wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³yty

Data: 2015-01-25 10:37:19
Autor: jedrek
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³yty
Jest sobie p³yta rev 3.0:
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud5rev_30/ z UEFI
oraz jej wcze¶niejsza edycja rev 1.0 z BIOS-em
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud5rev_10

Powstaje teraz pytanie czy do nowszej rewizji UEFI mo¿na wgraæ tradycyjny BIOS ze starej rewizji? Bo z opisu wynika, ¿e praktycznie te p³yty co do elektroniki s± tym samym sprzêtem (?).
W sprzeda¿y jest ju¿ tylko nowsza rewizja 3.0 która, a mnie interesuje tradycyjny BIOS bez skacz±cych cyrkowych wê¿y UEFI.
Czyli nabywam rewizjê 3.0 i w miejsce wgranego w ni± UEFI chcê za³adowaæ BIOS z rewizji 1.0
Przejdzie takie co¶, czy nie ma prawa zadzia³aæ?

Data: 2015-01-25 02:48:08
Autor: s.grushka83
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³yty
co ci w UEFI nie odpowiada?
ja nie widze zadnych powodow do powrotu do powolnego biosa.
pomijam juz kwestie tego ze we wszystkich kompach z ktorymi mialem stycznosc byla mozliwosc ustawienia "legacy mode" (jak juz kogos to uefi rzeczywiscie wkurzalo)

Data: 2015-01-25 16:23:28
Autor: BQB
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje płyty
W dniu 2015-01-25 o 11:48, s.grushka83@gmail.com pisze:
[...]

Grr... zawijaj wiersze
A dualbios to co najmniej 15 lat już istnieje, przynajmniej w płytach gigabyte.
Wgrywanie biosu to nie takie hop siup, często nawet inna rewizja płyty ma inny bios, mimo, że wszystkie układy te same. Ale jak masz dualbios, to możesz próbować.

Data: 2015-01-25 11:39:29
Autor: \(c\)RaSz
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³yty
25 stycznia 2015 10:37  u¿ytkownik "jedrek"  napisa³ w
news:54c4b93b$0$28458$b1db1813$443c6447news.astraweb.com ...

:
: (...) Bo z opisu wynika, ¿e praktycznie te p³yty co do
: elektroniki s± tym samym sprzêtem (?).

Hm, nie by³bym taki pewien.

: (...) Czyli nabywam rewizjê 3.0 i w miejsce wgranego w ni±
: UEFI chcê za³adowaæ BIOS z rewizji 1.0
:

A nie ma tam dual-BIOSu, czy te¿ jego odpowiednika dla UEFI (no nie wiem czy co¶
takiego ma w ogóle sens, tak sobie strzelam)? Bo takie dualne "aparaty
rozruchowe" to zdaje siê jest "nowy trend", i, jak dla mnie, to ruch w dobrym
kierunku. Sam siê z tym jeszcze nie zetkn±³em, ale tu, na Grupie kto¶ siê
chwali³ swoim, no i uzna³em to za rzecz wart± uwagi. Bowiem onegdaj mia³em opory
przed wgrywaniem nowszych wersji BIOSów, boj±c siê nieodwracalno¶ci tego
procesu. Wszak wiadomo, ¿e gdy wyst±pi³by jaki¶ b³±d, i nowa wersja nie
chcia³aby zadzia³aæ, to po prostu d**a blada, PC-et le¿y i ani zipnie. Irytowa³o
mnie to, ¿e odpowiednie ko¶ci s± w p³ytê wlutowane, bo jakby siê da³y wyjmowaæ,
jak to by³o w innych p³ytach, no to jeszcze "co¶" da³oby siê zrobiæ: stary BIOS
nagraæ na zewnêtrznym programatorze ko¶ci...

--
  ____________________________

Socjali¶ci, jak wiadomo, swój program kieruj± do tych, którzy czuj± siê
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy wiêc socjali¶ci s± u w³adzy - tak
troskliwie dbaj± o swój elektorat, ¿e i pokrzywdzonych,
i wyzyskiwanych... przybywa!

Data: 2015-01-25 14:07:55
Autor: maX
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³yty

U¿ytkownik "jedrek" <jedrek@spamiak.2> napisa³ w wiadomo¶ci news:54c4b93b$0$28458$b1db1813$443c6447news.astraweb.com...
[...]

Postêpu nie zatrzymasz. Nawet je¶li teraz ci sie uda, to i tak przy nastêpnej modernizacji kompa bêdziesz ju¿ mia³ do wyboru  tylko p³yty z UEFI. Wiêc im szybciej siê "przekonasz" do UEFI tym lepiej.

Data: 2015-01-25 17:42:40
Autor: ggs

"maX" <averwywal@interia.pl> wrote in message news:ma2prc$db8$1node2.news.atman.pl...

Postêpu nie zatrzymasz. Nawet je¶li teraz ci sie uda, to i tak przy nastêpnej modernizacji kompa bêdziesz ju¿ mia³ do wyboru  tylko p³yty z UEFI. Wiêc im szybciej siê "przekonasz" do UEFI tym lepiej.

Generalnie to prawda ale dlaczego ten postep (mowa o UEFI) to krok niejako wstecz.

Jakie user ma z tego korzysci , ze Win8 sie szybciej nieco uruchomi ?

Ale jak przychodzi do zreanimowania uszkodzonej instalacji takiego Win8 na UEFI to droga przez meke.
No ale teraz taki trend wszedzie - umarl Win8 ? Hmm no szkoda ale najlepiej kup nowy Win8 i najlepiej z calym nowym komputerem.

Data: 2015-01-26 11:37:28
Autor: Maciek
W dniu 2015-01-25 o 17:42, ggs pisze:
Jakie user ma z tego korzysci , ze Win8 sie szybciej nieco uruchomi ?
No sam sobie odpowiadasz - w³a¶nie takie, czyli szybsze uruchomienie.

[...]
Znów poprawna odpowied¼ :-> Co¶ siê rozsypa³o, to wydaj kasê na nowe,
albo w ostateczno¶ci na fachowca. Jak my¶lisz, jaki promil u¿ytkowników
bêdzie osobi¶cie naprawia³ padniête Win8?

Maciek

Data: 2015-01-26 12:42:59
Autor: \(c\)RaSz
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³yty
U¿ytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisa³ w
:
:  Jak my¶lisz, jaki promil u¿ytkowników
: bêdzie osobi¶cie naprawia³ padniête Win8?
:

Oooo, jak to? Zaskoczy³e¶ mnie. Wprawdzie 8-ki nie u¿ywam, ale onegdaj XP reanimowa³em kilkukrotnie. Oczywi¶cie nie wy³±cznie "temi rencami", a przy solidnym wsparciu systemowej p³yty instalacyjnej MS-u. Czy dla 8-ki takiego narzêdzia nie ma? A dla 7-ki? Hm, by³by to powód, aby pozostaæ przy starym sofcie, póki jeszcze siê da.

____________________________

Nie oczekuj, i¿ rz±d uzna, ¿e warto wesprzeæ tak¿e i Ciebie. S± w tym
"porz±dku dziobania" ludzie, na których rz±dowym decydentom  -  zale¿y
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umiej± siê odpowiednio... "odwdziêczyæ"!
Tylko niesterowany, w pe³ni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!

Data: 2015-01-26 16:26:59
Autor: Maciek
W dniu 2015-01-26 o 12:42,  (c)RaSz pisze:
[...]
To Ty mnie zaskoczy³e¶. To, ¿e Ty, czy ja, czy 90% u¿ytkowników tej
grupy jest wstanie zreanimowaæ, czy postawiæ od nowa system, nie znaczy,
¿e w ca³ym ogóle u¿ytkowników stanowi± jaki¶ znacz±cy procent. Microsoft
d±¿y chyba do tego, ¿eby Windows sta³y siê softem zwi±zanym silnie ze
sprzêtem, jak nie przymierzaj±c Android. Nied³ugo bez kombinowania nie
bêdziesz móg³ sobie robiæ reinstalek, instalowaæ nowe wersje itp. Zwyk³y
u¿ytkownik bêdzie móg³ przywróciæ sobie wersjê fabryczn±, a jak to siê
nie uda, to urz±dzenie do serwisu. Gdy bêdziesz chcia³ now± wersjê
systemu, to kupisz sobie nowe urz±dzenie.

