Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych

weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych

Data: 2013-10-15 15:26:11
Autor: witek
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Karol Misiukiewicz wrote:
Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane
osobowe są w tylu miejscach, że ktoś nieuczciwy łatwo się zweryfikuje na
infolinii i przejmie kontrolę nad kontem.

Niektóre banki weryfikują dodatkowo odpytując z posiadanych lub nie
posiadanych produktów bankowych. Osoba która weszła w posiadanie danych
osobowych nie znająca stanu posiadania w danym banku... nie zweryfikuje się
pozytywnie.

Co o tym sądzicie ?


Sadzimy, ze jak bank ma do mnie interes to od tego jest poczta wewnetrzna albo trąbka.

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.
Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

Data: 2013-10-15 13:35:22
Autor: Piotr Hołda
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
W dniu wtorek, 15 października 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał:

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwonią, grzecznie informuję, że nie
będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewności, z kim rozmawiam.
Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

A można wiedzieć, o co pytasz?

Data: 2013-10-15 16:19:24
Autor: witek
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Piotr Hołda wrote:
W dniu wtorek, 15 października 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał:

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwonią, grzecznie informuję, że nie
będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewności, z kim rozmawiam.
Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

A można wiedzieć, o co pytasz?


cztery ostatnie cyfry karty kredytowej,
saldo ostatniego wyciągu
ilosc operacji w ostatnim miesiącu

Ale jeszcze mi sie nie zdazylo, zeby jakaś pani odpowiedziała :)

wiec lądują ze swoją ofertą na drzewie.
zawsze mówię, że jak coś pilnego, to mogę im podać adres najblizszej poczty.

Data: 2013-10-15 23:03:57
Autor: Zbynek Ltd.
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Piotr Hołda napisał(a) :
W dniu wtorek, 15 października 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał:

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwonią, grzecznie informuję, że nie
będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewności, z kim rozmawiam.
Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

A można wiedzieć, o co pytasz?

"W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u".
Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuują rozmowy ;-)

--
Pozdrawiam
    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2013-10-15 14:16:15
Autor: Piotr Hołda
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
W dniu wtorek, 15 października 2013 23:03:57 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Piotr Hołda napisał(a) :

> W dniu wtorek, 15 października 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał:

> >> Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

> > Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwonią, grzecznie informuję, że nie

> będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewności, z kim rozmawiam.

> Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

> >> Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

> > A można wiedzieć, o co pytasz?



"W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u".

Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuują rozmowy ;-)

:)

Data: 2013-10-15 16:20:00
Autor: witek
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Zbynek Ltd. wrote:
Piotr Hołda napisał(a) :
W dniu wtorek, 15 października 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek
napisał:

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwonią, grzecznie informuję, że nie
będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewności, z kim rozmawiam.
Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

A można wiedzieć, o co pytasz?

"W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u".
Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuują rozmowy ;-)


fakt, mało rozmowni są.

Data: 2013-10-16 22:16:52
Autor: vvvvvv
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l3kaju$sto$1node2.news.atman.pl...
Piotr Hołda napisał(a) :
W dniu wtorek, 15 października 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał:

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwonią, grzecznie informuję, że nie
będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewności, z kim rozmawiam.
Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

A można wiedzieć, o co pytasz?

"W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u".
Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuują rozmowy ;-)


tez mialem takei nastawienie do dzwoniacych bankow, dopoki szef, po kilku probach spuszczania na drzewo i pokazywaniu co to nie on, ugial sie po dosc mocnym namawianiu (co mu sie wydalo tez dziwne), zautoryzowal sie i uslyszal, ze sa proby przelewow z jego konta (czy tam wyplat w bankomacie za granica, nie pamietam) i czy on to potwiedza? eeeee, nooo nie. czy zablokować? eee, noo tak.

takze hgw z czym dzwonia. jak dzwonia to autoryzuje sie, upewniam ze rozmowa jest nagrywana i skladam dyspozycje zeby nie dzwonili z tego typu ofertami na telefon a jedynie pisemnie na adres korespondencyjny. alo cofam zgode na marketing.

