wentylator rzezi

Data: 2009-05-17 10:40:17
Autor: radxcell
wentylator rzezi
witam,

od kilku tygodni powoli odchodzi wentylator. przedmuchalem powietrzem, nie
pomoglo. w tej chwili brzmi jakby dogorywal, lekko buczy a co jakis czas zwalnia
z glosnym rzezeniem.

poniewaz jest to wiatrak na karcie graficznej (Hercules Prophet All in Wonder),
nie wydaje mi sie zeby dalo sie go latwo wymienic. czy mam racje?

jakies pomysly jak uratowac przyjaciela? z gory dziekuje.

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://radxcell.prv.pl

Data: 2009-05-17 11:02:30
Autor: MX
wentylator rzezi
Dnia Sun, 17 May 2009 10:40:17 +0200, radxcell napisał(a):

[...]

Nazwę "Hercules Prophet All in Wonder" kojarzę gdzieś od 2000 roku :).
Uściślij model :)

Pozdrowienia
MX

Data: 2009-05-17 14:39:16
Autor: radxcell
wentylator rzezi
*MX* wrote in <news:q7fodheg7auq.104h3xu23lc52$.dlg40tude.net>:
Nazwę "Hercules Prophet All in Wonder" kojarzę gdzieś od 2000 roku :).
Uściślij model :)

dobrze kojarzysz. na pokladzie Radeon 8500DV

pozdr, rdx

Data: 2009-05-17 11:28:08
Autor: $M$
wentylator rzezi
[...]

Kartę graficzną w łapkę i marsz na giełdę komputerową! ;-)
Jak się pośpieszysz, to jeszcze zdążysz.
(Jeżeli dobrze pamiętam jesteś z DC)
Po prostu trzeba dobrać jakiś wiatrak pasujący do Twojego radiatora,
a najlepiej zrobić to z kartą - można od razu sprawdzić czy pasuje.
$M$

Data: 2009-05-17 12:12:54
Autor: michalek
wentylator rzezi

jakies pomysly jak uratowac przyjaciela? z gory dziekuje.

Kapnąć kropelkę (a jak potrafisz to "pół kropelki") na oskę
wentylatora. Często żeby sie do niej dostać trzeba podważyć
jakaś naklejkę, która jest naklejona na środku "śmigiełka"
Niby naprawa prowizoryczna, ale czasem działa kolejne lata.

Data: 2009-05-17 14:39:51
Autor: radxcell
wentylator rzezi
*michalek* wrote in <news:guooi7$q49$1mx1.internetia.pl>:
[...]

kropelke czego? kropelke smaru? wody? kropelke kropelki? :)

pozdr, rdx

Data: 2009-05-17 16:52:50
Autor: Marcin Kocur
wentylator rzezi
Osoba radxcell napisała na pl.comp.pecet:

[...]

Oczywista, że kleju. Jak się go sklei to się na bank uciszy.

Marcin Kocur

Data: 2009-05-17 17:45:14
Autor: michalek
wentylator rzezi

kropelke czego? kropelke smaru? wody? kropelke kropelki? :)

pozdr, rdx

No tak w szybkości pisania pominęło się słówko jedno :)
ale to chyba oczywiste, że oleju/oliwki jakkolwiek to nazwiesz.
Raczęj gęsty (ale płynący) ale żeby nie trzeba go było
wciskać, tylko żeby sam "wsiakł" w ten otwór z osią.

Data: 2009-05-17 23:11:10
Autor: radxcell
wentylator rzezi
*michalek* wrote in <news:gupc1b$vnc$1mx1.internetia.pl>:
kropelke czego? kropelke smaru? wody? kropelke kropelki? :)
pozdr, rdx
No tak w szybkości pisania pominęło się słówko jedno :)
ale to chyba oczywiste, że oleju/oliwki jakkolwiek to nazwiesz.

tak podejrzewalem, ale wiesz. czasem rozne cuda sie robi - wiesz jak najlatwiej
zaklada sie silentblocki na wahacze?
podpowiem: nie z pomoca smaru.

pozdr, rdx

Data: 2009-05-17 14:45:00
Autor: tg
wentylator rzezi
"radxcell" <sp____ks@o2.pl> wrote in message news:4a0fcd7e$1news.home.net.pl...
poniewaz jest to wiatrak na karcie graficznej (Hercules Prophet All in Wonder),
nie wydaje mi sie zeby dalo sie go latwo wymienic. czy mam racje?

jakies pomysly jak uratowac przyjaciela? z gory dziekuje.

jezeli to taki http://www.activewin.com/reviews/hardware/graphics/hercules/3dprophetaiw8500dv/images/aiwr8500dvboard.jpg
to kup poprostu wentylator ktory ma bok o stosownej dlugosci
i przykrec go nieco dluzszymi srubkami

mozesz tez odkrecic obecny i kapnac olejem albo pomoze na dluzej, albo
po kilku godzinach zacznie halasowac znowu

Data: 2009-05-17 16:06:39
Autor: radxcell
wentylator rzezi
*tg* wrote in <news:1fd24$4a1014e1$59641b7f$12267news.upc.ie>:
[...]

taki. dzieki :)

pozdr, rdx

Data: 2009-05-17 17:21:18
Autor: qwerty
wentylator rzezi
Użytkownik "radxcell" <sp____ks@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4a101b72$1@news.home.net.pl...
taki. dzieki :)

A ja mam tobie niezawodne rozwiązanie. Odłącz całkowicie wentylator. GPU nie będzie się tak przegrzewać, aby się uszkodzić (chyba, że masz podkręcony - wtedy lepiej wymienić na większy radiator).

Data: 2009-05-17 23:10:22
Autor: radxcell
wentylator rzezi
*qwerty* wrote in <news:gupa1f$ret$1achot.icm.edu.pl>:
[...]

obawiam sie ze bedzie sie przegrzewac. przy intensywnym 3d przed poprawieniem
obiegu powietrza mialem freezy komputera. jest mocno parzacy. taki chyba urok
tego ukladu?

pozdr, rdx

Data: 2009-05-17 18:07:46
Autor: Piotr Sadrakula/Lodz/Poland
wentylator rzezi
Drogi radxcelu,

warto przesmarować tak jak Michałek radził, dwa tygodnie
temu miałem to samo, przesmarowałem olejem do maszyn
do szycia [Żona akurat miała] a dodatkowo przed kapnięciem
oleju wykałaczką wymiotłem brudy z otworka łożyska. Od
tamtej pory bez problemu... Pozdrawiam
Piotrek

Data: 2009-05-17 23:11:26
Autor: radxcell
wentylator rzezi
*Piotr Sadrakula/Lodz/Poland* wrote in <news:gupcp6$hcb$1news.wp.pl>:
Drogi radxcelu,
warto przesmarować tak jak Michałek radził, dwa tygodnie
temu miałem to samo, przesmarowałem olejem do maszyn
do szycia

dzieki Piotrze,

pozdr, rdx

wentylator rzezi