odprowadzanie ciepła, a nie to, że są szczelne.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-01-23 18:44:44
Autor: Czarek
W dniu 23-01-2011 18:37, =Marcos= napisał/a:
 Wbrew pozorom
głównym problemem w dyskach też jest odprowadzanie ciepła, a nie to, że
są szczelne.

Są szczelne na np. kurz ale nie na wymianę powietrza i dlatego w otoczeniu ze zmniejszonym ciśnieniem nie grozi im "rozdęcie"

--
Cz.

Data: 2011-01-23 18:46:21
Autor: Andrzej K

Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:ihhovq$mj6$1inews.gazeta.pl...

> [...]
|
| -- Głowice dysków unoszą sie nad tależami na poduszce powietrznej, na pewnej wysokości to nie działa.
Andrzej

Data: 2011-01-23 18:50:49
Autor: JoteR
"Andrzej K" napisał:

Głowice dysków unoszą sie nad tależami

Jest to tak zwany trzeci rodzaj prawdy.

JoteR

Data: 2011-01-23 12:51:18
Autor: Przemek
warunki uzytkowania laptopa.
JoteR nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Jest to tak zwany trzeci rodzaj prawdy.

A coś dokładniej? Oprócz orta przedpiścy.
Bo mnie uczyli, że głowica nie dotyka talerza w żadnym stopniu i unosi się nad dyskiem, ale go nie dotyka, co zresztą wydaje się całkiem rozsądne, bo na dyskach sprawdnych nie widać nigdy żadnych mechanicznych śladów.
Gdzieś nawet słyszałem porównanie, że ta odległość od dysku jest porównywalna z poruszającym się JumboJetem 1 cal nad ziemią.
Przem

Data: 2011-01-27 11:35:13
Autor: Qbab
W dniu 11-01-23 19:51, Przemek pisze:
JoteR nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
 bo na dyskach sprawdnych nie widać nigdy żadnych mechanicznych
śladów.

a to widziałeś (góra to obraz topograficzny - czyli nierówności a dół to obraz ilustrujący strukturę magnetyczną, oba obrazy przedstawiają ten sam obszar) trzeba by się zastanowić dlaczego topografia ujawnia rysy tylko w jednym kierunku (możliwe że to po procesie produkcyjnym choć nie mam przekonania):

http://ntmdt.eu/cache/data/media/images/spm_techniques/sfm/many-pass_techniques/dc_mfm/dcmfm.0b44564464e5c22a88cfd9fbaa8ba97c.jpg

a tu pełna strona z opisem jak uzyskano ten obraz (jest nawet ładny model animowany):

http://ntmdt.eu/spm-principles/view/dc-mfm

żeby nie było że to z sieci robiłem takie skany do jakiegoś wykładu popularno naukowego i na dysku jaki miałem wyglądało to identycznie :)

pozdr
Qbab

Data: 2011-01-27 15:12:30
Autor: Przemek
warunki uzytkowania laptopa.
Qbab nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
żeby nie było że to z sieci robiłem takie skany do jakiegoś wykładu popularno naukowego i na dysku jaki miałem wyglądało to identycznie :)

Ok, a czy to nie jest tak, ze za pierwszym razem robi sobie skan górek/dołków, a potem (jak na modelu) leci nad strukturą?
Na prawdę cięśko mi sobie wyobrazić, zeby głowica przy tych prędkościach dotykała dysku i go nie zniszczyła/wytarła.
Przem

Data: 2011-01-28 10:42:55
Autor: Qbab
W dniu 11-01-27 22:12, Przemek pisze:
[...]

Dokładnie tak się robi takie obrazy, tyle że trzeba mieć sondę magnetyczną.
Mnie bardziej chodziło o to że ta powierzchnia jest dokładnie tak wytarta jak by ją głowica czasami dotykała (rysy są ułożone prostopadle do promienia, zastanawiam się tylko czy aby nie jest to pozostałość procesu produkcyjnego).

pozdrawiam
Qbab

Data: 2011-01-23 19:11:51
Autor: qwerty
Użytkownik "=Marcos="  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihhovq$mj6$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Od kiedy dyski są szczelne?

Data: 2011-01-23 19:26:28
Autor: Grzegorz Krukowski
warunki uzytkowania laptopa.
On Sun, 23 Jan 2011 17:46:07 +0100, "BETON" <brak@mejla.pl> wrote:

Na pewno chłodzenie oraz wytrzymałość elektryczna. Standardowo w
normach masz maksymaną wysokość 3000 n.p.m. - powyżej tego należy
zacząć stosować współczynniki redukcyjne.
--
Grzegorz Krukowski

warunki uzytkowania laptopa.