weksel in blanco

Data: 2010-10-05 23:52:23
Autor: Jarek S.
weksel in blanco

Użytkownik "cyklista" <cyklista0@interia.pl> napisał w wiadomości news:i8fjpa$ca0$1news.dialog.net.pl...
Witam!
Planuję zawrzeć z towarzystwem ubezpieczeniowym umowę agencyjną. Towarzystwo wymaga przy zawarciu umowy podpisania weksla in blanko celem zabezpieczenia roszczeń wynikłych z niewykonania lub nierzetelnego wykonania umowy.

W związku z tym mam kilka pytań:

W jaki sposób mogę się zabezpieczyć przed wykorzystaniem weksla przez osobę niepowołaną (np. w przypadku zagubienia weksla przez remitenta lub w przypadku jego kradzieży)?

Z tego, co wyczytałem to pewnym zabezpieczeniem jest zawarcie klauzuli "nie na zlecenie" lub "bez indosu" oraz wpisanie nazwy remitenta.
Wszystkie wzory, jakie widziałem mają jednak przed miejscem na wpisanie nazwy remitenta już wpisany tekst "na zlecenie"
Jaką formę powinna mieć ta klauzula?
Czy wystarczy skreślić tekst "na zlecenie", ewentualnie dopisać przed nim "nie", czy też trzeba osobno dopisać formułę  "nie na zlecenie" lub "bez indosu"? W któym miejscu dokonać tej adnotacji, na awersie, czy na rewersie weksla?
Czy wiecie, jak to bywa w praktyce? czy TU zgadzają się w ogóle na takie klauzule?
Czy ktoś z was, lub Waszych znajomych miał niezawinione przez siebie kłopoty z tytułu podpisania weksla in blanco?

Pozdrawiam

Przemek

Polecam  www.weksel.pl   gościu wie WSZYSTKO na temat wekslów tylko..... naładuj baterie w telefonie zanim zadzwonisz :)

Data: 2010-10-05 23:53:21