wbk oferta dla ciebie

Data: 2011-03-06 18:52:48
Autor: Pablo
wbk oferta dla ciebie
1 marca dostalem oferte dla ciebie z wbk
kredyt gotowkowy do 25 tys
limit w koncie do 4,5 tys
a na karte kredytowa nie bylo zadnej opcji

z ciekawosci wstukalem kwote 2000 na kredyt i po krotkim czasie kwota
kredytu byla na koncie

tak mnie zastanawia skoro bank wie i sprawdzil ze mam zdolnosc kredytowa bo
przyznal kredyt w ciagu 3 min to dlaczego nie przedstawil zadnej oferty na karte?
czyzby jakies ograniczenia?
BIK mam czysty zadnych zobowiazan poza tym nowym "kredycikiem",kart i
limitow zadnych?
jakies sugestie

Data: 2011-03-06 20:08:00
Autor: MarekZ
wbk oferta dla ciebie
Uzytkownik "Pablo" <pablo18@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:1fgeoywin6wz4.1frt6zmf21gff.dlg@40tude.net...

[...]

Kredyt gotówkowy to produkt najbardziej prymitywny oraz najbardziej zyskowny dla banku. Dlatego najchetniej sprzedawany. Kredyt odnawialny to produkt, przy którym bankowi grozi, ze zarobi znacznie mniej. A karta kredytowa to produkt najbardziej zaawansowany z tych trzech i jednoczesnie przecietnie rzecz biorac najmniej dla banku oplacalny. Mysle, ze to jest wytlumaczenie. Choc naprawde dziwne, ze nie dali chocby jakiejs symbolicznej oferty na karte.

Data: 2011-03-06 19:15:47
Autor: jk
wbk oferta dla ciebie
MarekZ <brak@adresu.w.pl> napisa³(a):
[...]

Masz jakie¶ wyniki badañ na potwierdzenie tych pogl±dów? Bo na razie wygl±da na to, ¿e nie wiesz o czym piszesz.

Data: 2011-03-06 20:23:21
Autor: RobertS
wbk oferta dla ciebie

[...]

to co pisze Marek to prawda, po co bank ma zarobiæ mniej skoro mo¿e wiêcej?

wystarczy przeanalizowaæ warunki opisywanych us³ug, aby doj¶æ do (oczywistych) wniosków jak wy¿ej

1. na kredycie gotówkowym bank zarobi zawsze (pomijam drobny wyj±tek)
2. kredyt w KO klient mo¿e mieæ przez ca³y rok a bank mo¿e na nim NIC nie zarobiæ
3. je¿eli kto¶ umiejêtnie korzysta z KK to NIGDY nic bankowi nie zap³aci, a jeszcze na niej zyska ;-)

RobertS

Data: 2011-03-06 20:35:35
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
wbk oferta dla ciebie
RobertS pisze:

3. jeżeli ktoś umiejętnie korzysta z KK to NIGDY nic bankowi nie
zapłaci, a jeszcze na niej zyska ;-)

Co nie znaczy, że bank na tym nie zarobi.

--
MiCHA

Data: 2011-03-06 20:40:06
Autor: RobertS
wbk oferta dla ciebie

3. jeżeli ktoś umiejętnie korzysta z KK to NIGDY nic bankowi nie
zapłaci, a jeszcze na niej zyska ;-)

Co nie znaczy, że bank na tym nie zarobi.

tu już musielibyśmy się zastanowić np. bank wydaje kk bez opłat, klient korzysta z niej aktywnie i dostaje 1% cashback od wszystkich zakupow, oczywiscie spłaca zawsze 100% zadłuzenia

bank coś zarobi, jest na zero czy może dokłada do interesu?