Data: 2013-10-16 18:59:27
Autor: witek
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
vvvvvv wrote:

tez mialem takei nastawienie do dzwoniacych bankow, dopoki szef, po
kilku probach spuszczania na drzewo i pokazywaniu co to nie on, ugial
sie po dosc mocnym namawianiu (co mu sie wydalo tez dziwne),
zautoryzowal sie i uslyszal, ze sa proby przelewow z jego konta (czy tam
wyplat w bankomacie za granica, nie pamietam) i czy on to potwiedza?
eeeee, nooo nie. czy zablokować? eee, noo tak.

to on ma decydowac czy zablokowac czy to ma byc decyzja banku?
Mnie co najwyzej bank moze poinformowac, ze zablokowal konto i wyslac nową kartę.

Data: 2013-10-17 13:32:45
Autor: Tomasz Chmielewski
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
On Wed, 16 Oct 2013 18:59:27 -0500
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

vvvvvv wrote:
>
> tez mialem takei nastawienie do dzwoniacych bankow, dopoki szef, po
> kilku probach spuszczania na drzewo i pokazywaniu co to nie on,
> ugial sie po dosc mocnym namawianiu (co mu sie wydalo tez dziwne),
> zautoryzowal sie i uslyszal, ze sa proby przelewow z jego konta
> (czy tam wyplat w bankomacie za granica, nie pamietam) i czy on to
> potwiedza? eeeee, nooo nie. czy zablokować? eee, noo tak.

to on ma decydowac czy zablokowac czy to ma byc decyzja banku?
Mnie co najwyzej bank moze poinformowac, ze zablokowal konto i wyslac nową kartę.

Opisales genialne rozwiazanie, stosowane m.in. przez Alior. Choc w ich
przypadku nawet nie poinformowali, ze zablokowali karte.
Bardzo przyjemnie i tanio dzwoni sie np. z Japonii, zeby to wszystko
odkrecic (bo przez system transakcyjny sie nie da, bo nie) - bo
najwyrazniej klient banku nie ma prawa wyjechac za granice.


--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-10-20 21:03:55
Autor: vvvvvv
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:l3n98v$o29$4dont-email.me...
vvvvvv wrote:

tez mialem takei nastawienie do dzwoniacych bankow, dopoki szef, po
kilku probach spuszczania na drzewo i pokazywaniu co to nie on, ugial
sie po dosc mocnym namawianiu (co mu sie wydalo tez dziwne),
zautoryzowal sie i uslyszal, ze sa proby przelewow z jego konta (czy tam
wyplat w bankomacie za granica, nie pamietam) i czy on to potwiedza?
eeeee, nooo nie. czy zablokować? eee, noo tak.

to on ma decydowac czy zablokowac czy to ma byc decyzja banku?
Mnie co najwyzej bank moze poinformowac, ze zablokowal konto i wyslac nową kartę.




nie pamietam / nie wnikalem w szczegoly o co dokładnie chodzilo - nie wiem czy nie byla to jakas kopia karty.
z tego co zrozumialem bank zadzwonil z informacja, że zidentyfikowali podejrzane platnosci. miescily sie w limitach / ustawieniach i bank pewnie mogl to olac i nie dzwonic (albo czuli ze kase straca). zadzwonil i zapytal czy klient potwierdza te trasakcje czy nei i czy maja je zablokowac.

