(wawa) Pułapka na scieszce rowerowej

Data: 2009-07-27 22:17:29
Autor: Wojtek B
(wawa) Pułapka na scieszce rowerowej
Jechałem dziś ścieżką na moście od stadionu X-lecia w stronę syrenki i zaliczyłem glebę na niej.
Jakiś bałwan wymyślił że ścieszka i "chodnik" są na różnych poziomach i ten niewidoczny podłużny uskok mnie dzisiaj położył.
Pisze to żeby inni tam jeżdżący brali to pod uwagę.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4279 (20090726) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-07-27 13:37:46
Autor: kaczor1
(wawa) Pułapka na scieszce rowerowej
I się porobiło.

Jechałem tamtędy wczoraj i zastanawiałem się, kiedy się tam po ciemku
ktoś wyłoży.
Jak widać ciemności nie były potrzebne.

Nie podzieliłem się przemyśleniami więc
pozdrawiam z poczuciem winy

Roland Korczakowski

Data: 2009-07-27 23:01:24
Autor: Wojtek B

Użytkownik "kaczor1" <roland.korczakowski@komax.net.pl> napisał w wiadomości news:fbafdb71-4101-4358-a177-d6ba5105ecdew41g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Po prostu mijałem sie z kimś i musiałem odbić trochę w lewo.

--
-

Data: 2009-07-28 09:39:03
Autor: fabian
(wawa) PuÂłapka na scieszce rowerowej
Wojtek B wrote:
UÂżytkownik "kaczor1" <roland.korczakowski@komax.net.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:fbafdb71-4101-4358-a177-d6ba5105ecdew41g2000yqb.googlegroups.com...
I siĂŞ porobiÂło.

JechaÂłem tamtĂŞdy wczoraj i zastanawiaÂłem siĂŞ, kiedy siĂŞ tam po ciemku
ktoÂś wyÂłoÂży.
Jak widaĂŚ ciemnoÂści nie byÂły potrzebne.

Nie podzieliÂłem siĂŞ przemyÂśleniami wiĂŞc
pozdrawiam z poczuciem winy

Roland Korczakowski

Po prostu mijaÂłem sie z kimÂś i musiaÂłem odbiĂŚ trochĂŞ w lewo.

Mógłbyś wyjaśnić, jak mijając się z kimś, odbiłeś w lewo tak, że zjechałeś z ddr? Po angielsku jechałeś?

Fabian.

Data: 2009-07-28 20:03:58
Autor: Wojtek B
(wawa) Pu3apka na scieszce rowerowej

Użytkownik "fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisał w wiadomości news:h4m9uo$koj$1opal.futuro.pl...
Wojtek B wrote:
U?ytkownik "kaczor1" <roland.korczakowski@komax.net.pl> napisa3 w wiadomo?ci news:fbafdb71-4101-4358-a177-d6ba5105ecdew41g2000yqb.googlegroups.com...
I sie porobi3o.

Jecha3em tamtedy wczoraj i zastanawia3em sie, kiedy sie tam po ciemku
kto? wy3o?y.
Jak widaa ciemno?ci nie by3y potrzebne.

Nie podzieli3em sie przemy?leniami wiec
pozdrawiam z poczuciem winy

Roland Korczakowski

Po prostu mija3em sie z kim? i musia3em odbia troche w lewo.

Mógłbyś wyjaśnić, jak mijając się z kimś, odbiłeś w lewo tak, że zjechałeś z ddr? Po angielsku jechałeś?

Fabian.

A dlaczego nie pytasz czy ten mijany jechał po polsku?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4284 (20090728) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-07-29 08:48:06
Autor: Mariusz Kruk
(wawa) Pu3apka na scieszce rowerowej
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek B"
A dlaczego nie pytasz czy ten mijany jechał po polsku?

http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Rezygnując z Assemblera -- tracisz na czyte-
\  Kruk@epsilon.eu.org   / lości i logiczości programu  (Jacek  Popław-

Data: 2009-07-29 20:20:28
Autor: Wojtek B

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnh6vs56.6ka.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek B"
A dlaczego nie pytasz czy ten mijany jechał po polsku?

http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

A propos czego wysłałeś ten link?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4286 (20090728) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-07-30 08:23:20
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Śmiecisz. (nie masz deklaracji kodowania).

