wegierska motoryzacja

Data: 2018-12-18 18:47:45
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Data: 2018-12-18 10:15:36
Autor: przemek.jedrzejczak
wegierska motoryzacja
To nowoczesne niewolnictwo kiedyś były obozy pracy a teraz przymus ekonomiczny jak widać wielkiemu biznesowi do skrajnej prawicy wcale nie jest tak daleko ;-)

Data: 2018-12-18 19:44:19
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Dnia Tue, 18 Dec 2018 10:15:36 -0800 (PST),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):
To nowoczesne niewolnictwo kiedyś były obozy pracy a teraz przymus ekonomiczny jak widać wielkiemu biznesowi do skrajnej prawicy wcale nie jest tak daleko ;-)

Ja bym tam rzekl ze wielki biznes to z definicji jest po stronie
prawicy, ale u nas jak zwykle wszystko odwrotnie.

A na Wegrzech chyba podobnie w kwestii terminologii.

J.

Data: 2018-12-19 00:42:18
Autor: PiteR
wegierska motoryzacja
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

[...]

Mój wegierski kolega nie daje się pociągnąc za język. Musi być tam teraz nieźle p. Na pytanie czy nie tęskni mówi że nie tęskni :)

"Do tej pory godziny nadliczbowe były rozliczane w ciągu jednego roku, teraz będzie to ujęcie trzyletnie. Dopiero po takim czasie może zostać stwierdzona faktyczna liczba nadgodzin, to znaczy, że nawet przez trzy lata pracownik nie uzyska rozliczenia godzin nadliczbowych."

Tego to ja nawet nie rozumiem :) Czy leci z nami tłumacz?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-18 22:12:12
Autor: losspistolss
wegierska motoryzacja
Jak pracownik umrze przed rozliczeniem to wszystko bierze pracodawca. To byłoby niezłe.

Data: 2018-12-18 22:41:53
Autor: przemek.jedrzejczak
wegierska motoryzacja
-- Tego to ja nawet nie rozumiem :) Czy leci z nami tłumacz?

masz specjalne konto na ktore pracodawca zapisuje nadgodziny (moja zona ma +150 czyli tyle moze wyrobic nadgodzin i np wziac pozniej wolne oraz -21 czyli tyle moze zejsc ponizej zera czyli kiedy wykorzysta caly urlop) rozliczane jest to rocznie czyli zazwyczaj w grudniu pracodawca musi je wyplacic jesli jest plus. Te rozwiazanie wcale nie jest takie zle bo nadgodziny sa tak opodatkowane w DE ze po prostu nie oplaca sie ich robic. Teraz wyobrazmy sobie ziutka przy tasmie ktory wytyra te 400h czyli ponad dwa miechy :-) i pracodawca ma prawo rozliczyc te 1200h dopiero po 3 latach fajnie prawda ? pracownik na kreche i to wszystko uklon dla niemieckich motokoncernow ? bu ha ha ha to przeciez czysta korupcja :-) nie poszlo lajzom w Czechach gdzie zwiazkowcy Skody wywalczyli podwyzki i lepsze warunki wiec teraz probuja na Wegrzech

Data: 2018-12-19 08:32:32
Autor: Robert Wańkowski
wegierska motoryzacja
W dniu 2018-12-19 o 07:41, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
i pracodawca ma prawo rozliczyc te 1200h dopiero po 3 latach fajnie prawda ?
Ciekawe jaka stawka godzinowa jest liczona? Ta z przed 3 lat? :-)

Robert

Data: 2018-12-18 23:46:15
Autor: przemek.jedrzejczak
wegierska motoryzacja
-- Ciekawe jaka stawka godzinowa jest liczona? Ta z przed 3 lat? :-)

no ba przeciez motokoncerny nie beda doplacac do interesu :-)

Data: 2018-12-19 10:23:36
Autor: LEPEK
wegierska motoryzacja
W dniu 19.12.2018 o 07:41, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

