wczoraj rozpoczalem sezon...niedaleko Polski :)

Data: 2009-10-19 12:09:39
Autor: gajowy
wczoraj rozpoczalem sezon...niedaleko Polski :)

Rekordowo wczesna inauguracja mi się udała wczoraj :)
"Ski Zabawa" niedaleko Hrustina na Oravie.
Orczyk ok. 1 km, 220m różnicy (?) - za 5 euro :)

Warunki zaskakujące, więcej niż dobre - na wiosnę bywa gorzej,
zero kamieni, min. przetarcia po południu-łatwe do objechania.
http://www.zima.skizabava.sk/

U góry mgła, trochę pruszył śnieżek - jeśli nie będzie
jakiegoś przełomu pogodowego a przy tym nie pojawi się
jakaś bliższa konkurencja - to polecam w przyszłym tyg.

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-10-20 12:07:41
Autor: maxtlat
wczoraj rozpoczalem sezon...niedaleko Polski :)
napisz cos wiecej o tym osrodku
bo objezdzilem juz chyba wszystkie inne osrodkie slowackie - te blisko naszej granicy ale tego jeszcze nie odwiedzilem-warto?
ten orczyk to klasyczna slowacka wyrwiraczka czy cos lepszego postawili?
Pytam bo moja(nowa:) zona baaardzo nie lubi tych slowackih wynalazkow
jak sam stok?nachylenie, trudnosc itd?
Mam tam dosc blisko wiec chetnie wpadne zobaczyc
swoja drga prosi sie o kanape na tym stoku

pzdr maxtlat

--
God Save the Powder

Maxtlat

Data: 2009-10-20 14:33:53
Autor: gajowy
maxtlat wrote:

[...]

Ośrodek jakich parę na Orawie, prawie wszystko napisałem
wcześniej - orczyk ok. 1 km, 220m różnicy.
Wyciąg typu kotwica - 2 os., 2 trasy - z lewej i prawej,
bez jakiś specjalnych trudności. Popatrz na mapkę na stronie.
Parking oczywiście za friko, tanio jest, w sezonie także.

Dojazd - do Hrustina normalnie, potem 7 km bardzo dziurawą
drogą - trzeba uważać na zawieszenie, miskę itp.,
droga była mokra ale bez śniegu więc bez problemu na letnich.

Ogólnie nic nadzwyczajnego, ale miał tę niewątpliwą zaletę,
że działał i trasy były przygotowane b. OK, jak na tę porę roku.

W sezonie pewnie bym się tam specjalnie nie wybrał bo to 150km
a jest wiele miejsc bliżej, chyba żeby pozwiedzać też inne
sąsiednie małe ośrodki: tuż za Hrustinem, jadąc na południe
jest drugi podobny (nie pamiętem nazwy) - oglądałem go na wiosnę,
ale wtedy pojechałem do jeszcze innego czyli na Oravski Podzamok.
Ten ostatni (inaczej Racibor) to nowa inwestycja z ub. roku, krzesło
4-os. długości 1050 m, trasa jakieś 1200 m, 250(?)m różnicy.
Trasa ocieniona, więc warunki jak na wiosnę były b. OK - fajnie.

O, tu coś jeszcze znalazłem:
http://www.holidayinfo.sk/pl-pl/winter/resorts/?id=224152
http://www.holidayinfo.sk/pl-pl/winter/resorts/?id=689478
Nietety w powyższym serwisie nie ma wszystkich ośrodków,
a na przebudowanym ostatnio ski.sk nie mogę sie odnaleźć :/

W okolicy dalszej jeszcze Oravice, Rohace, Zuberec, Vitanova,
Dolny Kubin, Oravska Lesna, Niżna-Uhliska - dla uzupełnienia :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-10-20 15:47:15
Autor: maxtlat
gajowy pisze:
maxtlat wrote:

[...]

dzieki za info
wiekszosc z tych osrodkow znam /odwiedzilem- czesto bywam w tej czesci slowacji- jezdzac z korbielowa juz nie jest taka daleko:)
Zastanawialem sie po prostu czy jest to osrodek warty odwiedzenia w sezonie czy np. sensowniej wypada Racibor(ten tez jeszcze mam do zaliczenia)

--
God Save the Powder

Maxtlat

Data: 2009-10-20 16:41:04
Autor: gajowy
maxtlat wrote:

wiekszosc z tych osrodkow znam /odwiedzilem- czesto bywam w tej czesci
slowacji- jezdzac z korbielowa juz nie jest taka daleko:)

Zgadza się

Zastanawialem sie po prostu czy jest to osrodek warty odwiedzenia w
sezonie czy np. sensowniej wypada Racibor(ten tez jeszcze mam do zaliczenia)

Zdecydowanie Racibor - choć to też nie "big resort" ;)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-10-20 17:21:52
Autor: maxtlat
gajowy pisze:
maxtlat wrote:

[...]