--
  Kruk@ -\                   | Drive defensively. Buy a tank.
          }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-09-06 07:17:45
Autor: kaczor1
(wawa) Pu3apka na scieszce rowerowej
Jadę ci ja sobie dziś Świętokrzyskim i co widzę.
Krawężniki zostały pięknie pokryte żółtą farbą.
No dobra, może nie pięknie - co sprawia, że przemknęła mi przez głowę
myśl, iż mogła to być "prywatna" inicjatywa. Jednak stan faktyczny
jest taki że "pułapka" jest dobrze widoczna a moje ALE dotyczyło
właściwie tylko tej kwestii.

A tak na marginesie U-lock zdał egzamin (myślałem że Praga się
zmieniła) wystarczyło 10min aby ktoś próbował szczęścia. Na U-lock'u
ślady bezskutecznego piłowania.
Wypada podziękować Wam Grupie, która co chwila wszystkich przekonuje
do U-lock'ów
Więc DZIĘKUJE i pozdrawiam
Roland

Data: 2009-09-06 16:21:01
Autor: Świstak
kaczor1 wrote:
[...]

Można wiedzieć jaki?

Świstak

Data: 2009-09-06 07:44:12
Autor: kaczor1
On 6 Wrz, 16:24, Świstak <swist...@gazeta.pl> napisał:
kaczor1 wrote:
> [...]
> ślady bezskutecznego piłowania.
> Wypada podziękować Wam Grupie, która co chwila wszystkich przekonuje

Można wiedzieć jaki?

Świstak

TRELOCK BS 401

Nie wiem jak długo się z nim szarpali, na pewno < niż 10min, a może
zniechęcili się od razu ?
Zadrapania wskazują na piłowanie, ale ja tam się nie znam na
technikach kradzieży.
Nie byłem pewien czy powinienem zostawiać rower na dłużej stąd te
10min, ale szczerze mówiąc zaskoczyło mnie
zainteresowanie moją własnością w tak krótkim czasie.
Pozdrawiam Roland

Data: 2009-09-06 17:00:16
Autor: Świstak
kaczor1 wrote:
[...]

Miło słyszeć, że złodzieje nie dali rady.

Mam nadzieję, że Kryptonite Evolution będzie się sprawował na Ochocie
nie gorzej niż Trelock na Pradze ; ).

Pozdrawiam,
Świstak

Data: 2009-09-06 17:10:19
Autor: kml

Użytkownik "Świstak" <swistak7@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4AA3CE80.2090900gazeta.pl...
Miło słyszeć, że złodzieje nie dali rady.

Mam nadzieję, że Kryptonite Evolution będzie się sprawował na Ochocie
nie gorzej niż Trelock na Pradze ; ).

Będzie jeżeli nie będziesz zostawiać roweru na długo.

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-09-06 19:46:19
Autor: Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak
(wawa) Pu3apka na scieszce rowerowej
kaczor1 pisze:
(ciap)

[...]

A można wiedzieć gdzie ? Mieszkam na Pradze i jeszcze mi się nic takiego nie zdarzyło...

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2009-09-07 00:00:34
Autor: kaczor1
(wawa) Pu3apka na scieszce rowerowej
On 6 Wrz, 19:46, "Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak"
<yaroosh@SPAM_FUJgazeta.pl> wrote:
(ciap)

Targowa/Ząbkowska

Pozdrawiam Roland

Data: 2009-07-29 10:16:27
Autor: fabian
Wojtek B wrote:
[...]

Bo nie to mnie interesuje.

Fabian.

Data: 2009-07-29 10:18:41
Autor: fabian
fabian wrote:
Wojtek B wrote:

Po prostu mija3em sie z kim? i musia3em odbia troche w lewo.

