Data: 2013-07-08 21:26:59 | |
Autor: anacron | |
[Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze spal anie - potwierdzone! | |
IdÄ
c za ciosem kupiĹem sobie box za 250 zĹ. A teraz banalny test, ta
sama trasa (pÄtla) o dĹugoĹci 144km. OkoĹo 20 km po mieĹcie i reszta poza nim. Zasady: - prÄdkoĹÄ przelotowa 100km/h (licznikowe) poza zabudowanym i 60km/h w zabudowanym - zmiana na wyĹźszy bieg przy 3 tys. obr./min dla biegĂłw 1-3 i ~2750 dla biegĂłw IV-VI - przyspieszanie z maksymalnym przyspieszeniem jakie auto osiÄ ga. - tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten sam sposĂłb. Przejazd pierwszy z boxem, przejazd drugi bez. Wyniki: 1. Tankowanie 0 - godzina 14:55 (z FV) 2. Tankowanie 1 - z Powerbox - godzina 17:02 (z FV) - kilometry przejechane 144.0km (~144) - iloĹÄ paliwa 7,62l ON - spalanie: 5,29l ON / 100km 3. Tankowanie 2 - bez Powerbox - godzina 19:11 (z FV) - kilometry przejechane 144,1km (~144) - iloĹÄ paliwa 8,37l ON - spalanie: 5,81l ON / 100km Wynik: 0,52l mniej na 100km przy zamontowanym boxie. ps. przy przejeĹşdzie z boxem na pokĹadzie dodatkowo dziecko, wiÄc ciÄĹźsze auto minimalnie. A teraz tÄgie gĹowy, niech powiedzÄ "JAK, DLACZEGO?" bo hamownia potwierdza wzrost mocy i momentu https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png (powyĹźszy test na 7). -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-08 22:01:48 | |
Autor: Arbiter | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
O wpływie boxa się nie wypowiem, ale co do tankowań to mi różnie wchodzi mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzył żadnego zuzycia paliwa. Tankuję zwykle 63litry i wychodzi mi tak że jak na jednym tankowaniu spali mi mniej niż pokazuje komputer to na drugim wyjdzie że spali więcej niż pokazuje. Ja to tłumacze tym ze raz w zbiorniku mam 70 litrów a innym razem 68l mimo za kazdym razem full.
zatem niedokładność pomiaru jest u mnie znaczna. gdybym robił test na 100km to mogłoby wyjść że pali mi 4l lub 6l, jadąc w ten sam sposób więc nie wyviągnałbym z tego wniosku |
|
Data: 2013-07-08 22:15:15 | |
Autor: anacron | |
[OT] Re: [Digital Powerbox] wi�ksza moc, mniej sze spalanie - potwierdzone! | |
W dniu 08.07.2013 22:01, Arbiter pisze:
O wp�ywie boxa si� nie wypowiem, ale co do tankowa� to mi r�nie wchodzi mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzy� �adnego zuzycia paliwa. Tankuj� zwykle 63litry i wychodzi mi tak �e jak na jednym tankowaniu spali mi mniej ni� pokazuje komputer to na drugim wyjdzie �e spali wi�cej ni� pokazuje. Ja to t�umacze tym ze raz w zbiorniku mam 70 litr�w a innym razem 68l mimo za kazdym razem full. Mój prymitywny Thunderbird tak to widzi. :) Ustaw to OE. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-08 22:12:04 | |
Autor: Arbiter | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:krf3pv$6ja$1news.task.gda.pl... Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta natomiast co do Twojego testu to jeśli czujesz że jest lepiej a wydałeś 250PLN to super i trzeba się cieszyc:) |
|
Data: 2013-07-08 22:15:33 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
Hello anacron,
Monday, July 8, 2013, 9:26:59 PM, you wrote: Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta 1. Oszacuj błąd tankowania. 2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prędkość i kierunek wiatru. 3. Oszacuj wpływ natężenia ruchu w obu kierunkach. 4. Podaj dokładne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzględnieniem zabudowany/niezabudowany. Masz różnicę 0.52l - to znacznie mniej niż możliwe różnice wynikające z powyższych przyczyn. Metodologicznie do dupy. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-09 10:19:56 | |
Autor: anacron | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
W dniu 08.07.2013 22:15, RoMan Mandziejewicz pisze:
