wątpliwości językowe, prawnie, poprawnie jak to rozumieć

Data: 2009-03-21 11:05:01
Autor: Aleksander
wątpliwości językowe, prawnie, poprawnie jak to rozumieć
Witam wszystkich grupowiczów.
Proszę o fachową pomoc   w prawidłowym zrozumieniu następującego zdania w
konkretnej sytuacji.

Proszę sobie wyobrazić rozstaj dróg w kształci litery Y.  Jedna droga
rozdziela się na dwie drogi.  Idąc od podstawy litery Y dochodzimy do
punktu , w  którym jest na słupie tabliczka , a na niej strzałka w lewo
oznacza kierunek do Dąbrowy , a pod nią strzałka w prawo do Grabiny.
Zbliżamy sie do tego  drogowskazu i:

mijając  znak z prawej strony..........na jakiej drodze się znajdziemy???
jak to poprawnie po polsku rozumieć?  czy oznacza to mijanie znaku po jego
prawej stronie  ( wejście na drogę do Grabiny), czy też mamy skręcić  w lewo
by względem siebie mieć go po prawej ręce ( i wybrać drogę do Dąbrowy)??

Wątpliwość pochodzi z ministerialnych stopni biurokracji.  Dokładnie takim
opisem posłużono się na szczeblu krajowym i zanim poddam to pod wątpliwość
, czy aby jest to jednoznaczny opis, chciałem to skonsultować na szerszym
forum.

pozdrawiam Alx.

Data: 2009-03-21 08:37:04
Autor: witek
wątpliwości językowe, prawnie, popr awnie jak to rozumieć
Aleksander wrote:

mijajÂąc  znak z prawej strony..........

jedziesz do dąbrowy.

Data: 2009-03-21 23:12:20
Autor: Aleksander
wątpliwości językowe, prawnie, poprawnie jak to rozumieć
Dziękuję za odpowiedź.

Trochę mnie to martwi, bo tak rozumując, np. jadąc drogą o trzech pasach
ruchu w jedną stronę , mając przed sobą na środkowym pasie inny samochód,
chcąc go wyprzedzić z prawej strony, muszę wtedy zjechać na lewy pas.

pozdrawiam
Alx
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
Aleksander wrote:

> mijaj?c  znak z prawej strony..........

jedziesz do dąbrowy.

Data: 2009-03-21 20:20:18
Autor: witek
wątpliwości językowe, prawnie, popr awnie jak to rozumieć
Aleksander wrote:
DziĂŞkujĂŞ za odpowiedÂź.

TrochĂŞ mnie to martwi, bo tak rozumujÂąc, np. jadÂąc drogÂą o trzech pasach
ruchu w jednÂą stronĂŞ , majÂąc przed sobÂą na Âśrodkowym pasie inny samochĂłd,
chcÂąc go wyprzedziĂŚ z prawej strony, muszĂŞ wtedy zjechaĂŚ na lewy pas.

Ale on nie jedzie tyłem. Przód znaku jest dokładnie odwrotnie niż jadący przed tobą samochód.
Gdyby ten samochód jechał na ciebie to nie miałbyś wątpliwości o czyją prawą stronę chodzi. Tak czy siak prawa strona będzie na lewym pasie.

pozdrawiam
Alx
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -

UÂżytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisaÂł w wiadomoÂści
Aleksander wrote:
mijaj?c  znak z prawej strony..........
jedziesz do dÂąbrowy.

Data: 2009-03-22 08:48:17
Autor: TomN
witek w <news:gq43p3$9hc$2inews.gazeta.pl>:

Aleksander wrote:
[...]

Zobaczcie opisy i wygląd znaków C-9, C-10.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-22 11:48:12
Autor: Aleksander
wątpliwości językowe, prawnie, poprawnie jak to rozumieć
Własnie z tych opisów znaków wynika że: dojeżdzając do znaku C10 ( nakaz jazdy z lewej strony znaku) wg Witka powinienem przejechać po lewej stronie względem znaku.  Ponieważ znak stoi do mnie przodem to jego lewa strona to moja prawa. Zatem powinienem przejechać z prawej, niezgodnie ze strzałką na znaku.
   Zatem : mijając znak  (C11) z prawej strony.........powinno odbić w prawo i mieć znak po lewej ręce.?????
Alx

..

Data: 2009-03-22 12:33:17
Autor: TomN
Aleksander w <news:gq5555$53h$1atlantis.news.neostrada.pl>:

[...]

I dlatego witkowi (i Tobie) zaproponowałem zapoznanie się z opisem.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

wątpliwości językowe, prawnie, poprawnie jak to rozumieć