MĂłgÂłbyÂś wyjaÂśniĂŚ, jak mijajÂąc siĂŞ z kimÂś, odbiÂłeÂś w lewo tak, Âże zjechaÂłeÂś z ddr? Po angielsku jechaÂłeÂś?

A dlaczego nie pytasz czy ten mijany jechaÂł po polsku?

Bo nie to mnie interesuje.

Nie możesz po prostu odpowiedzieć na pytanie?

Fabian.

Data: 2009-07-27 22:32:35
Autor: Akarm
Wojtek B napisał:
[...]

Nie kłam. Na całej długości mostu świetokrzyskiego ścieżka i chodnik są na tym samym poziomie.
A gdyby chodnik i droga dla rowerów były na różnym poziomie to co? Tak samo z jezdniami dla samochodów. Jakiś (jak to określasz) bałwan wymyślił, że są również na innym poziomie niż chodnik. Nie zauważyłem, żeby to przeszkadzało komukolwiek. Jak to mówią o złej baletnicy? ;)

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-07-27 13:41:11
Autor: kaczor1
(wawa) Pułapka na scieszce rowerowej
Akarm piszę:

Nie kłam. Na całej długości mostu świetokrzyskiego ścieżka i chodnik są na
tym samym poziomie.

Nie są.

Roland

Data: 2009-07-28 02:52:23
Autor: Krzysztof Olszak
Akarm pisze:

Nie kłam. Na całej długości mostu świetokrzyskiego ścieżka i chodnik są na tym samym poziomie.

Nie spieszylbym sie z zarzutem klamstwa. Za mostem po stronie praskiej, po prawej stronie jezdni jest taki odcinek chodnika, ktory jest wyzej o jakies kilka centymetrow, niz sciezka. Konczy sie przy skrzyzowaniu z Wybrzezem Szczecinskim.

Krzysztof

Data: 2009-07-28 08:05:41
Autor: Akarm
Krzysztof Olszak napisał:
Akarm pisze:
Nie kłam. Na całej długości mostu świetokrzyskiego ścieżka i chodnik są na tym samym poziomie.
Nie spieszylbym sie z zarzutem klamstwa. Za mostem po stronie
                                           ^^^^^^^^^
praskiej, po prawej stronie jezdni jest taki odcinek chodnika, ktory jest wyzej o jakies kilka centymetrow, niz sciezka. Konczy sie przy skrzyzowaniu z Wybrzezem Szczecinskim.

Po stronie praskiej chodnik na innym poziomie jest w obie strony od mostu. Jest na innym poziomie zarówno w stosunku do drogi dla samochodow jak i drogi dla rowerów. Dlaczego płaczą tylko niektorzy? ;)  Przyzwyczajenie? Dosyc często widzę, jak rowerzyści jadą chodnikiem a za metrowym pasem zieleni jest droga dla rowerów. Grrr... :/

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-07-28 01:10:52
Autor: kaczor1
Akarm wrote:

Po stronie praskiej chodnik na innym poziomie jest w obie strony od mostu..
Jest na innym poziomie zarówno w stosunku do drogi dla samochodow jak i
drogi dla rowerów. Dlaczego płaczą tylko niektorzy? ;)

Czemu od razu płaczą ?
Wojtek B ostrzegł towarzystwo.
Jak widać zresztą słusznie.
A ty od razu nazwałeś go kłamcą w dodatku nie potrafiącym dobrze
jeździć "złej baletnicy..."  - wybacz ale nie rozumiem.

Mi takie rozwiązanie przeszkadza bo:
po jeden) różnica poziomów, krawężnik, uskok, czy jak to sobie
nazwiemy, jest niewielka a co za tym idzie źle widoczna.
po dwa) DDR jest w tym miejscu najniższym punktem co powoduje, że
podczas deszczu to nie DDR tylko rynsztok.
po trzy) skoro rowerzyści tam się przewracają z tego powodu, oznacza
to, że to złe rozwiązanie.

