weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych

Data: 2013-10-15 20:39:53
Autor: Karol Misiukiewicz
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane
osobowe s± w tylu miejscach, że kto¶ nieuczciwy łatwo się zweryfikuje na
infolinii i przejmie kontrolę nad kontem.

Niektóre banki weryfikuj± dodatkowo odpytuj±c z posiadanych lub nie
posiadanych produktów bankowych. Osoba która weszła w posiadanie danych
osobowych nie znaj±ca stanu posiadania w danym banku... nie zweryfikuje się
pozytywnie.

Co o tym s±dzicie ?

Data: 2013-10-15 15:26:11
Autor: witek
Karol Misiukiewicz wrote:
[...]

Sadzimy, ze jak bank ma do mnie interes to od tego jest poczta wewnetrzna albo tr±bka.

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.
Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

Data: 2013-10-15 13:35:22
Autor: Piotr Hołda
W dniu wtorek, 15 paĽdziernika 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał:

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwoni±, grzecznie informuję, że nie
będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewno¶ci, z kim rozmawiam.
Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

A można wiedzieć, o co pytasz?

Data: 2013-10-15 16:19:24
Autor: witek
Piotr Hołda wrote:
[...]

cztery ostatnie cyfry karty kredytowej,
saldo ostatniego wyci±gu
ilosc operacji w ostatnim miesi±cu

Ale jeszcze mi sie nie zdazylo, zeby jaka¶ pani odpowiedziała :)

wiec l±duj± ze swoj± ofert± na drzewie.
zawsze mówię, że jak co¶ pilnego, to mogę im podać adres najblizszej poczty.

Data: 2013-10-15 23:03:57
Autor: Zbynek Ltd.
Piotr Hołda napisał(a) :
[...]

"W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u".
Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuuj± rozmowy ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2013-10-15 14:16:15
Autor: Piotr Hołda
W dniu wtorek, 15 paĽdziernika 2013 23:03:57 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Piotr Hołda napisał(a) :

> [...]

"W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u".

Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuuj± rozmowy ;-)

:)

Data: 2013-10-15 16:20:00
Autor: witek
napisał:

[...]

fakt, mało rozmowni s±.

Data: 2013-10-16 22:16:52
Autor: vvvvvv
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l3kaju$sto$1node2.news.atman.pl...
Piotr Hołda napisał(a) :
[...]

tez mialem takei nastawienie do dzwoniacych bankow, dopoki szef, po kilku probach spuszczania na drzewo i pokazywaniu co to nie on, ugial sie po dosc mocnym namawianiu (co mu sie wydalo tez dziwne), zautoryzowal sie i uslyszal, ze sa proby przelewow z jego konta (czy tam wyplat w bankomacie za granica, nie pamietam) i czy on to potwiedza? eeeee, nooo nie. czy zablokować? eee, noo tak.

takze hgw z czym dzwonia. jak dzwonia to autoryzuje sie, upewniam ze rozmowa jest nagrywana i skladam dyspozycje zeby nie dzwonili z tego typu ofertami na telefon a jedynie pisemnie na adres korespondencyjny. alo cofam zgode na marketing.

Data: 2013-10-16 18:59:27
Autor: witek
vvvvvv wrote:

[...]

to on ma decydowac czy zablokowac czy to ma byc decyzja banku?
Mnie co najwyzej bank moze poinformowac, ze zablokowal konto i wyslac now± kartę.

Data: 2013-10-17 13:32:45
Autor: Tomasz Chmielewski
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
On Wed, 16 Oct 2013 18:59:27 -0500
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

vvvvvv wrote:

> [...]
> potwiedza? eeeee, nooo nie. czy zablokować? eee, noo tak.

to on ma decydowac czy zablokowac czy to ma byc decyzja banku?
Mnie co najwyzej bank moze poinformowac, ze zablokowal konto i wyslac nowÄ… kartÄ™.

Opisales genialne rozwiazanie, stosowane m.in. przez Alior. Choc w ich
przypadku nawet nie poinformowali, ze zablokowali karte.
Bardzo przyjemnie i tanio dzwoni sie np. z Japonii, zeby to wszystko
odkrecic (bo przez system transakcyjny sie nie da, bo nie) - bo
najwyrazniej klient banku nie ma prawa wyjechac za granice.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-10-20 21:03:55
Autor: vvvvvv
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:l3n98v$o29$4dont-email.me...
vvvvvv wrote:

[...]

nie pamietam / nie wnikalem w szczegoly o co dokładnie chodzilo - nie wiem czy nie byla to jakas kopia karty.
z tego co zrozumialem bank zadzwonil z informacja, że zidentyfikowali podejrzane platnosci. miescily sie w limitach / ustawieniach i bank pewnie mogl to olac i nie dzwonic (albo czuli ze kase straca). zadzwonil i zapytal czy klient potwierdza te trasakcje czy nei i czy maja je zablokowac.

