wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego w CHF

Data: 2010-02-11 06:18:11
Autor: Marius
wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego w CHF
Witajcie - poniewaz sprzedaję meiszkanie kupione na kredyt - będę
chciał w Multibanku spłacić zaciągnięty na zakup kredyt w CHF.

I teraz - skupić go będą chcieli po kursie sprzedaży w danym dniu.

Jakie widzicie alternatywy?

- założenie konta walutowego w Multibanku, zamiana kasy w kantorze,
banku i wpłata bezpośrednia CHF
- wpłata bezpośrednia w pln i przeliczenie po kursie sprzedaży z
danego dnia w Multibanku

 z góry dzięki!

Data: 2010-02-11 15:22:24
Autor: kris

Użytkownik "Marius" <sluzbowo@gmail.com> napisał w wiadomości news:7b03ac46-ae57-486d-b20b-51934739ee18f34g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Dokładnie takie alternatywy widzimy jak podałeś;)
A co się Tobie bardziej opłaci musisz sam przeliczyć
Nie wiemy jaki kurs zastosuje Multi przy spłacie i nie wiemy po i le i czy wogole dostaniesz CHF w lokalnym kantorze

Krzysiek

Data: 2010-02-11 06:25:20
Autor: Marius
wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego w CHF
On Feb 11, 3:22 pm, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f...@poczta.onet.pl>
wrote:
Użytkownik "Marius" <sluzb...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:7b03ac46-ae57-486d-b20b-51934739ee18f34g2000yqc.googlegroups.com...

> [...]

Nie wiemy jaki kurs zastosuje Multi przy spłacie i nie wiemy po i le i czy
wogole dostaniesz CHF w lokalnym kantorze

Multi zastosuje kurs sprzedaży... tylko ciekaw jestem czy nie lepiej
kupic CHF ze splitem bliskim 0 [chyba deutsche bank to oferuje] i
wpłacić kasę do Multi na konto walutowe
Kantory raczej pomijam....

Data: 2010-02-11 15:50:11
Autor: Krzysztof

wrote:
> [...]

Multi zastosuje kurs sprzedaży... tylko ciekaw jestem czy nie lepiej
kupic CHF ze splitem bliskim 0 [chyba deutsche bank to oferuje] i

Chyba nie 'split' a 'spread', a Mutli nie przyjmuje wplaty w gotowce. jezeli faktycznie masz mozliwosc splacania w walucie (zalezy od umowy kredytowej) to mozesz np. otworzyc konto oszczednosciowe 'kantor' w Aliorze, gdzie tez kurs jest preferencyjny w ciagu dnia (ewentualnie wziac autodealing na 1-mies, platny 7zl, potem z niego zrezygnowac). Z takiego konta 'kantor' masz 1 przelew w CHF na mies. za 5zl w opcji SHA. Tym sposobem mozesz tanio wplacic korzystnie zakupiona walute do Multi. Rozumiem, ze jest to spora kwota i cala zabawa z korzystna wymina PLN na CHF ma sens.

Data: 2010-02-11 16:30:34
Autor: Paweł
Krzysztof wrote:

[...]

i przelew tylko do kwoty 5000chf.

do szybkiej wymiany wiekszej ilosci waluty w aliorze potrzeba darmowego
ror-u chf, autodealingu (7pln) i przelewu zagranicznego (oidp, to bedzie
30pln za SHA i 70pln OUR).

Data: 2010-02-11 23:34:46
Autor: Marius

wrote:

> [...]

wplacic korzystnie zakupiona walute do Multi. Rozumiem, ze jest to spora
kwota i cala zabawa z korzystna wymina PLN na CHF ma sens.

zgadza się nie split a spread, a kolega podsunął mi pomysł
'postraszenia' banku, że kasę przyniesie im się w walucie.... miękną
wówczas z 12 nawet do 4-5% na spreadzie :)
przećwiczę to na żywca...