RobertS

Data: 2011-03-06 20:17:13
Autor: Pablo
wbk oferta dla ciebie
Co nie znaczy, ¿e bank na tym nie zarobi.

tu ju¿ musieliby¶my siê zastanowiæ np. bank wydaje kk bez op³at, klient korzysta z niej aktywnie i dostaje 1% cashback od wszystkich zakupow, oczywiscie sp³aca zawsze 100% zad³uzenia
bank co¶ zarobi, jest na zero czy mo¿e dok³ada do interesu?
 z tego co wiem prowizje bankow za trans kartowe sawieksze niz 1%,wiec bank
zarabia,
nie byloby tylu kart na rynku i banki tak chetnie kart by nie wydawaly
gdyby bylo inczej;
wszystko zalezy od punktu widzenia, jesli wezmie sie kredyt mozna splacic
wczesniej(z lub bez oplaty za wczesniejsza splate) a na karcie wystarczy
raz nie splacic calosci na czas i leca odsetki.

zastanawiajace skad taki dziwny scoring,ze akurat oferty na karte nie bylo,
oczywiscie oferta na podstawie stalych wplywow na konto + obroty na
rachunkach

Data: 2011-03-06 23:07:44
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
wbk oferta dla ciebie
RobertS pisze:

[...]

Bez obaw. Zarobi. Choć w tym wypadku pewnie niewiele... :-)

--
MiCHA

Data: 2011-03-07 00:05:20
Autor: quwert
wbk oferta dla ciebie
Dnia Sun, 06 Mar 2011 20:23:21 +0100, RobertS napisa³(a):

3. je¿eli kto¶ umiejêtnie korzysta z KK to NIGDY nic bankowi nie zap³aci, a jeszcze na niej zyska ;-)

bzdura marketingowy be³kot Bank (oraz organizacje po¶rednicz±ce) zarabiaj± (a klient p³aci) oko³o 2-4%
od warto¶ci transakcji a bior±c pod uwagê fakt, ¿e limit jest
odnawiany/sp³acany co miesi±c, w/w prowizja pobierana jest maksymalnie 12
razy w roku od tego samego limitu, np. 3% x 12 = 36% Kto¶ kto korzysta intensywnie z KK ma "oprocentowany" limit na KK od 15% do 48%

Data: 2011-03-06 23:07:50
Autor: Wojciech Bancer
wbk oferta dla ciebie
On 2011-03-06, quwert <quwert.wyyytnijjjtooo@gazeta.pl> wrote:

[...]

Kto¶ kto korzysta intensywnie z KK ma "oprocentowany" limit na KK od 15% do 48%

A kto¶ kto korzysta intensywnie z debetówki? :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-07 10:06:42
Autor: quwert
wbk oferta dla ciebie

Kto¶ kto korzysta intensywnie z KK ma "oprocentowany" limit na KK od 15% do 48%

A kto¶ kto korzysta intensywnie z debetówki? :)

Debetówka nie jest kredytem :-/

To s± jego pieni±dze, wydaje jednorazowo, wiêc koszt to 2%-4% od warto¶ci.
Na KK te¿ je¿eli wykonamy jedn± transakcjê w roku to te¿ koszt bêdzie
wynosi³ 2-4%.
Aby wykonaæ nastêpn± transakcjê musimy dokonaæ sp³aty i powtórnie zap³aciæ
2-4% (bardzo to upraszczam)

KK jest produktem kredytowym i tak nale¿y to rozpatrywaæ.

Data: 2011-03-07 10:26:15
Autor: Wojciech Bancer
wbk oferta dla ciebie
On 2011-03-07, quwert <quwert.wyyytnijjjtooo@gazeta.pl> wrote:

[...]

Debetówka nie jest kredytem :-/

Nie za³apa³e¶ ironii. Zachwycanie siê nad zyskowno¶ci± kk uwa¿am
za ma³o uzasadnione, zw³aszcza ¿e podobn± zyskowno¶æ maj± karty
debetowe, a nie s± one dla banku ryzykowne.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-06 20:28:31
Autor: MarekZ
wbk oferta dla ciebie
U¿ytkownik " jk" <jk@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:il0mh2$2ve$1@inews.gazeta.pl...

Masz jakie¶ wyniki badañ na potwierdzenie tych pogl±dów? Bo na razie wygl±da na
to, ¿e nie wiesz o czym piszesz.

Nie mam wyników badañ. Mam za to rozum.

Data: 2011-03-06 20:33:01
Autor: jk
wbk oferta dla ciebie
MarekZ <brak@adresu.w.pl> napisa³(a):
> Masz jakie¶ wyniki badañ na potwierdzenie tych pogl±dów? Bo na razie > wygl±da na
> to, ¿e nie wiesz o czym piszesz.

Nie mam wyników badañ. Mam za to rozum.