Data: 2013-10-16 22:28:52
Autor: liliputek
On 2013-10-16 22:16, vvvvvv wrote:

[...]

Nie bardzo Ci w to wierzę. Konsultanci z banku chc± mnie weryfikować jak co¶ chc± mi wcisn±ć.
Co jaki¶ czas zdarza mi się wykonać transakcję kart± kredytow± online na do¶ć znaczn± kwotę. Pomimo ustawionych odpowiednich limitów autoryzacyjnych na karcie transakcja jest odrzucana i w ci±gu minuty dzwoni± z banku. Żadna weryfikacja nie jest robiona, pada tylko pytanie czy ja to ja i bank umożliwia mi przeprowadzenie transakcji za kilka chwil a po transakcji znowu zostaj± przywrócone domy¶lne ustawienia w systemie banku.
liliputek

Data: 2013-10-17 00:44:51
Autor: Chris94
Dnia Wed, 16 Oct 2013 22:28:52 +0200, liliputek napisał(a):

bank umożliwia mi przeprowadzenie transakcji za kilka chwil

Widzę, że zaraza "kilku chwil" już rozszerzyła się z telewizji na
internet. Zawsze chciałem spytać kogo¶ używaj±cego tego okre¶lenia, ile to jest
jedna chwila, że potrzeba ich aż kilka.
Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to
robi±ce karierę w TV powiedzenie "prawie go zabił".
Oczekuję na pierwsze użycie zwrotu "prawie zaszła w ci±żę".

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-10-17 01:11:52
Autor: m
W dniu 17.10.2013 00:44, Chris94 pisze:
Dnia Wed, 16 Oct 2013 22:28:52 +0200, liliputek napisał(a):

bank umoĹĽliwia mi przeprowadzenie transakcji za kilka
chwil

Widzę, że zaraza "kilku chwil" już rozszerzyła się z telewizji na
internet.
Zawsze chciałem spytać kogoś używającego tego określenia, ile to jest
jedna chwila, ĹĽe potrzeba ich aĹĽ kilka.

Chwila trwa troszeczkÄ™.

Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to
robiące karierę w TV powiedzenie "prawie go zabił".

Co jest nie tak z tym powiedzeniem?

p. m.

Data: 2013-10-17 23:55:36
Autor: Chris94
Dnia Thu, 17 Oct 2013 01:11:52 +0200, m napisał(a):

Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to
robi±ce karierę w TV powiedzenie "prawie go zabił".

Co jest nie tak z tym powiedzeniem?

A powiedzenie "prawie zaszła w ci±żę" też według Ciebie jest poprawne?
Bo to jest dokładnie ta sama konstrukcja logiczna.
Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie
zabił".

Data: 2013-10-18 00:20:51
Autor: m
W dniu 17.10.2013 23:55, Chris94 pisze:
Dnia Thu, 17 Oct 2013 01:11:52 +0200, m napisał(a):

Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to
robiące karierę w TV powiedzenie "prawie go zabił".

Co jest nie tak z tym powiedzeniem?

A powiedzenie "prawie zaszła w ciążę" też według Ciebie jest poprawne?
Bo to jest dokładnie ta sama konstrukcja logiczna.

IMHO nie. Bo "omal nie zaszła w ciążę" nie ma sensu ...

Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie
zabił".

.... kiedy "omal go nie zabił" ma. I można MSZ używać tego zamiennie, chociaż są drobne różnice znaczeniowe.

Ale oczywiście ekspertem językowym nie jestem i jak ktoś zna dobry link który mnie wyprowadza z błędu - niech poda.

p. m.

Data: 2013-10-18 07:44:38
Autor: sqlwiel
[OT/NTG] Re: weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
W dniu 2013-10-18 00:20, m pisze:

A powiedzenie "prawie zaszła w ciążę" też według Ciebie jest poprawne?
Bo to jest dokładnie ta sama konstrukcja logiczna.

IMHO nie. Bo "omal nie zaszła w ciążę" nie ma sensu ...

Ma. Nie wdając się w techniczno-farmaceutyczne niuanse, jeśli np po pęknięciu gumki przepłukała się octem, to "omal nie zaszła w ciążę", ale jednak nie zaszła.

Pomyliło się komuś z frazeologiczną zabawką "jajeczko częściowo nieświeże" albo "częściowo być w ciąży". Gdzieś dzwonią, ale...

Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie
zabił".

Tak. Np. machnął siekierą, ale go nie trafił.
Jednak "prawie go zabił" też ma sens - machnął siekierą, trafił, ale tamtego odratowali. Więc prawie go zabił. Co jest raczej bez sensu w przypadku zajścia w ciążę. Zajście w ciążę jest zerojedynkowe. Śmierć - nie całkiem.

