wąska działka - nowe możliwości usytuowania budynku

Data: 2009-04-24 16:51:37
Autor: kasia
wąska działka - nowe możliwości usytuowania budynku
Drodzy grupowicze, prośba o opinię.

Najpierw jednak wstęp:
7 lipca 2009 wejdzie w życie rozporządzenie ministra infrastruktury,
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych,
jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Dobra wiadomość dla właścicieli wąskich działek (do 16 m):
"3. W zabudowie jednorodzinnej, uwzględniając przepisy odrębne [...],
dopuszcza się:
1) sytuowanie budynku ścianą bez otworów okiennych [...] w
odległości nie mniejszej niż 1,5 m na działce budowlanej o szerokości
mniejszej niż 16 m".

Zmiana ważna, bo do tej pory odległość ta nie mogła wynosić poniżej
3 m. Dopuszczano jednak odstępstwa, wymagające między innymi
zgody sąsiada.

I moje pytanie:
Czy oznacza to, że po 7 lipca gmina już o zgodę sąsiada nie zapyta?
Czy nie zapyta go także wówczas, gdy na danym terenie brak planu
zagospodarowania, i gmina ustala i wydaje warunki zabudowy?

Dziękuję i czekam na opinie.
Fajnego weekendu!
Kasia

Data: 2009-04-24 22:08:40
Autor: zorby

Użytkownik "kasia" <czerwony_k@wp.pl> napisał w wiadomości news:gssjlp$14k5$1news2.ipartners.pl...
[...]

odpowiem troszke inaczej

Ja załatwiałem wybudowanie budynku w granicy działki jako odstepstwo budowlane (  nie potrzebowałem zgody sasiadów) posłałem tylko pismo z prosba do Warszawy ( tak jakby kur... w stolicy wiedzieli o co chodzi) z prosba o wybudowanie w granicy działki i sie zgodzili .

Data: 2009-04-27 18:22:21
Autor: kasia
wąska działka - nowe możliwości usytuowania budynku
Dzięki za podpowiedź.
K.

wąska działka - nowe możliwości usytuowania budynku