 (moja zona ma +150 czyli tyle moze wyrobic nadgodzin i np wziac pozniej wolne oraz -21 czyli tyle moze zejsc ponizej zera czyli kiedy wykorzysta caly urlop)

Ale normalny urlop wypoczynkowy odejmuje godziny?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2018-12-19 03:32:27
Autor: przemek.jedrzejczak
wegierska motoryzacja
-- Ale normalny urlop wypoczynkowy odejmuje godziny?

kolejnosc jest taka: urlop, plus, minus czyli najpierw zuzywa urlop pozniej nadgodziny a na koncu idzie w minus

Data: 2018-12-19 10:06:16
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Dnia Wed, 19 Dec 2018 00:42:18 GMT, PiteR napisał(a):
[...]

Domyslam sie, ze chodzi o to, ze jak wypracowales w danym miesiacu
nadgodziny, to ci nie zaplaca, tylko przeniosa na nastepny miesiac.
I kolejny, i kolejny - i tak do trzech lat.

Bo moze w miedzyczasie zechcesz sobie wziac wolne, albo
zapotrzebowanie spadnie i pracodawca posle ludzi na urlop, albo bedzie zmienial linie i tez posle ludzi na urlop na 2 miesiace.

I bedzie im placil ten urlop, ale w ramach tego, co wczesniej
nadpracowali.

J.

Data: 2018-12-19 22:01:04
Autor: Janusz
wegierska motoryzacja
W dniu 2018-12-19 o 10:06, J.F. pisze:
[...]

I śmiali się że to u nas najtańsza siła robocza i jesteśmy murzynami (chińczykami) europy a tu okazuje się że będą lepsi :) znaczy bardziej wycyckani.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-19 22:19:32
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Dnia Wed, 19 Dec 2018 22:01:04 +0100, Janusz napisał(a):
[...]

Ale cos mowia, zeby u nas tez tak zrobic, a moze nawet juz jest w
pewnym stopniu.

A w Niemczech to jest od dawna - jest miesieczne saldo godzin,
przenoszone miedzy miesiacami. Tylko nie wiem jaki okres rozliczenia.

J.

Data: 2018-12-19 23:56:02
Autor: przemek.jedrzejczak
wegierska motoryzacja
-- A w Niemczech to jest od dawna - jest miesieczne saldo godzin, przenoszone miedzy miesiacami. Tylko nie wiem jaki okres rozliczenia.

w przemysle chemicznym np 150 a nie 400 oraz roczny okres rozliczenia no i koszta pracy w DE sa nieporownywalnie wyzsze czyli niemiaszki chca na Wegrzech zarobic podwojnie :-)

Data: 2018-12-20 09:40:37
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Dnia Wed, 19 Dec 2018 23:56:02 -0800 (PST),
[...]

Przy czym o ile wiem, to maja tez jeszcze inny system (opcjonalnie):
pracownik jest oplacany za godziny rzeczywiscie przepracowane.

Czyli niby na etacie, ale po miesiacu liczymy godziny i raz mniej a
raz wiecej.

Ba - w jednym zakladzie sa dwa systemy, bo polowa pracownikow nalezy
do zwiazku, a polowa nie.
Polowa pracuje 8h i ma 15minut przerwy, polowa pracuje 8.5h, ma 30min
przerwy ... ale bezplatnej :-)

J.

Data: 2018-12-20 19:33:19
Autor: z
wegierska motoryzacja
W dniu 2018-12-20 o 08:56, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
w przemysle chemicznym np 150 a nie 400 oraz roczny okres rozliczenia

Przecież mamy gonić zachód a nawet go przegonić jak Węgrzy.
Spytajcie Balcerowicza :-)

Data: 2018-12-20 21:42:22
Autor: PiteR
wegierska motoryzacja
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

[...]

Dlaczego icn nie wypłacić przy następnej wypłacie? Pzecież to demotywator. Nikt nie zgłosi się na ochotnika następnym razem.

