weryfikacja pracy sedziow

Data: 2011-02-03 14:11:04
Autor: PaPi
weryfikacja pracy sedziow
Witam

Czy w Polsce istnieje jakis system weryfikacji pracy sedziow ? Np. poprzez badanie ilosci spraw skierowanych do drugiej instancji gdzie zapadl inny wyrok ?
Jak wyglada sprawa weryfikacji pracy sedziow w innych krajach ?

Data: 2011-02-03 14:15:18
Autor: Johnson
weryfikacja pracy sedziow
PaPi pisze:

Czy w Polsce istnieje jakis system weryfikacji pracy sedziow ? Np. poprzez badanie ilosci spraw skierowanych do drugiej instancji gdzie zapadl inny wyrok ?

Na wszystko jest statystka.
W statystykach jest między innymi ilość załatwionych sprawa, ilość apelacji, ilość oddalonych apelacji, ilość zmienionych wyroków, ilość uchylonych wyroków i 1000 innych niepotrzebnych rzeczy ;)

Jak wyglada sprawa weryfikacji pracy sedziow w innych krajach ?

Mniej więcej tak samo. Tam chce jest więcej urzędników w odpowiednim MS jest więcej statystyk a tam gdzie mniej - to mniej.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-02-03 14:29:02
Autor: PaPi
weryfikacja pracy sedziow
[...]

A cos za tymi statystykami idzie ? Jakies ograniczenia pensji, odsuniecia od procedowania ?

Data: 2011-02-03 14:49:21
Autor: Johnson
weryfikacja pracy sedziow
PaPi pisze:

A cos za tymi statystykami idzie ? Jakies ograniczenia pensji, odsuniecia od procedowania ?

Co do statystyk: pensji nie zmniejszają. Najwyżej brak awansu.

Poza statystkami jest jeszcze postępowanie dyscyplinarne gdzie można odpowiadać za oczywistą i rażącą obrazę przepisów prawa. Nawet najniższa kara dyscyplinarna to utrata pieniążków (opóźnienie o 3 lata możliwości awansowania do kolejnej tzw. stawki awansowej). Gdy ktos się nie poprawia to grozi nawet usunięcie ze służby. Np. http://www.dzienniklodzki.pl/wiadomosci/313369,zdunska-wola-sedzia-usuniety-z-zawodu,id,t.html?cookie=1

Poza tym jest jeszcze instytucja "wytyku"
"Sąd apelacyjny lub sąd okręgowy jako sąd odwoławczy, w razie stwierdzenia przy rozpoznawaniu sprawy oczywistej obrazy przepisów, niezależnie od innych uprawnień, wytyka uchybienie właściwemu sądowi. Sąd apelacyjny lub sąd okręgowy przed wytknięciem uchybienia może żądać wyjaśnień od sędziego przewodniczącego składowi sądu orzekającego w pierwszej instancji. Stwierdzenie i wytknięcie uchybienia nie wpływa na rozstrzygnięcie sprawy" - skutek finansowy jak przy karze dyscyplinarnej.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-02-03 20:17:15
Autor: Stokrotka
weryfikacja pracy sedziow
Czyli nie ma.
Sędzia może sobie być w mafi, może nie wydawać wyroku, może wydawać niezgodny z prawem wyrok, dostawać z tego powodu profity od mafi, i to wszystko skutkuje w praktyce ucięciem premi. Skandal.
To się nigdy nie zmieniło, tak było za komuny i dalej jest tak samo,
tamten system z ubeckimi metodami pszetransponował do mafi .
Policja, sędziowie, prokuratoży nigdy nie byli rozliczeni, ukarani za bezprawne działania i tak im zostało, i tak jest nadal.

W Polsce nie było pszemiany/pszewrotu roku 89.
W roku 89 do władzy doszło młodsze pokolenie komuny tzn:
dzieci komunistuw były wyhowywane  w szczytnyh ideah,
koledzy z klasy nauczyli ih Solidarności.
A WŁADZĘ  jakoś tszeba im było pszekazać, a ideowo byli niepoprawni.
Zmienili więc szczytne idee na kapitalizm i pszekazali władzę młodzieży.

A sądy , policja , prokuratoży nie mieli tam żadnego udziału.
Mieli za to zagwaranotowaną nietykalność.

Data: 2011-02-03 21:19:19
Autor: Johnson
weryfikacja pracy sedziow
Stokrotka pisze:
Czyli nie ma.

Czyli czego nie ma? Odpowiedniego poziomu nauczania czytania w szkole? To się zgadzam ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-02-03 22:14:51
Autor: PaPi
weryfikacja pracy sedziow
Wybacz. Ale tego sie nie da czytac.

Data: 2011-02-03 22:30:53
Autor: Stokrotka
weryfikacja pracy sedziow

Wybacz. Ale tego sie nie da czytac.
Nie rozumiem, możesz napisać po polsku?

Data: 2011-02-03 22:37:05
Autor: Johnson
weryfikacja pracy sedziow
Stokrotka pisze:
Wybacz. Ale tego sie nie da czytac.
Nie rozumiem, możesz napisać po polsku?

To ja napiszem po polski - on muwi sze jestes mondra inaczej ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-02-04 08:17:34
Autor: Danusia
weryfikacja pracy sedziow

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iiebot$cje$1inews.gazeta.pl...
PaPi pisze:

[...]

Baju, baju! Na 1000 spraw w SA zmieniających wyrok SO, jest średnio jedna (słownie jedna) w której wytyka sie naruszenie prawa. Nawet w sprawach prowadzonych przez SN o stwierdzenie niezgodnosci wyroku z prawem, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia sprawy, skład SA lub SO nie jest karany.

pozdr

Data: 2011-02-04 08:56:21
Autor: Johnson
weryfikacja pracy sedziow
Danusia pisze:

[...]

Aż jeden promil? To i tak dużo :)
Przecież wyraźnie napisałem że wytyk nie należy się za każdy błąd (tzn. po każdej zmianie wyroku) tylko w przypadku "oczywistej obrazy przepisów" a to OCZYWIŚCIE nie to samo.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-02-08 10:28:20
Autor: kam
weryfikacja pracy sedziow
W dniu 2011-02-03 14:49, Johnson pisze:
Poza tym jest jeszcze instytucja "wytyku"

a widziałeś taki?

KG

Data: 2011-02-08 13:34:00
Autor: Johnson
weryfikacja pracy sedziow
kam pisze:
W dniu 2011-02-03 14:49, Johnson pisze:
Poza tym jest jeszcze instytucja "wytyku"

a widziałeś taki?

Widziałem.
Ale nawet jakby nie widział to mają desygnaty :)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-02-04 06:07:21
Autor: gr
weryfikacja pracy sedziow
On 3 Lut, 14:29, PaPi <1...@2.3> wrote:

> [...]
> uchylonych wyroków i 1000 innych niepotrzebnych rzeczy ;)

A cos za tymi statystykami idzie ? Jakies ograniczenia pensji,

No przecież sąd jest niezawisły, cokolwiek by miało to znaczyć.

weryfikacja pracy sedziow