I wszystko jasne. --

Data: 2011-03-07 08:56:21
Autor: witrak()
wbk oferta dla ciebie
 jk wrote:
MarekZ <brak@adresu.w.pl> napisa³(a):
Masz jakie¶ wyniki badañ na potwierdzenie tych pogl±dów? Bo na razie wygl±da na
to, ¿e nie wiesz o czym piszesz.

Nie mam wyników badañ. Mam za to rozum.

I wszystko jasne.

Tiaa, przynajmniej tyle, ¿e wiadomo, kto z Was dwóch go nie ma :-P

witrak()

Data: 2011-03-06 20:39:12
Autor: Darek
wbk oferta dla ciebie
Nie mam wyników badañ. Mam za to rozum.

Zaprawdê powiadam Ci, KK to jeden z najbardziej zyskownych dla banku produktów  (o ile jest u¿ywana)

Darek

Data: 2011-03-06 20:50:17
Autor: MarekZ
wbk oferta dla ciebie
U¿ytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:il0nt2$270$1@news.onet.pl...

Zaprawdê powiadam Ci, KK to jeden z najbardziej zyskownych dla banku produktów  (o ile jest u¿ywana)

Nieprawda. Typowa legenda, która wziê³a siê prawdopodobnie st±d, ¿e kart jest wydanych na znacznie wiêksz± sumê limitów ni¿ kredytów gotówkowych. Albo mog³a siê wzi±æ z innej legendy, ¿e 90% zad³u¿enia na kartach nie jest sp³acana w ramach gp. Bo te¿ znacznie ³atwiej namówiæ klienta na kartê ni¿ na kredyt gotówkowy. Ale chêtnie popolemizujê, gdyby¶ zechcia³ spróbowaæ uzasadniæ, ¿e to rzeczywi¶cie produkt bardziej zyskowny ni¿ kredyt gotówkowy (na z³otówkê przyznanego limitu).

Data: 2011-03-07 08:53:00
Autor: xbartx
wbk oferta dla ciebie
Dnia Sun, 06 Mar 2011 20:50:17 +0100, MarekZ napisał(a):

Nieprawda. Typowa legenda, która wzięła się prawdopodobnie stąd, że kart
jest wydanych na znacznie większą sumę limitów niż kredytów gotówkowych.
Albo mogła się wziąć z innej legendy, że 90% zadłużenia na kartach nie
jest spłacana w ramach gp. Bo też znacznie łatwiej namówić klienta na
kartę niż na kredyt gotówkowy. Ale chętnie popolemizuję, gdybyś zechciał
spróbować uzasadnić, że to rzeczywiście produkt bardziej zyskowny niż
kredyt gotówkowy (na złotówkę przyznanego limitu).

No ciekawe by to było jakby ktoś to w końcu gruntownie zbadał. Z jednej strony wydaje się że kk spłacana w GP to marne zyski dla banku. Jednak czy zawsze tak jest? Wydaje mi się, że mimo pilnowania etc jeżeli płacimy kk to wydajemy więcej, jak wiadomo niektórzy to wydają zdecydowanie ponad stan i wpadają w pętle zadłużenia. Ale weźmy osobę, która się pilnuje i spłaca zawsze w GP, to jednak wydaje więcej jakby nie patrzeć. Jako bonus banki mają niezły obraz klienta na podstawie jego historii karty. No i mogą liczyć, że się nawet ten wzorowy klient gdzieś potknie. Dając kartę klientowi, który nie korzysta w ogóle, bo mu wcisnęli, jest szansa że zarobi się na wznowieniu karty. Ogólnie wydaje się mi się, że karta przez to że nie widzimy fizycznie tych pieniędzy jest produktem, który może bardziej skusić niż kredyt gotówkowy. Owszem teraz w niektórych bankach łatwo go dostać, jednak ludzie kojarzą kredyt z bieganie i papierami. Jak mam kartę i potrzebuję kasy to idę i kupuję albo wypłacam, martwił się będę później. Oczywiście na samy starcie kredyt przynosi dobry zysku, którego część bank ma od ręki, jednak karta jest bardziej przyszłościowa i stwarza więcej kombinacji.

--
xbartx

Data: 2011-03-07 10:34:26
Autor: MarekZ
wbk oferta dla ciebie
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:il26dc$4fn$2@inews.gazeta.pl...

Prymitywizm kredytu gotówkowego jako źródła finansowania objawia się przede wszystkim tym, że w zasadzie nie funkcjonuje prosta procedura spłaty części tego kredytu, jest nieautomatyczna (wymaga podjęcia aktywnego działania typu podpisanie aneksu, złożenie odrębnej dyspozycji), czego skutkiem powinno być to, iż nie będzie w praktyce przez klientów wykorzystywana. Biorąc kredyt gotówkowy klient typowo płaci odsetki przez cały okres umowny, czy finansowanie jest mu potrzebne czy nie. Prostą operacją jest jedynie wcześniejsza spłata całości kredytu. Jednakże zarówno spłata części jak i całości kredytu gotówkowego jest operacją nieodwracalną. Zatem jest to dodatkowa motywacja psychologiczna, aby tego nie robić, na zasadzie "a może jednak kiedyś się przyda". Dodatkowo przy kredycie gotówkowym klient od razu płaci odsetki od całości salda. Przy karcie, nawet jeśli klient decyduje się na płacenie odsetek, zadłużenie zapewne zazwyczaj narasta stopniowo.

Klient spłacający w grace periodzie - jeśli odniesiemy to do całości limitu - jest w stanie wygenerować 6 transakcji całym limitem rocznie. Przyjmując poziom interchange dla banku jako 1,2%, to oznacza z grubsza zysk jak z kredytu udzielonego na 7% rocznie. Kosztem banku jest to, że musi udostępniać środki przed ich spłatą przez klienta. Ten koszt dla WIBOR/WIBID w okolicach 4%, to około 2% rocznie. Efektywnie zostaje bankowi w najlepszym razie 5% i to przy założeniu, że klient wygeneruje roczny obrót w wysokości 600% limitu karty. Nie sądzę aby odnosiło się to do znacznej części udzielonych limitów na kartach. Przykładowo ja nie wydaję rocznie nawet 10% sumy limitów karcianych. Do tego dodatkowe koszty związane z obsługą kart (reklamacje, generowanie wyciągów, obsługa transakcji, czasami jakieś bonusy typu moneyback). Naprawdę nie wydaje się to być wspaniałym biznesem bez wsparcia części klientów, którzy decydują się korzystać z płatnego kredytu. I dobrze - niech się składają.

Omawiana legenda powstała na takiej zasadzie jak piszesz. Ludziom znacznie łatwiej sprzedać kartę niż kredyt gotówkowy (tu akurat objawia się pozytywnie zbiorowa inteligencja konsumenta :). KK to taki produkt, który wydaje się być "niezobowiązujący", nie generuje kosztu natychmiast, tak jak kredyt gotówkowy. Dodatkowo KK daje wiele możliwości manewru niegłupiemu klientowi (spłaty autoprzelewami, spłaty rotacyjne itd., które doskonale obniżają koszt finansowania, nawet jeśli nie da się spłacić w normalnym trybie zadłużenia w ramach gp). A klient mniej inteligentny - no cóż - taki zawsze i tak będzie Wpłacającym Netto.

Sorry, że piszę te banały akurat pod Twoim postem. :-)

Data: 2011-03-07 10:18:45
Autor: xbartx
wbk oferta dla ciebie
Dnia Mon, 07 Mar 2011 10:34:26 +0100, MarekZ napisał(a):

(...)

Sorry, że piszę te banały akurat pod Twoim postem. :-)

Nie ma problemu, jak jest co poczytać he he.
To teraz rodzi się tylko jedno zasadnicze pytanie. Co jest dla banku lepsze - czy jak klient trzyma pieniądze na lokacie czy jak wydaje je kartą kredytową? Tak jak wspomniałem ciężko to określić ile wyda więcej kk robiąc zwykłe zakupy. Można coś zakładać typu 25% lub mniej albo więcej. Nawet już pomijając te zwiększone zakupy. Oferta banków jeżeli chodzi o kk cały czas systematycznie rośnie, więc ewidentnie muszą mieć z tego jakiś realny zysk, który mały też chyba nie jest na słupkach rocznych, bo by się raczej nikt w to nie bawił.