Cały czas projektowanie i budowa dróg rowerowych w naszym kraju to
wolna amerykanka i
tak będzie póki nie powstaną normy, które to uregulują.

Akarm wrote:

Dosyc często widzę, jak rowerzyści jadą chodnikiem a za metrowym pasem
zieleni jest droga dla rowerów. Grrr... :/

A pomyślałeś dlaczego nie jadą tą drogą ?
Może jest tak wspaniała jak na przykład ta od Mostu Gdańskiego wzdłuż
Wisły w kierunku Bielan do Komisu przy Wybrzeżu Gdańskim.
Zawsze pokonuje ten odcinek chodnikiem (jeśli formalnie kostka wzdłuż
nabrzeża jest chodnikiem).

Pozdrawiam
Roland Korczakowski

Data: 2009-07-28 08:14:16
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-28, kaczor1 wrote:
Akarm wrote:

Cały czas projektowanie i budowa dróg rowerowych w naszym kraju to
wolna amerykanka i
tak będzie póki nie powstaną normy, które to uregulują.

Normy i zalecenia istnieją, tylko często są zupełnie ignorowane.

Akarm wrote:

Dosyc często widzę, jak rowerzyści jadą chodnikiem a za metrowym pasem
zieleni jest droga dla rowerĂłw. Grrr... :/

A pomyślałeś dlaczego nie jadą tą drogą ?

Na myślenie u Akarma nie licz. Dla niego liczą się tylko przepisy, do
tego interpretuje je sobie jak chce. Wszyscy inni to bydło i barany.

Data: 2009-07-28 12:13:36
Autor: Rafał Muszczynko
On 2009-07-28, kaczor1 wrote:
> Akarm wrote:
>
> CaĹ&#65533;y czas projektowanie i budowa drĂłg rowerowych w naszym kraju to
> wolna amerykanka i
> tak bÄ&#65533;dzie pĂłki nie powstanÄ&#65533; normy, ktĂłre to uregulujÄ&#65533;.

Normy i zalecenia istniejÄ&#65533;, tylko czÄ&#65533;sto sÄ&#65533; zupeĹ&#65533;nie ignorowane.

A możesz je wskazać? Bo jak długo się tematem zajmuje, nie widziałem normy
mówiącej o tym jak się powinna mieć wysokość drogi rowerowej do wysokości
chodnika. A chętnie wiedzę poszerzę.

Swoją drogą, to dobrze, że nie na wszystko są normy - to pozwala na pewne
innowacje - niestety u nas zazwyczaj psujące niż poprawiające. --

Data: 2009-07-28 12:26:44
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-28, kaczor1 wrote:
> [...]

mówiącej o tym jak się powinna mieć wysokość drogi rowerowej do wysokości

Zacznij od strony MarcinaHa - http://www.rowery.org.pl/, i ogĂłlnie jego
pytaj, on w tym głęboko siedzi. Wiem, że są różne rozporządzenia o
nawierzchniach, guziczkach (dla rowerów są niedopuszczalne),
krawężnikach (max 1cm na DDR) i tego typu rzeczach, które są namiętnie
olewane.

Data: 2009-07-28 12:20:17
Autor: Akarm
kaczor1 napisał:
Akarm wrote:
[...]

Popatrz, a ja jeszcze nie spotkałem się ze zdarzeniem aby jakiś kierowca samochodu ostrzegał innych kierowców przed innym poziomem chodnika niż jezdni. ;)

A ty od razu nazwałeś go kłamcą

Droga dla rowerów na moście Świętokrzyskim jest jest w jednej płaszczyźnie z chodnikiem. Możesz sam sprawdzić przecież. Mogę też przyjechać i jeśli jest inaczej, jeśli to ja kłamię, to stawiam Ci piwo lub isostar (do wyboru) ;)

w dodatku nie potrafiącym dobrze
jeździć "złej baletnicy..."  - wybacz ale nie rozumiem.

Droga dla rowerów ma tam sporą szerokość. Nawet na trzech rowerzystów (zaobserwowane). Jak można na kilkumetrowej szerokości się nie zmieścić?

Mi takie rozwiązanie przeszkadza bo:
po jeden) różnica poziomów, krawężnik, uskok, czy jak to sobie
nazwiemy, jest niewielka a co za tym idzie źle widoczna.
po dwa) DDR jest w tym miejscu najniższym punktem

Droga dla rowerów wzdłuż Wybrzeża Szczecińskiego jest wyżej niz chodnik. Patrząc od strony Wisły jest tak: najwyżej droga dla rowerów, dalej (niżej) jest chodnik i jezdnia - najniżej.

co powoduje, że
podczas deszczu to nie DDR tylko rynsztok.

Ja tamtędy jeżdżę wyłącznie po deszczu bo jest sucho. Nie ma asfaltu. I nie ma wtedy rowerzystów. :)

po trzy) skoro rowerzyści tam się przewracają z tego powodu, oznacza
to, że to złe rozwiązanie.

Zdarza się, że z powodu najechania na chodnik wywracają się samochody, czy to oznacza złe rozwiązanie? Czy z tego powodu chodnik powinien być w jednej płaszczyźnie z jezdnią?

Akarm wrote:
Dosyc często widzę, jak rowerzyści jadą chodnikiem a za metrowym pasem
zieleni jest droga dla rowerów. Grrr... :/
A pomyślałeś dlaczego nie jadą tą drogą ?

Przyzwyczajenie do chodników? Ulica Kondratowicza. Chodnik asfaltowy miejscami w gorszym stanie, niż ścieżka rowerowa wzdłuż Wisły.

Może jest tak wspaniała jak na przykład ta od Mostu Gdańskiego wzdłuż
Wisły w kierunku Bielan do Komisu przy Wybrzeżu Gdańskim.

Asfaltowa przecież! ;)  Tak wygląda ten chodnik, o którym pisałem.
Ja od mostu Gdańskiego do Grota-Roweckiego jadę wyłącznie drogą dla rowerów. Czasem muszę tamtędy jechać ze względu na "Świat roweru".

Zawsze pokonuje ten odcinek chodnikiem (jeśli formalnie kostka wzdłuż
nabrzeża jest chodnikiem).

Niektorzy kierowcy wyznają podobną filozofię i dlatego poruszają się po drogach dla rowerów. Parkują na nich też pewnie z tego powodu.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-07-28 12:30:01
Autor: Wojtek Paszkowski

"Akarm" <akarmUSUN_TO@wp.pl> wrote in message news:h4mjgb$hp1$1atlantis.news.neostrada.pl...

Zdarza się, że z powodu najechania na chodnik wywracają się samochody, czy to oznacza złe rozwiązanie? Czy z tego powodu chodnik powinien być w jednej płaszczyźnie z jezdnią?

ja bym nie miał nic przeciwko - np w Austrii czesto tak to wygląda (na dodatek nawierzchnia jest niemal wyłącznie bitumiczna) i z rowerowego punktu widzenia to bardzo dobre rozwiązanie (uwaga dla legalistów - w większości to ciągi pieszo-rowerowe), w wioskach można sobie płynnie zjeżdżać z jezdni na rowerochodnik i v.v.

Zawsze pokonuje ten odcinek chodnikiem (jeśli formalnie kostka wzdłuż
nabrzeża jest chodnikiem).
Niektorzy kierowcy wyznają podobną filozofię i dlatego poruszają się po drogach dla rowerów.

http://rowerowy.bialystok.pl/index.php?art=742

pozdr

Data: 2009-07-28 19:57:16
Autor: Wojtek B

Użytkownik "Akarm" <akarmUSUN_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h4m4it$e2q$1atlantis.news.neostrada.pl...
Krzysztof Olszak napisał:
Akarm pisze:
[...]

Trolu to grupa rowerowa i sprawy rowerów mają pierwszeństwo.
To że ktoś jeździ inaczej to nie uogólniaj.

--
-

Data: 2009-07-27 22:52:27
Autor: szufla
(wawa) Pułapka na scieszce rowerowej

Tez sie kiedys tam wylozylem.

sz.

Data: 2009-07-28 09:39:31
Autor: Paweł Suwiński
(wawa) Pułapka na scieszce rowerowej
Dnia pon, 27 lip 2009 tako rzecze Wojtek B:

Jakiś bałwan wymyślił że ścieszka i "chodnik" są na różnych poziomach i ten niewidoczny podłużny uskok mnie dzisiaj położył.

Nie wiem do  końca jak to wygląda, ale obawiam  się czy przypadkiem ta
"pułapka" to nie  jedna z dobrych praktyk budowania  ciągów rowerowo -
pieszych. W założeniu miałoby "budzić" pieszych bezwiednie wchodzących
na  ścieżkę  rowerową  [1].  Bo  może  to  takie  coś  tam  jest  (?).
Przykładowo w Gdańsku jest sporo takich traktów z takim uskokiem [1].

[1] http://www.tvp.pl/styl-zycia/serwisy/podroze/niezla-jazda/wideo/odc44
    to chyba w tym odcinku było o tych uskokach

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-07-28 10:22:28
Autor: Wojtek Paszkowski
"Paweł Suwiński" <dracono@wp.pl> wrote in message news:slrn.pl.h6tapj.16v.draconogod.gdynia.mm.pl...

[...]

tylko że te gdańskie uskoki są w miarę łagodnie nachylone - ciężko się na nich wywrócić. Poza tym - po co na nie wjeżdżać? A przynajmniej wyraźnie oddzielają ruch rowerowy od pieszego (i są w tym chyba dość skuteczne).

Inna sprawa do idiotyczne wzdłużne krawężniki, o które naprawdę można sobie zrobić krzywdę - coś takiego jest oidp np w Szczawnicy wzdłuż Grajcarka - pewnie sporo osób już tam leżało...

pozdr

Data: 2009-07-28 10:46:01
Autor: fabian
Paweł Suwiński wrote:
[...]

I np. przeze mnie są pozytywnie odbierane, tzn. rzeczywiście rozgraniczenie nie tylko kolorem ale i poziomem chodnika od ddr zmniejsza szanse pojawienia się na niej pieszego.

Fabian.

ps. oczywiście nie robiłem na ten temat badań więc swoją wypowiedź opieram o osobiste doświadczenia i obserwacje

Data: 2009-07-28 12:17:14
Autor: Rafał Muszczynko
Paweł Suwiński <dracono@wp.pl> napisał(a):
> [...]

na  ścieżkę  rowerową  [1].  Bo  może  to  takie  coś  tam  jest  (?).
Przykładowo w Gdańsku jest sporo takich traktów z takim uskokiem [1].

W Gdańsku uskoki są inne. Nie są to pionowe ścianki krawężników, o które się
wywalisz, a coś w rodzaju sfazowanego krawężnika położonego na bok -
sygnalizuje różnicą wysokości gdzie zaczyna i kończy się ścieżka, a
jednoczesnie daje się na to wjechać bez wywalania się.

Więcej o tym powie Ci pewnie Marcin Hyła, o ile jeszcze zagląda na listę.

Data: 2009-07-28 09:39:53
Autor: fabian
(wawa) PuÂłapka na scieszce rowerowej
Wojtek B wrote:
JechaÂłem dziÂś ÂścieÂżkÂą na moÂście od stadionu X-lecia w stronĂŞ syrenki i zaliczyÂłem glebĂŞ na niej.
Jakiœ ba³wan wymyœli³ ¿e œcieszka i "chodnik" s¹ na ró¿nych poziomach i ten niewidoczny pod³u¿ny uskok mnie dzisiaj po³o¿y³.
Pisze to ¿eby inni tam je¿d¿¹cy brali to pod uwagê.

Też się kiedyś wyłożyłem na krawężniku. Ale nie twierdzę, że powinno się je zlikwidować ;)

Fabian.

(wawa) Pułapka na scieszce rowerowej