weteran dla początkującego

Data: 2012-05-02 21:23:53
Autor: Monster
weteran dla początkującego
W dniu 2012-05-02 17:53, Piękny Marian postrach dziewic pisze:
To mój pierwszy post na tej grupie, więc witam wszystkich fanów 2 kółek :)

Sytuacja rodzinna i finansowa pozwoliła mi wreszcie na realizację marzenia o
własnym moto, więc szukam czegoś odpowiedniego, tylko nie bardzo wiem co
wybrać. Jestem miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, więc musi to być jakiś
klasyk, jednak nadający się do w miarę bezproblemowej eksploatacji. Nie będzie
używany na codzień, raczej do okazjonalnych weekendowych wycieczek w promieniu
100 - 150 km od domu. Osiągi powinien mieć wystarczające do bezproblemowego
poruszania się po drogach krajowych bez tamowania ruchu i blokowania
ciężarówek.
Ciężarówki latają 100,na większość weteranów trochę dużo
  Do wydania na bazę do doprowadzenia do
stanu za który nie będzie się trzeba wstydzić (czyli na początek kompletny i
jeżdżący o własnych siłach) ok 10 000, potem mogę powoli grzebać i
dopieszczać. Zawsze podobały mi się angliki, ale nie wiem czy kupno jakiejś
egzotyki jako pierwszego weterana to dobry pomysł (dostęp do części,
informacji itp).
Przeglądaj ebay.co.uk jest kupa fajnych weteranów,na jakieś lata 50te powinno wystarczyć.
Często przewija się Condor z demobilu czyli stan ok,zazwyczaj koło 7tys zł

  M72 też mi się podoba, ale osiągi i bezawaryjność mogą chyba
być problemem, do tego to jednak kawał kloca (przypominam że oprócz kursu na
prawko nie jeździłem nawet motorowerem)
Mkę za te pieniądze ciężko kupić,7-9tys kosztuje ładna baza(wszystko z jednego kawałka) do kapitalki,taniej kupisz K750,w 10 z remontem dasz spokojnie radę,ew górnozaworowe Dniepr czy Ural,czasem można trafić sztukę którą ktoś robi dla siebie i musi sprzedać,za 5-6tys można ładny wyrwać.Te sprzęty najlepiej ujeżdżać z koszem,też jest niezła frajda.Osiągi mają zadowalające,można kombinować z przełożeniami.Z awaryjnością jak sobie dobrze zrobisz to posłuży.Części dużo,sporo polskich,wysokiej jakości
.. Może Junak? Nie za wielki i ciężki,
wygląda fajnie, resztę wymogów też chyba spełnia?
Z tego co pamiętam z jazdy Junakiem to to że niczym bardziej mułowatym się nie turlałem.Ciężko wyrwać ładny,większość to wiązane drutem z kilku szt.

Może jeszcze jakieś inne
pomysły? Co może spełnić te wymagania i warto by się temu przyjrzeć bliżej?
Dwuzaworowe BMW serii R-45,60,65,80.
W tym budżecie może trafiłbyś coś ładnego z lat 70tych,sprzęt ciężki do zamęczenia i to byłoby chyba najlepsze.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-05-02 21:04:08
Autor: Piękny Marian postrach dziewic
Monster <alpy2@op.pl> napisał(a):
Ciężarówki latają 100,na większość weteranów trochę dużo

Nie piszę o pojedynczych kamikaze pędzących nocą na magnesie;) Jeżdżę
ciężarówką i wiem jak to wygląda, sam mam ogranicznik na 87 i nie licząc
osobówek rzadko jestem wyprzedzany, więc zdolność do utrzymywania prędkości w
okolicach 90 km/h w zupełności wystarczy.

[...]

Z rusków tylko M72, ewentualnie K750. Tylko przeraża mnie masa tego motocykla,
no i skłonności do sypania się, wieczne problemy z ładowaniem itp. No chyba że
te które znam z sąsiedztwa to były tylko powiązane drutem padaki, a w
rzeczywistości nie jest tak źle i dobrą sztuką można w miarę normalnie i
bezstresowo jeździć.

Data: 2012-05-03 11:10:45
Autor: Monster
W dniu 2012-05-02 23:04, Piękny Marian postrach dziewic pisze:
[...]

Przy tych kryteriach jakiś klasyk lata 70-80te,powtórzę się z BMW,wyglądają jak Cezety,ale są naprawdę niezawodne i nawet szybkie,silnik ciężko zarżnąć,chłopaki wkładają stare silniki do ruskich zaprzęgów i wytrzymują długie lata katowania w terenie.

[...]

Nie są aż tak ciężkie,z koszem ważą tyle co dobry chopper:-)
Jeśli się chce wszystko można zrobić,ładowanie też.
poczytaj tutaj:
  http://forum.redmotorz.eu/

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-05-03 13:27:19
Autor: Michał V-R
weteran dla początkującego
W dniu 2012-05-02 23:04, Piękny Marian postrach dziewic pisze:

a moze cos w tym stylu?
http://otomoto.pl/triumph-trident-trident-900-1-wl-100-oryginal-M3151640.html
Michal V-R
gg 9409047
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Data: 2012-05-03 20:44:08
Autor: JKK
W dniu 2012-05-03 13:27, Michał V-R pisze:

a moze cos w tym stylu?
http://otomoto.pl/triumph-trident-trident-900-1-wl-100-oryginal-M3151640.html

To jeszcze nie jest klasyk - modern klasyki były później ;)

Thunderbird / Legend / Adventurer.
Silniki też 900 ccm, triple.

--
Pzdr

JKK

Data: 2012-05-03 20:46:44
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "JKK" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:jnujlp$2862$1news.ett.com.ua...
W dniu 2012-05-03 13:27, Michał V-R pisze:

a moze cos w tym stylu?
http://otomoto.pl/triumph-trident-trident-900-1-wl-100-oryginal-M3151640.html

To jeszcze nie jest klasyk - modern klasyki były później ;)

No to ten stanowczo za stary na klasyka ;-)
http://allegro.pl/triumph-rl-30-z-1935-roku-198-ccm-6-km-i2308732309.html

--
Yogi(n)

Data: 2012-05-03 21:38:18
Autor: Qlfon
W dniu 2012-05-03 20:46, Yogi(n) pisze:

No to ten stanowczo za stary na klasyka ;-)
http://allegro.pl/triumph-rl-30-z-1935-roku-198-ccm-6-km-i2308732309.html

Że zabytek to się zgodzę ale niemiecki?
--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-05-03 23:56:56
Autor: Kuczu
W dniu 2012-05-03 21:38, Qlfon pisze:
W dniu 2012-05-03 20:46, Yogi(n) pisze:

No to ten stanowczo za stary na klasyka ;-)
http://allegro.pl/triumph-rl-30-z-1935-roku-198-ccm-6-km-i2308732309.html

Że zabytek to się zgodzę ale niemiecki?

Ignorant !

http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_%28TWN%29

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-05-04 00:26:16
Autor: Qlfon
W dniu 2012-05-03 23:56, Kuczu pisze:
[...]

Popiołem sypię głowę. Nie miałem pojęcia że zakładali to Niemcy. Żyłem w przeświadczeniu że skoro byli w grupie z BSA to była angielska firma.

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-05-04 10:35:42
Autor: Monster
W dniu 2012-05-04 00:26, Qlfon pisze:
[...]

Nawet przez głowę mi nie przeszło ze nie wiesz,myślałem że jesteś obrażony na sprzęty którymi Niemcy na wycieczki do Polski jeździli:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-05-04 10:58:45
Autor: Qlfon
W dniu 2012-05-04 10:35, Monster pisze:
[...]

Tomek, aż tak stary nie jestem żeby pamiętać:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-05-04 11:03:08
Autor: Monster
W dniu 2012-05-04 10:58, Qlfon pisze:
[...]

Ja też,do zabytków nic nie mam,ale drażnią mnie genetycznie skażeni w imitacjach hełmów z czasów przed DDR.

--
Tomek
BMW R1100S

weteran dla początkującego