wewnętrzna antena TV

Data: 2010-02-06 23:43:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV
Czy do mieszkania w bloku taka antena TV ma sens? ANTV 64?

  http://www.emmerson.com.pl/anteny-pokojowe.htm

Data: 2010-02-07 09:04:29
Autor: sbst
wewnętrzna antena TV

lepsza taka niz brak anteny

gorsza taka niz najprostsza antena zewnetrzna

mury (zalezy z czego je masz, w ktora strone patrzą okna - na nadajnik czy nie, czy miasto czy wieś itepe) tłumią sygnał tv. poza tym średnia to ozdoba na telewizorze

wolalbym prosba antene ale zewnetrzna - mysle ze osiagniesz lepszy efekt

--

pozdrowienia

Sebastian
SBST (vel basti78)

Data: 2010-02-07 10:19:33
Autor: Irokez
wewnętrzna antena TV
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:hkkrvo$jq0$1inews.gazeta.pl...
Czy do mieszkania w bloku taka antena TV ma sens? ANTV 64?

 http://www.emmerson.com.pl/anteny-pokojowe.htm

Jak wyżej napisano.
Jak w miarę silny sygnał i akurat z tego kieruku gdzie masz okna to zda egzamin.
Jak z przeciwka licz na sygnały odbite i duchy na ekranie.
Więc jak masz możliwość przetestowania i jak nie wypali oddania - zrób to.

--
Irokez

Data: 2010-02-07 12:16:52
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Czy do mieszkania w bloku taka antena TV ma sens? ANTV 64?

 http://www.emmerson.com.pl/anteny-pokojowe.htm

Te anteny to 90% wyglądu i 10% działania, przy tych z czaszą a'la satelita ten stosunek jest chyba nawet 99/1.
Jeśli masz w miarę blisko nadajnika, silny sygnał i pomieszczenie z TV wychodzi na dobrą stronę budynku, te zabawki będą dobre, ale i wtedy w ich miejsce wystarczy nawet kawał drutu rozciągnięty za telewizorem.
Jesli nie spełniasz w/w warunków - niestety, tylko antena zewnętrzna. Choćby i najprostsza, za oknem zamontowana i łapiąca sygnał nawet gdzieś z odbicia, na pewno da lepsze efekty niż to gówno.

J.

Data: 2010-02-07 12:58:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." hkm7f4$dm9$1@inews.gazeta.pl

wtedy w ich miejsce wystarczy nawet kawał
drutu rozciągnięty za telewizorem.

Kawał drutu nie dał żadnego efektu.

Data: 2010-02-07 13:24:51
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Kawał drutu nie dał żadnego efektu.

To na te wynalazki też nie licz, szkoda kasy.

J.

Data: 2010-02-07 13:35:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." hkmbei$rvv$1@inews.gazeta.pl

> Kawał drutu nie dał żadnego efektu.

To na te wynalazki też nie licz, szkoda kasy.

Nie dadzą żadnego efektu czy dadzą, ale słaby? Może dadzą, ale
obraz nie będzie najczystszy? :) Nie mam w tej chwili wielkich
wymagań -- oby coś było widać. :)

Data: 2010-02-07 21:06:07
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Nie dadzą żadnego efektu czy dadzą, ale słaby?

Jeśli na drucie nie odbierasz nic, to na takim wynalazku otrzymasz obraz w najlepszym razie silnie zaszumiony i nie kwalifikujący się do traktowania go na zasadach "no snieży trochę, ale od biedy ujdzie".

J.

Data: 2010-02-08 01:19:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." hkn6fg$2rm$1@inews.gazeta.pl

[...]

Nie odbieram nic! Nawet nie wiem, na jakich kanałach coś
jest nadawane! Nic!! Nic a nic!!! Drut miedziany,
w izolacji rozciągnięty, długi na około 2 metry...

A parabolka odbiera jedynkę i dwójkę?

Myślałem, że takie antenki coś dają, skoro można kupić
tuner TV na USB do notebooka z malutką antenką.

Data: 2010-02-08 03:12:30
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:hknmpm$qmv$1inews.gazeta.pl...

> [...]

A parabolka odbiera jedynkę i dwójkę?

Myślałem, że takie antenki coś dają, skoro można kupić
tuner TV na USB do notebooka z malutką antenką.

Może być drut, o odpowiedniej długości, średnicy, polaryzacji oraz z
odpowiednim transformatorem impedancji.

Data: 2010-02-08 23:00:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Prawusek" hkns30$be$1@atlantis.news.neostrada.pl

Może być drut, o odpowiedniej długości, średnicy, polaryzacji oraz z
odpowiednim transformatorem impedancji.

I ten drut nazywa się antena?

Spytam raz jeszcze -- takie anteny (pokojowo ;) nastawione
do wojennej ;) rzeczywistości TV) mają sens czy są wątpliwej
wartości ozdobami?

W tej chwili mam jedynie tuner (na PCI) w komputerze, ale zamierzam
kupić telewizor z prawdziwego zdarzenia (są trochę drogie) a nie
zamierzam płacić za CATV. Mam też zamiar dorzucić parabolkę, ale
nie wiem, czy parabolka da mi także naziemne programy typu
jedynka czy dwójka. :)

Data: 2010-02-09 00:51:15
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

I ten drut nazywa się antena?

Kolega Prawusek ma specyficzny rodzaj porad po prostu, i tak aż dziwne, że nie zaproponował Ci postawienia kompletnego przemiennika TV na solidnym maszcie kratownicowym, jako jedynego sposobu, żeby to co chcesz uzyskać zrobić dobrze ;-)

Spytam raz jeszcze -- takie anteny (pokojowo ;) nastawione
do wojennej ;) rzeczywistości TV) mają sens czy są wątpliwej
wartości ozdobami?

One jakośtam działają. Ale jak pisałem, są w 90% ozdobami i jeśli na kawałku druta nie odbierasz nic, to na nich odbierzesz w najlepszym razie mocno zaszumiony i niekwalifikujący się do niczego szajs.

[...]

Na parabolce z kanałów FTA (bo jak się domyślam, o takich mówimy?) będziesz miał co najwyżej TV Polonię, czyli z jedynki i dwójki da ci to serwisy informacyjne i cześć publicystyki. I polskie seriale telewizyjne, odgrzewane specjalnie dla polonusów :-)

Ale tej parabolki przecież nie postawisz w pokoju, musisz ją gdzieś wywiesić. Nie możesz spróbować wywiesić też anteny zewnętrznej TV? Choć zwykłego grilla? A jeśli jest problem z miejscem, to np. czegoś takiego:

http://www.allegro.pl/item900752795_antena_dexta_superpokojowa_silver.html

Ta antena może służyć również jako pokojowa i w przeciwieństwie do tych linkowanych przez Ciebie jest to jakaś w miarę sensowna konstrukcja a nie połączenie dwóch teleskopów z bezsensownym gadżetem. Nie kosztuje drogo, widuję ją dość często w zwykłych sklepach "za rogiem", może po prostu spróbuj? Jak nie zadziała jako pokojowa, zawsze będziesz mógł pomyśleć o jej wywaleniu za okno.

J.

Data: 2010-02-09 05:03:55
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
> [...]

sklepach "za rogiem", może po prostu spróbuj? Jak nie zadziała jako
pokojowa, zawsze będziesz mógł pomyśleć o jej wywaleniu za okno.

    Masz rację, moje porady to spektrum możliwosci i próba poszerzenia
wiedzy u Polaków.  Najprostsza szerokopasmowa antena zwana grillem lub
materacem ma zaletę - można ją zastosować blisko ściany, czyli przy oknie,
łatwo też zbudować pole antenowe, składające się z dwóch lub czterech takich
anten i wzmacniacza antenowego.
    Jednak w przypadku bardzo słabego sygnału potrzebna będzie
wieloelementowa Yagi-Uda, a czasem pole antenowe z takich. i raczej
wąskopasmowych, czyli dostrojonych do danego kanału i / oraz wzmacniacza
antenowego.
    Wąskopasmowa antena daje lepszy stosunek sygnał / szum i wzmacniacz
antenowy wąskopasmowy (kanałowy) zamontowany na antenie nie wzmacnia
zakłóceń.

PRAKTYCZNIE:
    Oglądnąć, co mają zamontowane sąsiedzi, pójść do kilku z nich i zobaczyć
jakość obrazu, co nie znaczy, że u Ciebie będzie tak samo dobry, może być
gorszy lub lepszy. Najlepiej byłoby (w bloku) korzystać z anteny zbiorczej,
lub uzyskać zezwolenie na montaż anteny na ścianie lub dachu. Wiąże się to
jeszcze z odgromieniem - nawet na parterze, bez odgromienia to tylko
teściową można posadzić przed telewizorem (nie każdą, dobrych szkoda).
Jeżeli nie masz doświadczenia lepiej byłoby nając firmę do wykonania
instalacji, jeszcze lepiej namówić sąsiadów do wykonania zbiorówki. Dobra
firma, stosująca dobry sprzęt zastosuje modułową instalację więc może i
satelitarna tv, najlepiej też od razu zmontować wszystko.
    Polecałem niedrogą UFO czyli antenę SATURN - 1 - szerokopasmówka z
wzmacniaczem sygnału w komplecie zasilacz z rozdzielaczem do DC. Wystarczy
tylko dobry kabel telewizyjny i złącza typu F.
Jeżeli odbiór będzie zadowalajacy mozna będzie na niej odbierać na stałe,
jedna z powodu dookólności odbierać będzie także zakłócenia np samochody z
niesprawnym sysatemem zapłonowym itp. Ale do znalezienia miejsca
silniejszego sygnału wystarczy, w końcu widać z jakiego kierunku sygnał
nadchodzi, więc szukamy jego siłę i tam umieścić dobrą (długą) kanałową
antenę Uda-Yagi, nawet ze wzmacniaczem antenowym ale selektywny - do danego
kanału.
    Jeżeli jest drugi kanał (i następne) potrzebny byłby drugi zestaw (i
następne) i zwrotnica umozliwiająca zasilanie wzmacniaczy. Ostatecznie można
zastosować zwrotnicę ze wzmacniaczem antenowym szerokopasmowym wiedząc, że
jest to gorse rozwiązanie - wzmacnia takze zakłócenia.

Data: 2010-02-13 13:33:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Prawusek" hkqmvv$js5$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Dla mnie pola antenowe są jak pola siłowe -- IMO to za duże przedsięwzięcie.
400 metrów stąd mam kablówkę i mogę (teraz mam popsuta nagrywarkę -- namiętnie
wysuwa szufladkę z płytą) stamtąd przenosić programy tutaj -- tak jakiś czas
robiłem. Na dodatek tam miałem kablówkę niemal za freeko. :)

[...]

Mają kablówkę i parabolki.

pójść do kilku z nich

Najpierw mieszkanie stało puste pięć lat, później spałem niemal bez
przerwy 100 dni -- nie utrzymuję ,,dobrosąsiedzkich'' kontaktów. :)
Osiedle zsynchronizowało/zintegrowało się beze mnie.

i zobaczyć
jakość obrazu, co nie znaczy, że u Ciebie będzie tak samo dobry, może być
gorszy lub lepszy. Najlepiej byłoby (w bloku) korzystać z anteny zbiorczej,

Chcę swoją.

lub uzyskać zezwolenie na montaż anteny na ścianie lub dachu.

Dach odpada.

Wiąże się to jeszcze z odgromieniem

No właśnie. A parabolka nie wiąże się?

- nawet na parterze, bez odgromienia to tylko

Na parterze to raczej pioruny nie hulają. :)

teściową można posadzić przed telewizorem (nie każdą, dobrych szkoda).

Nie mam jeszcze własnej teściowej.
(mógłbym wypożyczyć cudzą? -- a kto mi pożyczy swoje dobro?)

Jeżeli nie masz doświadczenia lepiej byłoby nając firmę do wykonania
instalacji,

Sam byłem jakiś czas dostawą CATV.

jeszcze lepiej namówić sąsiadów do wykonania zbiorówki. Dobra
firma, stosująca dobry sprzęt zastosuje modułową instalację więc może
i satelitarna tv, najlepiej też od razu zmontować wszystko.

:)

[...]

Znaczna część samochodów to diesle, inne mają raczej nowszej generacji zapłonniki.

[...]

Raczej nie mam ochoty na ciężki kaliber -- nie jestem zapalonym telewidzem.
Raczej chodzi o mi o to, aby sobie poooglądać. 400 metrów stąd (w innym
mieszkaniu) mam kablówkę.

[...]

Na razie powstrzymałem się z zakupem anteny.

M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
na nie, gdyż ma popsuty notebook i nie chce :) się mi go
reperować, czyli słać do reperacji gwarancyjnej. :) Gdy
notebook zostanie zreperowany, będę odpowiadał na m@ile. :)
Zanim poślę popsuty notebook do naprawy, muszę zrzucić
dane z dysku notebookowego na inny :) dysk, a to nie
jest wcale takie proste, choć być powinno. :)

Data: 2010-02-10 03:52:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." hkq81i$d5l$1@inews.gazeta.pl

Na parabolce z kanałów FTA (bo jak się domyślam, o takich mówimy?)

Nie wiem, co to FTA?

[...]

Powieszę na ścianie. Mieszkam na parterze. Przy parabolce zawieszenie
wyżej lub niżej nie czyni żadnej różnicy, ale przy naziemnej różnica jest.

Nie możesz spróbować wywiesić też anteny zewnętrznej TV?

Może i spróbuję. Nawet nie wiem, z której strony ją wieszać.

[...]

Groźnie brzmią ostrzeżenia. I są pisane niepoprawną polszczyzną...
Ale przemyślę to.

Data: 2010-02-10 09:30:47
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Nie wiem, co to FTA?

Kanały darmowe, dostepne za free, do których odbioru wystarczy tylko micha z tunerem, nie trzeba żadnych dekoderów, kart z opłaconym abonamentem (albo pirackim softem) i tym podobnych.
Jeśli zaś myslisz o jakims zestawie płatnej telewizji (Cyfra, Polsat, N), to wtedy nie ma o czym mówić, obecnie chyba we wszystkich tych zestawach jest też TV publiczna (niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że brak publicznej w tych pakietach to już historia).

Powieszę na ścianie. Mieszkam na parterze. Przy parabolce zawieszenie
wyżej lub niżej nie czyni żadnej różnicy, ale przy naziemnej różnica
jest.

Niby tak, ale może się okazać, że naziemna wisząca na ścianie metr nad ziemią mimo wszystko działa lepiej niż postawiona w domu na telewizorze.

Groźnie brzmią ostrzeżenia. I są pisane niepoprawną polszczyzną...
Ale przemyślę to.

Które ostrzeżenia, bo teraz ja nie rozumiem? Te z aukcji, że wysyłka taka pod takim warunkiem a owaka pod owakim? A musisz na tej aukcji kupować? To popularna antena (chodzi mi o rodzaj, nie o konkretny model), ona jest normalnie dostępna w sklepach, na allegro też jej dosć sporo widziałem, tą konkretną wybrałem dlatego, bo najbardziej mi wyglądem przypominała antenę, którą sam mam i używając jej bardzo sobie chwaliłem.

J.

Data: 2010-02-10 09:56:28
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV
"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

    Pochodzę z Beskidu Niskiego - tam nadawano TVP1 -  Krosno 12k pionowa i
Kielce 3k.pozioma, czasem lepiej szła kielecka choć daleko, niż krosnieńska
choć blisko. Często było tak, że odbiór był możliwy tylko z odbicia od
zbocza z kierunków przeciwnych do stacji. Naumiałem się... :-))))))

Data: 2010-02-13 13:37:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." hktqrk$nt$1@inews.gazeta.pl

Kanały darmowe, dostepne za free, do których odbioru wystarczy tylko
micha z tunerem, nie trzeba żadnych dekoderów, kart z opłaconym
abonamentem (albo pirackim softem) i tym podobnych.

A skąd taki (FTA) skrót?

Jeśli zaś myslisz o jakims zestawie płatnej telewizji

Nie myślę.

> [...]

Niby tak, ale może się okazać, że naziemna wisząca na ścianie metr
nad ziemią mimo wszystko działa lepiej niż postawiona w domu na

Chodzi Ci o to, że zewnętrzna jest lepsza od wewnętrznej?

> [...]

taka pod takim warunkiem a owaka pod owakim? A musisz na tej aukcji
kupować? To popularna antena (chodzi mi o rodzaj, nie o konkretny

Rozumiem. Istotnie -- widywałem w sklepach takie anteny.

[...]

Dzięki za informacje.

Data: 2010-02-13 14:55:35
Autor: Qwinto
wewnętrzna antena TV
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:hl66f4$1ep$1inews.gazeta.pl...

[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Free-to-air
http://pl.kingofsat.net/pos-13E-fta_pol.php (Hotbird)
http://pl.kingofsat.net/pos-19.2E-fta_pol.php (Astra)

Qwinto

Data: 2010-02-13 16:09:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Qwinto" hl6b33$lok$1@news.onet.pl

http://pl.wikipedia.org/wiki/Free-to-air
http://pl.kingofsat.net/pos-13E-fta_pol.php (Hotbird)

http://pl.kingofsat.net/pos-19.2E-fta_pol.php (Astra)

TRWAM, TV Polonia, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Info,
Radio Maryja, TVP Info, TV Polonia, TVP Historia, TV Puls

Nie ma TVP1 i TVP2. Podobnie pod linkiem do Hotbirda.
A może te programy są niewiele warte? :)

FTA (skrót z ang. Free-to-air) -- dziękuję. :)
Może po prostu nie warto instalować anteny innej niż parabolka? :)

Data: 2010-02-13 18:45:42
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Chodzi Ci o to, że zewnętrzna jest lepsza od wewnętrznej?

Ze względu na typowe konstrukcje typowych anten wewnętrznych - tak, można to potraktowac jako regułę, do tego dochodzi fakt, że wewnątrz sygnał zawsze będzie stłumiony przez sciany.

J.

Data: 2010-02-13 19:45:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." hl6og7$2jn$1@inews.gazeta.pl

> [...]

można to potraktowac jako regułę, do tego dochodzi fakt, że wewnątrz
sygnał zawsze będzie stłumiony przez sciany.

Ale te częstotliwości (wczesne kanały -- tak ze 150 MHz) przechodzą
dość łatwo przez ściany. Tak czy nie? Antena na balkonie może ;)
budzić zainteresowanie otoczenia... :)

Chyba jednak nie warto zawracać sobie głowy jedynką czy dwójką,
skoro jest trochę innych, ciekawych programów z parabolek? :)

Myślałem, że domowe anteny mają sens, skoro są sprzedawane tunery
TV do komputerów. A może warto pomyśleć o antenie własnej produkcji?
Wzmacniacza nie wykonam, ale może jakieś konkretne ułożenie drutów?

M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
na nie, gdyż ma popsuty notebook. Proszę o cierpliwość. :)

Data: 2010-02-13 20:53:40
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Ale te częstotliwości (wczesne kanały -- tak ze 150 MHz) przechodzą
dość łatwo przez ściany. Tak czy nie?

Niskie kanały - tak. Ale i na niskich obecnie mało co jest.

Antena na balkonie może ;)
budzić zainteresowanie otoczenia... :)

A niech budzi, telewizor w domu to obecnie chyba nie jest dowód specjalnej majętności.

Chyba jednak nie warto zawracać sobie głowy jedynką czy dwójką,
skoro jest trochę innych, ciekawych programów z parabolek? :)

No tak, Trwam, Polonia, Puls... nic, tylo zza telewizora nie wstawać :-)

Myślałem, że domowe anteny mają sens, skoro są sprzedawane tunery
TV do komputerów.

Mają sens, ale w bliższych nadajnikom TV lokalizacjach. A tunery TV w formie kart komputerowych w dodatku wymagają dość dobrego sygnału.

A może warto pomyśleć o antenie własnej produkcji?
Wzmacniacza nie wykonam, ale może jakieś konkretne ułożenie drutów?

Można, ale moim zdaniem nie ma sensu. Jesli koniecznie chcesz, opis konstrukcji anteny TV, choćby wymiary samego dipola znajdziesz bez problemu w necie.

J.

Data: 2010-02-14 03:24:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." hl7005$qu2$1@inews.gazeta.pl

Niskie kanały - tak. Ale i na niskich obecnie mało co jest.

A co takiego jest w powietrzu, czego nie ma w kosmosie? :)
Jedynak i dwójka. Coś jeszcze? A to raczej niskie kanały w Białymstoku.

> Antena na balkonie może ;)
> budzić zainteresowanie otoczenia... :)

A niech budzi, telewizor w domu to obecnie chyba nie jest dowód
specjalnej majętności.

Telewizor (choć kosztuje ponad fajf tałzen złoty -- UE40B8000)
nie, ale antena budzi zaciekawienie i kusi -- zawsze znajdzie
się ktoś, kto ją zechce ,,wyprostować''. ;)

> Chyba jednak nie warto zawracać sobie głowy jedynką czy dwójką,
> skoro jest trochę innych, ciekawych programów z parabolek? :)

No tak, Trwam, Polonia, Puls... nic, tylo zza telewizora nie wstawać
:-)

Wiele osób płaci za kablówkę ze 4 dychy miesięcznie, aby Trwać, Pulsować itd... ;)

> [...]

Mają sens, ale w bliższych nadajnikom TV lokalizacjach. A tunery TV
w formie kart komputerowych w dodatku wymagają dość dobrego sygnału.

Mieszkam w mieście -- to widać, słychać i czuć. ;)
Więc jestem daleko od nadajnika? :)

> [...]

Można, ale moim zdaniem nie ma sensu. Jesli koniecznie chcesz, opis
konstrukcji anteny TV, choćby wymiary samego dipola znajdziesz bez

Jeśli nie ma to sensu -- po co mam próbować? :)

Teraz pytanie -- dlaczego anteny mają wbudowane wzmacniacze aktywne,
skoro można by takie wzmacniacze wmontowywać od razu w telewizory? :)

-=-

BTW -- czy ten telewizor ma sens? UE40B8000

  http://www.samsung.com/pl/consumer/tv-audio-video/televisions/led/UE40B8000XWXXH/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec&fullspec=F

Data: 2010-02-14 10:47:52
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
[...]

Polsat, TVN, jakaś stacja lokalna - tyle zwykle z powietrza można odebrać w normalnych okolicach. Jak jest w Białymstoku nie wiem, ale tam jeszcze żubry po ulicach chadzają, to różnie może być :-)

nie, ale antena budzi zaciekawienie i kusi -- zawsze znajdzie
się ktoś, kto ją zechce ,,wyprostować''. ;)

Mieszkasz na parterze? To antenę na kija od szczotki i do góry.

Wiele osób płaci za kablówkę ze 4 dychy miesięcznie, aby Trwać,
Pulsować itd... ;)

Przekażmy im więc Znak Pokoju :-)

Mieszkam w mieście -- to widać, słychać i czuć. ;)
Więc jestem daleko od nadajnika? :)

Ech, co za człowiek, no nie weźmie, nie poszuka samemu, zmusza człowieka o nieludzkiej porze skoro świt do zrobienia tej cięzkiej pracy za niego ;-/

http://www.dipol.com.pl/dane_nadajnikow_tv_naziemnej_w_polsce_bib07.htm

jak z tabeli wynika, w Białymstoku powinieneś odebrać:

Białystok *B. Urzędu Miasta* Czwórka 53 1,000 H
Białystok *B. Urzędu Miasta* Polsat 60 1,000 H
Białystok *Cieszyńska* TVN 41 1,000 H
Białystok *Krynice* TVP 1 8 80,000 H
Białystok *Krynice* TVP 2 22 400,000 H
Białystok *Krynice* TVP INFO / TVP Białystok 35 100,000 H

Za nazwami kanałów jest kolejno: numer kanału i moc emitowana. Jak widać na niskich kanałąch masz tylko jedynkę, reszta jest na UHF. telewizja publiczna jest nadawana z solidną mocą, więc jeśli jej nie odbierasz na "drucie", to pewnie z TVN, Polsatem i TV4 będą problemy nawet przy antenie zewnętrznej o ile nie poszukasz na nią dobrego miejsca. No, chyba, że lokalizacja nadajnika "B. Urzędu Miasta" jest Ci bardziej po drodze.

Jeśli nie ma to sensu -- po co mam próbować? :)

"For fun" jak to górale mówią :-)

Teraz pytanie -- dlaczego anteny mają wbudowane wzmacniacze aktywne,
skoro można by takie wzmacniacze wmontowywać od razu w telewizory? :)

Dlatego, że taki wzmacniacz przy antenie będzie wzmacniał to, co odbiera antena. Zamontowany przy telewizorze będzie wzmacniał to, co przyjdzie z anteny, ale dodatkowo stłumione przez przewód antenowy, czyli sporo słabsze, a przykryte przez wszystkie szumy i zakłócenia, jakie się dostaną do tego układu po drodze.

BTW -- czy ten telewizor ma sens? UE40B8000

A to już nie do mnie pytanie, mam 10letni telewizor, oglądam go raz na dwa tygodnie, na nowinkach się nie znam.

J.

Data: 2010-02-14 20:20:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." hl8gs9$7ok$1@inews.gazeta.pl

Polsat, TVN, jakaś stacja lokalna - tyle zwykle z powietrza można
odebrać w normalnych okolicach. Jak jest w Białymstoku nie wiem, ale
tam jeszcze żubry po ulicach chadzają, to różnie może być :-)

Jak widzę -- masz mylne pojęcie o Białymstoku.
Może w święta państwowe jest tak jak piszesz, ale na co dzień
i żubry, i inne EB czy Tatry z charakterem siedzą po kanajpach...
Jeśli Cię strażnik miejski (miastowy tak zwany) nakryje poza knajpą
(na ulicy -- jak piszesz) z butelczyną w rękach, spotkasz się z problemami... :)

Wprawdzie nocą można zaliczyć butelką piwa po głowie, ale bez przesady -- po
co ktoś miałby chodzić nocą ulicami ponad ćwierćmilionowego miasta? We mnie
na przykład rzucono butelką i chybiono. Ale widać, że mierzono całkiem nieźle,
tyle tylko, że po rzuceniu butelki nie można nią manewrować a ja mogę znienacka
zwolnić, czy zrobić unik...

Ja bym żubry (i inne im podobne) zlikwidował, ale miasto czerpie
z nich korzyści, więc... :) Z czegoś trzeba opłacić i policjantów,
i miatowych -- aby mogli zamykać żubry wałęsające się po ulicach... :)
Interes nakręca się więc niejako samoczynnie.

> nie, ale antena budzi zaciekawienie i kusi -- zawsze znajdzie
> się ktoś, kto ją zechce ,,wyprostować''. ;)

Mieszkasz na parterze? To antenę na kija od szczotki i do góry.

Na parterze. Niby na wysokim od strony balkonu, ale jednak na parterze.

> Wiele osób płaci za kablówkę ze 4 dychy miesięcznie, aby Trwać,
> Pulsować itd... ;)

Przekażmy im więc Znak Pokoju :-)

To nazywa się nie znak, ale numer. Numer
pokoju -- w hotelach na przykład lub w urzędach. ;)

Ja czasami oglądam TV Trwam -- i zastanawia mnie sącząca się
w tym Trwaniu nienawiść do Platformy Obywatelskiej. :)

Gdy Kwaśniewski usiadł na fotelu prezydenckim, Glemp uczciwie
gratulował, choć Kwaśniewski rzekomo/niby reprezentował komuchów.
Teraz widać aż nazbyt dokładnie niechęć Rydzykowatych do opozycji. :)

> [...]

Białystok *Krynice* TVP 1 8 80,000 H
Białystok *Krynice* TVP 2 22 400,000 H
Białystok *Krynice* TVP INFO / TVP Białystok 35 100,000 H

Czyli Krynice... Nawet nie wiem, gdzie to jest.
Niedawno szukałem, ale nie mam pewności, czy znalazłem.

Za nazwami kanałów jest kolejno: numer kanału

Hm... 53, 60, 41 -- to wcale nie są kanały wczesne. :)
Nawet dwójka na 22 to wcale nie jest mało. Myślałem,
że jest nadawana na 11 kanale... Tak kiedyś chyba było.

i moc emitowana.

Więc moce są co najmniej różne!

Jak
widać na niskich kanałąch masz tylko jedynkę,

No właśnie.

[...]

Zaraz rzucę okiem na mapki. Urząd Miasta góruje nad okolicą.
Jeden z najwyższych punktów tego miasta i okolicy w ogóle. :)
Dach tego budynku jest zaantenowany bardzo gęsto. :) Jest jeszcze
miejsce na kominie elektrociepłowni -- też wysoko w okolicy, ale
komin nie ma tej powierzchni co dach budynku UM. :) Kiedyś
interesowały mnie wysokie budynki i kominy. :)

> Jeśli nie ma to sensu -- po co mam próbować? :)

"For fun" jak to górale mówią :-)

Ale to kosztuje... Co zrobić z anteną, jeśli nie zda egzaminu?
W MediaMarkt powiedziano mi, że będę mógł wymienić na inny produkt,
jeśli antena nie okaże się skuteczna, ale w MM cena tych anten (o które
pytałem; z innymi może być podobnie) jest dwakroć wyższa niż w MakroC&C. :)

> [...]

odbiera antena. Zamontowany przy telewizorze będzie wzmacniał to, co
przyjdzie z anteny, ale dodatkowo stłumione przez przewód antenowy,

No tak. To jest dobry argument. Drut od anteny może być całkiem długi...
Tyle tylko, że od anteny pokojowo nastawionej ;) raczej przewód jest
krótki, więc wprowadza on niewielkie zakłócenia i niewielki spadek
mocy sygnału...

Podejrzewam, że w odbiorniku TV jest już pokaźny
(taki na 30 dB czy nawet na 40 dB) wzmacniacz...

> [...]

A to już nie do mnie pytanie, mam 10letni telewizor, oglądam go raz
na dwa tygodnie, na nowinkach się nie znam.

Ja mam tylko dziesięcioletni tuner TV w komputerze.
Kiedyś oglądałem TV, ale z czasem dokonywałem cięć
budżetowych i od sierpnia 2008 nie mam tu już internetu
z kabla a od jakiegoś czasu (nie wiem, od kiedy, bo
jakoś ;) przegapiłem ów moment) nie mam CATV, czyli
kablówki, w ogóle. :) Radio ma własną antenę -- drut
wiszący pionowo na ścianie... TV nie chce na drucie...

Jakiś czas nagrywałem programy (filmy) 400 metrów stąd i oglądałem
tutaj, ale nagrywarka odmówiła współpracy... Czas najwyższy na to,
aby ją zawieźć do MM i poprosić o wymianę na nową lub o zwrócenia gotówki...

Teraz bym chciał kupić TV z prawdziwego zdarzenia.
No i albo jakiś taniutki, albo najbardziej wypasiony.
Ten (UE40B8000) podoba się mi, ale trochę kosztuje...

Miałbym i TV, i monitor do notebooka...
Nie byłby to monitor ,,profesjonalny'', ale na pewno całkiem niezły.

Za wszelkie informacje -- dziękuję. :) IMO chyba muzę myśleć
o antence w kształcie talerzyka wiszącego niemal pionowo... :)
Mam o tym pojęcie równie blade jak o antenach pokojowych...

Data: 2010-02-14 21:21:01
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
[...]

Byłem, widziałem. Żubr stał za płotem, saniami mnie wozili, w dodatku jakims zapchlonym kocem przykrytego, jako atrakcję dnia pieczenie kiełbasek przy ognisku (zimą, przy mrozie jak... jak w białostockiem!) zaproponowali i całe szczeście, że grzaniec w kociołku był, bo gdyby nie to, to nie wiem.
A szczyt nowoczesności, jakim miał być autokar, się wzion i zepsuł.

Na parterze. Niby na wysokim od strony balkonu, ale jednak na
parterze.

No to jak pisałem, kij od szczotki drutem albo trytytkami do balkonowej barierki a u szczytu kija antena.

Ja czasami oglądam TV Trwam -- i zastanawia mnie sącząca się
w tym Trwaniu nienawiść do Platformy Obywatelskiej. :)

Sączenie nienawiści jest bowiem ich misją. Oni muszą sączyć programowo, w imię miłości bliźniego. jak już wysączą całą nienawiść, to wtedy czysta miłośc zostaje, ale póki co są dopiero w trakcie, więc muszą sączyć dalej. A Platforma akurat pod ręką jest, to sączą na nią. Na SLD wczesniej też sączyli.

Ale to kosztuje...

Amatorski dipol kosztuje tyle, co kawałek odpowiednio sztywnego drutu, pręta czy czegoś w tym stylu, może być naprawdę z beleczego. Nie wiem, jaki Ty jesteś rocznik, jeśli już z tego pokolenia, co wstając może na palcach odliczać co boli, jako żywy dowód na to, że jeszcze się żyje, to powinieneś pamiętać anteny robione z koła rowerowego na przykład :-)

Co zrobić z anteną, jeśli nie zda egzaminu?

Tą "zrób to sam"? Wyprostować druta i zrobić sobie z niego... a choćby łapkę na te ginące stworzonka z nie tak znów dalekiej, słynnej doliny. Jak ich jest tak mało, to pewnie się i tak nie złapią, ale może jakiś ekoidiot się wzamian trafi? :-)

A jeśli pytasz o tą wewnętrznozewnętrzną, to nic. Zwinąc kabel, odkręcić elementy, zapakowac do woreczka i odłożyć na półkę. MOja antena w ten sposób już od lat lezy i mnóstwo razy już się przydawała. A to znajomym na nowe mieszkanie, a to sobie, jak z lokalnym dostawcą mediów się żarłem i w ramach represji miałem kablówkę odciętą, no przydaje się. A jak się nie przydaje, to jeść nie woła, miejsca dużo nie zajmuje.

J.

Data: 2010-02-16 01:08:44
Autor: p47
wewnętrzna antena TV

Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl9lvd$rbc$1inews.gazeta.pl...
(...)

[...]

I to w sytuacji, gdy POpapranców , a i też komuchów aż wprost skęca z miłości do Radio Maryja i TV Trwam ...
;-))

p47

Data: 2010-02-17 00:03:13
Autor: Jarek P.
wewnętrzna antena TV
p47 <karolakowie1@wp.pl> wrote:

I to w sytuacji, gdy POpapranców , a i też komuchów aż wprost skęca z
miłości do Radio Maryja i TV Trwam ...

Trudno, żeby na nienawiść miłością odpowiadali. Nie oni to mają w statucie ;-)

J.

Data: 2010-02-14 22:04:55
Autor: Qwinto
wewnętrzna antena TV
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:hl9iei$c4s$1inews.gazeta.pl...

Czyli Krynice... Nawet nie wiem, gdzie to jest.
Niedawno szukałem, ale nie mam pewności, czy znalazłem.

Kurde, co za ignorant. Wysłałem ci już we wcześniejszym poście link (emitel) do lokalizacji nadajnika. Są tam nawet dokładne dane. A jak dalej nie potrafisz znaleźć, to podpowiem, kierunek północno zachodni, około 20km od Białegostoku :)

Qwinto

Data: 2010-02-15 00:45:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Qwinto" hl9ohq$k42$1@news.onet.pl

> Czyli Krynice... Nawet nie wiem, gdzie to jest.
> Niedawno szukałem, ale nie mam pewności, czy znalazłem.

Kurde, co za ignorant. Wysłałem ci już we wcześniejszym poście link

Chyba mi umknęła ta informacja.

(emitel) do lokalizacji nadajnika. Są tam nawet dokładne dane. A jak dalej
nie potrafisz znaleźć, to podpowiem, kierunek północno zachodni, około
20km od Białegostoku :)

To chyba wiem, gdzie. 10 lat temu, gdy się zamyśliłem za kierownicą,
zjawiałem się 30 km od domu, nierzadko na jakimś pustkowiu lub w lesie...
Samochód palił mało, więc stresów nie było zbyt wiele... Teraz jest
gorzej -- samochód zawieszony niżej, pali więcej, zbiornik paliwa jest
mniejszy... Niby na telefon mogą przywieźć paliwo, ale jak znam życie,
będą domagali się podania współrzędnych położenia... A skąd ja mam je
wziąć bez ,,nawigacji'', map i wróżki!?! :)

Jak 20 km na zachód i północ (gdzieś na Ełk czy Knyszyn) to chyba wiem,
gdzie. Trochę mniej niż 20 km. Pamiętam (chyba po prawej stronie, jadąc
od Białegostoku) wysoki maszt i ogrodzone poletko.

Najwyraźniej do budynku UM mam lepszą widoczność.

Zaraz zacznę ,,szczegółowe'' poszukiwania na kanale 8 i na drucie...

Data: 2010-02-15 01:40:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Jarek P." hl8gs9$7ok$1@inews.gazeta.pl

Białystok *Krynice* TVP 1 8 80,000 H

Na drucie zidentyfikowałem, co następuje:

  -- płeć aktorki
     (włosy)
  -- płeć aktora
     (broda, wysokie czoło)
  -- oramkowany napis TVP w prawym górnym rogu

IMO nieźle. Drut jest w podwójnej izolacji...
Po postu kawał przewodu zasilającego z zepsutego przedłużacza. :)
Wisi pionowo na ścianie. Warto eksperymentować dalej?

Innych programów (22,35,41,53,60) nie znajduję. :)
Za wszystkie żałuję? ;) Próbować z anteną ,,prawdziwą''? :)

Data: 2010-02-09 04:32:13
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:hkq2gk$p1u$2inews.gazeta.pl...

"Prawusek" hkns30$be$1@atlantis.news.neostrada.pl

> Może być drut, o odpowiedniej długości, średnicy, polaryzacji oraz z
> odpowiednim transformatorem impedancji.

I ten drut nazywa się antena?

    Każdy element przewodzący (także człowiek) jest anteną. W zależności od
jego długości i długości fali będzie to dipol części fali np. 1/4, 1/2, 1,
lub wielokrotności 2/1, 3/1 itd. Oczywiscie łatwość zakupu i wielość typów
nie zmusza nas do samodzielnego wykonywania anteny. Czas poświecony na tę
pracę jest droższy niż zakup. :-))))))))))))))
    Ciekawostka dla nieumnych - dla pewnych częstotliwości nawet elementy
nieprzewodzące mogą byc antenami...

Data: 2010-02-07 12:33:10
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:hkkrvo$jq0$1inews.gazeta.pl...

    Wszystko ma sens, gdy inne rozwiązania nie dają lepszego efektu za
wyjściową cenę. Oczywiście jakość sygnału zależy od odległosci od nadajnika
i wysokości anteny odbiorczej nad terenem (tzw. zasięg optyczny - antena
widzi antenę). W grę wchodzą też zakłócenia i pod jakim kątem źródło
zakłóceń nadaje względem anteny nadawczej. Selektywność anteny mocno zależy
od jej konstrukcji i szerokości odbieranego pasma częstotliwości . W
obszarze zakłóceń lepiej stosować anteny o wąskim listku głównym i takim jej
skierowaniu - niekoniecznie na maxa, aby zakłócenie trafiło pomiędzy
listki - czyli nie tylko dobry sygnał użyteczny, ale jak najmniejszy sygnał
niepożądany.  Gdybyś mieszkał koło Pekinu na którejś ze ścian np. przy
Marszałkowskiej  wystarczyłaby w zasadzie antena wewnętrzna.

Data: 2010-02-07 13:01:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Prawusek" hkm92m$801$1@nemesis.news.neostrada.pl

niepożądany.  Gdybyś mieszkał koło Pekinu na którejś
ze ścian np. przy Marszałkowskiej  wystarczyłaby
w zasadzie antena wewnętrzna.

Do Pekinu mam ze 200 km -- mieszkam w Białymstoku.
Na parterze -- niestety.

Data: 2010-02-07 13:24:38
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:hkmaq3$phr$2inews.gazeta.pl...

> [...]

> ze ścian np. przy Marszałkowskiej  wystarczyłaby
> w zasadzie antena wewnętrzna.

Do Pekinu mam ze 200 km -- mieszkam w Białymstoku.

    Szkoda, ze nie podajesz (nie tylko Ty) warunków wejsciowych. Gdzie masz
nabliższe stacje nadawcze i na jakich kanałach nadają (ważne czy z jednego
kierunku) - wtedy można byłoby dobrać Ci antenę na Twoje warunki. Druga
sprawa - jakie zabudowania są na kierunku do anten nadawczych (domy,
zakłady) i jak wysokie. Jakie możliwości umieszczenia anteny zewnętrznej
(dom, blok - ilu piętrowy). Ważne - jak tv odbierają Twoi sąsiedzi - może
wystarczy powielić.

Data: 2010-02-07 13:33:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Prawusek" hkmc36$9gk$1@nemesis.news.neostrada.pl

    Szkoda, ze nie podajesz (nie tylko Ty) warunków
wejsciowych. Gdzie masz nabliższe stacje nadawcze

Nie wiem tego.

Znam swoje położenie -- podaję je w nagłówku.
Koordynaty: N 53°06'48", E 23°08'38", układ 1992

i na jakich kanałach nadają

Jw.

[...]

Balkon na parterze.

(dom, blok - ilu piętrowy). Ważne - jak tv odbierają Twoi sąsiedzi - może
wystarczy powielić.

Sąsiedzi zapewne mają kablówkę. Niektórzy mają parabolki.
Ja też mam ochotę na parabolkę. Póki co jednak mam ochotę
na najprostsze programy TV.

Słyszałem, że z parabolki jedynki czy dwójki nie odbiorę.

Data: 2010-02-07 13:57:20
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:hkmc2t$101$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Nie wiem tego.

Znam swoje położenie -- podaję je w nagłówku.
Koordynaty: N 53°06'48", E 23°08'38", układ 1992

Jw.

> [...]

na najprostsze programy TV.

Słyszałem, że z parabolki jedynki czy dwójki nie odbiorę.

A ja mam Łykend. Ale do szukania sygnału nadaje się mała i lekka antena:
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_wielokierunkowa_saturn_1_ze_wzmacniaczem_A5060.htm

Data: 2010-02-07 16:18:52
Autor: Qwinto
wewnętrzna antena TV
"Prawusek" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:hkme0g$afr$1nemesis.news.neostrada.pl...

A ja mam Łykend. Ale do szukania sygnału nadaje się mała i lekka antena:
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_wielokierunkowa_saturn_1_ze_wzmacniaczem_A5060.htm

Antena telewizyjna _wielokierunkowa_ do szukania sygnału :)
Normalnie ROTFL łykendu :)

PS. Do szukania to raczej kierunkowa sie nadaje :)

Qwinto

Data: 2010-02-07 18:21:09
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Qwinto" <qwinto@go2.pl> wrote in message news:hkmll9$phs$1news.onet.pl...
> [...]

Normalnie ROTFL łykendu :)

PS. Do szukania to raczej kierunkowa sie nadaje :)

-- Pozdrawiam
Qwinto

Owszem - do precyzyjnego. Ta dookólność nie jest rzeczywista. Więć jeżeli na
tej uzyska się sygnał jakiej takiej jakoci można w tym miejscu zamontować
dobrą antenę na dany kanał, inne na pozostałe i przy pomocy zwrotnicy mieć
to co trzeba, lub zadowolić się sygnałem z tej małej, cena niewielka. A
można sobie na działce lub biwaku telewizor używać.

Data: 2010-02-07 13:36:08
Autor: Qwinto
wewnętrzna antena TV
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:hkkrvo$jq0$1inews.gazeta.pl...
Czy do mieszkania w bloku taka antena TV ma sens? ANTV 64?

 http://www.emmerson.com.pl/anteny-pokojowe.htm

Witam,
Biorąc pod uwagę miejsce Twojego zamieszkania (napisałeś też że parter), oraz umiejscowienie nadajnika w Krynicach http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR_E1A to powyższe anteny nie specjalnie się nadają. Miasto zasłania kierunek i nieźle zakłóca (energetyka, blokowiska). Ale wyjdź na spacer i porozglądaj się po okolicy jak są skierowane anteny zewnętrzne, czy są umieszczone na wysokich masztach itp. Może akurat zamocowana zewnętrzna antena przy oknie mieszkania zda egzamin.

Qwinto

Data: 2010-02-07 13:43:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Qwinto" hkmc40$2ab$1@news.onet.pl

[...]

W blokach ludzie nie wieszają anten, ale mieszkam na skraju
blokowiska i tuż obok mam osiedle z domkami. Wybiorę się
i rozejrzę po okolicy. :)

Data: 2010-02-13 22:38:10
Autor: BQB
wewnętrzna antena TV
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Czy do mieszkania w bloku taka antena TV ma sens? ANTV 64?

  http://www.emmerson.com.pl/anteny-pokojowe.htm

Kolego, a nie lepiej zainwestować w TNK? Telewizja na kartę - są karty startowe na 3 miesiące, ale czytałem, że już są/mają być karty załadowane na miesiąc, po minięciu okresu doładowania, ta karta ma niższy pakiet bez płacenia i jest wśród nich TVP1 i TVP2.
http://telewizjanakarte.pl/kanaly.html
Trzeba tylko w antenę sat się zaopatrzyć i tuner. Jak masz balkon z którego widzisz południe, to nie ma problemu, dodatkowo, możesz na balkonie umieścić antenę w "kuli" http://jackysat.prv.pl/obrazy/max/digitalkugel.gif
Jak nie ma balkonu, a antena ma być ukryta, to może coś takiego:
http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=117&id=1071
http://jackysat.prv.pl/obrazy/max/c50cote.jpg
http://jackysat.prv.pl/obrazy/max/lconbel.jpg

Antena Sat, musi być skierowana na południe - bo tylko nad równikiem są satelity telewizyjne, w tym Hotbird.

Data: 2010-02-14 03:28:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"BQB" 4b771c8b$1@news.home.net.pl

[...]

Pomyślę o tym.

[...]

Tyle, że równik jest na południe od nas -- wiem. ;)
Balkon widzi północ. :)

Muszę pooglądać ,,linki'' i pomyśleć. :)

Data: 2010-02-15 06:25:46
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:hkkrvo$jq0$1inews.gazeta.pl...

Mam pytanie: nie masz 50-100zł na normalną antenę?

Data: 2010-02-15 06:43:00
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:hkkrvo$jq0$1inews.gazeta.pl...

Mam pytanie: nie masz 50-100zł na normalną antenę?

Tu antena szerokopasmowa od 6 do 69 kanału mała i lekka polaryzacja pozioma
przy mocowaniu jak na rysunku:
http://www.dipol.com.pl/antena_asp-8w_wersja_a_ze_wzmacniaczem_lna-169_A0029.htm

Wzmacniacz wzmocni sygnał użyteczny, zasilanie wzmacniacza kablem antenowym
koncentrycznym w komplecie zasilasz w postaci wtyczki z separacją zasilania
od sygnału TV.

Data: 2010-02-15 20:43:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Prawusek" hlan13$cck$1@atlantis.news.neostrada.pl

> Mam pytanie: nie masz 50-100zł na normalną antenę?

Tu antena szerokopasmowa od 6 do 69 kanału mała i lekka polaryzacja pozioma
> [...]

Ta kosztuje 43 złote. Tyle mógłbym wydać. Problemem jest zewnętrzność
anteny i zaciekawienie jakie może budzić. :) Kolejne problemy to
mocowanie i prowadzenie przewodu.

Najważniejszym problemem jest niepewność co do skuteczności. :)

Dziś drutowa antena wewnętrzna nie pokazuje niczego na żadnym kanale.
Wczoraj w nocy (drut przedłużaczowy zamieniłem na antenowy drut) mogłem
od biedy oglądać program pierwszy, nawet czasami mogłem rozróżnić kolory.

Czy nie będzie tak, że i ta prawdziwa/normalna antena niewiele da?

Data: 2010-02-15 21:06:33
Autor: Prawusek
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:hlc8cc$5sm$1inews.gazeta.pl...

    Żarty sobie robisz. Wszystkie wymiary anteny są krytyczne - zależne od
długości fali jak i oporności falowej, dopasowania anteny do kabla i wejścia
antenowego odbiornika. Chyba nie sugerujesz, że mieszkasz w piwnicy i okno
masz na wysokości gruntu. W przypadku gdy górna krawędź okna jest wyżej niż
trzy metry możesz śmiało zainstalować antenę na uchwycie ściennym. Nie
sądzę, aby ktoś robił zamachy na anteny.

Data: 2010-02-15 23:07:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Prawusek" hlc9k7$96o$1@atlantis.news.neostrada.pl

    Żarty sobie robisz. Wszystkie wymiary anteny są krytyczne - zależne od
długości fali jak i oporności falowej, dopasowania anteny do kabla i wejścia
antenowego odbiornika.

Domyślam się.

[...]

Z pewnością jest wyżej niż 3 metry. Przynajmniej od strony balkonu
mam co najmniej 4. Z przeciwnej strony zapewne jest co najmniej 3,
ale niewiele więcej niż owe 3 metry.

Data: 2010-02-21 20:24:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

[...]

No dobra -- znalazłem [prawie] taką za 23 złote... Trochę drogo, ale trudno...
Nawet zima odpuściła, więc łatwiej montować na balkonie. :)
Sam wzmacniacz antenowy (płytka bez obudowy) za 12 złotych...

Tyle tylko, że chyba ten balkon jest ze złej strony, więc raczej
wewnątrz może być lepszy sygnał niż na zewnątrz. :) Przynajmniej
dla programów Krynic. UM chyba po tej stronie.

Data: 2010-02-27 02:51:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" hls1oj$nvn$2@inews.gazeta.pl

> [...]

wewnątrz może być lepszy sygnał niż na zewnątrz. :) Przynajmniej
dla programów Krynic. UM chyba po tej stronie.

Realną (za 25 złotych) odwiozłem do sklepu i zamieniłem na 25 złotych.

Następną będzie zapewne ta za 23 złote... Jeśli nie odpali -- też będę
mógł ją zamienić na gotówkę. :) 25 złotych czy 23 złote to kupa szmalu,
zważywszy, iż wczoraj (wracając właśnie z Realu) zapłaciłem ponad 30
złotych za jajka i ziemniaki. :) Jajka są od kury -- prawdziwe. :)

Odwiedziłem też fachowy (kiedyś jedyny fachowy antenowy sklep w Białymstoku)
sklep, ale nie znalazłem tam niczego ciekawego, poza jakąś kierunkową (długą
na jakieś/ponad dwa metry) i trochę ;) podobną do tej, którą mi pokazałeś,
ale za niemal 180 złotych... :)

Szkoda, że nie mieszkam na najwyższym piętrze. :)
Mam pod sobą garaż, ale wolałbym ;) mieć piętro najwyższe i wyjście na
taras -- na tym osiedlu takie tarasy są częstym widokiem. :) Latem można
tam spać przy blasku Księżyca i gwiazdek...

Bliskość garażu pozwala na oszczędności na elektryczności (nie korzystam)
zaś bliskość dachu daje różne oszczędności i wiele przyjemności. :)

Data: 2010-02-28 23:46:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
wewnętrzna antena TV

"Eneuel Leszek Ciszewski" hm9u0f$a18$2@inews.gazeta.pl

Realną (za 25 złotych) odwiozłem do sklepu i zamieniłem na 25 złotych.

Zero kłopotów, zero nerwówek, zero udowadniania, że białe jest efektem
trójkolorowego... ;) To lubię! Jak nie w Polsce! Jak nie w sklepie!!! :)

Tyle tylko, że... Wyliczyłem, sobie czas i dodałem pół godziny...
Po drodze szarżowałem, aby sprawdzić zimowe oponki -- CUDO!!
(niemal ;) jak dawniej Pirelki) W galeria miałem załatwić
sprawę anteny i wpłacić makulaturę do Eurobanku... Ale (co
przytrafia się mi mniej więcej raz na 3 lata) zapomniałem
o dokumentach, bez dowodu nie chciano ode mnie przyjąć
pieniędzy (mogłem podać PESEL, oczywiście nazwisko,
początek numeru konta i saldo z dokładnością do 5 złotych)
a realu nie mogłem zwrócić anteny bez paragonu więc musiałem
po wrócić do ,,domku''... Gdy przybyłem do sklepu ponownie,
było 5 po siódmej i EB był nieczynny... Na szczęście wpłaciłem
we wpłatomacie do mBanku... Owe 5 minut to parkowanie obok bloku,
w którym mieszkam -- parkowanie i odparkowanie... Co za absurd!!!

Tak więc antena okazała się całkiem droga. ;)
Jak pech to pech...

Następną będzie zapewne ta za 23 złote... Jeśli nie odpali -- też będę

Ta za 23 była (i jest nadal) w LerułaMerleł. ;) Tam też można zwracać. ;)
Antena nie ma wzmacniacza, sięga do 60 kanału (niby starczy) i z 3 (trzech)
egzempli/anten nie mogłem wybrać ani jednej -- rozkompletowane, w porwanych
workach, pogięte...

Obok była podobna, ale już ze wzmacnianiaczem antenowym. Kosztowała 48 złotych
i była w tekturowym pudełku. Z kilku egzempli nie wybrałem żadnej.

Zakup anteny to najwyraźniej poważna sprawa!!!

Na szczęście kablówka (i to chyba w lekkim jej wydaniu) kosztuje
tylko ;) 42 złote miesięcznie, tak więc nie mam rozterek -- CATV
czy własne druciki... :)

Mam nadzieję, że wkrótce net wyprze TV zupełnie. :)

wewnętrzna antena TV