wentylator przez ścianę, jak to sie robi

Data: 2012-07-28 21:36:54
Autor: zlotowinfo
wentylator przez ścianę, jak to sie robi
ściana w bloku, praktycznie cała z okien
chciałbym zamontować sobie wentylator
nawwiercić a potem rozkuć dalej wiertarką?
czy jakieś specjalne wiertło do szerokich otworów

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-07-28 22:35:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.07.2012 21:36, zlotowinfo pisze:
ściana w bloku, praktycznie cała z okien
chciałbym zamontować sobie wentylator
nawwiercić a potem rozkuć dalej wiertarką?
czy jakieś specjalne wiertło do szerokich otworów

Najpierw musisz uzyskać zgodę właściciela budynku.

Data: 2012-07-29 00:09:17
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:50144d11news.home.net.pl...
[...]

czyli tutaj wspólnoty

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-07-29 00:10:44
Autor: Chiron
[...]

Zakładam, że otwór będzie miał kilkadziesiąd centymetrów- góra pół metra. Po co więc- za wyjątkiem wymogów formalnych- taka zgoda? Czyli- czym budynkowi może zagrozić jego źle wykonany otwór?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-29 00:22:08
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Chiron" <iluminat.eleuzis@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv1o13$v52$1node2.news.atman.pl...
Zakładam, że otwór będzie miał kilkadziesiąd centymetrów- góra pół metra. Po co więc- za wyjątkiem wymogów formalnych- taka zgoda? Czyli- czym budynkowi może zagrozić jego źle wykonany otwór?

no ale nadal nie bardzo wiem jak się za ten otwór zabrać

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-07-29 05:01:43
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 29 Jul 2012 00:10:44 +0200, Chiron napisał(a):
[...]

Jeśli elewacja ocieplana - to otwór doprowadzi do utraty gwarancji na nią.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-29 10:05:51
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnk19gtm.e6t.joshuatau.ceti.pl...
[...]

właśnie ocieplają, tę stronę co chce wentyl już ocieplili

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-07-29 00:08:42
Autor: kogutek
zlotowinfo <dupa@dupa.xx> napisał(a):
ściana w bloku, praktycznie cała z okien
chciałbym zamontować sobie wentylator
nawwiercić a potem rozkuć dalej wiertarką?
czy jakieś specjalne wiertło do szerokich otworów

Niedużym wiertłem przewiercasz się przez ścianę po linii brzegu otworu. Mostki
potem czymś wykuwasz. Im dokładniejsze wiercenie tym mniej roboty z wykuciem
mostków. jak ściana z żelbetu gruba na 30-50 centymetrów to wentylator w okno
wstaw. Życia Ci braknie na zrobienie dziury. --

Data: 2012-07-29 07:18:10
Autor: Ghost

Użytkownik "zlotowinfo" <dupa@dupa.xx> napisał w wiadomości news:jv1f0i$que$1inews.gazeta.pl...
ściana w bloku, praktycznie cała z okien
chciałbym zamontować sobie wentylator
nawwiercić a potem rozkuć dalej wiertarką?
czy jakieś specjalne wiertło do szerokich otworów

I co ten wentylator mialby robic (zwlaszcza w zime)? W domu powinines miec szyby wentylacyjne do wentylacji pomieszczen.

Data: 2012-07-29 11:14:51
Autor: Marek Dyjor
Ghost wrote:
[...]

szyby wentylacyjne to takie szyby z małymi dziurkami :)

Data: 2012-07-30 18:40:32
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jv2uu7$nu5$1news.task.gda.pl...
Ghost wrote:
[...]

daliście mi trochę do myślenia
w łazience i w kuchni jest otwór wentylacyjny

w sumie mógłbym zrobić nawiert przy suficie w rogu
wyjdę nad drzwiami kuchenno-łazienkowymi (zabudowane podsufitową szafką)

kolejny nawiert i jestem w łazience
także w przysufitowej szafce koło kratki wentylacyjnej

czy taki plan jest sensowny?

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-07-30 13:58:01
Autor: ZbyszekZ
W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 18:40:32 UTC+2 użytkownik zlotowinfo napisał:
U�ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa� w wiadomo�ci news:jv2uu7$nu5$1news.task.gda.pl...

