weryfikacja klienta w PekaoSA

Data: 2020-06-10 12:00:27
Autor: monikaglowacka1993
weryfikacja klienta w PekaoSA
Byłam w PekaoSA w sprawie wpłaty gotówkowej w imieniu osoby trzeciej na rachunek firmy ubezpieczeniowej co ma rachunek w PekaoSA. Przyszła moja kolej,  usiadłam przed okienkiem podałam kartke z danymi do wpłaty, mój dowód osobisty i gotówkę i czekam. Niby operacja prosta, ale Pani kasjerka klikała, klikała trzymając mój dowód osobisty w ręku w końcu zadała pytanie:
- Pani ma u nas rachunek ?
- Nie mam.
- ale miała Pani ?
- Miałam.

w końcu przyjęła wpłatę. Całośc operacji trwała ok. 20 minut. Po przyjęciu wpłaty, poinformowała, że są korzystne pożyczki.

Data: 2020-06-11 00:19:03
Autor: MK
weryfikacja klienta w PekaoSA
J.Kaczynski nie ma rachunku w banku, żeby żaden obcy człowiek nie dokonał wpłaty I żeby niebyłe podejrzenia o łapówkę ;).
Weryfikacja jest konieczna zgodnie z regulacjami AML. Jeśli kwota odpowiednia to jest także raportowana do GIIF.

MK

Data: 2020-06-11 15:26:20
Autor: PiteR
weryfikacja klienta w PekaoSA
in <news:fdd60839-2d61-425b-9bf1-9285b1371a49ogooglegroups.com>
user MK pisze tak:

J.Kaczynski nie ma rachunku w banku, żeby żaden obcy człowiek nie
dokonał wpłaty I żeby niebyłe podejrzenia o łapówkę ;)

Trzyma kasę w banku ziemskim? ;)

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2020-06-11 01:59:42
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 10 czerwca 2020 21:00:29 UTC+2 użytkownik monikaglo....@gmail.com napisał:
[...]

Ale co Cię zdziwiło?
Dowód dałaś ot, tak sobie, czy kasjerka poprosiła?
A skoro dowód - no to po to, by go sprawdzić.

Mnie dziwi to, że chodziłaś do oddziału. Zapłaciłaś za tą wpłatę? Przelewu nie można było zrobić?

Data: 2020-06-11 04:32:57
Autor: monikaglowacka1993
W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 10:59:43 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

A skoro dowód - no to po to, by go sprawdzić.

Mnie dziwi to, że chodziłaś do oddziału. Zapłaciłaś za tą wpłatę? Przelewu nie można było zrobić?

bez prowizji, posiadacz rachunku ma umowę z bankiem, że wpłaty gotówkowe klientów są darmowe;
przelew można było zrobić, oczywiście, klient mógł zrobić przelew, ale aby klientowi było prościej, a ja aby zarobić swoją prowizję wzięłam od klienta gotówkę

Data: 2020-06-11 06:52:09
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 13:32:58 UTC+2 użytkownik monikaglo....@gmail.com napisał:
> [...]

przelew można było zrobić, oczywiście, klient mógł zrobić przelew, ale aby klientowi było prościej, a ja aby zarobić swoją prowizję wzięłam od klienta gotówkę

To trochę wyjaśnia.
A nie mogłaś wpłacić gotówki we wpłatomacie na własne konto i potem zrobić przelewu?
Ciekawe, czy jakbyś w pekao wpłacała na własne konto to trwałoby to tyle samo.
Albo gdybyś wpłacała na obce, ale miała aktywny rachunek.
Ale cóż, tu pewnie poza spekulacje nie wyjdziemy.

Data: 2020-06-15 11:33:19
Autor: Robert_DF
[...]

agent nie może opłacać składek w imieniu klienta, no chyba że jest ubezpieczającym

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-06-15 11:40:21
Autor: Robert Tomasik
W dniu 15.06.2020 o 11:33, Robert_DF pisze:

[...]

Podpowiesz czemu? Bo z parwa cywilnego wynika, że wierzyciel nie może
odmówić przyjęcia.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-06-15 12:23:38
Autor: Robert_DF
weryfikacja klienta w PekaoSA

Podpowiesz czemu? Bo z parwa cywilnego wynika, że wierzyciel nie może
odmówić przyjęcia.

ale czy agent jest tutaj wierzycielem?

Data: 2020-06-15 12:52:52
Autor: Robert Tomasik
W dniu 15.06.2020 o 12:23, Robert_DF pisze:

Podpowiesz czemu? Bo z parwa cywilnego wynika, że wierzyciel nie może
odmówić przyjęcia.
ale czy agent jest tutaj wierzycielem?

Mnie raczej o ubezpieczyciela chodziło.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-06-15 13:03:50
Autor: Robert_DF
[...]

agent nie jest ubezpieczycielem, to tzw. OFWCA (os. fizyczna wykonująca czynności agencyjne)

może działać jedynie w zakresie wydanego pełnomocnictwa:
1. może mieć takowe do przyjmowania płatności gotówkowych (rozlicza inkaso),
2. albo nie

nie ma opcji, że przyjmuje gotówkę od klienta i wpłaca w jego imieniu na rachunek TU

Data: 2020-06-11 15:16:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 11.06.2020 o 13:32, monikaglowacka1993@gmail.com pisze:

[...]

Bank ma ustawowy obowiązek identyfikacji klientów dokonujących operacji.
Nie zależy on od kwoty. W wypadku wpłat w praktyce różnie bywa z
realizacją tego obowiązku. Czasem po prostu przy wpłacie niewielkiej
kwoty pytają o tożsamość - zwłaszcza, że nie ma obowiązku noszenia dokumentu

--
Robert Tomasik

Data: 2020-06-11 06:48:51
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 15:16:09 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
W dniu 11.06.2020 o 13:32, monikaglowacka1993 pisze:

> [...]
realizacją tego obowiązku. Czasem po prostu przy wpłacie niewielkiej
kwoty pytają o tożsamość - zwłaszcza, że nie ma obowiązku noszenia dokumentu

A jest obowiązek obsłużenia mimo braku dokomentu?
Raczej podejrzewałbym w takiej sytuacji zakaz.

Data: 2020-06-11 16:15:48
Autor: Robert Tomasik
weryfikacja klienta w PekaoSA

A jest obowiązek obsłużenia mimo braku dokomentu?
Raczej podejrzewałbym w takiej sytuacji zakaz.

Jest kara za niezidentyfikowanie.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-06-11 16:37:51
Autor: Michal Jankowski
[...]

Można prosić o podanie podstawy prawnej?

   MJ

Data: 2020-06-13 11:23:48
Autor: Robert Tomasik
W dniu 11.06.2020 o 16:37, Michal Jankowski pisze:
Bank ma ustawowy obowiązek identyfikacji klientów dokonujących operacji.
Nie zależy on od kwoty. W wypadku wpłat w praktyce różnie bywa z
Można prosić o podanie podstawy prawnej?

USTAWA z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
finansowaniu terroryzmu: Art. 33~34: "Instytucje  obowiązane  stosują
wobec  swoich  klientów  środki bezpieczeństwa finansowego. (...) Środki
bezpieczeństwa finansowego obejmują: (...) identyfikację klienta oraz
weryfikację jego tożsamości (...)". Reszta ustawy wyjaśnia, że bank jest
instytucją zobowiązaną (art. 2.1.1) oraz wprowadza kary finansowe za
niewywiązanie się z tego obowiązku.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-06-14 15:58:34
Autor: Michal Jankowski
[...]

A, czyli kolejny kamyczek do totalitarnego państwa PiS.

Ciekawe, kiedy zaczną legitymować w sklepach. Pewnie na początku tylko tych kupujących kondomy.

   MJ

Data: 2020-06-14 18:00:04
Autor: Alf/red/
W dniu 14.06.2020 o 15:58, Michal Jankowski pisze:
A, czyli kolejny kamyczek do totalitarnego państwa PiS.

No, nieco przestrzeliłeś.
http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2008/s/165/1028
Umowa międzynarodowa -- Konwencja Rady Europy o praniu, ujawnianiu, zajmowaniu i konfiskacie dochodów pochodzących z przestępstwa oraz o finansowaniu terroryzmu, sporządzona w Warszawie dnia 16 maja 2005 r.