Bo moze w miedzyczasie zechcesz sobie wziac wolne

no to mam 26 dni urlopu z czego brać

albo zapotrzebowanie spadnie i pracodawca posle ludzi na urlop, albo bedzie zmienial linie i tez posle ludzi na urlop na 2 miesiace.

Boh

I bedzie im placil ten urlop, ale w ramach tego, co wczesniej
nadpracowali.

Jezu

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-20 23:10:44
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Dnia Thu, 20 Dec 2018 21:42:22 GMT, PiteR napisał(a):
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
[...]

Moze kwestia demotywacji zalezy od dlugosci kolejki pod posredniakiem?
:-)

Albo zaklad bedzie placil za czesc, ale czesc zostawi, na wypadek
absencji.
A dzieki temu przepisowi moze saldo dlugo trzymac, wedle wlasnego
widzimusie, lub jak kto woli - wedle potrzeb.

Bo moze w miedzyczasie zechcesz sobie wziac wolne
no to mam 26 dni urlopu z czego brać

Ja tam nie mialbym nic przeciwko miesiacowi urlopu w cieplych krajach.

Plus dwa tygodnie w zimie :-)

[...]

Ale to taka branza.
I albo dostosowujesz prawo pracy i sie chwalisz rozwijajaca sie
gospodarka, albo sie chwalisz brakiem wyzysku i wartosciami rodzinnymi
:-)

J.

Data: 2018-12-21 11:52:19
Autor: PiteR
wegierska motoryzacja
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

A dzieki temu przepisowi moze saldo dlugo trzymac, wedle wlasnego
widzimusie, lub jak kto woli - wedle potrzeb.

Ale jak to tak tatko saldo trzymać?
Co to bank a pracownik lokator?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-19 10:19:59
Autor: LEPEK
wegierska motoryzacja
W dniu 18.12.2018 o 19:44, J.F. pisze:

Ja bym tam rzekl ze wielki biznes to z definicji jest po stronie
prawicy, ale u nas jak zwykle wszystko odwrotnie.

Musisz odróżnić ekonomię od światopoglądu/polityki.
Prawica to termin bardziej polityczny. Jego odpowiednikiem w ekonomii jest liberalizm. Najogólniej rzecz biorąc przeciwieństwem liberalizmu jest komunizm, a po środku jest socjalizm.
Przedwojenne Niemcy były prawicowe, czy lewicowe? Politycznie - prawica, ekonomicznie - socjalizm. A jak w takich kategoriach określić nasz obecny ustrój? ;P

Pozdr,

Data: 2018-12-19 13:11:46
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Dnia Wed, 19 Dec 2018 10:19:59 +0100, LEPEK napisał(a):
[...]

Z rewolucji francuskiej.

jest liberalizm. Najogólniej rzecz biorąc przeciwieństwem liberalizmu jest komunizm, a po środku jest socjalizm.
Przedwojenne Niemcy były prawicowe, czy lewicowe?

No ba, po 33 to partia socjalizm miala w nazwie.

Ale w i Polsce rzadzila PPSocjalistyczna :-)

Politycznie - prawica,

Tylko jak to okreslic ?

ekonomicznie - socjalizm.

Ale umiarkowany bardzo.

A jak w takich kategoriach określić nasz obecny ustrój? ;P

Nie mam pojecia. Kapitalizm bez kapitału ?

Tzw prawica lewicuje, lewicy nie ma, a wczesniej byla liberalna.

Wot - Polacy handluja, Zydzi sie bija, Niemcy walcza o pokoj - czyli
koniec swiata bliski :-)

J.

Data: 2018-12-19 19:26:45
Autor: LEPEK
wegierska motoryzacja
W dniu 19.12.2018 o 13:11, J.F. pisze:

No ba, po 33 to partia socjalizm miala w nazwie.

Gospodarczo nie. Socjalizm pełną gębą - redystrybucja dochodu na wielką skalę.

Politycznie - prawica,

Tylko jak to okreslic ?

