Data: 2012-05-02 22:23:50 | |
Autor: Yorick | |
weteran dla początkującego | |
Dnia 02 - 05 - 2012 (środa) o godzinie 17:53,
piekny_marian_postrach_dziewic@gazeta.SKASUJ-TO.pl napisał(a): Jestem miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, więc musi to być jakiś Warto żebyś sobie odpowiedział na podstawowe pytanie: czy to ma być zabytek czy klasyk? Bo to niekoniecznie musi być to samo. Zabytek prawie zawsze będzie oznaczał koszty i sporo pracy w garażu, jest natomiast sporo sprzętów o klasycznym wyglądzie, które jeżdżą całkiem nieźle i bezawaryjnie. W klimacie na pewno będą Kawasaki W-650 i Yamaha SR 500, ale są dość trudno dostępne w Polsce. Neo-klasyki, czyli Kawasaki W-800 i Triumph Bonneville mają wszystko co trzeba, ale raczej ich nie kupisz w założonym budżecie. Z drugiej strony zastanów się, czy nie warto dołożyć trochę i kupić sprzęt, który Ci posłuży długie lata i co najważniejsze dobrze jeździ - za 16-18 tys. można już kupić Bonnevilla w sensownym stanie (W-800 jeszcze za bardzo nie ma na rynku wtórnym). Jest również sporo sprzętów, które uchodzą za "współczesne" klasyki (cokolwiek by to miało oznaczać). Rzuć okiem np. na Kawasaki Zephyr, Suzuki Inazuma, czy Honda Seven-Fifty, choć to wszystko rzędowe czwórki, więc do "prawdziwej" klasyki trochę im daleko, za to zupełnie dobrze jeżdżą. Po drugiej stronie (jeżeli chodzi o liczbę cylindrów) masz Suzuki Savage - duży singiel o klasycznej linii. Są też Moto Guzzi - Nevada, Breva, California, śliczne poprzeczne V-ki, produkowane bez większych zmian od ponad trzydziestu lat. No i jest jeszcze Royal Enfield - czyli klasyczny angielski motocykl z lat 50-tych, który do dziś jest produkowany w Indiach. Jednak najważniejsze pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć, to to, czy chcesz kupić motocykl na którym będziesz jeździł, czy przy którym będziesz grzebał? Jeżeli nie wiesz na co się zdecydować, to może warto posłuchać Magica i rzeczywiście kupić dwa - jeden do jazdy a drugi do grzebania? -- Yorick LS 650 |
|
Data: 2012-05-04 18:33:34 | |
Autor: Piękny Marian postrach dziewic | |
weteran dla początkującego | |
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i sugestie, żeby się nie rozdrabiać
niepotrzebnie odpowiem zbiorowo w jednym poście. Zakup dwóch motocykli raczej nie wchodzi w grę, zdaję sobie sprawę że budżet i tak nie jest zbyt duży, więc wolę się skupić na jednym i kupić coś porządnego, niż dwie skarbonki. Może wcześniej napisałem mało precyzyjnie - nie koniecznie szukam czegoś w wieku mojego ojca, lubię czasem pogrzebać przy sprzęcie ale nie koniecznie muszę to robić przed, w trakcie i po każdej wycieczce. Więc coś w miarę współczesnego o wyglądzie motocykla z lat 60-tych było by w sam raz - styl i cieszący oko wygląd, osiągi wystarczające i bezproblemowa eksploatacja. Co do propozycji konkretnych sprzętów, to na pierwszy rzut oka spodobały mi się Kawasaki W650, Triumph Boneville, Yamaha SR 500, XS 650, Honda CB400F czy Motoguzzi Nevada (zwłaszcza pierwsze trzy). Nie mówię że nie wybiorę jeszcze czegoś innego, ale poszukiwania raczej będą szły w tym kierunku. Także pozostaje znaleźć coś w okolicy, obejrzeć na żywo, przymierzyć się i decydować. Ewentualnie powiększyć budżet, ale to raczej oznaczało by przełożenie zakupu na następny sezon. Co do pozostałych propozycji, to w skrócie: BMW może i trwałe i solidne, ale faktycznie wygląd cezety mnie nie przekonuje, jakieś takie topory bez tego czegoś (mimo że lubię tą markę). Motoguzzi California - kawał maszyny, 1100 cm jako pierwsze moto? Trochę mnie to przeraża ;) Suzuki GSX 750 nawet fajny, ale 4 cylindry to jednak nie to czego szukam. Royal Enfield na początku mnie zainteresował, ale po małym podrążeniu tematu rozum mówi jednak nie :) Pozostałe ani na tak, ani zdecydowanie nie, pewnie przy kontakcie na żywo przejdą do jednej albo drugiej grupy. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie, gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to nadal są mile widziane. Pozdrawiam Marian -- |
|
Data: 2012-05-07 16:27:17 | |
Autor: JKK | |
weteran dla początkującego | |
W dniu 2012-05-04 20:33, Piękny Marian postrach dziewic pisze:
Co do propozycji konkretnych sprzętów, to na pierwszy rzut oka spodobały mi Przymierzając się ostatnio do nowego Bonnevilla na targach, zdziwiłem się jakie toto małe. Legend / Thunderbird jednak trochę większy i o 1 garnek więcej ;) -- Pzdr JKK |
|
Data: 2012-05-05 15:06:19 | |
Autor: Jackare | |
weteran dla początkującego | |
Użytkownik "Yorick" <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO> napisał w wiadomości news:4g1vtf6jmquh$.108lbgmykngvx$.dlg40tude.net...
Są też Moto Guzzi - Nevada, Breva, California, śliczne poprzeczne V-ki śliczne PODŁUŻNE V-ki |
|
Data: 2012-05-06 10:49:26 | |
Autor: Yorick | |
weteran dla początkującego | |
Dnia 05 - 05 - 2012 (sobota) o godzinie 15:06, Jackare napisał(a):
śliczne PODŁUŻNE V-ki Oczywiście masz rację, że podłużne. Mea culpa. -- Yorick LS 650 |
|
Data: 2012-05-06 14:09:55 | |
Autor: siinski | |
weteran dla początkującego | |
A może klasyczna cegła BMW
http://allegro.pl/bmw-k100-rs-k-100-rs-wroclaw-1987r-i2326803931.html Pozdrawiam |
|