wezwanie do wykupienia weksla [info dla poreczyciela]

Data: 2010-06-10 08:20:59
Autor: Rafał
wezwanie do wykupienia weksla [info dla poreczyciela]
On 08.06.2010 12:03, agata wrote:
Witam,

Gdyby ktoś z was mógł poradzić mi co zrobić i jakie kroki
przedsięwziąć, żeby skutki ewentualniej spłaty były jak mniej dla mnie
odczuwalne

A rozmawiałeś z osoba, która to ten kredyt zaciągnęła? Znasz tą osobę? Wiesz dlaczego nie spłaca? Może ta osoba ma chwilowe problemy, które się uda szybko rozwiązać.

Osobiście jak bym prosił o żyrowanie kogoś to czuł bym się zobowiązany o poinformowanie tej osoby o problemach ze spłatą, oraz do oddania wszelkiej kasy którą ta osoba musiała oddać.

Ja to widzę tak że jak Ty przejmujesz spłacanie i spłacisz kredyt to otrzymasz ten weksel podpisany przez kredytobiorcę, więc masz jakieś papier, który może dać Ci nadzieje zwrotu poniesionych kosztów.

Data: 2010-06-10 00:35:29
Autor: agata
[...]

No właśnie problem w tym, że do początku czerwca miałam z nim stały
kontakt, widywaliśmy się kilka razy w tygodniu.
A teraz jak wyszła cała sprawa ... zapadł się pod ziemię. Dlatego zła
jestem, że nikt mnie o sprawie od stycznia nie poinformował...

Wczoraj byłam w ARR i niestety na wekslu widnieje moje nazwisko jako
poręczyciel:( :/

Data: 2010-06-10 07:59:54
Autor: jureq
Dnia Thu, 10 Jun 2010 00:35:29 -0700, agata napisał(a):

Wczoraj byłam w ARR i niestety na wekslu widnieje moje nazwisko jako
poręczyciel:( :/

Tylko nazwisko czy takĹźe podpis?

Data: 2010-06-10 03:50:49
Autor: agata
On 10 Cze, 09:59, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Dnia Thu, 10 Jun 2010 00:35:29 -0700, agata napisał(a):

> Wczoraj byłam w ARR i niestety na wekslu widnieje moje nazwisko jako
> poręczyciel:( :/

Tylko nazwisko czy także podpis?

Imię nazwisko pesel i zdaje się ze adres [pisane wlasnoręcznie]
Pan pokazał mi ten weksel, ale nie dał mi go do ręki [pokazał i
zamknął segregator];/

Data: 2010-06-10 15:33:29
Autor: Liwiusz
agata pisze:
[...]

   Znaczy się imię i nazwisko Ty napisałaś? Czyli podpis.

Pan pokazał mi ten weksel, ale nie dał mi go do ręki [pokazał i
zamknął segregator];/

   I słusznie. To zbyt cenny dokument, aby go dawać do łapy dłużnikowi przed zapłatą ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-06-11 12:56:15
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:huqpjc$k52$1news.onet.pl...
Pan pokazał mi ten weksel, ale nie dał mi go do ręki [pokazał i
zamknął segregator];/

  I słusznie. To zbyt cenny dokument, aby go dawać do łapy dłużnikowi przed zapłatą ;)

A co by było, gdyby dał weksel do ręki, a dłużnik go (weksel) na przykład zjadł lub spalił i twierdził, że nie wie nic o żadnym wekslu?

Pozdrawiam Przemek

Data: 2010-06-11 14:00:10
Autor: Liwiusz
Przemek Lipski pisze:
[...]

   Aby zrealizować prawa do takiego weksla należy wpierw taki weksel umorzyć. Aby go umorzyć, trzeba mieć jakikolwiek dowód, że weksel istniał, i został zniszczony. Dlatego jeśli dłużnika nie darzymy zaufaniem, to robimy ksero weksla (w skrajnym przypadku notarialne), na okazanie idziemy z kolegą, nie dajemy weksla do łapy.

http://www.remitent.pl/co-zrobic-jak-zaginie-weksel/170

--
Liwiusz

Data: 2010-06-15 01:31:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 11 Jun 2010, Liwiusz wrote:

 Aby zrealizować prawa do takiego weksla należy wpierw taki weksel umorzyć. Aby go umorzyć, trzeba mieć jakikolwiek dowód, że weksel istniał, i został zniszczony. Dlatego jeśli dłużnika nie darzymy zaufaniem,

....przy tym założeniu, to chyba:

to robimy ksero weksla

....lepiej wystawić w dwu egzemplarzach?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-15 07:12:46
Autor: Liwiusz
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Hmmm. wtóropis? Czyli drugi weksel wystawiony przez wystawcę? Jeśli to weksel własny, to nie da się (jak wiadomo, większość prawa wekslowego dotyczy weksla trasowanego, a art. 103 pw. nie wymienia przepisów o wtóropisie (art. 64pw) jako możliwych do zastosowania w wekslu własnym).

Odpis? Po pierwsze jest sporządzany przez posiadacza, a nie wystawcę (art. 67pw). Ponadto - jak pisze Rosenbluth w "Prawie Wekslowym" - "odpis nie ma tego znaczenia, co wtóropis, w szczególności sam odpis nie wystarczy do wykonania praw wekslowych".

--
Liwiusz

Data: 2010-06-15 16:55:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 15 Jun 2010, Liwiusz wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:

...lepiej wystawić w dwu egzemplarzach?

Hmmm. wtóropis? Czyli drugi weksel wystawiony przez wystawcę? Jeśli to weksel własny, to nie da się

  O, thx za korektę, bo się rozpędziłem a faktycznie art.64 jest pominięty.
  Jakoś tak nie zwracałem nigdy uwagi.

Odpis? Po pierwsze jest sporządzany przez posiadacza, a nie wystawcę

  No to by było akurat OK, bo właśnie o posiadacza chodzi, tylko:

co wtóropis, w szczególności sam odpis nie wystarczy do wykonania praw wekslowych".

....faktycznie nic by nie dało.

pzdr, Gotfryd

wezwanie do wykupienia weksla [info dla poreczyciela]