wątek kardio-kondycyjny

Data: 2011-04-03 20:19:45
Autor: lamia
wątek kardio-kondycyjny
dla odmiany wątek nie o rewerze ale o rowerzyście :p

Czy zdażyło się komuś się kardio-przetrenować na rowerze? Próbowałam dotrzymać tempa bardziej wprawionym i dostałam bardzo silnej solidnej trudniej do opanowania zadyszki, z trudnością oddychania. Trochę mnie kłuje serce po tym (nie boli, ale jest systematyczne) - czy takie przegięcie się regeneruje w miarę nieszkodliwie? Fakt że nie miałam zaprawki, więc torchę inna sytuacjia, niż ci co uczęszczają na zawody, ale  może kila rad od wprawionych? (poza tym że trenować trenować (stopniowo) trenować).

Data: 2011-04-03 20:28:07
Autor: Piotr M
wątek kardio-kondycyjny
Dnia 03-04-2011 o 20:19:45 lamia <lamia3c@odwa.pl> napisał(a):

 Trochę mnie kłuje serce po tym (nie boli, ale jest systematyczne) - czy  takie przegięcie się regeneruje w miarę nieszkodliwie?

Może warto udać się do lekarza? Ja bym tak zrobił.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2011-04-03 20:51:42
Autor: lamia
wątek kardio-kondycyjny
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:op.vtdj85ua13q3bqpiotr-komputer...
Może warto udać się do lekarza? Ja bym tak zrobił.

do lekarzy chodzą chorzy ;)
jeszcze mi będzie chciał zabronic jeździć na rowerze

serio - chodziło mi bardziej o sprawdzone wskazówki techniki/pratkyki treningowe dla początkującego (nienajmłodszego) organizmu, nie o DIAGNOZĘ medyczną/stanu zdrowia . Ale dzięki, rada zawsze jest rada.

Data: 2011-04-03 22:50:24
Autor: Wojciech Waga aka wojek
wątek kardio-kondycyjny
lamia pisze:
[...]

Nie wiem na ile to jest referencyjne, ale jak dobijam do mojego maksymalnego tętna to zaczynam szybko oddychać i szybko tracę moc. Po chwili tętno spada o 20 i mogę dalej ciągnąć. Nie raz próbowałem gonić zawodowców, nigdy mnie nic nie kłuło. Dołączę do kolegów wysyłających Cię na EKG.

pozdr.
w.

Data: 2011-04-05 09:43:57
Autor: Piotr
wątek kardio-kondycyjny
W dniu 2011-04-03 22:50, Wojciech Waga aka wojek pisze:
lamia pisze:
[...]

Przekraczasz swoj próg LT po czym wracasz do niego

Nie raz próbowałem gonić
zawodowców, nigdy mnie nic nie kłuło. Dołączę do kolegów wysyłających
Cię na EKG.
To kłucie to być może nie serce tylko opłucna lub inne ustrojstwo

Data: 2011-04-05 19:45:20
Autor: smiechu
wątek kardio-kondycyjny

Użytkownik "Piotr" <q@q.com> napisał w wiadomości news:ineh5g$9lg$1inews.gazeta.pl...

Przekraczasz swoj próg LT po czym wracasz do niego

Letal tętno?
:-)
Pozdr
smiechu

Data: 2011-04-04 07:53:59
Autor: Michal Brzozowski
wątek kardio-kondycyjny
On Apr 3, 8:19 pm, "lamia" <lami...@odwa.pl> wrote:
[...]

Jesli masz zdrowe serce to jednorazowym wysilkiem fizycznym mu nic nie
zrobisz, predzej zwymiotujesz albo zemdlejesz niz mu jakos
zaszkodzisz.

Inna sprawa, ze od wysilku moga wyjsc na jaw jakies wady i tu
przydalolby sie badanie EKG albo wysilkowe EKG.

Jako ogolna rade polecam sie nie zarzynac zaraz po wyciagnieciu roweru
na wiosne :-)

Michal

Data: 2011-04-04 08:31:24
Autor: Ramein
wątek kardio-kondycyjny
Może nie nawadniałeś organizmu właściwie i odwodniłeś organizm? Czasem
tak bywa, a przy dłuższej jeździe bez uzupełniania płynów krew
gęstnieje i możesz mieć podobne problemy. Druga kwestia to brak
mikroelementów. Magnez, potas itp., które wpływają na pracę mięśni, w
tym skórcze serca.

Data: 2011-04-04 17:35:47
Autor: Coaster
wątek kardio-kondycyjny
On 4/4/11 5:31 PM, Ramein wrote:
[...] przy dłuższej jeździe bez uzupełniania płynów krew gęstnieje

Czym mierzysz gestosc? ;-)

[...]skórcze serca.

O Kórcze!

--