Maciek

Data: 2015-01-26 17:14:37
Autor: RadoslawF
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje płyty
W dniu 2015-01-26 o 16:26, Maciek pisze:

Oooo, jak to? Zaskoczyłeś mnie. Wprawdzie 8-ki nie używam, ale onegdaj XP
reanimowałem kilkukrotnie. Oczywiście nie wyłącznie "temi rencami", a przy
solidnym wsparciu systemowej płyty instalacyjnej MS-u. Czy dla 8-ki takiego
narzędzia nie ma? A dla 7-ki? Hm, byłby to powód, aby pozostać przy starym
sofcie, póki jeszcze się da.
To Ty mnie zaskoczyłeś. To, że Ty, czy ja, czy 90% użytkowników tej
grupy jest wstanie zreanimować, czy postawić od nowa system, nie znaczy,
że w całym ogóle użytkowników stanowią jakiś znaczący procent. Microsoft
dąży chyba do tego, żeby Windows stały się softem związanym silnie ze
sprzętem, jak nie przymierzając Android. Niedługo bez kombinowania nie
będziesz mógł sobie robić reinstalek, instalować nowe wersje itp. Zwykły
użytkownik będzie mógł przywrócić sobie wersję fabryczną, a jak to się
nie uda, to urządzenie do serwisu. Gdy będziesz chciał nową wersję
systemu, to kupisz sobie nowe urzÄ…dzenie.

Raczej chodzi im żebyś kupując nowy mocniejszy sprzęt wydał też
na nowy bardziej obciążający ten sprzęt system.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-26 17:21:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³y ty
Dnia 2015-01-26, o godz. 17:14:37
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³(a):

Raczej chodzi im ¿eby¶ kupuj±c nowy mocniejszy sprzêt wyda³ te¿
na nowy bardziej obci±¿aj±cy ten sprzêt system.

I zapewne po to ¿eby wydaæ wiêcej kasy Win 8.1 dla tabletów poni¿ej 9
cali jest dostarczany producentom za 10$ z rabatem 10$. A upgrade do
Win 10 z Win 7 i 8.x bêdzie darmowe.

Zdrówko

Data: 2015-01-27 07:40:27
Autor: jureq
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³yty
Dnia Mon, 26 Jan 2015 17:21:27 +0100, Maciek \"Babcia\" Dobosz napisał(a):

I zapewne po to żeby wydać więcej kasy Win 8.1 dla tabletów poniżej 9
cali jest dostarczany producentom za 10$ z rabatem 10$.

Jest jeszcze ciekawiej - nie ma tego ograniczenia na 9". I dotyczy to także np notebooków.

Data: 2015-01-27 08:56:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³y ty
Dnia 2015-01-27, o godz. 07:40:27
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisa³(a):

Dnia Mon, 26 Jan 2015 17:21:27 +0100, Maciek \"Babcia\" Dobosz
napisa³(a):

> I zapewne po to ¿eby wydaæ wiêcej kasy Win 8.1 dla tabletów poni¿ej
> 9 cali jest dostarczany producentom za 10$ z rabatem 10$.

Jest jeszcze ciekawiej - nie ma tego ograniczenia na 9". I dotyczy to tak¿e np notebooków.

Zale¿y od ceny jak± wynegocjuje od MS producent za OEM i rzadko kiedy
jest to stawka zerowa. Granica 9 cali zosta³a postawiona przez MS aby
pojawi³y siê tablety z ich systemem w segmencie gdzie jest ich nie za
du¿o. MS spodziewa siê wysypu takich urz±dzeñ na wiosnê. Info
bezpo¶rednio od przedstawicieli MS prezentuj±cych nowe rozwi±zania dla
firm.

Zdrówko

wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje p³yty