Większe firmy - w szczególności międzynarodowe - robią coroczne szkolenia dla pracowników z łapówek, beneficjentów rzeczywistych, PEP-ów itd. Nawet dla tych z backoffice, co to żadnego klienta nie obsługują ani płatności nie dotykają.
A Stany są jeszcze bardziej wścibskie: wystarczy, żeby Polak kupił od Węgra ciężarówkę z Niemiec, ale zapłacił w dolarach USA - to już banki muszą o tym raportować.

--
Alf/red/

Data: 2020-06-14 22:34:17
Autor: Michal Jankowski
W dniu 14.06.2020 o 18:00, Alf/red/ pisze:
[...]

I naprawdę tam jest napisane, że trzeba legitymować kogoś wpłacającego 10 zł?

   MJ

Data: 2020-06-14 20:07:24
Autor: Robert Tomasik
[...]

Chyba raczej nie. Poprzednia była z 2000 roku i też był ten obowiązek.
Zdaje się, że wówczas podpisaliśmy jakąś międzynarodowa konwencję
zobowiązująca nas do wprowadzenia tego obowiązku. Tak więc PIS ma z tym
mało wspólnego.

Ciekawe, kiedy zaczną legitymować w sklepach. Pewnie na początku tylko
tych kupujących kondomy.

Jesteś zdecydowanie nie na bieżąco.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-06-14 20:09:06
Autor: Robert Tomasik
[...]

Znalazłem. Związane to było z dostosowywaniem naszego prawa do prawa
Unii Europejskiej i stanowi realizację Dyrektywy.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-06-15 11:32:26
Autor: Robert_DF
[...]

jeżeli masz umowę z ubezpieczalnią to powinnaś przyjąć wpłatę i rozliczyć inkaso (sama jesteś wpłacającym a nie w imieniu klienta)

a jeżeli umowy na przyjmowanie gotówki nie masz to tylko płatności bezgotówkowe

Data: 2020-06-11 12:42:23
Autor: ąćęłńóśźż
weryfikacja klienta w PekaoSA
Następnym razem idź na pocztę.
Ile było prowizji od tej wpłaty?

-- -- -

Data: 2020-06-14 14:51:59
Autor: Arek
monikaglowacka1993@gmail.com napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

"Kiedy właściciel First Security Co. Marriner Eccles spostrzegł pewnego ranka w 1932
r., że tłum mieszkańców Ogden szturmuje sąsiedni bank Ogden State, pojął, że
nadszedł dzień próby. Zebrał personel i każdemu przydzielił zadania. Najbardziej
odpowiedzialną rolę - tak jak niegdyś gubernator Banku Anglii John Hanger - powierzył
kasjerom. Będziecie wypłacać pieniądze. Ale będziecie wypłacać bardzo powoli -
instruował ich. Znacie wielu właścicieli wkładów z widzenia i w przeszłości nie
musieliście sprawdzać ich podpisów, ale dziś, kiedy przyjdą tu ze swoimi książeczkami
wkładowymi, żeby zamknąć swoje rachunki, będziecie każdemu z nich sprawdzać wzór
podpisu. I nie śpieszcie się z tym - mówił."

  Teraz sytuacja jest odwrotna - większe banki mają pod dostatkiem pieniędzy,
nie spieszą się z przyjmowaniem wpłat  :)
Popyt na kredyty mały. A jak zabraknie gotówki to Glapiński każe jeszcze
więcej dodrukować.

" Potem przypomniał sobie trik z ,,Silberzugiem",
więc zadzwonił do oddziału Fed w Salt Lake City, prosząc o szybkie wysłanie furgonu
wyładowanego gotówką, z której obiecał nie uszczknąć ani centa. Późnym popołudniem
worki pełne dolarów wyładowano z furgonu i strażnicy przepychali się z nimi przez tłum
do budynku First Security Co. Wówczas Eccles wspiął się na kontuar i przyrzekł
zaspokoić wszystkie roszczenia klientów, zaś ich wkłady wypłacać bez przerwy.
Wtedy zmęczeni staniem cały dzień w kolejce ludzie po prostu rozeszli się do domów."

poinformowała, że są korzystne pożyczki.

no właśnie

Arek

weryfikacja klienta w PekaoSA