> szyby wentylacyjne to takie szyby z ma�ymi dziurkami :)

dali�cie mi troch� do my�lenia

w �azience i w kuchni jest otw�r wentylacyjny

w sumie m�g�bym zrobi� nawiert przy suficie w rogu

wyjd� nad drzwiami kuchenno-�azienkowymi (zabudowane podsufitow� szafk�)

kolejny nawiert i jestem w �azience

tak�e w przysufitowej szafce ko�o kratki wentylacyjnej

czy taki plan jest sensowny?

Żeby mieć robotę do ochłodzenia to pewnie tak.
Żeby wyprowadzić ciepło z klimatronika to pod pewnymi warunkami może być sensowny, aby dmuchać do pomieszczenia za pomocą mechanicznej wentylacji to totala pomyłka.

--
ZZ@private

Data: 2012-07-30 20:36:36
Autor: Ghost

Ghost wrote:
[...]

Ale co chcesz uzyskac? Wybijanie dodatkowcyh otworow bez wiedzy czy mozna o robic to slaby pomysl.

Najpierw zdefiniuj problem, potem pytaj o rozwiazanie.

Data: 2012-07-31 21:10:35
Autor: zlotowinfo

Ghost wrote:
[...]

gorąco w lecie w bloku po słonecznej stronie
sądziłem że taki jeden wentylatorek który będzie wyciągał powietrze
to otworu wentylacyjnego zmniejszy ten 2-3 stopnie

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-08-01 11:42:41
Autor: Ghost

Ghost wrote:
[...]

A innymi otworami mieszkanie zassa do srodka nowe, gorace powietrze.
Tylko klima, zadne wynalazki (oczywiscie, normalna klima, nie "przenosna"). Jako bonus klima mozesz grzac (taniej niz pradem), jesli na zewnatrz nie ma jeszcze mrozow, ale robi sie zdecydowanie za chlodno w domu.

Data: 2012-08-01 12:58:29
Autor: kogutek
Ghost <ghost@everywhere.pl> napisał(a):
[...]
I to jest pierdoła opowiadana przez tych co nigdy takiej przenośnej klimy nie
mieli ale wiedzą najlepiej. Jak by była zła to drugiej przenośnej jak się
pierwsza wyeksploatowała bym nie kupił. Z efektywnością jest niewiele gorsza
od tej niby normalnej o podobnej mocy. Grzać też się nią daje. na budowlanych
opisywałem jaki zrobiłem eksperyment z wykorzystaniem przenośnego
klimatyzatora jako źródła ciepła do ogrzewania mieszkania. W mieszkaniu w
bloku tylko klimatyzator przenośny ma sens. W tym roku może z 10 dni pracował.
Dla maksymalnie dwudziestu dni w roku nie warto bujać się ze stacjonarnym
klimatyzatorem. --

Data: 2012-08-01 16:47:07
Autor: Dawid
W dniu 2012-08-01 14:58, kogutek pisze:

mieli ale wiedzą najlepiej. Jak by była zła to drugiej przenośnej jak się
pierwsza wyeksploatowała bym nie kupił. Z efektywnością jest niewiele gorsza
od tej niby normalnej o podobnej mocy.

Podaj jaki to klimatyzator, mam ochotę sprawić sobie coś takiego.
Pozdrawiam

Data: 2012-08-01 22:36:33
Autor: kogutek
Dawid <xxx@neostada.pl> napisał(a):
W dniu 2012-08-01 14:58, kogutek pisze:

> mieli ale wiedz=B1 najlepiej. Jak by by=B3a z=B3a to drugiej przeno=B6n=
ej jak si=EA
> pierwsza wyeksploatowa=B3a bym nie kupi=B3. Z efektywno=B6ci=B1 jest ni=
ewiele gorsza
> od tej niby normalnej o podobnej mocy.