Wychodziłoby, że łatwiej jest powołać życie, niż je przerwać (odkrycie, nie? ;) ) Oj, broni się ta natura...

Ale oczywiście ekspertem językowym nie jestem i jak ktoś zna dobry link
który mnie wyprowadza z błędu - niech poda.

Nie mam linku. Czasem, zamiennie, uĹĽywam rozumu.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-10-18 20:51:27
Autor: Chris94
Dnia Fri, 18 Oct 2013 07:44:38 +0200, sqlwiel napisał(a):

Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie
zabił".

Tak. Np. machn±ł siekier±, ale go nie trafił.

Dokładnie!

Jednak "prawie go zabił" też ma sens - machn±ł siekier±, trafił, ale tamtego odratowali. Więc prawie go zabił.

Nie, w dalszym ci±gu "omal go nie zabił" lub "niewiele brakowało by go
zabił".
"Zabił" to jest czasownik dokonany i nie może występować jako czasownik
"prawie dokonany" :)
Ale faktem jest, że ta forma - głównie dzięki wy¶wietlanym w TV
amatorsko tłumaczonym filmom sensacyjnym - szerzy się coraz gwałtowniej,
prawie tak, jak słowo "bynajmniej" w znaczeniu słowa "przynajmniej" :)

Data: 2013-10-17 08:19:53
Autor: Piotr Gałka
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych

Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:525f16e7$0$2156$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wydaje mi się, że w "Tytusie Romku i Atomku" była definicja chwili.
P.G.

Data: 2013-10-17 10:38:46
Autor: Dominik & Co
Dnia 17.10.2013 Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał/a:

Wydaje mi się, że w "Tytusie Romku i Atomku" była definicja chwili.

Zgadza siÄ™. Chwila trwa trzy momenty.

--
Dominik & kÄ…pany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-10-24 23:26:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych

"Piotr Hołda" 8f896747-9431-4e32-9526-3ff506a55fa7@googlegroups.com

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

:  Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwoni±, grzecznie
: informuję, że nie będę podawał żadnych danych bo nie mogę
:  mieć pewno¶ci, z kim rozmawiam.

A ja nie ukrywam się. :)

[nawet teraz (wiadomo¶ć pisana 18 paĽdziernika) -- po prostu nie
mam hasełka do nntp -- proza życia, ale i bez tego nie mam motywacji
do pisania; post po¶lę po powrocie]

Data: 2013-10-15 20:49:18
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Dnia Tue, 15 Oct 2013 20:39:53 +0200, Karol Misiukiewicz napisał(a):

[...]

tak.
powinni zadawać np. minimum 3 pytania, w przypadku jednej błędnej
odpowiedzi dodatkowe... 2 błędne odpowiedzi powinny wynik weryfikacji okre¶lać jako NEGATYWNY

aby taki kto¶ nie przej±ł kontroli nad kontem i nie dzwonił co chwilę
licz±c że trafi na innego konsultanta, to taka weryfikacja powinna być
możliwa nie czę¶ciej niż co 24 godziny

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/album4/Mokotow/index.php

Data: 2013-10-15 23:37:49
Autor: MarcinF
W dniu 2013-10-15 20:39, Karol Misiukiewicz pisze:
[...]

Ani dane osobowe, ani informacja o posiadanych produktach nie zapewnia
wystarczaj±cej weryfikacji. Który bank umożliwia przejęcie kontroli
nad kontem przez telefon po podaniu tylko takich danych ?

Data: 2013-10-18 23:15:45
Autor: Krzysztof Halasa
Karol Misiukiewicz <k.misiukiewicz@tlen.pl> writes:

Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane
osobowe sÄ… w tylu miejscach, ĹĽe ktoĹ› nieuczciwy Ĺ‚atwo siÄ™ zweryfikuje na
infolinii i przejmie kontrolÄ™ nad kontem.

Teoretycznie to powinien być problem banku, tak w ogóle. No ale wiadomo.

NiektĂłre banki weryfikujÄ… dodatkowo odpytujÄ…c z posiadanych lub nie
posiadanych produktów bankowych. Osoba która weszła w posiadanie danych
osobowych nie znajÄ…ca stanu posiadania w danym banku... nie zweryfikuje siÄ™
pozytywnie.

Owszem, ale taka weryfikacja nie jest pewna, i po prostu nie moĹĽna jej
stosować do ryzykownych operacji. Jeśli jakiś bank to robi to jest
dziwny.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-10-19 00:55:57
Autor: m
W dniu 18.10.2013 23:15, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

A jaki bank tego nie robi?

p. m.