--
xbartx

Data: 2011-03-07 11:58:48
Autor: MarekZ
wbk oferta dla ciebie
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:il2be5$4fn$3@inews.gazeta.pl...

Ja widzę rozwój ilościowy ofert KK jako jedyną alternatywę, a nie jako wybór banku. Coraz mniej jest chętnych na proste kredyty gotówkowe. Jakoś bank pieniądze musi próbować sprzedawać. Najchętniej dałby wszystkim kredyty z RRSO 25% rocznie z zabezpieczeniami hipotecznymi. Ale że się nie da, to banki robią co mogą. Fantasmagorie o krociowych zyskach z interchange pozostawny onetowym filozofom. Tym bardziej, że wiele wskazuje na to, że będą one spadać, na skutek obniżenia stawek.

Porównanie co jest dla banku lepsze: klient depozytowy czy klient kredytowy jest o tyle trudne, że to odrębne segmenty, a w segmencie kredytowym dochodzi element ryzyka. Ja uważam, że cenniejszy jest klient depozytowy. Bo daje bankowi środki, które ten może w różny sposób sprzedać. Jedną z form przedawania jest wydawanie KK. I nie wydaje mi się, aby była to globalnie forma najbardziej zyskowna dla banku. Najlepiej to zapewne byłoby dla banku, gdyby klient wydawał swoje środki przy użyciu kart debetowych. Ale że nie znajduje się dość kupujących na bardziej zyskowne dla banku formy pożyczania pieniędzy w ramach podobnego poziomu ryzyka, to bank wydaje te karty kredytowe, sprzedając to co da się sprzedać. Ryzyko kredytowe przy KK, gotówkowym i linii wydaje się być podobne i oczywiście znacznie wyższe niż przy kredytach/pożyczkach hipotecznych (głównie ze względów psychologicznych, bo zabezpieczenie hipoteczne często w praktyce jest pewnym mirażem - bank to nie biuro nieruchomości). Być może przy KK i linii dłużej da się maskować problemy ze spłatą, niż przy gotówkowym.

A słupki roczne to wiesz.... niejedno już widziałem w audytowanych sprawozdaniach spółek publicznych, trzeba naprawdę uważnie czytać i z dystansem podchodzić. Słupkami wiele rzeczy można zasugerować jak się je odpowiednio narysuje. I w żadnym przypadku nie sugeruję tutaj jakiegokolwiek fałszowania czegokolwiek.

Data: 2011-03-07 11:25:02
Autor: xbartx
wbk oferta dla ciebie
Dnia Mon, 07 Mar 2011 11:58:48 +0100, MarekZ napisał(a):

(...)

[...]

No słupki roczne to wiadomo, że można manipulować do woli - od trywialnych czyli po prostu umiejętnie dobrać skalę wykresu do bardziej wyrafinowanych jak zmieniając chociażby to co wliczamy/nie wliczamy itd itp. Twoje argumenty są całkiem konkretne, więc wychodzi na to, że kk to głównie dla banku informacja o profilu klienta i jego zakupach jakie dokonuje. Jednak z racji tego, że banki rzadko prowadzą jakieś sklepy, kompletnie nie wiem na co im się to może przydać. No chyba że gdzie po cichu odsprzedają.

--
xbartx

Data: 2011-03-07 12:33:54
Autor: MarekZ
wbk oferta dla ciebie

Nie chciałbym abyś pomyślał, że ja uważam, iż banki na KK nie zarabiają w ogóle. Wg mnie zarabiają, tylko z całą pewnością mniej niż przy kredycie gotówkowym oraz być może także mniej niż przy linii (środki z linii mogą być wydawane przy użyciu karty debetowej).

Data: 2011-03-07 13:37:41
Autor: xbartx
wbk oferta dla ciebie
Dnia Mon, 07 Mar 2011 12:33:54 +0100, MarekZ napisał(a):

[...]