Światopogląd - np. stosunek do innych narodów, granic, orientacji seksualnych, poczucie tożsamości narodowej, jej odrębności...

ekonomicznie - socjalizm.

Ale umiarkowany bardzo.

Bardzo? Poziom podatków oraz skala wydatków budżetowych, jak i stopień dochodów społeczeństwa pochodzących z budżetu jest... dużo za duży ;)

A jak w takich kategoriach określić nasz obecny ustrój? ;P

Nie mam pojecia.

Cavallino chyba dobrze określił...

Pozdr,

Data: 2018-12-19 20:47:03
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Dnia Wed, 19 Dec 2018 19:26:45 +0100, LEPEK napisał(a):
W dniu 19.12.2018 o 13:11, J.F. pisze:
No ba, po 33 to partia socjalizm miala w nazwie.
Gospodarczo nie. Socjalizm pełną gębą - redystrybucja dochodu na wielką skalę.

Czyli lewica ? Ale majatki zabierali tylko Zydom.

Politycznie - prawica,
Tylko jak to okreslic ?

Światopogląd - np. stosunek do innych narodów, granic, orientacji seksualnych, poczucie tożsamości narodowej, jej odrębności...

Mowisz, ze lewica to chce zlikwidowac narody, granice, i promuje
homoseksualizm ?
No, te granice to owszem, byle pod wspolnym czerwonym sztandarem :-)

ekonomicznie - socjalizm.
Ale umiarkowany bardzo.
Bardzo? Poziom podatków oraz skala wydatków budżetowych, jak i stopień dochodów społeczeństwa pochodzących z budżetu jest... dużo za duży ;)

Ale niemieckich firm nie znacjonalizowano, a duzy kapital mial sie
jeszcze lepiej.

J.

Data: 2018-12-20 17:10:10
Autor: LEPEK
wegierska motoryzacja
W dniu 19.12.2018 o 20:47, J.F. pisze:
[...]

Czyli lewica ?

Oczywiście

Ale majatki zabierali tylko Zydom.

To już trochę bardziej skomplikowane. Żydzi z definicji mieli zniknąć, ale ich majątki - oczywiście nie.

[...]

Nie. nie mówię, że chce zlikwidować narody, ani granice - po prostu spojrzenie na różnorodność ma inną perspektywę. Skrótowo - im bardziej na prawo, tym bardziej nacjonalistycznie. "Nacjonalizm", to chyba jasne, co to jest.
I nie - nie 'promuje' homoseksualizmu. Akceptuje różnorodność.

[...]

Nacjonalizacja przemysłu, to komunizm (wspólna własność). Socjalizm, to duża redystrybucja dochodu, czyli wysokie podatki i finansowanie z nich wydatków państwowych. Czyli obywatele zarabiają, ale to państwo decyduje, na co wydają pieniądze (drogi, szkoły, 500+...)

Pozdr

Data: 2018-12-20 09:33:50
Autor: sczygiel
wegierska motoryzacja
W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 10:08:33 UTC-6 użytkownik LEPEK napisał:
> [...]

Oczywiście

Zawsze mnie dziwi ze ludzie tak latwo daja sie wpuscic w kanon: lewo-prawo.

Lewice latwo zdefiniowac. Lewica redystrybuuje majatek indywidualny, ogranicza wolnosc, narzuca (silowo) standardy. Mozna dodac jeszcze pare atrybutow ale narazie na tym poprzestanmy.

Prawica jest logicznie odwrotna. Ot tyle.

Jak widac nie ma tu zanadto mowy ze prawica musi byc nacjonalistyczna albo jakos specjalnie konserwatywna.

To sa specjalnie dodane zaciemniacze aby wybielic lewice. Ze niby jak nie sa nacjonalistami to tacy niby lepsi od prawicy. A prawice trzeba zochydzic aby wyszlo ze alternatywa dla lewicy to tylko okropna prawica ktora jest nacjonalistyczna, ksenofobiczna, zacofana, wroga maluczkim.

Taka narracja.