Big resort to ja mam w alpach a u nas to szukam racej kameralnych- bo co z tego ze Pilsko jest duzo blizej i wieksze

skoro i tak w wiekszosci przypadkow jezdzi sie na jednej max dwoch trasach

--
God Save the Powder

Maxtlat

Data: 2009-10-20 19:40:52
Autor: gajowy
maxtlat wrote:

> [...]

z tego ze Pilsko jest duzo blizej i wieksze

skoro i tak w wiekszosci przypadkow jezdzi sie na jednej max dwoch trasach

No to przecież jasne :)
Tam wyglądało na to, że jest jeszcze jakaś rezerwa rozwojowa,
tzn. że była druga, trochę bardziej łagodna strona, gdzie jak sądzę,
powstanie druga trasa... i było ciut taniej niż u konkurencji.

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-10-21 16:55:38
Autor: gajowy
gajowy wrote:

Rekordowo wczesna inauguracja mi się udała wczoraj :)
"Ski Zabawa" niedaleko Hrustina na Oravie.
Orczyk ok. 1 km, 220m różnicy (?) - za 5 euro :)

Przez Google przypadkiem zobaczyłem post
Andrzeja Oziębło, a przez neostradę nie widzę :/
Gosia której kiedyś nie było przez serwer neo - teraz jest
O co chodzi?! :)
Obawiam się, że niektórzy znów piszą na...Berdyczów :)

Andrzej Ozieblo

Ile to km. z Krakowa? Patrzac na mapke, na ktorej widac dwie czerwone
trasy i na powyzsze liczby, ktore wskazuja na niebieskosc, czegos tu nie
rozumiem. Znasz Kubinska? Jak sie ma jedno do drugiego?

Andrzej

Ta czerwoność to taka trochę blada oczywiście,
może wpada w fioletowy :) ale nie jest to też żadna nędza :)
Mgła u góry była - więc trasa była "dostateczna" na pierwszy dzień.
Trochę stromiej niż Kasina w górnej części (?)

Porównania z Kubińską Holą nie mam - minałem ją pewnie dziesiątki
razy ale jeszcze tam nie byłem. Gdzieś przeczytałem niedawno,
że w końcu ma być tam system sztucznego naśnieżania,
że budują zbiorniki itd. Pewnie w końcu uznam, że warto pojechać.

Odległość ok. 150 km od M1

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-10-21 17:06:50
Autor: Andrzej Ozieblo
gajowy pisze:

[...]

Kiedys nie widzialem postow pisanych przez google. Rzeczywiscie dziwna sprawa. Musze pogadac z kolega od newsow. O tyle dziwna, ze pisze z jednego najwiekszych centrow komputerowych w Polsce. ;) Napisze cos z domu, z onetu, ciekaw bede czy zobaczysz.

[...]

No to calkiem niezle. Kasina w gornej czesci jest jak najbardziej OK. Choc czesto zmuldzona i do tego waska.

Dzieki.

Data: 2009-10-21 17:20:25
Autor: gajowy
Andrzej Ozieblo wrote:

gajowy pisze:

> [...]

jednego najwiekszych centrow komputerowych w Polsce. ;) Napisze cos z
domu, z onetu, ciekaw bede czy zobaczysz.

Teraz jesteś

> [...]
> Trochę stromiej niż Kasina w górnej części (?)

No to calkiem niezle. Kasina w gornej czesci jest jak najbardziej OK.

Tam szeroko też nie jest ale, powtarzam, było dostatecznie dobrze;
w połowie października grzechem byłoby narzekać na cokolwiek :)

   gajowy

....carve diem

wczoraj rozpoczalem sezon...niedaleko Polski :)