Rynek kk jest nastawiony chyba na mniejszy zysk ale w dłuższym terminie. Wraz ze wzrostem plastików w portfelu przeciętnego klienta rośnie prawdopodobieństwo, że będzie przynosił większe zyski a nawet jeżeli nie to będzie generował jakiś tam obrót. Poza tym niektóre banki zarabiają też chyba całkiem nieźle jako dostawcy terminali i innych usług, rzeczy, technologi, które są związane z płaceniem kartami.
Poza tym wydaje mi się że rynek kart jest bardzo perspektywiczny, innowacyjny i rozwojowy i czasami nie można przewidzieć w którą stronę będzie zmierzał. Kredyt gotówkowy/linia w koncie to wyeksploatowane pole na który już za wiele się nie zrobi, co oczywiście nie znaczy że nie można z niego zbierać dobrych plonów.

--
xbartx

Data: 2011-03-07 23:21:15
Autor: Borys Pogore³o
wbk oferta dla ciebie
Dnia Mon, 7 Mar 2011 13:37:41 +0000 (UTC), xbartx napisa³(a):

Rynek kk jest nastawiony chyba na mniejszy zysk ale w d³u¿szym terminie. Wraz ze wzrostem plastików w portfelu przeciêtnego klienta ro¶nie prawdopodobieñstwo, ¿e bêdzie przynosi³ wiêksze zyski a nawet je¿eli nie (...)

 Wy sobie teoretyzujecie, a ja poszuka³em trochê danych :)

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,8811740,Polowa_Polakow_uzywa_kart_kredytowych_do_wyplacania.html
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8709564,Polacy_polubili_karty_i_platnosci_przez_internet.html
http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,7788853,KNF__1_8_mld_zl_niesplaconych_dlugow_w_kartach__Banki.html

 Trafi³em te¿ na dane KNF-u:
 http://www.knf.gov.pl/Images/dane_2011-01_tcm75-25551.xls
 Ca³kiem ciekawa lektura - wygl±da na to, ¿e zobowi±zania z tytu³u KK
ostatnio zmala³y o 500mln PLN! Na straty banki spisa³y 2.7mld PLN z tego.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-07 18:43:20
Autor: Kamil Joñca
wbk oferta dla ciebie
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

[...]

bonusy typu moneyback). Naprawdê nie wydaje siê to byæ wspania³ym
biznesem bez wsparcia czê¶ci klientów, którzy decyduj± siê korzystaæ z
p³atnego kredytu. I dobrze - niech siê sk³adaj±.

Gdzie¶ przewija³o siê zestawienie dotycz±ce bodaj¿e roku 2006 lub -7,
gdzie owych "sk³adaj±cych siê" by³o co¶ ko³o 70%. Dla mnie by³o to trudne
do uwierzenia, ale .. ¼ród³o by³o do¶æ wiarygodne. (WBK? czy mo¿e nawet
NBP)
 W tym momencie IMO  karty nie s± a¿ tak ma³o dochodowe w porównaniu do
 kredytu gotówkowego. KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
KRETYNIZM - u³omno¶æ predysponuj±ca czêsto do wampiryzmu

Data: 2011-03-06 21:57:56
Autor: f
wbk oferta dla ciebie

U¿ytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:il0nt2$270$1news.onet.pl...
Zaprawdê powiadam Ci, KK to jeden z najbardziej zyskownych dla banku produktów  (o ile jest u¿ywana)

A bankierzy twierdz±, ¿e najmniej
Polscy klienci kart kredytowych dziela siê na grupy: tacy co splacaj± w GP, tacy co nie sp³acaj± wcale i znikoma garstka tych co plac± odsetki.
Ty mia³e¶ na mysli tê garstkê?

Data: 2011-03-06 13:09:00
Autor: Jacenty
wbk oferta dla ciebie
Tylko ¿e rozmawiamy o karcie kredytowej w WBK, a nie o karcie
kredytowej gdzie indziej.
A WBK nie daje 1% cash back, nie oferuje te¿ kart kredytowych
bezp³atnych bezwarunkowo (w drugim roku albo bulisz op³atê, albo
spe³niasz warunek transakcyjno¶ci). Wiêc ¶mia³o mo¿na powiedzieæ, ¿e
bank w ten czy inny sposób zarabia na tym produkcie.

Data: 2011-03-06 22:05:13
Autor: Darek
wbk oferta dla ciebie

A bankierzy twierdz±, ¿e najmniej
Polscy klienci kart kredytowych dziela siê na grupy: tacy co splacaj± w
GP, tacy co nie sp³acaj± wcale i znikoma garstka tych co plac± odsetki.
Ty mia³e¶ na mysli tê garstkê?

Tych co sp³acaj± ca³o¶æ w GP jest najmniej, i tak od ka¿dej transakcji bank ma oko³o 2%
Na reszcie wiadomo jak zarabiaj±

Darek

Data: 2011-03-06 22:14:04
Autor: Robert Kois
wbk oferta dla ciebie
Dnia Sun, 06 Mar 2011 22:05:13 +0100, Darek napisa³(a):

Tych co sp³acaj± ca³o¶æ w GP jest najmniej, i tak od ka¿dej transakcji bank ma oko³o 2%

A poka¿esz jakie¶ ¼ród³o tej rewelacji? Najlepiej zestawienie ile oddaje
przeciêtnie sklep, ile ma z tego centrum autoryzacyje, ile bank a ile
visa/mc (pomijaj±c ju¿ takie drobiazgi jak grupowe ubezpieczenia, cashback
itp).

--
Kojer

Data: 2011-03-06 23:23:31
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
wbk oferta dla ciebie
Robert Kois pisze:

Tych co spłacają całość w GP jest najmniej, i tak od każdej transakcji
bank ma około 2%

A pokażesz jakieś źródło tej rewelacji?

2% to zdecydowanie za dużo, ale około 1,5% to i owszem.

Najlepiej zestawienie ile oddaje przeciętnie sklep,

Zwykle ponad 2%. Ja oddaję 1,9%, a pewne półcentrum autoryzacji proponowało mi 1,8% (ale nie przyjąłem oferty...)

ile ma z tego centrum autoryzacyje,

Nie mam absolutnej pewności, ale z moich rozmów z pracownikami różnych centrów wiem, że nie zostaje im niemal nic - tj przy klientach z dużymi obrotami zostają jakieś ułamki procenta. Centrum autoryzacji żyje przede wszystkim ze stałej opłaty za wynajem terminali.

ile bank

Bank resztę, czyli - jak wspomniałem - pewnie gdzieś tak około 1,5%.

a ile visa/mc

O ile wiem, jeśli operacja nie "przechodzi" przez visę/mc - to nic. Tj. jeśli dane centrum autoryzacji rozlicza się bezpośrednio z bankiem, to visa/mc o transakcji w ogóle nie wie. Czyli de facto te organizacje dostają tylko prowizję od operacji wykonywanych w Polsce przy użyciu zagranicznych kart. Chyba. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-03-07 10:55:12
Autor: Robert Kois
wbk oferta dla ciebie
Dnia Sun, 06 Mar 2011 23:23:31 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisa³(a):

2% to zdecydowanie za du¿o, ale oko³o 1,5% to i owszem.

Niech bêdzie
No to u mnie odejm± sobie od tego 0,9% czyli zostaje 0,6% na grupowe
ubezpieczenia (pewnie drobne ale zap³aciæ musz±), wydanie plastiku,
wydrukowanie i przesa³nie papierowych regulaminów (bo to robi±), obs³ugê
itp.
Jak doliczyæ papierowe wyci±gi (by³em mi³y i zrezygnowa³em  ;)) to niewiele
im zostaje.

Oczywi¶cie to do¶æ szczególny przypadek w innych bankach mog± zarabiaæ
trochê wiêcej.

--
Kojer

Data: 2011-03-06 19:19:57
Autor: Pablo
wbk oferta dla ciebie
[...]
czyli niekoniecznie oferte dla ciebie przgotowywuje automat
komputerowy;moze jakis bankowiec klika aby potwierdzic albo nie co komu
mozna zaproponowac

Data: 2011-03-06 20:31:11
Autor: MarekZ
wbk oferta dla ciebie
Uzytkownik "Pablo" <pablo18@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:eqzupxeuq320.iabczua5v1zb.dlg@40tude.net...

czyli niekoniecznie oferte dla ciebie przgotowywuje automat
komputerowy;moze jakis bankowiec klika aby potwierdzic albo nie co komu
mozna zaproponowac

Ja mysle, ze automat. Moze algorytm dla limitu proponowanej karty kredytowej dal jakas niska kwote, np. ponizej 2 tysiecy zl, i wtedy kolejny etap procedury w ogóle kasuje oferte w tym przypadku?

wbk oferta dla ciebie