Jak dla mnie to tak naprawde mamy kilka grup pogladow:
lewica, jej odwrotnosc - prawica, konserwatyzm, nacjonalizm, totalitaryzm, korporacjonizm, ustroje religijne i jeszcze pare.

W praktyce wiekszosc dzisiejszego swiata to lewica idaca za reke z totalitaryzmem, albo ustrojem religijnym albo korporacjonizmem.

Gdzie tam zwykly czlowiek? Nigdzie. Interes malego ludzika jest ignorowany niemal uniwersalnie.
Gdzies tam jest jakis socjal (zachodnia europa) finansowany z eksploatacji wlosci zamorskich, gdzies jest nieco indywidualizmu (usa) ale z konkretna czapka korporacjonizmu.

W praktyce prawica jako przeciwnosc lewicy nie funkcjonuje jako sila polityczna nigdzie.

W efekcie o biede tego swiata nalezy obwiniac tylko i wylacznie lewice.

Data: 2018-12-20 21:48:45
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Dnia Thu, 20 Dec 2018 09:33:50 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 10:08:33 UTC-6 użytkownik LEPEK napisał:
[...]
Zawsze mnie dziwi ze ludzie tak latwo daja sie wpuscic w kanon: lewo-prawo.

No wiesz - najpierw partia sama mowi, ze jest np prawicowa ..

Lewice latwo zdefiniowac. Lewica redystrybuuje majatek indywidualny, ogranicza wolnosc, narzuca (silowo) standardy.

No, troche bym polemizowal. Wracajac do poczatkow, czyli Rewolucji Francuskiej, to lewica - czyli "zwolennicy zmian" domagali sie wolnosci (dla siebe).
Bo oczywiscie prawica, czyli zwolennicy starego porzadku, siła te
wolnosc ograniczala. Tylko juz byla za słaba :-)

Prawica jest logicznie odwrotna.

No i potem masz, ze PiS rozdaje zasilki socjalne, ogranicza wolnosc, a w kwestii majatku - jednym rozdaje a drugim zabiera.
Prawica :-)

Jak widac nie ma tu zanadto mowy ze prawica musi byc
nacjonalistyczna

Zalezy, co za ograniczanie wolnosci masz na mysli.

albo jakos specjalnie konserwatywna.

To widac definicja sie zmienila.

[...]

To jakie byly ostatnie przyklady prawicowego dobrobytu ?

Bo Szwedzi swoja lewice chwala - choc pewnie nie wszyscy :-)

J.

Data: 2018-12-19 18:14:45
Autor: Cavallino
wegierska motoryzacja
W dniu 19-12-2018 o 10:19, LEPEK pisze:
[...]

Taki sam jak wtedy u nich, ale z dodatkowym dopiskiem z przodu - katofaszyzm.

Data: 2018-12-20 01:04:27
Autor: Bolko
wegierska motoryzacja
katofaszyzm.

Wiesz kto pierwszy uznał że faszyzm jest zły?
Stanlin w 1937 roku na zjeżdzie Komiternu.

Dołóż do tego antysemita,  ksenofob itd itp.
Jak kurwa za Świetej Inkwizycji.
I kółko historii się zamyka.
Wszystko się zmieniło a nic się nie zmieniło.

Data: 2018-12-20 19:29:08
Autor: z
wegierska motoryzacja
W dniu 2018-12-18 o 19:15, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
To nowoczesne niewolnictwo kiedyś były obozy pracy a teraz przymus ekonomiczny jak widać wielkiemu biznesowi do skrajnej prawicy wcale nie jest tak daleko ;-)

Chyba zapomniałeś kto wiedzie prym w temacie szerzenie niewolnictwa.

Przypomnij sobie umowy śmieciowe

Data: 2018-12-22 08:54:51
Autor: slavo65
wegierska motoryzacja
W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 19:29:11 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2018-12-18 o 19:15, przemek.jedrzejczak@ pisze:
> [...]
> Chyba zapomniałeś kto wiedzie prym w temacie szerzenie niewolnictwa.