1. Oszacuj błąd tankowania. Ehhh to teraz gwóźdź. Tak naprawdę były trzy przejazdy. http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/45683 3 od góry masz opisane w komentarzach. Teraz ponownie spójrz tu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png Niestety, 3 mimo, że najlepszy pod względem spalania, nie zniwelował pojawiającego się od czasu do czasu laga, a dokładniej rzecz ujmując 3s lag raz wystąpił podczas przejeździe, ale popracujemy nad tym. 2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prędkość i kierunek Mniej więcej tak https://maps.google.pl/maps?saddr=W%C5%82oc%C5%82awek&daddr=52.6571406,19.1337536+to:Dobrzy%C5%84+nad+Wis%C5%82%C4%85+to:52.7358516,19.4344699+to:52.5936481,19.5115966+to:P%C5%82ock+to:52.63505,19.0802957+to:W%C5%82oc%C5%82awek&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.680545,19.508286&spn=0.239363,0.6427&sll=52.680545,19.377823&sspn=0.239363,0.904312&geocode=FYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q%3BFfR7IwMdOfUjASn7axOWspscRzHfBAm4Lk95Ow%3BFWovIwMd48UmASkdjeepxYUcRzEUV_I97hY4XQ%3BFWuvJAMd5YsoASm9_95nUIkcRzG0FNK021yrqw%3BFfCDIgMdLLkpASmTZOCRBH0cRzFiGAm9_EI8Wg%3BFSnLIQMdqLIsASnRFeVrnnAcRzG_pK4zPI5_bA%3BFaolIwMdZyQjASmPRaDt5JscRzFTW0-zQ_3hUA%3BFYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q&oq=W%C5%82o&mra=dpe&mrsp=1&sz=11&via=1,3,4,6&t=m&z=11 4. Podaj dokładne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzględnieniem A kto by się tym przejmował? Masz różnicę 0.52l - to znacznie mniej niż możliwe różnice wynikające Ale ponad litr na 100 na niespełna 150km to już chyba Twoją teorię rozwala co? :D I do tego Nic nie zostało zmniejszone, korekta ciśnienia względem nominału zawsze w górę. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-09 11:49:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
W dniu 2013-07-09 10:19, anacron pisze:
> Ale ponad litr na 100 na niespełna 150km to już chyba Twoją teorię > rozwala co? :D To nadal niewiele znaczy bez porządnego rachunku błędów. Żeby poprawić błąd pomiarowy, plus jakoś tam uśrednić rzeczywiste warunki trzeba by przejechać po parę tysięcy kilometrów. Ale w tym czasie zmieni się pora roku oraz stan samochodu... więc może jeździć krócej, za to bardzo wiele razy na zmianę - ale to z kolei pogorszy separację pomiarów spalania. Próba powinna być ślepa (kierowca nie wie czy jedzie "z" czy "bez", aby to nie wpływało na jego styl jazdy), a może nawet podwójnie ślepa (ten co zmienia nastawy, dolewa do baku i liczy wyniki też nie wie, które ustawienie to "on" a które "off"). I tak dalej... Twoje dane pozwalają na okrzyk: "potwierdzone!" co najwyżej w standardach MythBusters ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-07-09 18:15:23 | |
Autor: anacron | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
W dniu 09.07.2013 11:49, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2013-07-09 10:19, anacron pisze: Cały czas motostat prowadzony, przypomnę się za kolejne 60000 km. :) -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-08 22:19:43 | |
Autor: anacron | |
[Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | |
ZapomniaĹem dodaÄ:
W dniu 08.07.2013 21:26, anacron pisze: (...) komputer pokazaĹ 4,9l/100 i 68km/h ĹredniÄ
komputer pokazaĹ 5,5l/100 i 67km/h ĹredniÄ -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-09 11:51:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
[Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | |
W dniu 2013-07-08 22:19, anacron pisze:
> komputer pokazaĹ 5,5l/100 i 67km/h ĹredniÄ A czy ten box przypadkiem nie modyfikuje sygnaĹĂłw miÄdzy kompem a wtryskami? Bo wiesz - na LPG komp teĹź pokazuje spalanie benzyny, jakie mu siÄ wydaje, Ĺźe ma. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2013-07-09 18:16:44 | |
Autor: anacron | |
[Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | |
W dniu 09.07.2013 11:51, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2013-07-08 22:19, anacron pisze: PodaĹem jako ciekawostkÄ, podajÄ c wczeĹniej wynik z dystrybutora. Co do LPG, jak siÄ umie to komputer moĹźna przeprogramowaÄ, tak Ĺźe bÄdzie pokazywaĹ spalanie LPG z dokĹadnoĹciÄ podobnÄ do pokazywania tego co pokazuje na benzynie. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-08 22:21:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze spal anie - potwierdzone! | |