Data: 2010-02-13 21:10:45
Autor: wromek
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
nie zmiekna bo nie przyjma od Ciebie CHF, w multi nie prowadzi sie oblsugi gotowkowej w tej walucie.
z walut mozesz tam wplacic tylko euro i dolary, na inne mozna tylko przelewac i wylewac ;)
poza tym do splaty kredytu w walucie np. ze swojego konta w CHF to musisz meic odpowiedni zapis w umowie, jesli nei masz to najpierw trzeba zrobic aneks do umowy i za niego zaplacic. i jeszcze jedna rzecz, nie wiem jak Ty sobie wyobrazasz, ze klient kupi od Ciebie mieszkanie z wpisem na hipotece-myslisz, ze da Ci kase do reki i pozwoli Ci z tym isc wplacic do banku?! :)

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-02-11 16:07:44
Autor: kris
Użytkownik "Marius" <sluzbowo@gmail.com> napisał w wiadomości news:b1db0c84-c31a-46c1-8756-3d614928536aa32g2000yqm.googlegroups.com...
On Feb 11, 3:22 pm, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f...@poczta.onet.pl>
Multi zastosuje kurs sprzedaży...

Wiesz jaki- cena?

tylko ciekaw jestem czy nie lepiej
kupic CHF ze splitem bliskim 0 [chyba deutsche bank to oferuje] i,

Znasz kurs- cena?
wpłacić kasę do Multi na konto walutowe

Jak znasz te dwa w/w kursy to porównaj cojest dla Ciebie korzystniejsze

Kantory raczej pomijam....

Dlaczego?

Krzysiek

Data: 2010-02-11 16:27:49
Autor: Paweł
wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego w CHF
Marius wrote:

Multi zastosuje kurs sprzedaĹźy... tylko ciekaw jestem czy nie lepiej
kupic CHF ze splitem bliskim 0 [chyba deutsche bank to oferuje]

w db mozna atrakcyjnie na chf wymienic 10000pln (vide promocyjny zwrot
4% w wysokosci max. 400pln), wiec na splate wiekszego kredytu, to sie
raczej nie nadaje.

Data: 2010-02-14 15:26:43
Autor: dwr
W dniu 2010-02-11 15:18, Marius pisze:
[...]

Jak już wcześniej pisano - zanim będziesz szukał gdzie kupić i za ile, to odpowiedz sobie na pytanie: w jaki sposób zapłaci nabywca?
Jeśli nawet znajdziesz nabywcę z gotówką to dla swojego bezp. winien on wpłacić część kasy pokrywającą kredyt na konto banku a nie Tobie. Ew. można się dogadać, że wpłaci on określoną liczbę CHF (po zmianie Twojej umowy kredytu) na konto kredytu i wtedy możesz się z nabywcą dogadywać co do spraw "technicznych", np. ile on zyska dzięki temu ;)
Na pewno łatwo nie będzie nie zapłacić Twojemu bankowi haraczu na walucie.

W innym banku to np. w Getinie można w takiej sytuacji było rozważyć przejście na spłatę po średnim sprzedaży NBP, bo nawet kosztem prowizji się to mogło opłacać. Nabywca lub jego bank wpłaca normalnie ile trzeba na konto i już.

Jak się okazuje całą zabawa z przejściem na spłatę w walucie okazuje się być najczęściej zupełnie nie przydatna w przypadku chęci sprzedaży nieruchomości. I tyle wyszło z rekomendacji...

Data: 2010-02-16 13:41:12
Autor: mnemotechnik
wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego w CHF
Faktycznie kluczowe są dwie kwestie:
1. Jak i w jakiej walucie zapłaci kupujący?
2. Czy w umowie kredytowej masz wybór waluty spłaty?

Co do pierwszego - zapewne kupujący będzie chciał dokonać przelewu bezpośrednio na konto kredytu. Czy to będzie CHF czy PLN, to kwestia umowy.
Jeśli przekaże pieniądze do dyspozycji sprzedającego - to masz większe pole wyboru, choć gotówki akurat bym unikał ze względu na komplikacje z przeliczaniem, transportem, ewentualnymi kontrolami na okoliczoność prania.

Co do drugiego - jeśli jest opcja spłaty w CHF (ale, jak to już wcześniej podnoszono, nie w gotówce) to polecam promocję w Citi - spread 2% na tabeli i darmowy przelew franków do banku krajowego - wystarczy do tego darmowe konto oszczędnościowe. Jeśli nie ma takiej możliwości (spłata tylko w PLN) to ewentualnie można negocjować kurs sprzedaży w MultiBanku - przy sporych kwotach to może mieć sens także dla banku.

--

wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego w CHF