Na czym polega niewolnictwo w umowach śmieciowych?

Data: 2018-12-22 18:57:36
Autor: z
wegierska motoryzacja
W dniu 2018-12-22 o 17:54, slavo65@gmail.com pisze:
Na czym polega niewolnictwo w umowach śmieciowych?

Na tym że pobłażliwie traktuje się łamanie prawa i stosowanie śmieciowych tam gdzie powinna być umowa o pracę.
Skutkiem czego jest wybór śmieciówka a albo nic.
To się oczywiście zmienia ale to PO kreowało zieloną wyspę przez niewolnictwo.
Przypominam że śmieciowość prowadzi też do głodowych emerytur.

Data: 2018-12-22 22:49:32
Autor: Cavallino
wegierska motoryzacja
W dniu 22-12-2018 o 18:57, z pisze:
[...]

A ja tak od 20 lat mam wybór między etatem za niższą kasę i kontraktem za sporo większą i jakoś mi nie tęskno do wybierania etatu, tylko po to, żeby darmozjadów i meneli sponsorować.....

Data: 2018-12-23 12:15:43
Autor: z
wegierska motoryzacja
W dniu 2018-12-22 o 22:49, Cavallino pisze:
A ja tak od 20 lat mam wybór między etatem za niższą kasę i kontraktem za sporo większą i jakoś mi nie tęskno do wybierania etatu, tylko po to, żeby darmozjadów i meneli sponsorować.....

Wiesz... Twoje spojrzenie jest zdziebko niemiarodajne.
Weź pod uwagę polskie zarobki.

Właśnie podjąłem decyzję że wolę etat za 2800 niż dzieło za 3100
Pomijając emeryturę przekonało mnie ubezpieczenie zdrowotne.

Wiem... Ty jesteś ciągle piękny i młody ;-)

PS. Podaj swoje kwoty albo procentową różnicę jak się wstydzisz :-)

Data: 2018-12-23 12:20:26
Autor: z
wegierska motoryzacja
PS 2
W Polsce nie potrzebne są duże zachęty do "brania spraw w swoje ręce" bo lata transformacji i galopującego kapitalizmu z kubłami propagandy lejącycmi z się z mediów  zrobiły swoje.
"Jak ci się nie podoba to jest 10 chętnych na twoje miejsce"
Znasz to?

Data: 2018-12-23 12:45:08
Autor: Cavallino
wegierska motoryzacja
W dniu 23-12-2018 o 12:20, z pisze:
[...]

Nie.
Nie każdy pracuje w Amazonie za najniższą krajową i łatwo go zastąpić byle menelem z ulicy.

Ale nawet w prostych zawodach to co piszesz  miało sens, ale dawno temu, a teraz to brakuje pracowników, a nie pracodawców.
Zobacz jaki jest jest lament że Ukraińcy mają uciec z Polski...

Data: 2018-12-23 14:51:38
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pvnsg3$cge$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Rzekome menelstwo okradlo Amazona na pare mln, mimo ochrony.
Widac ochronie tez mowili ze jest 10 chetnych na twoje miejsce :-)

W Amazonie tez juz chyba wiedza, ze juz nie tak latwo o tych 10 chetnych, raczej wiedza, ze chetnych nie ma :-)

J.

Data: 2018-12-23 18:41:39
Autor: RadoslawF
wegierska motoryzacja
W dniu 2018-12-23 o 12:45, Cavallino pisze:
[...]

Brakuje pracowników fizycznych i dla nich praca jest.
Dla absolwentów kolejnych "zawodówek dla magistrów" o pracę ciężko.
Zwłaszcza w "Polsce C".

Pozdrawiam

Data: 2018-12-23 09:54:40
Autor: Zenek Kapelinder
wegierska motoryzacja
Ale na tych magistrow z lapanki nie biora?

Data: 2018-12-23 12:46:07
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c1f6f7a$0$485$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ponoc sie skonczylo. Juz nie mowiac, ze od pewnych kwalifikacji, to juz nie 10, a ci co sa chetni, to przeciez nie za darmo.

No i znajomy parcodawca postawil dwa roboty, i mowi, ze widzi pozytywny wplyw takze na pracownikow :-)

J.

Data: 2018-12-23 08:31:42
Autor: Zenek Kapelinder
wegierska motoryzacja
Pracownicy teraz sraja na tego wymyslonego pracodawce co dwa roboty kupil. Jak sie zwolnia to inny pracodawca da im wiecej niz poprzedni.

Data: 2018-12-23 12:43:20
Autor: Cavallino
wegierska motoryzacja
W dniu 23-12-2018 o 12:15, z pisze:
[...]

Przy takiej różnicy też bym tak wolał.
Tyle że różnice są znacznie większe niż 10%.
Lekko licząc, ze 60%.

Pomijając emeryturę

Na emeryturę odkładam sobie sam, z różnicy.
Na swoją, a nie na nierobów.

>przekonało mnie ubezpieczenie zdrowotne.

Masz żonę na etacie?
To masz i zdrowotne....

PS. Podaj swoje kwoty albo procentową różnicę jak się wstydzisz :-)

Policz sobie ZUS i podatek (przy umowie o dzieło 50% KUP), już wychodzi ponad 50%.
A prowadząc działalność pod ten kontrakt zaoszczędzisz jeszcze więcej, w tym część VAT.

Data: 2018-12-23 14:54:35
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pvnscn$cge$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No ba - musza starczyc na VAT, PIT i ZUS.
Wiec jest i ubezpieczenie zdrowotne ... ale wysoka emerytura niekoniecznie ...
Tylko w ZUS to ona i tak niepewna, wiec po co przeplacac :-)

Gdzie indziej tez niepewna, i tak sie to jakos kreci :-)

J.

Data: 2018-12-23 15:06:35
Autor: Cavallino
wegierska motoryzacja
W dniu 23-12-2018 o 14:54, J.F. pisze:
[...]

Dokładnie tak to odebrałem, jak mi ZUS do spółki z AWS zafundował reformę emerytalną.
Po to zaczynałem wcześniejsze płacenie skutek, żeby po 30 latach iść na emeryturę, więc jak 10 lat później zmienili zasady, to już mojej kasy nie zobaczyli....

Data: 2018-12-23 19:01:21
Autor: z
wegierska motoryzacja
W dniu 2018-12-23 o 12:43, Cavallino pisze:

Przy takiej różnicy też bym tak wolał.
Tyle że różnice są znacznie większe niż 10%.
Lekko licząc, ze 60%.

Zależy gdzie. Ja wywalczyłem te parę stówek i trochę lepszy sprzęt do pracy.

Na emeryturę odkładam sobie sam, z różnicy.
Na swoją, a nie na nierobów.

Nie te realia. Ile mógłbyś odłożyć z 3000 na rękę?

Masz żonę na etacie?
To masz i zdrowotne....

Ubezpieczenie tak ale płatne chorobowe już nie

[...]

W mojej okolicy pracodawcy wyszarpują dla siebie większą część "zysku" z takiego układu.

Data: 2018-12-24 15:16:20
Autor: Cavallino
wegierska motoryzacja
W dniu 23-12-2018 o 19:01, z pisze:

Masz żonę na etacie?
To masz i zdrowotne....

Ubezpieczenie tak ale płatne chorobowe już nie

Coś tam zawsze z pracodawcą idzie dogadać....

W mojej okolicy pracodawcy wyszarpują dla siebie większą część "zysku" z takiego układu.

To bym się nie zgodził.

Data: 2018-12-24 15:52:06
Autor: z
wegierska motoryzacja
W dniu 2018-12-24 o 15:16, Cavallino pisze:
To bym się nie zgodził.

Skoro masz większe doświadczenie w mojej branży i okolicy...

PS. Ostatnio zmieniałem pracodawców jak rękawiczki. Każdemu układ na "dzieło" pasował. Ale podzielić się ogromnym zyskiem już nie chcieli.
Dalej szukają pracowników i psioczą że same niewdzięczniki się trafiają.
Czy to jeszcze zaszłości dawnego systemu? Zawalę zlecania, stracę klientów ale ale racja będzie moja :-)

Data: 2018-12-25 11:26:57
Autor: Cavallino
wegierska motoryzacja
W dniu 24-12-2018 o 15:52, z pisze:
W dniu 2018-12-24 o 15:16, Cavallino pisze:
To bym się nie zgodził.

Skoro masz większe doświadczenie w mojej branży i okolicy...

Nie zrozumiałeś - chodziło o to, że przy takich założeniach nie zgodziłbym się pracować inaczej niż na etacie.

Zysk z innej formy zatrudnienia ma być kwotowo MÓJ w 100%.
Pracodawca zyskuje na czymś takim wszelkie inne rzeczy, nic nie tracąc, więc nie ma żadnego powodu, żebym ja nie dostał całkowitych różnic finansowych do własnej kieszeni.

PS. Ostatnio zmieniałem pracodawców jak rękawiczki. Każdemu układ na "dzieło" pasował. Ale podzielić się ogromnym zyskiem już nie chcieli.

Może powinieneś zmienić zawód, albo miejsce zamieszkania, a nie pracodawcę?

Nie wiem czy dobrze pamiętam, że działasz w oświacie, w każdym razie w Poznaniu szkoła mojej córki szuka od pół roku anglisty - bez powodzenia.
Szkoła jest prywatna, sportowa, więc rękawów potencjalny kandydat pewnie wyrywać nie musi, a mimo to chętnych za bardzo nie ma.

Dalej szukają pracowników i psioczą że same niewdzięczniki się trafiają.
Czy to jeszcze zaszłości dawnego systemu?

Raczej jeszcze nie zrozumieli że czasy "10 pracowników na jedno miejsce" już się skończyły i raczej szybko nie wrócą.

Data: 2018-12-24 15:41:20
Autor: Piotrek Paradysz
wegierska motoryzacja
Piszesz o tygodniówce? Bo inaczej nie widzę sensu pracować w PL

Data: 2018-12-22 08:51:21
Autor: slavo65
wegierska motoryzacja
W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 19:15:38 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
To nowoczesne niewolnictwo kiedyś były obozy pracy a teraz przymus ekonomiczny jak widać wielkiemu biznesowi do skrajnej prawicy wcale nie jest tak daleko ;-)

Jednym z wielkich osiągnięć demokracji jest wmówienie pożytecznym idiotom, że to gdzie pracują, w jakich warunkach i ile zarabiają jest zależne od prawa pracy.
Pracuję zawodowo od 1984 roku, robiłem dziesiątki rzeczy zarówno w Polsce, jak i za granicą, mnie zatrudniano i ja zatrudniałem i jeszcze nie spotkałem człowieka, któremu kodeks pracy umożliwił dostanie roboty bliżej domu, w lepszych warunkach i za więcej kasy.

Data: 2018-12-22 18:54:07
Autor: J.F.
wegierska motoryzacja
Użytkownik slavo65  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2bc8ecf2-83d9-4372-98a9-a21689ec7c1e@googlegroups.com...
[...]

No, w wyzszej polce owszem, ale zobacz chocby na tego Polaka, co Ukrainke z wylewem zostawil na przystanku, bo zapomnial ubezpieczyc.

A ile by placili w niektorych miejscach i zawodach, gdyby nie bylo minimum ?

Albo ten lekarz co pracowal 5 dni bez przerwy - choc to raczej przyklad, ze kodeks faktycznie nic nie daje :-)

J.

Data: 2018-12-20 19:28:00
Autor: z
wegierska motoryzacja
W towarzystwie nie wypada linkować do stron blokujących Adblocki ;-)

wegierska motoryzacja