wgnieciona alu rama

Data: 2009-09-27 19:29:08
Autor: Łukasz Goran
wgnieciona alu rama
Witam
    Wgnoitłem dziś pzry upadku aluminiową ramę. Górna rura. Czy jest możliwość 'wyciągnięcia' tego w jakiś sposób?
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2009-09-27 10:59:01
Autor: Flash
wgnieciona alu rama
On 27 Wrz, 19:29, Łukasz Goran <goran...@op.pl> wrote:
Witam
    Wgnoitłem dziś pzry upadku aluminiową ramę. Górna rura. Czy jest
możliwość 'wyciągnięcia' tego w jakiś sposób?

Jak mozesz to pokaz tego wgniota.
Tak jak juz zostalo napisane, tego wgniecenia nie naprawisz.
Osobiscie od roku jezdze na wgnieconej (po wypaku z samochodem) ramie
i nie mam z tego powodu najmniejszych problemow (poza estetycznymi),
ale u mnie jest to malo istotny odcinek gornej rury.

--
Flash
http://flash.bikestats.pl

Data: 2009-09-27 20:43:27
Autor: Łukasz Goran
wgnieciona alu rama
Witam
    Wniecenie powstało na skutek uderzenia kierownicy w ramę, więc daje to wizję na miejsce w którym jest wnieciona. Nie sądzę, żeby moło to mieć jakiś wpływ na rower w sensie technicznym, estetyczny niestety pozostaje niesmak... A to był wyścig kończący karierę, ale tylko sportową a nie w ogóle!!;))) Zdjęcie zrobięjutro i pokażę.
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2009-09-27 19:32:17
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
wgnieciona alu rama

   Wgnoitłem dziś pzry upadku aluminiową ramę. Górna rura. Czy jest możliwość 'wyciągnięcia' tego w jakiś sposób?

Nie.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-27 21:25:08
Autor: Martti
wgnieciona alu rama

Użytkownik "Łukasz Goran" <goran007@op.pl> napisał w wiadomości news:h9o7vv$hn0$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
   Wgnoitłem dziś pzry upadku aluminiową ramę. Górna rura. Czy jest możliwość 'wyciągnięcia' tego w jakiś sposób?

Witam,
mysle, ze jest...zapytaj na pl.misc.samochody o magika w twojej okolicy,
ktory wyciaga takie wgniotki z oblachowania samochodow.
Mi taki prostowal dosc mocna wgiotke na kancie klapy pod wzmocnieniem
nie bylo sladu. Mysle, ze z rama powinien sobie poradzic...

pozdrawiam

Martti

Data: 2009-09-27 19:29:09
Autor: Jan Srzednicki
wgnieciona alu rama
On 2009-09-27, Martti wrote:

Użytkownik "Łukasz Goran" <goran007@op.pl> napisał w wiadomości news:h9o7vv$hn0$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
   Wgnoitłem dziś pzry upadku aluminiową ramę. GĂłrna rura. Czy jest moĹźliwość 'wyciągnięcia' tego w jakiś sposĂłb?

[...]

Ale wiesz, Ĺźe prostowanie aluminium w takiej sytuacji moĹźe jeszcze
pogorszyć sprawę?

Data: 2009-09-27 21:45:49
Autor: Łukasz Goran
wgnieciona alu rama
O tym nie pomyślałem- dlaczego? Przyszło mi do głowy takie wyprostowanie przez mechanika ale doszedłem do wniosku, że skoro to jest alu to magnesem tego nei wyciągnie.
Ale dlaczego może zaszkodzić?
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2009-09-27 13:00:54
Autor: Saurus
wgnieciona alu rama
On 27 Wrz, 21:45, Łukasz Goran <goran...@op.pl> wrote:
[...]

Aluminium niedobrze znosi powtarzające się odkształcenia, bardzo
szybko "męczy" się materiał. Wystarczy że raz zmieniło kształt, nie
zmuszaj go do tego ponownie ;)

Data: 2009-09-27 22:03:23
Autor: Łukasz Goran
wgnieciona alu rama
Hmm I wszystko jasne. Teraz tylko prze jakiś czas będę się przyglądał czy się nic nie zmienia a jak będzie OK to jakoś to sobie zakleję;))
Dziękuję wszystkim za uwagę i podpoiwedzi
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2009-09-27 22:06:17
Autor: stefandora
wgnieciona alu rama
Saurus wrote:
[...]

Gdy moja aluminiowa rama została wgnieciona powstała w tym miejscu mała ryska, ale z czasem się powiększała.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-27 13:10:39
Autor: Saurus
wgnieciona alu rama
On 27 Wrz, 22:06, stefandora <stefand...@onet.eu> wrote:
Saurus wrote:
> [...]
> zmuszaj go do tego ponownie ;)

Gdy moja aluminiowa rama została wgnieciona powstała w tym miejscu mała

Ale do czego zmierasz? Nie napisałem przecież, że nic się nie stało na
pewno i żeby nie uważać. Biorąc pod uwagę te właściwości aluminium to
ramie _należy się_ obserwacja ;P

Data: 2009-09-27 22:16:06
Autor: stefandora
wgnieciona alu rama
Saurus wrote:
> [...]

Ale do czego zmierasz? Nie napisałem przecież, że nic się nie stało na
pewno i żeby nie uważać. Biorąc pod uwagę te właściwości aluminium to

Prrrr.... :) Miałam nieodpartą potrzebę opowiedzenia o losie mojej ex-ramy. Chyba nawet na potwierdzenie tego, co Ty napisałeś, że aluminium jako materiał się szybko męczy.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-27 13:20:29
Autor: Saurus
wgnieciona alu rama
On 27 Wrz, 22:16, stefandora <stefand...@onet.eu> wrote:
Prrrr.... :) Miałam nieodpartą potrzebę opowiedzenia o losie mojej
ex-ramy. Chyba nawet na potwierdzenie tego, co Ty napisałeś, że
aluminium jako materiał się szybko męczy.

No to już skończ historię, co się dalej z nią stało? Opowiedz to nam,
będzie Ci lżej ;-)

Data: 2009-09-27 22:24:21
Autor: stefandora
wgnieciona alu rama
Saurus wrote:
[...]

Nie domyślasz się?

Opowiedz to nam,
będzie Ci lżej ;-)

Już mi przeszło, to było dawno temu.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-27 21:53:40
Autor: zcxz
wgnieciona alu rama
Łukasz Goran wrote:
Witam
   Wgnoitłem dziś pzry upadku aluminiową ramę. Górna rura. Czy jest możliwość 'wyciągnięcia' tego w jakiś sposób?
jezli nie peklo aluminium to odpusc :)
jak razi to naklej jakas naklejke. tam nie ma duzych naprezen, wiec nic nie powinno sie stac.

--
zcxz

Data: 2009-09-27 22:05:25
Autor: maksWYTNIJTO
wgnieciona alu rama

jak razi to naklej jakas naklejke. tam nie ma duzych naprezen, wiec nic nie powinno sie stac.

  ...lub zaszpachluj,wyszlifuj drobniutkim papierem i zamaluj...
  magicy od samochodów to zamaluja i wypoleruja znaku nie bedzie.

  Ignac

Data: 2009-09-28 08:12:25
Autor: Łukasz Goran
wgnieciona alu rama
Nie po to płąciłem 4000 za niska wage zeby teraz nakladac szpachle;))
Ale nauczka pozostaje- leka cienka rama powinna byc wymieniana przez sponsora;)
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2009-09-28 08:41:35
Autor: Marcin J.
wgnieciona alu rama
To jeszcze ja dodam swoje trzy grosze. IMO rura nie straciła zbyt wiele na wytrzymałości na rozciąganie (tzn. jeśli zaliczysz dzwona będzie trzymać tak samo jak poprzednio) ale straciła na wytrzymałości na ściskanie, co można przetłumaczyć jako "uważaj przy lądowaniu, a najlepiej w ogóle nie skacz i sprawdzaj co jakiś czas czy górna rura się nie wygina".

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-09-28 10:00:49
Autor: Łukasz Goran
wgnieciona alu rama
Rower to szosówka więc skakanie z zasady odpada;)) Przyglądałem się jej dziś rano i nie wygląda tragicznie- pojeżdzę zobaczę. A w przyszłości kupię coś tyle, że już odrobinę tańszego;) Właśnie co polecacie w granicach 2500zl- oczywiście chodzi o ramę szosową wraz z widelcem najlepiej.
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2009-09-28 10:40:19
Autor: Łukasz Goran
wgnieciona alu rama
Mam juz zdjęcia. I przyznam, że jka je oglądam to wygląda to gorzej niż w rzeczywistości;)
http://goran007.web-album.org/album/3233,rama
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2009-09-28 03:13:39
Autor: Flash
wgnieciona alu rama
On 28 Wrz, 10:40, Łukasz Goran <goran...@op.pl> wrote:
Mam juz zdjęcia. I przyznam, że jka je oglądam to wygląda to gorzej niż w
rzeczywistości;)http://goran007.web-album.org/album/3233,rama

Wgniot ludzaco podobny o mojego (tez szosowka), byc moze Twoj wgniot
jest ciut wiekszy ale raczej taki sam, tyle, ze u nie rama jest biala
i dlatego sie tak nie rzuca w oczy :)
Minal ponad rok i zadnych zmian nie widac :) ... ino jezdzic i
jezdzic :)

--
Flash
http://flash.bikestats.pl

Data: 2009-09-28 21:01:53
Autor: maksWYTNIJTO
wgnieciona alu rama

   Jazda z czymś takim to totalny obciach...sponsor niezbędny...
   robi wrażenie jakby była zrobiona z puszek po browarze.
   Da się jeździc tylko trzeba mocno zacisnąć zęby.

   Ignac

--

wgnieciona alu rama