Data: 2013-10-19 12:58:53
Autor: Krzysztof Halasa
m <mvoicem@gmail.com> writes:

Owszem, ale taka weryfikacja nie jest pewna, i po prostu nie moĹĽna jej
stosować do ryzykownych operacji. Jeśli jakiś bank to robi to jest
dziwny.

A jaki bank tego nie robi?

A ktĂłry robi?
Nie mówię o rozkładaniu zakupów KK na raty, bo to nie jest ryzykowne dla
banku. Ujawnienie "tajemnicy bankowej" to teĹĽ ryzyko raczej dla klienta.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-10-19 13:10:51
Autor: m
W dniu 19.10.2013 12:58, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes:

NiektĂłre banki weryfikujÄ… dodatkowo odpytujÄ…c z posiadanych lub nie
posiadanych produktĂłw bankowych.
[...]

Ze znanych mi banków w których odzyskiwałem dostęp przez telefon - wszystkie. Czyli Citibank, Multibank, Mbank, Millennium.

(na wszelki wypadek przywróciłem kawałek cytatu który wyciąłeś)

p. m.

Data: 2013-10-19 14:07:15
Autor: Krzysztof Halasa
m <mvoicem@gmail.com> writes:

Ze znanych mi banków w których odzyskiwałem dostęp przez telefon - wszystkie. Czyli Citibank, Multibank, Mbank, Millennium.

Ok, to jest faktycznie pewien problem. Należałoby przyjrzeć się całej
procedurze.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-10-19 16:43:37
Autor: m
W dniu 19.10.2013 14:07, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes:

[...]

Ale tak się zastanawiam - dlaczego? Dlaczego ma być coś nie tak jeżeli *dodatkowo* pytają się mnie o znajomość moich kont?

Przecież w całym wielostopniowym i wieloskładnikowym uwierzytelnianiu awaryjnym, żaden ze stopni/składników sam w sobie nie jest wystarczająco bezpieczny, jako tako bezpieczne staje się ich złożenie.

p. m.

Data: 2013-10-19 23:27:31
Autor: Krzysztof Halasa
m <mvoicem@gmail.com> writes:

Ale tak się zastanawiam - dlaczego? Dlaczego ma być coś nie tak jeżeli
*dodatkowo* pytają się mnie o znajomość moich kont?

Samo dodatkowe pytanie nie zwiększa problemu, natomiast on po prostu
istnieje.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-10-30 19:54:49
Autor: Krzysztof Halasa
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
m <mvoicem@gmail.com> writes:

Po prostu nie wykonywać niebezpiecznych operacji w taki sposób.
Z tym że podejrzewam że banki tak właśnie robią - skoro w "tańszych"
dziedzinach wszyscy szacują ryzyko, to dziwne byłoby gdyby banki tego
nie robiły. Może to zależy np. od sald, obrotów, wysokości kredytów
itd. - nie wiem.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-10-30 20:02:10
Autor: m
W dniu 30.10.2013 19:54, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes:

Po prostu nie wykonywać niebezpiecznych operacji w taki sposób.

W takim razie, jeżeli zgubię/zapomnę hasło do banku, to co proponujesz żeby bank robił żeby mi ponownie udostępnić swoje usługi?

Zwłaszcza w przypadku banków czysto wirtualnych (w tym momencie takich nie ma, ale jeszcze niedawno mBank nie miał w ogóle oddziałów).

p. m.

Data: 2013-10-30 15:46:20
Autor: witek
m <mvoicem@gmail.com> writes:

[...]

i mBank miał własnie procedurę na takie przypadki.
Wysyłał pakiet aktywacyjny tradycyjną pocztą jeszcze raz.

Data: 2013-10-30 22:32:29
Autor: m
m <mvoicem@gmail.com> writes:

[...]

Odzyskiwałem raz hasło w mBanku i pamiętam że odpytywali mnie o takie szczegóły. Nie pamiętam czy oprócz pakietu aktywacyjnego, czy zamiast. Tak czy inaczej - weryfikacja *dodatkowa* ( o takiej ciągle mowa jest ) oparta o wiedzę o posiadanych produktach była i nie rozumiem dlaczego miałaby być czymś złym.

p. m.

Data: 2013-10-30 16:38:00
Autor: witek
m <mvoicem@gmail.com> writes:

[...]

zamiast

mowilem o sytuacji, kiedy weryfikacji nie przejdziesz lub nie chcesz przejsc.

Tak czy inaczej - weryfikacja *dodatkowa* ( o takiej ciÄ…gle mowa jest )
oparta o wiedzę o posiadanych produktach była i nie rozumiem dlaczego
miałaby być czymś złym.

Nie jest czymś złym.
Istotne jest kto poniesie odpowiedzialnosc jesli tym razem własciwa osoba powie, że to nie była ona.
Jeśli bank bierze na siebie odpowiedzialnosc to moga moje haslo dawac kazdemu kto sie zglosi.

weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych