ja bym ich od razy wysłał na drzewo, nie podaje nikomu żadnych swoich danych jeżeli to ktoś do mnie dzwoni
cp wrote:
Witam,
jak dzwonie do banku, posrednika finansowego(OF), etc w celu dokonania
czynnosci zwizanych z moim np kontem/rachunkiem/etc to podlegam
procesowi weryfikacji (kody dostepu/ nazwisko panienskie matki, numery
PESEL, dowodu, etc, etc - najrozmaitsza kombinacja). Ten proces
rozumiem i akceptuje.
Czasem jednak wystepuje sytuacja odwrotna - to do mnie w/w dzwonia (w
roznych celach).
Pytaja sie mnie o imie, nazwisko (potwierdzam) i pytam o co chodzi -
na to zwykle slysze, ze musza mnie zweryfikowac i zaczynaja zadawac
pytania szczegolowe - najczesciej o tzw "wrazliwe dane osobowe".
"PĂłl" biedy jesli numer telefonu na komorce mi sie "wyswietla" i jest
mi znany, ale czesto dzwonia z numeru, ktory sie nie prezentuje.
Gdy probuje ich zweryfikowac, to zwykle skutkuje to bardzo szybkim
zakonczeniem rozmowy bez rowizazania sprawy.
Pytanie mialbym proste - jak zweryfikowac np bank dzwoniacy do mnie,
jesli w ogole jest to mozliwe.
Pytac ich np o ilosc rachunkow ktore posiadam, czy tez moze (to juz
zart) o nazwisko panienskie matki P.T. Prezesa banku ??? :-) :-) :-)
Pozdrawiam
|