Dnia Mon, 08 Jul 2013 21:26:59 +0200, anacron napisał(a):
ps. przy przejeździe z boxem na pokładzie dodatkowo dziecko, więc Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten box? Bo możliwości na dokonanie tego jest kilka - jedne wykończą szybciej turbosprężarkę, inne układ tłokowy. Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy każdej modyfikacji silnika. Bo tuning turbodiesla to zazwyczaj bezpośrednio albo pośrednio zwiększenie ciśnienia w kolektorze dolotowym, co niesie za sobą konieczność odpowiedniego podniesienia dawki paliwa - przesada powoduje wzrost zużycia paliwa, a zbyt mała ilość czybko zużyje silnik (tłok i zawory). Stąd potrzebny pomiar lambdy (przed katalizatorem), ciśnienia doładowania i temperatury spalin. Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście, których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to takie aby na pewno bez konsekwencji. |
|
Data: 2013-07-08 22:30:39 | |
Autor: anacron | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw). Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram, bo było mierzone. Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście, I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego usunąć. Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-08 23:02:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
Dnia Mon, 08 Jul 2013 22:30:39 +0200, anacron napisał(a):
W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze: box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny. Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś zakresach. itp. itd.
No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.
Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga. Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył. Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co innego projektowanie silnika pod konkretne założenia. Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów. Natomiast oczywiście możliwość jest jeszcze taka - bez boxa silnik działał po prostu nieprawidłowo, zużycia paliwa mogło być wtedy zawyżone. Teraz coś się poprawiło i możliwe że już jest ok. |
|
Data: 2013-07-09 02:16:01 | |
Autor: anacron | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:
Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam) nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów. Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia To widzisz jak ja się na tym znam. :) Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście, Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i KIA Cee'd/Venga Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i myślał, że ten typ tak ma. Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością 90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI. Np. http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-crdi-hesitation-when-accelerating.html lub http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-power-acceleration-problem_topic13587.html -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-09 08:53:13 | |
Autor: Robson | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze:
Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta Powinieneś jeszcze zmierzyć temperaturę otoczenia i zastosować korektę. R |
|
Data: 2013-07-10 00:03:00 | |
Autor: LEPEK | |
[Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | |
W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze:
(pÄtla) o dĹugoĹci 144km. [...] - tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten Nie mĂłwiÄ, Ĺźe wynik twoich eksperymentĂłw nie jest zbliĹźony do prawdy, ale opieranie wnioskĂłw o tankowanie ca. 8 litrĂłw niesie prawdopodobieĹstwo gigantycznego bĹÄdu. Jak tankowaĹeĹ - do pierwszego "odbicia" pistoletu, czy do momentu, aĹź siÄ bÄdzie wylewaÄ z wlewu? JeĹli to pierwsze, to zaleĹźy jak paliwo wirowaĹo i siÄ pieniĹo podczas wlewania. Jak to drugie - zaleĹźy, czy odpowietrzenie wypeĹniĹo siÄ tak samo. Jakby nie byĹo - róşnica 0,5 l raz na "+", raz na "-" zmieniĹa by te wnioski o 180 stopni, a o to przy takich tankowaniach nie trudno. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |