wewnetrzny czytnik kart

Data: 2010-09-21 09:52:47
Autor: Gajowy
wewnetrzny czytnik kart
Witam,

chce kupic wewnetrzny czytnik kart do zatoki 3,5", uzywany bedzie pod XP a lada tydzien pod W7, chcialbym aby w systemie byl widoczny tylko wowczas jak jest wlozona karta i to jako jeden naped. Jesli chodzi o karty to ma czytac SDHC, reszta poki co mnie nie interesuje.
Ma byc szybki i solidnie zrobiony (gniazda) no i dostepny ;)

Co mozecie polecic?

Gajowy

Data: 2010-09-21 11:45:20
Autor: ikov
wewnetrzny czytnik kart
W dniu 2010-09-21 09:52, Gajowy pisze:
Witam,

chce kupic wewnetrzny czytnik kart do zatoki 3,5",

ZTCW to XP będzie widział wszystkie wejścia jako osobne dyski, tak samo Vista - dopiero W7 pokazuje tylko aktywną kartę.

Data: 2010-09-21 13:14:25
Autor: Robson
wewnetrzny czytnik kart
ZTCW to XP będzie widział wszystkie wejścia jako osobne dyski, tak samo
Vista - dopiero W7 pokazuje tylko aktywną kartę.

Ja mam Viste HP, ikona i litera dysku pojawia sie dopiero po wlozeniu karty.

Data: 2010-09-21 14:25:25
Autor: animka
wewnetrzny czytnik kart
W dniu 2010-09-21 13:14, Robson pisze:
ZTCW to XP będzie widział wszystkie wejścia jako osobne dyski, tak samo
Vista - dopiero W7 pokazuje tylko aktywną kartę.

Ja mam Viste HP, ikona i litera dysku pojawia sie dopiero po wlozeniu karty.

U mnie zarówno w XP jak i w Win7 pojazują się jako dyski wymienne: G, H, I, J.
Jak kliknę to pojawia się komunukat, żebym włożyła dysk do stacji dysków (tak jak w CD-DVD).

--
animka

Data: 2010-09-21 14:15:51
Autor: qwerty
wewnetrzny czytnik kart
Użytkownik "ikov" <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c987ead$0$22805$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie do końca prawda. W XP po wgraniu oprogramowania czytnika pokazuje tylko z aktywną kartą.

Data: 2010-09-21 14:24:48
Autor: Gajowy
wewnetrzny czytnik kart
wszstko fajnie ale JAKI CZYTNIK mozecie polecic??

Gajowy

Data: 2010-09-21 16:29:07
Autor: BartekK
wewnetrzny czytnik kart
W dniu 2010-09-21 14:24, Gajowy pisze:
wszstko fajnie ale JAKI CZYTNIK mozecie polecic??
Z tanich (i srednio tanich) jest wybĂłr zerowy, wszystko to jest praktycznie to samo (gembird, 4world, itd ale tez akasa, chieftec) - dokladnie ta sama plytka elektroniki (i bardzo badziewne gniazda na karty) i tylko czasem zmieniony lekko plastik frontowy, czasem dodane gniazdko USB czy eSATA z przodu.
No i to jest woooolne, przy karcie SDHC class10 (albo markowa 6, typu sandisk extreme III i lepsze) wyciąga nadal ledwo 3-4MB/s zapisu, gdzie ta sama karta w aparacie foto zapisuje w ciągu 2-3 sekund 10 rawów po 12-16MB każdy

Data: 2010-09-21 16:55:46
Autor: qwerty
wewnetrzny czytnik kart
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c98c25b$0$20996$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mam USB 2.0 Card Reader 35 in 1 firmy hama i mam wysokie transfery: ~10 MiB/s (karta więcej nie da rady)

Data: 2010-09-21 19:57:32
Autor: Gajowy
wewnetrzny czytnik kart

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:4c98c25b$0$20996$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ale ja nie napisalem, ze chce tanio, ma byc widoczna jedna karta - tutaj czytam, pod W7 tak bede mial, dobre gniazda i przyzwoita szybkosc, najlepiej prownywalna z zewnetrznymi czytnikami SanDiska ;) No wiec jest cos takiego? Gdzieniegdzie widac czytniki Samsunga, moze taki?

Gajowy

Data: 2010-09-21 21:00:47
Autor: BartekK
wewnetrzny czytnik kart
W dniu 2010-09-21 19:57, Gajowy pisze:

[...]
rawĂłw po 12-16MB kaĹźdy

[...]
No ja właśnie też szukam takiego lepszego, więc opisałem swoje doświadczenia ze sprzętem (może kilkadziesiąt szt różnych, montowanych klientom) w przedziale 19.99zł - 80zł (mniejwięcej).

Pokazywanie się lub nie "pustej literki dysku którego nie ma" w w7 jest konfigurowalne, tzn domyślnie jest włączone ukrywanie liter dysków które są puste. W innych systemach trzeba (jeśli jest dostępne) doinstalować soft od danego czytnika (albo od innego, obojętnie, sprawdziłem i jeden soft zainstalowany potem działał mi z 3 różnymi czytnikami).

Data: 2010-09-22 01:49:24
Autor: animka
wewnetrzny czytnik kart
W dniu 2010-09-21 21:00, BartekK pisze:
W dniu 2010-09-21 19:57, Gajowy pisze:

Użytkownik "BartekK"<sibi@NOSPAMdrut.org>  napisał w wiadomości
W dniu 2010-09-21 14:24, Gajowy pisze:
wszstko fajnie ale JAKI CZYTNIK mozecie polecic??
Z tanich (i srednio tanich) jest wybór zerowy, wszystko to jest
[...]

Widzę, że Ty się  znasz. Jaką kartę kupić do czytnika CompactFlash I/II w komputerze (i tylko w komputerze), tak z 8 GB ?
Taka nadawałaby się? Jakieś zdjęcia, mp3 i filmy mogę na nią kopiować?
http://allegro.pl/karta-kingston-cf-compact-flash-8gb-i1231970477.html

--
animka

Data: 2010-09-22 11:46:49
Autor: BartekK
wewnetrzny czytnik kart
W dniu 2010-09-22 01:49, animka pisze:
[...]
Link zepsuty. Zasadniczo każda (sprawna) karta będzie się nadawać.

Data: 2010-09-22 12:38:51
Autor: animka
wewnetrzny czytnik kart
W dniu 2010-09-22 11:46, BartekK pisze:
[...]

Działa link. Sprawdzałam teraz.
http://allegro.pl/karta-kingston-cf-compact-flash-8gb-i1231970477.html

Dzięki.

--
animka

Data: 2010-09-26 13:36:47
Autor: solar
wewnetrzny czytnik kart
[...]

Hmm, a gdzie to jest konfigurowane? Mi pokazują się wszystkie literki, a na pewno nie zmieniałem ustawień domyślnych.
Win 7 Home.

"Pierwszym prorokiem był pierwszy nikczemnik, który spotkał grupę frajerów."
                                     Wolter

Data: 2010-09-24 00:53:16
Autor: Michal Lukasik
wewnetrzny czytnik kart
Dnia 21.9.2010, BartekK napisał(a):

Z tanich (i srednio tanich) jest wybór zerowy, wszystko to jest praktycznie to samo (gembird, 4world, itd ale tez akasa, chieftec) - dokladnie ta sama plytka elektroniki (i bardzo badziewne gniazda na karty) i tylko czasem zmieniony lekko plastik frontowy, czasem dodane gniazdko USB czy eSATA z przodu.
[...]

IMO "coś" masz z tym czytnikiem nie tak jak powinno być. Właśnie
sprawdziłem swój najtańszy czytnik jaki znalazłem na ebayu z jakąś
najtańszą ~4GiB kartą SDHC i plik ~700MiB (typowe iso*) kopiował się z
dysku na kartę ~14MiB/s.

Jak wygrzebię z kamery oryginalnego SunDisk to sprawdzę na nim czy jest
szybciej, tak czy siak IMO nawet jeśli, to niewiele.

* dane: 'ubuntu-10.04-alternate-amd64'.iso; FS=FAT32; OS=Win7 64bit (na
upartego mogę sprawdzić pod Ubuntu 64bit lub Slax); karta ponad 70%
zapchana i ze dwa lata używana w telefonie, co za tym idzie spora
fragmentacja; czas kopiowania ~46s; druga próba, nadpisanie, minimalnie
dłuższa, tj. ~47s, DiskSpeed32 w wyniku daje średnio 17982kB/s

BTW. Tak wiem - trochę dużo tych circa, ale obraz daje.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-09-26 12:18:35
Autor: Michal Lukasik
wewnetrzny czytnik kart
Dnia 24.9.2010, Michal Lukasik napisał(a):

Jak wygrzebię z kamery oryginalnego SunDisk to sprawdzę na nim czy jest
szybciej, tak czy siak IMO nawet jeśli, to niewiele.

No i niespodzianka. SanDisk Extreme II i wynik gorszy od poprzedniego, ale
nadal lepszy od Twojego. To samo iso i ~10MiB/s.

Sam czytnik przedstawia się jako 'USB\VID_058F&PID_6366\058F0O1111B1'.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-09-22 02:41:48
Autor: Gil
wewnetrzny czytnik kart
[...]

Generalnie nie polecam takiego czytnika mimo, że mam Modecoma za 35 zl i nic nie
można mu zarzucic.
Widadomo, że producenci takich czytników w trosce o własną skórę przestrzegają
zaleceń Mikrosoft i zalecają "bezbiecczne usuwanie sprzętu".
Dla wbudowanego czytnika wiąże się to z restartem komputera. Oczywiście można to
olać ustawiając odpowiednio opcje. Ale w przypadku czytnika musisz tyko wyjąć i
ponownie włożyć kabel. Tu w wypadku bezpiecznego usunięcia sprzętu trzeba
restartować komouter bądż grzebać w Start/Settings/control panel/ itd.

Jak używasz tylko kart SDE to warto kupic karte SD razem z małym czytnikeim a
nie zawracać sobie urządzeniem 3,5. No i zwykle czytnik melduje min 4 napędy.

Data: 2010-09-22 02:52:52
Autor: animka
wewnetrzny czytnik kart
W dniu 2010-09-22 02:41, Gil pisze:
[...]

A karty nie można wysunąc lekko z czytnika i wtedy taka karta się odłącza. Po co restartować komputer?

--
animka

Data: 2010-09-22 11:38:32
Autor: BartekK
wewnetrzny czytnik kart
W dniu 2010-09-22 02:41, Gil pisze:

Generalnie nie polecam takiego czytnika mimo, Ĺźe mam Modecoma za 35 zl i nic nie
moĹźna mu zarzucic.
Widadomo, że producenci takich czytników w trosce o własną skórę przestrzegają
zaleceń Mikrosoft i zalecają "bezbiecczne usuwanie sprzętu".
E coś ci się pomyliło. Nie chcesz "bezpiecznie usuwać czytnik" tylko samą kartę. Czytnik kart ma status urządzenia "removable device z removable media" jak czytnik CD, więc wystarczy prawym myszy na danej literce dysku-karty i "wysuń" - system plików karty zostaje poprawnie zamknięty i zdemountowany.

--
| Bartlomiej Kuzniewski

wewnetrzny czytnik kart