Data: 2013-10-16 22:28:52
Autor: liliputek
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
On 2013-10-16 22:16, vvvvvv wrote:

"W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u".
Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuują rozmowy ;-)


tez mialem takei nastawienie do dzwoniacych bankow, dopoki szef, po
kilku probach spuszczania na drzewo i pokazywaniu co to nie on, ugial
sie po dosc mocnym namawianiu (co mu sie wydalo tez dziwne),
zautoryzowal sie i uslyszal, ze sa proby przelewow z jego konta (czy tam
wyplat w bankomacie za granica, nie pamietam) i czy on to potwiedza?
eeeee, nooo nie. czy zablokować? eee, noo tak.

takze hgw z czym dzwonia. jak dzwonia to autoryzuje sie, upewniam ze
rozmowa jest nagrywana i skladam dyspozycje zeby nie dzwonili z tego
typu ofertami na telefon a jedynie pisemnie na adres korespondencyjny.
alo cofam zgode na marketing.

Nie bardzo Ci w to wierzę. Konsultanci z banku chcą mnie weryfikować jak coś chcą mi wcisnąć.
Co jakiś czas zdarza mi się wykonać transakcję kartą kredytową online na dość znaczną kwotę. Pomimo ustawionych odpowiednich limitów autoryzacyjnych na karcie transakcja jest odrzucana i w ciągu minuty dzwonią z banku. Żadna weryfikacja nie jest robiona, pada tylko pytanie czy ja to ja i bank umożliwia mi przeprowadzenie transakcji za kilka chwil a po transakcji znowu zostają przywrócone domyślne ustawienia w systemie banku.
liliputek

Data: 2013-10-17 00:44:51
Autor: Chris94
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Dnia Wed, 16 Oct 2013 22:28:52 +0200, liliputek napisał(a):

bank umożliwia mi przeprowadzenie transakcji za kilka chwil

Widzę, że zaraza "kilku chwil" już rozszerzyła się z telewizji na
internet. Zawsze chciałem spytać kogoś używającego tego określenia, ile to jest
jedna chwila, że potrzeba ich aż kilka.
Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to
robiące karierę w TV powiedzenie "prawie go zabił".
Oczekuję na pierwsze użycie zwrotu "prawie zaszła w ciążę".

--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')

Data: 2013-10-17 01:11:52
Autor: m
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
W dniu 17.10.2013 00:44, Chris94 pisze:
Dnia Wed, 16 Oct 2013 22:28:52 +0200, liliputek napisał(a):

bank umoĹźliwia mi przeprowadzenie transakcji za kilka
chwil

Widzę, że zaraza "kilku chwil" już rozszerzyła się z telewizji na
internet.
Zawsze chciałem spytać kogoś używającego tego określenia, ile to jest
jedna chwila, Ĺźe potrzeba ich aĹź kilka.

Chwila trwa troszeczkę.

Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to
robiące karierę w TV powiedzenie "prawie go zabił".

Co jest nie tak z tym powiedzeniem?

p. m.

Data: 2013-10-17 23:55:36
Autor: Chris94
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Dnia Thu, 17 Oct 2013 01:11:52 +0200, m napisał(a):

Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to
robiące karierę w TV powiedzenie "prawie go zabił".

Co jest nie tak z tym powiedzeniem?

A powiedzenie "prawie zaszła w ciążę" też według Ciebie jest poprawne?
Bo to jest dokładnie ta sama konstrukcja logiczna.
Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie
zabił".

--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')

Data: 2013-10-18 00:20:51
Autor: m
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
W dniu 17.10.2013 23:55, Chris94 pisze:
Dnia Thu, 17 Oct 2013 01:11:52 +0200, m napisał(a):

Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to
robiące karierę w TV powiedzenie "prawie go zabił".

Co jest nie tak z tym powiedzeniem?

A powiedzenie "prawie zaszła w ciążę" też według Ciebie jest poprawne?
Bo to jest dokładnie ta sama konstrukcja logiczna.

IMHO nie. Bo "omal nie zaszła w ciążę" nie ma sensu ...

Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie
zabił".

.... kiedy "omal go nie zabił" ma. I można MSZ używać tego zamiennie, chociaż są drobne różnice znaczeniowe.

Ale oczywiście ekspertem językowym nie jestem i jak ktoś zna dobry link który mnie wyprowadza z błędu - niech poda.

p. m.

Data: 2013-10-18 07:44:38
Autor: sqlwiel
[OT/NTG] Re: weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
W dniu 2013-10-18 00:20, m pisze:

A powiedzenie "prawie zaszła w ciążę" też według Ciebie jest poprawne?
Bo to jest dokładnie ta sama konstrukcja logiczna.

IMHO nie. Bo "omal nie zaszła w ciążę" nie ma sensu ...

Ma. Nie wdając się w techniczno-farmaceutyczne niuanse, jeśli np po pęknięciu gumki przepłukała się octem, to "omal nie zaszła w ciążę", ale jednak nie zaszła.

Pomyliło się komuś z frazeologiczną zabawką "jajeczko częściowo nieświeże" albo "częściowo być w ciąży". Gdzieś dzwonią, ale...


Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie
zabił".

Tak. Np. machnął siekierą, ale go nie trafił.
Jednak "prawie go zabił" też ma sens - machnął siekierą, trafił, ale tamtego odratowali. Więc prawie go zabił. Co jest raczej bez sensu w przypadku zajścia w ciążę. Zajście w ciążę jest zerojedynkowe. Śmierć - nie całkiem.

Wychodziłoby, że łatwiej jest powołać życie, niż je przerwać (odkrycie, nie? ;) ) Oj, broni się ta natura...

Ale oczywiście ekspertem językowym nie jestem i jak ktoś zna dobry link
który mnie wyprowadza z błędu - niech poda.

Nie mam linku. Czasem, zamiennie, uĹźywam rozumu.



--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-10-18 20:51:27
Autor: Chris94
[OT/NTG] Re: weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Dnia Fri, 18 Oct 2013 07:44:38 +0200, sqlwiel napisał(a):

Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie
zabił".

Tak. Np. machnął siekierą, ale go nie trafił.

Dokładnie!

Jednak "prawie go zabił" też ma sens - machnął siekierą, trafił, ale tamtego odratowali. Więc prawie go zabił.

Nie, w dalszym ciągu "omal go nie zabił" lub "niewiele brakowało by go
zabił".
"Zabił" to jest czasownik dokonany i nie może występować jako czasownik
"prawie dokonany" :)
Ale faktem jest, że ta forma - głównie dzięki wyświetlanym w TV
amatorsko tłumaczonym filmom sensacyjnym - szerzy się coraz gwałtowniej,
prawie tak, jak słowo "bynajmniej" w znaczeniu słowa "przynajmniej" :)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')

Data: 2013-10-17 08:19:53
Autor: Piotr Gałka
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych

Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości news:525f16e7$0$2156$65785112news.neostrada.pl...
Dnia Wed, 16 Oct 2013 22:28:52 +0200, liliputek napisał(a):

bank umożliwia mi przeprowadzenie transakcji za kilka
chwil

Widzę, że zaraza "kilku chwil" już rozszerzyła się z telewizji na
internet.
Zawsze chciałem spytać kogoś używającego tego określenia, ile to jest
jedna chwila, że potrzeba ich aż kilka.

Wydaje mi się, że w "Tytusie Romku i Atomku" była definicja chwili.
P.G.

Data: 2013-10-17 10:38:46
Autor: Dominik & Co
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
Dnia 17.10.2013 Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał/a:

Wydaje mi się, że w "Tytusie Romku i Atomku" była definicja chwili.

Zgadza się. Chwila trwa trzy momenty.


--
Dominik & kąpany (via slrn)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-10-24 23:26:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych

"Piotr Hołda" 8f896747-9431-4e32-9526-3ff506a55fa7@googlegroups.com

Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

:  Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwonią, grzecznie
: informuję, że nie będę podawał żadnych danych bo nie mogę
:  mieć pewności, z kim rozmawiam.

A ja nie ukrywam się. :)

[nawet teraz (wiadomość pisana 18 października) -- po prostu nie
mam hasełka do nntp -- proza życia, ale i bez tego nie mam motywacji
do pisania; post poślę po powrocie]

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona