weteran dla początkującego

Data: 2012-05-02 20:20:44
Autor: Grzybol
weteran dla początkującego
Użytkownik "Piękny Marian postrach dziewic"
<piekny_marian_postrach_dziewic@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
To mój pierwszy post na tej grupie, więc witam wszystkich fanów 2 kółek :)
Sytuacja rodzinna i finansowa pozwoliła mi wreszcie na realizację
marzenia o własnym moto, więc szukam czegoś odpowiedniego, tylko nie
bardzo wiem co wybrać. Jestem miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, więc
musi to być jakiś klasyk, jednak nadający się do w miarę bezproblemowej
eksploatacji. Nie będzie używany na codzień, raczej do okazjonalnych
weekendowych wycieczek w promieniu 100 - 150 km od domu. Osiągi powinien
mieć wystarczające do bezproblemowego poruszania się po drogach
krajowych bez tamowania ruchu i blokowania ciężarówek. Doświadczenie na
2 kółkach mam zerowe, więc to musi być coś przyjaznego dla
początkującego. Do tego rozsądny dostęp do części zamiennych, literatury
itp. Jakieś podstawy mechaniki mam (parę starszych aut się przewinęło
przez moje ręce), garaż i trochę narzędzi również, gorzej z kimś do
pomocy i porady - jestem totalnie z poza "środowiska", więc przynajmniej
na początku będę musiał sobie radzić sam. Do wydania na bazę do
doprowadzenia do stanu za który nie będzie się trzeba wstydzić (czyli na
początek kompletny i jeżdżący o własnych siłach) ok 10 000, potem mogę
powoli grzebać i dopieszczać. Zawsze podobały mi się angliki, ale nie
wiem czy kupno jakiejś egzotyki jako pierwszego weterana to dobry pomysł
(dostęp do części, informacji itp). M72 też mi się podoba, ale osiągi i
bezawaryjność mogą chyba być problemem, do tego to jednak kawał kloca
(przypominam że oprócz kursu na prawko nie jeździłem nawet motorowerem).
Może Junak? Nie za wielki i ciężki, wygląda fajnie, resztę wymogów też
chyba spełnia? Może jeszcze jakieś inne pomysły? Co może spełnić te
wymagania i warto by się temu przyjrzeć bliżej? Z góry dzięki za dobre
rady :) Pozdrawiam
Marian

Kup sobie to co Ci się podoba. Nie pytaj się nikogo i nie sugeruj się żadnymi radami, mądrymi czy głupimi. Wybierz sprzęt który Ci się spodobał, kup i jeździj. I pierdol wszystkich z ich dobrymi radami. :-)

--
Grzybol

Data: 2012-05-02 19:28:54
Autor: siny
[...]

kobita cie rzucila? czy kredyt w frankach wzioles?

Data: 2012-05-02 22:18:24
Autor: Ivam
Użytkownik "Grzybol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jnru1g$sc9$1@mx1.internetia.pl...
Kup sobie to co Ci się podoba. Nie pytaj się nikogo i nie sugeruj się żadnymi radami, mądrymi czy głupimi. Wybierz sprzęt który Ci się spodobał, kup i jeździj. I pierdol wszystkich z ich dobrymi radami. :-)

Moze i dobra rada, ale mi sie wydaje, ze koles po prostu zna tylko kilka demoludow i oczekuje raczej propozycji. Na przyklad ja nigdy (gdyby nie grupa) nie wpadlbym na maszyne, w ktorej sie zakochalem - GSX'a 1100G.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-05-02 20:53:04
Autor: Piękny Marian postrach dziewic
Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> napisał(a):
> [...]

Moze i dobra rada, ale mi sie wydaje, ze koles po prostu zna tylko kilka demoludow i oczekuje raczej propozycji. Na przyklad ja nigdy (gdyby nie grupa) nie wpadlbym na maszyne, w ktorej sie zakochalem - GSX'a 1100G.

Dokładnie, nie mam zbyt dużego pojęcia, wiem mniejwięcej co mi się podoba, jak
chciałbym użytkować przyszły nabytek i liczę na podpowiedzi na co rzucić okiem
bo być może będzie dla mnie ok, ewentualnie od czego trzymać się z daleka żeby
się nie okazało że porwałem się z motyką na słońce i skończy się to raczej
jedną wielką frustracją bo kupiłem coś z czym sobie nie poradzę (czy to z
odbudową, czy z utrzymaniem przy życiu, czy z jazdą). W końcu nie każdy
motocykl jest wskazany dla początkującego i z odbudową nie każdego da sobie
radę osoba która tego nigdy nie robiła, itp itd. Wybiorę i tak sam, ale proszę
o jakieś ukierunkowanie, bo kierując się jedynie kryterium wyglądu pewnie
mógłbym wybrać połowę tego co jest w ogłoszeniach - co mi się podoba i czego
oczekuję napisałem w poprzednim poście.

Pozdrawiam
Marian

Data: 2012-05-04 07:36:29
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-05-02 22:18, Ivam pisze:
 Na przyklad ja nigdy (gdyby nie
grupa) nie wpadlbym na maszyne, w ktorej sie zakochalem - GSX'a 1100G.

Przerklamowany. I wali sie w zakrety ze az boli.
A co do motocykla to honda four, albo cb1.

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

Data: 2012-05-04 07:38:03
Autor: Roman Niewiarowski
weteran dla początkującego

A co do motocykla to honda four, albo cb1.

Dodam jeszcze XS bo Kuczu spi ;)

pozdr
newrom

Data: 2012-05-04 08:10:25
Autor: Kuczu
weteran dla początkującego

A co do motocykla to honda four, albo cb1.

Dodam jeszcze XS bo Kuczu spi ;)

Nie spie ! Seria XS byla bardzo fajna.

650 jest najbardziej popularna wsrod "restaratorow" ale droga. Za to mozna do niej kupic wszystkie czesci bez problemu.

XS 360/400/500 juz mniej. Ale za to latwo mozna dostac tanio zwloki jako baze do odbudowy.

Do tego sa 3 cylindrowe XS 750/850 ale to juz rarytasiki i za kilkanascie lat beda w cenie.

A co do Hond ohc to fajny temat ale drogi. 750 z pierwszych serii osiagaja chore ceny. 500 sa duzo tansze ale i one powoli zyskuja na wartosci.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-05-04 10:03:02
Autor: Ivam
Użytkownik "Roman Niewiarowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fa36b3b$0$26696$65785112@news.neostrada.pl...

> A co do motocykla to honda four, albo cb1.

Jaja se robisz? Klasyczne moze i tak, ale ladne? Jeszcze four ujdzie, ale cb1?!

Dodam jeszcze XS bo Kuczu spi ;)

Zaskakujace, ze komus sie podoba jednoczesnie paskudna cb1 i przepiekne xs'y (najlepiej 650 po odchudzeniu).

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-05-04 11:08:17
Autor: Roman Niewiarowski
weteran dla początkującego
W dniu 2012-05-04 10:03, Ivam pisze:

Jaja se robisz?

Nie.

Klasyczne moze i tak, ale ladne? Jeszcze four ujdzie,
ale cb1?!

Chlopie, Tys sie w punkcie G zakochal. Jak na krytykowanie urody innych sprzetow to zes za wielkiego paszczura wybral dla siebie :P

pozdr
newrom
PS. cb1 zacznie sie podobac jak przestanie byc leciwym sprzetem, a zacznie byc klasykiem. Na razie jest niedoceniana, jak wueska :)
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

Data: 2012-05-04 11:10:21
Autor: Ivam
Użytkownik "Roman Niewiarowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fa39c81$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
Chlopie, Tys sie w punkcie G zakochal. Jak na krytykowanie urody innych sprzetow to zes za wielkiego paszczura wybral dla siebie :P

;) Co poradzic :P

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-05-04 15:10:22
Autor: Kuczu
weteran dla początkującego

PS. cb1 zacznie sie podobac jak przestanie byc leciwym sprzetem, a
zacznie byc klasykiem. Na razie jest niedoceniana, jak wueska :)

Nie. Klasykiem jest RC30, RC/SC01, RC/SC09, CBX1000 i kilka innych Hond. Ale CB1 nie bedzie nim nigdy. To byl motocykl na sile przeniesiony z japonskiego rynku do Europy. Nic wiecej.

Data: 2012-05-04 09:04:25
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Ivam napisał(a):
nie wpadlbym na maszyne, w ktorej sie zakochalem - GSX'a 1100G.

O jezu, jak sie w tym mozna zakochac? Nie skreca, nie hamuje, ciezkie, brzydkie, pali wsroc, kolejne niewiadomoco od suzuki.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-05-04 10:00:56
Autor: Ivam
Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jnvv58$e1p$1@mx1.internetia.pl...
O jezu, jak sie w tym mozna zakochac?

Milosc nie wybiera;)

Nie skreca, nie hamuje, ciezkie,

A co to mnie obchodzi, jesli

brzydkie,

W tej materii sie kompletnie nie zgadzam.

pali wsroc,

Jak juz schodzimy na tematy eksploatacyjne, to za zaoszczedzone zestwy napedowe bede lal paliwa tyle ile tylko bedzie chcial wypalic. O!

A tak na serio - jesli bym kupil to na 100% nie do jazdy, tylko do popatrzenia i wyjazdu raz w miesiacu w niedziele i na tym koniec.

--
pzdr:
Ivam

weteran dla początkującego