wejście z kotłowni - czy do salonu, czy garażu

Data: 2010-05-25 22:48:48
Autor: Bogdann
wejście z kotłowni - czy do salonu, czy garażu
Witam

W naszym projekcie wejście z kotłowni jest wprost do salonu, tzn. dokładniej to jest chyba korytarz, ale nie jest niczym przedzielony od salonu, więc drzwi centralnie są widoczne z salonu. Ponieważ ogrzeweanie będzie na ekogroszek, więc zadajemy sobie pytanie, czy nie przeprojektować i zrobić wejścia od strony garażu ?

Zadajemy głównie pytanie, czy dym, brud, itp nie będzie się przedostawał. Z drugiej strony mamy też kominek w salonie, więc łatwe przejście z kotłowni ułatwi korzystanie z kominka

Dodam, że kotłownia ma również wejście z zewnątrz (bezpośrednio).

pzdr
Bogdan

Data: 2010-05-25 23:41:33
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 25 May 2010 22:48:48 +0200, Bogdann napisał(a):

W naszym projekcie wejście z kotłowni jest wprost do salonu,

:-O

tzn. dokładniej to jest chyba korytarz, ale nie jest niczym przedzielony od salonu, więc drzwi centralnie są widoczne z salonu.

Paskudnie.

Ponieważ ogrzeweanie będzie na ekogroszek, więc zadajemy sobie pytanie, czy nie przeprojektować i zrobić wejścia od strony garażu ?

Zadajemy głównie pytanie, czy dym, brud, itp nie będzie się przedostawał.

Będzie.
Także spaliny z garażu, jesli jest z  niego wejście do mieszkania.

Wypraktykowane - zlikwidowane.

Data: 2010-05-26 05:45:18
Autor: Panslavista
Bogdann wrote:

[...]

Kotłownia ma niczym nie odparty zapach, przedsionek piekieł... :-))

Data: 2010-05-26 09:49:39
Autor: Jan Kowalski

Użytkownik "Bogdann" <piotrek_kow@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hthd3d$2i4$1news.onet.pl...
drzwi centralnie są widoczne z salonu. Ponieważ ogrzeweanie będzie na ekogroszek, więc zadajemy sobie pytanie, czy nie przeprojektować i zrobić wejścia od strony garażu ?

Ekogroszek spala się w 100% Jeśli jednak powstaje żużel, to pylić się może też i do środka.

drugiej strony mamy też kominek w salonie, więc łatwe przejście z kotłowni ułatwi korzystanie z kominka

Na czym ma polegac to ułatwienie? Mam kominek na piętrze a kotłownie na parterze i nie widzę dużych utrudnień.

Jeżeli jest wejście od zewnątrz to wewnętrzne drzwi można zostawić tyle, że dałbym takie szczelniejsze.

Data: 2010-05-26 18:50:01
Autor: Bogdann
wejście z kotłowni - czy do salonu, czy garażu
Witam

Dzięki za rady, zwłaszcza że są one poparte praktyką życiową.

Co do tych ułatwień , o których wspomniałem, to chodziło mi o to, że można
łatwo przynieść drewno z kotłowni do kominka i łatwo wynieść popiół.

Podsumowując więc lepiej jednak nie mieć takiego bezpośredniego przejścia -
czyli wejście od garażu (no i z zewnątrz)

pozdrawiam
Bogdan

Data: 2010-05-26 19:54:54
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 26 May 2010 18:50:01 +0200, Bogdann napisał(a):

Co do tych ułatwień , o których wspomniałem, to chodziło mi o to, że można
łatwo przynieść drewno z kotłowni do kominka i łatwo wynieść popiół.

A nie pomyślałeś nad tym, aby zrobić zsyp popiołu do pojemnika na niższej
kodygnacji (w piwnicy)?
http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=%22zsyp+popio%C5%82u%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=ab7d53a7bbbd2fe6

wejście z kotłowni - czy do salonu, czy garażu