Podaj jaki to klimatyzator, mam ochot=EA sprawi=E6 sobie co=B6 takiego.
Pozdrawiam

Ale mnie teraz załadowałeś. Z przodu napisane Electronic 3245. To najtańszy
jaki w markecie był. Było z 5 modeli. Na tabliczkach firmowych na każdym było
napisane tyle samo BTU i taka sama moc pobierana +- 20W. No i że w ChRL
zrobione wszystkie. Jak nie masz możliwości, kasy i czego sobie jeszcze nie
dopiszesz żeby taki normalny zainstalować to polecam przenośny. U mnie się
sprawdził. Jedyne co trzeba zrobić to skuteczne odprowadzenie gorącego
powietrza. Żadne wystawiania rury przez uchylone okno nie wchodzi w grę. Jak
stare budownictwo to do przewodu kominowego trzeba podpiąć. U mnie w jednym
pokoju jest tak że wyczystka jest praktycznie na tym samym poziomie co wylot
gorącego powietrza z klimatyzatora. Drugi wali gorącym powietrzem na strych.
Znajomy mieszka w bloku z wielkiej płyty i w pokoju co ma balkon wydłubał
dziurę obok grzejnika w ściance pod oknem. A na zimę korek ze styropianu tam
wtyka. --

Data: 2012-08-02 07:30:40
Autor: Ghost

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jvb95l$kqg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wiemy, ze potrafisz tkwic w bledzie do usranej srmieci.

Z efektywnością jest niewiele gorsza
od tej niby normalnej o podobnej mocy.

Jak odprowadzasz cieple powietrze?

[...]

Wlasnie dlatego, ze to badziewie, nikt nie ma ochoty wlaczac go poza okresem skrajnie wysokich tempetaru, gdy sie juz nie da wytrzymac.

Dla maksymalnie dwudziestu dni w roku nie warto bujać się ze stacjonarnym
klimatyzatorem.

Ja mam juz drugi stacjonarny, twierdze, ze warto. Zwlaszcza przy dzisiejszych cenach.

Data: 2012-08-02 18:39:55
Autor: Marek Dyjor
Ghost wrote:
[...]

okresem skrajnie wysokich tempetaru, gdy sie juz nie da wytrzymać.

a chciałbyś siedzieć w hałasie agregatu?

można tez kupić Rainbowa i używać go jako klimatyzatora, wystarczy kostki z lodu wrzucać do pojemnika. :)

Data: 2012-08-01 13:08:39
Autor: Przesmiewca
[...]

No to niestety niewiele ci nie da taki wentylator, bo co prawda  wyrzucisz gorace powietrze ,
a do domu naplynie tez gorace z zewnatrz (no bedzie  stopien dwa chlodniejsze, ale w tej skali
tego nie odczujesz). Skuteczna bedzie tylko kllima, jesli nie chcesz klimy to zostaja ci tylko
metody dorazne - zaciemnienie okien, wymuszenie ruchu powietrza (np. zwyklym wolnostojacym
wentylatorem). Gdybys mieszkal w domu, byloby wiecej mozliwosci, w bloku niestety.

Data: 2012-08-01 18:29:12
Autor: Bożena
"zlotowinfo" <> wrote in message news:jv9ajb$6o2$1inews.gazeta.pl...

| gorąco w lecie w bloku po słonecznej stronie
| sądziłem że taki jeden wentylatorek który będzie wyciągał powietrze
| to otworu wentylacyjnego zmniejszy ten 2-3 stopnie

Nie zapominaj, że zgodnie z prawem w bloku, w którym są wspólne kanały wentylacyjne, nie wolno montować żadnych wentylatorów - ani w  łazience, ani w kuchni (tzn. nie wolno "zatkać" całego otworu np. rurą od okapu, powinna zostać część kratki do pomieszczenia) - takie wentylatory zaburzają obieg powietrza w kanałach, które nie są przeznaczone do tego, więc zapachy z takiego mieszkania są "wpychane" do sąsiadów poniżej i powyżej.

A propos schładzania mieszkania bez dodatkowych sprzętów, to najlepiej jest szczelnie zamykać okna wcześnie rano np. o godz. 6-7-8 i otwierać dopiero wieczorem, gdy upał mocno zelżeje ok. godz. 19-20. Pozwala to utrzymać temperaturę ok. 5-7 stopni niższą niż za oknem. Oczywiście to działa, jeśli w domu non stop nie chodzi mnóstwo "podgrzewaczy" (komputerów, piekarnik, telewizor itp.). Dodatkowo warunki w domu uprzyjemnia najzwyklejszy na świecie ganiajacy powietrze wiatrak.

Co do klimatyzatorów stacjonarnych, to IMHO w naszym klimacie w domu są one całkowicie zbędne - ile tych upałów bywa... tyle co nic... Lepszy już chyba taki przenośny, skoro koniecznie musi coś być.

Bożena.

Data: 2012-08-02 18:36:02
Autor: Bożena
"Ghost" <> wrote in message news:501a10ea$0$1211$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Bożena" <newsowe@__gmail.com> napisał w wiadomości

| Kolejna.

Ale, że o co dokładnie za przeproszeniem chodzi?

B.

Data: 2012-08-04 14:23:23
Autor: Ghost

Użytkownik "Bożena" <newsowe@__gmail.com> napisał w wiadomości news:jvea9h$jce$1inews.gazeta.pl...
"Ghost" <> wrote in message

| Użytkownik "Bożena" <newsowe@__gmail.com> napisał w wiadomości

| Kolejna.

Ale, że o co dokładnie za przeproszeniem chodzi?

"lepszy juz chyba taki przenosny"

Data: 2012-08-04 18:23:04
Autor: Bożena
"Ghost" <> wrote in message news:501d1446$0$1307$65785112news.neostrada.pl...

| "lepszy juz chyba taki przenosny"

Widzę, że słowo "chyba" zostało kompletnie zignorowane...
Ok. Wytłumaczę, co konkretnie miałam na myśli. Nie porównywałam ani wydajności, ani efektywności, ani innych tego typu parametrów. Ta lepszość przenośnego polega na tym, że przez ponad 9 miesięcy w roku można go trzymać gdzieś daleko w piwnicy czy garażu i się o niego "nie potykać" choćby nawet tylko wzrokiem.

B.

Data: 2012-08-05 11:43:20
Autor: Ghost

Użytkownik "Bożena" <newsowe@__gmail.com> napisał w wiadomości news:jvji9a$7f7$1inews.gazeta.pl...
"Ghost" <> wrote in message

> [...]

gdzieś daleko w piwnicy czy garażu i się o niego "nie potykać" choćby nawet

A w czasie gdy pracuje potykac sie ciagle. Pomijam wydajnosc, glosnosc, niemajakosc sensowengo odprowadzenia ciepla  itp. To "chyba" nie ma zadnego sensu. A gdy na dworze chlod (nie mroz), klimatyzator moze grzac, oczywiscie ma to sens tylko przy splicie.

A, ze niby nie potrzebny w naszym klimacie to tez bzdura, niepotrzebny bosmy przyzwyczajeni, ale jak jest mozliwosc nie chodzenia spoconym, to zdecydownie okazuje sie, ze jednak przydatny.

Data: 2012-08-05 12:25:09
Autor: Bożena
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:501e403a$0$1216$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
| przyzwyczajeni, ale jak jest mozliwosc nie chodzenia spoconym, to
| zdecydownie okazuje sie, ze jednak przydatny.

Przypomnę tylko, że o gustach się nie dyskutuje.

Gdybym potrzebowała i miała coś wybrać (a nie przewiduję takiej potrzeby, no chyba, że się u nas zrobi "afryka" w co szczerze wątpię), to poszukiwania zaczęłabym właśnie od przenośnych z powodu, który wymieniłam - możliwość wywalenia go do piwnicy. Byc może po zbadaniu parametrów itp. zmieniłabym zdanie, ale szczęśliwa z tego powodu nie byłabym.
Co zaś dotyczy funkcji grzania, to na plaster komu taka funkcja, jak się ma normalne i sprawnie działające ogrzewanie. W różnych hiszpaniach czy afrykach, owszem potrzebna, bo oni nie mają ogrzewania, ale w Polsce?

W temacie potrzebności w naszym klimacie. Uważam, że nie jest potrzebny. Kwestia pocenia się jest kwestią bardzo indywidualną - z jednego cieknie strumieniami przy 23C, a inny nie ma problemu i przy 28C. Dla Ciebie jest przydatny, dla mnie nie... de gustibus...

B.

Data: 2012-08-05 14:19:22
Autor: Ghost

> [...]
| zdecydownie okazuje sie, ze jednak przydatny.

Przypomnę tylko, że o gustach się nie dyskutuje.

(nie)posianie wody biezacej tez do gustow zaliczysz?

[...]

Split ma to do siebie, ze nie musi byc wywalany bo nie przeszkadza, wiec ta przewaga to cos jakkby, ze wolisz koze bo mozna ja wyprowadzic i przestaje smierdziec.

[...]

Bo jest taniej?

[...]

To czy cieknie to nie kwestia temperatury, ale coz, nie wszyscy szkoly koncza.

Data: 2012-08-05 14:44:48
Autor: Dawid
W dniu 2012-08-05 14:19, Ghost pisze:

[...]

Normalne, jeżeli ktoś ma inne zdanie i ośmieli się przedstawić swój punkt widzenia, to trzeba go zbluzgać i ośmieszyć.
Typowy polski palant.

Data: 2012-08-05 14:12:54
Autor: kogutek
wentylator przez ścianę, jak to sie robi
Dawid <xxx@neostada.pl> napisał(a):

> To czy cieknie to nie kwestia temperatury, ale coz, nie wszyscy szkoly
> koncza.

Normalne, je=BFeli kto=B6 ma inne zdanie i o=B6mieli si=EA przedstawi=E6 =
sw=F3j=20
punkt widzenia, to trzeba go zbluzga=E6 i o=B6mieszy=E6.
Typowy polski palant.

Z tym że on ma rację. I nic na to nie poradzisz. Klimatyzator przenośny
bardziej służy temu żeby nie ciekło niż żeby obniżał temperaturę z 32 stopni
do 22. --

Data: 2012-08-06 13:13:20
Autor: Ghost

Użytkownik "Dawid" <xxx@neostada.pl> napisał w wiadomości news:501e6ac5$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mozesz miec nawet zdanie, ze Ziemia jest plaska, ale musisz sie liczyc z obsmianiem, typwy polski palancie.

Data: 2012-08-05 17:43:18
Autor: Bożena
"Ghost" <> wrote in message news:501e64cc$0$26708$65785112news.neostrada.pl...

| (nie)posianie wody biezacej tez do gustow zaliczysz?

Cóż tak słabo? Można było o dostępie do powietrza wspomnieć ;)
Słowem - pudło. Nie ta skala zjawiska. Bez wody nie da się żyć (lub trudno bardzo, gdyby w mieście do bloku wiadra targać), bez klimatyzatora - bez problemu.
Dlatego powtórzę - w Polsce bez klimatyzatora w domu da się żyć bez problemu. Jeśli ktoś go chce mieć i ma, to kwestia gustu, ale nie jest to rzecz, którą możnaby porównać do bieżącej wody.

| Split ma to do siebie, ze nie musi byc wywalany bo nie przeszkadza,
<...>

I to właśnie przeszkadza - przez ponad 9 miesięcy w roku na ścianie bądź suficie wisi coś brzydkiego (tak, znów kwestia gustu), o co mój zwrok by się potykał i to wlaśnie jest irytujące. Jeśli komuś to nie przeszkadza - kwestia gustu.

| Bo jest taniej?

Pudło.
W blokach (a spora część ludzi w Polsce jednak mieszka w mieście i to właśnie ludność miejska tak naprawdę ma największy problem z upałami czyli zgodnie z Twoją teorią najbardziej porzebuje klimatyzatorów)... a więc w blokach płaci się za ogrzewanie bez względu na to, czy zakręcisz wszystkie kaloryfery i będziesz się podgrzewał klimatyzatorem czy nie.

| To czy cieknie to nie kwestia temperatury, ale coz, nie wszyscy szkoly
| koncza.

Ale to Twój argument, że klimatyzator jest niezbędny by w naszym klimacie nie ociekać potem:
[cytuję]
"A, ze niby nie potrzebny w naszym klimacie to tez bzdura, niepotrzebny bosmy
przyzwyczajeni, ale jak jest mozliwosc nie chodzenia spoconym..."
[koniec cytatu]

B.

P.S. A wycieczki osobiste... cóż... to kwestia... nie, tym razem nie gustu... wychowania...

Data: 2012-08-06 13:24:10
Autor: Ghost

Użytkownik "Bożena" <newsowe@__gmail.com> napisał w wiadomości news:jvm4am$r5t$1inews.gazeta.pl...
"Ghost" <> wrote in message

| (nie)posianie wody biezacej tez do gustow zaliczysz?

Cóż tak słabo? Można było o dostępie do powietrza wspomnieć ;)
Słowem - pudło. Nie ta skala zjawiska. Bez wody nie da się żyć

Mowa byla o biezacej wodzie, nie o wodzie.

(lub trudno
bardzo, gdyby w mieście do bloku wiadra targać),

acha, a tu delikatnie ukrywamy retorycznie manipulacyjke

bez klimatyzatora - bez
problemu.

A, rozumiem, wszystko co realizuje potrzeby ponad te wystarczajace do przezycie to kwestia gustu. Coz, mysle, ze nie znajdziemy wspolnego jezyka.

Dlatego powtórzę - w Polsce bez klimatyzatora w domu da się żyć bez
problemu.

I sadzisz, ze 200 lat temu ludzkosc nie zyla na terenach, na ktorych obecnie uzywa klimatyzatorow. Coraz lepiej.

> [...]

I to właśnie przeszkadza - przez ponad 9 miesięcy w roku na ścianie bądź
suficie wisi coś brzydkiego (tak, znów kwestia gustu),

Oczywiscie, i w tym wymiarze stojace gowno przenosnie jest "chyba lepsiejsze".

| Bo jest taniej?

Pudło.

Widze, ze lubisz to slowo stosowac dla zakrycia wrazenia jakie gluopty wypisujesz.

[...]

A to bzdura jest.

> [...]

bosmy
przyzwyczajeni, ale jak jest mozliwosc nie chodzenia spoconym..."

Tak, i jednak nadal nie kumasz, mimo wycieczki osobostej.

P.S. A wycieczki osobiste... cóż... to kwestia... nie, tym razem nie
gustu... wychowania...

Powyzej dowod, ze zsluszna byla. Powiem wiecej. Nie jest niczym zlym mylic sie, ale tylko glupiec tkwi w bledzie. Co niniejszym czynisz.

Zieeew i plonk. Szkoda mojego czasu.

Data: 2012-08-06 14:27:40
Autor: Bożena
wentylator przez ścianę, jak to sie robi
"Ghost" <> wrote in message news:501fa960$0$1297$65785112news.neostrada.pl...

<...>
| Zieeew i plonk. Szkoda mojego czasu.

ROTFL.
Rzeczywiście szkoda mojego czasu.

B.

Data: 2012-08-07 00:04:11
Autor: Fragile
Dnia Sun, 5 Aug 2012 12:25:09 +0200, Bożena napisał(a):

> [...]

W temacie potrzebności w naszym klimacie. Uważam, że nie jest potrzebny.
Ciekawe tylko dlaczego, w tym naszym klimacie, większość hoteli, lecznic,
banków, biur, restauracji, centrów handlowo-usługowych, salonów
fryzjersko-kosmetycznych itp. itd. zaopatrzona jest w klimatyzację...? :)

Kwestia pocenia się jest kwestią bardzo indywidualną - z jednego cieknie strumieniami przy 23C, a inny nie ma problemu i przy 28C. Dla Ciebie jest przydatny, dla mnie nie... de gustibus...

Tu nie o cieknięcie chodzi, a o zwykły komfort życia. Ja upodobałam sobie
życie z klimatyzacją. Ale ja to i samochód z klimatyzacją preferuję ;) Taki
mam dziwny gust ;)

Pozdrawiam,
M.

Data: 2012-08-07 10:37:39
Autor: Bożena
"Fragile" <satinelle@op.pl> wrote in message news:ozvtmqrzr63m$.1dgvowdem3nd1$.dlg40tude.net...

| Tu nie o cieknięcie chodzi, a o zwykły komfort życia. Ja upodobałam sobie
| życie z klimatyzacją. Ale ja to i samochód z klimatyzacją preferuję ;) Taki
| mam dziwny gust ;)

Fragile,
ależ dokładnie o to mi chodzi, że każdy dobiera sobie ten komfort wedle własnego upodobania.
Ty czujesz się dobrze w mieszkaniu z klimatyzacją, a ja się czuję komfortowo w moim mieszkaniu bez klimatyzacji (żeby nie było, wiem, jak się mieszka z klimą). W polskim klimacie jest mi dobrze bez klimy, dlatego nie widzę powodu, aby się zgodzić z kimś, kto próbuje mi wmówić, że (jak każdy Polak) koniecznie muszę mieć klimatyzator. To jest sprawa indywidualna. Po co mi klima w domu? Skoro jej nie potrzebuję i uważam, że w Polsce klimatyzator nie jest niezbędnym urządzeniem domowym. Jak ktoś chce mieć, to niech ma - jego sprawa. Natomiast _nigdzie_ nie napisałam, że z tego powodu ten ktoś jest dziwny - tak nie uważam.

Nie jestem przeciwniczką klimatyzacji jako takiej i nigdzie czegoś takiego nie napisałam - w wielu miejscach jest ona niezbędna (miejsca publiczne, transport publiczny itp.) i super, że jest. Natomiast uważam, że nie jest to sprzęt "must have", który _musi być_ w każdym polskim _domu_.

Samochody wolę wyłącznie z klimatyzacją - w samochodzie jest ona niezbędna. A szkoda - stare samochody są przepiękne...

Bożena.

Data: 2012-08-07 13:08:51
Autor: Przesmiewca
Bożena <newsowe@__gmail.com> napisał(a):

[...]

 Ja mam dom bez klimy i nawet jak temp. na zewnatrz jest powyzej 30stopni chocby i przez 2 tyg.  to mam  i tak w salonie 23-25, wiec
jak ktos twierdzi, ze klima to rzecz obowiazkowa to chyba musialo sie mu sie od tego upalu cos w glowke stac.

Data: 2012-08-07 17:42:04
Autor: Ghost

Użytkownik "Przesmiewca" <oion@o2.pl> napisał w wiadomości news:rht128tgbud3ca4trv579do9udq8gqr7s04ax.com...
Bożena <newsowe@__gmail.com> napisał(a):

jak ktos twierdzi, ze klima to rzecz obowiazkowa to chyba musialo sie mu
sie od tego upalu cos w glowke stac.

Jak ktos twierdzi, ze tu pisza o jakichs obowiazkach "to chyba musialo sie mu sie od tego upalu cos w glowke stac".

BTW z klima mam czasem 26 stopni i jest komfortowo, ale przy wylaczonej 23 stopnie potrafia byc malo przyjemne - nie, nie bede tlumaczyl dlaczego tak jest, bo i tak przeinaczysz jak i powyzsze

Najciekawsze jet to, ze najwecej o tym, ze klima jest niepotrzebna wiedza ci, ktorzy jej nie uzywaja.

Data: 2012-08-07 18:48:36
Autor: Dawid
W dniu 2012-08-07 17:42, Ghost pisze:

[...]

Bo jak nie potrzebna, to po co mają używać?
Daj spokój trolu.

Data: 2012-08-08 11:02:37
Autor: Ghost

Użytkownik "Dawid" <xxx@neostada.pl> napisał w wiadomości news:502146e4$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No wlasnie.

Daj spokój trolu.

Ojej.

Data: 2012-08-08 19:38:06
Autor: Przesmiewca
wentylator przez ścianę, jak to sie robi
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał(a):

Jak ktos twierdzi, ze tu pisza o jakichs obowiazkach "to chyba musialo sie mu sie od tego upalu cos w glowke stac".

jak juz to napisali

BTW z klima mam czasem 26 stopni i jest komfortowo, ale przy wylaczonej 23 stopnie potrafia byc malo przyjemne - nie, nie bede tlumaczyl dlaczego tak jest, bo i tak przeinaczysz jak i powyzsze

ja tam wole 23 niz 26 no ale jeden lubi truskawki drugi z cukrem

Najciekawsze jet to, ze najwecej o tym, ze klima jest niepotrzebna wiedza ci, ktorzy jej nie uzywaja.

noooo, jak mam 24 w domu przy 33 na zewnatrz to po co mi dodatkowy klocek?

Data: 2012-08-07 19:16:12
Autor: Fragile
Dnia Tue, 07 Aug 2012 13:08:51 +0200, Przesmiewca napisał(a):

[...]

Przecież to oczywiste, że nie jest obowiązkowa :) Jeśli jednak ktoś chce
zapewnić sobie w mieszkaniu przyjemą temperaturę w upalne letnie dni, to
pozwolę sobie zacytować: "(...) Skuteczna bedzie tylko klima. (...)".

Pozdrawiam,
M.

Data: 2012-08-09 10:02:15
Autor: Przesmiewca
Fragile <satinelle@op.pl> napisał(a):

[...]

No coz, jesli mieszkanie oznacza tez dom, to zdanie
"skuteczna bedzie tylko klima" jest falszywe i swiadczy
o nieznajomosci tematu.

Data: 2012-08-09 13:55:06
Autor: Ghost

Użytkownik "Przesmiewca" <oion@o2.pl> napisał w wiadomości news:nir628106n9uvkauos54endcfv5vuuvpqg4ax.com...
[...]

Jeszcze zebys czytac umial.

Data: 2012-08-09 23:23:57
Autor: Fragile
Dnia Thu, 09 Aug 2012 10:02:15 +0200, Przesmiewca napisał(a):

[...]

A ja myślałam, że cytuję eksperta ;)

PS Może przypomnę: wątkodawca mieszka w mieszkaniu. Pozdrawiam,
M.

Data: 2012-08-10 07:54:22
Autor: Przesmiewca
[...]

Zwracam uwage na slowo "tez".

Data: 2012-08-07 19:33:01
Autor: Fragile
Dnia Tue, 7 Aug 2012 10:37:39 +0200, Bożena napisał(a):

> [...]

Ty czujesz się dobrze w mieszkaniu z klimatyzacją, a ja się czuję komfortowo w moim mieszkaniu bez klimatyzacji (żeby nie było, wiem, jak się mieszka z klimą). W polskim klimacie jest mi dobrze bez klimy, dlatego nie widzę powodu, aby się zgodzić z kimś, kto próbuje mi wmówić, że (jak każdy Polak) koniecznie muszę mieć klimatyzator.
Chyba niezbyt wnikliwie śledziłam wątek. Nie zauważyłam, by ktoś wmawiał,
że posiadanie klimatyzatora jest konieczne. Jest po prostu świetnym
rozwiązaniem na upalne dni. Poprawia komfort życia. Poza tym jest
'zbawienna' np. w przypadku mieszkania w mocno nasłonecznionym mieszkaniu w
wielkim mieście :), czy w przypadku ludzi starszych, chorych, którzy źle
znoszą wysokie temperatury.

To jest sprawa indywidualna.
Oczywiście.

Po co mi klima w domu?
Zazwyczaj obniżam za jej pomocą temperaturę ;)

[...]

:)

Nie jestem przeciwniczką klimatyzacji jako takiej i nigdzie czegoś takiego nie napisałam - w wielu miejscach jest ona niezbędna (miejsca publiczne, transport publiczny itp.) i super, że jest.
No jeszcze tego by brakowało, by jej tam nie było z racji na umiarkowany
klimat ;)

Natomiast uważam, że nie jest to sprzęt "must have", który _musi być_ w każdym polskim _domu_.

Oczywiście, że nie musi. Każdy urządza sobie dom/mieszkanie tak, jak lubi i
chce.

Samochody wolę wyłącznie z klimatyzacją - w samochodzie jest ona niezbędna. A szkoda - stare samochody są przepiękne...

Ano :)

Bożena.

Pozdrawiam,
M.

wentylator przez ścianę, jak to sie robi