[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spal anie - potwierdzone!

Data: 2013-07-08 21:26:59
Autor: anacron
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spal anie - potwierdzone!
Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta
sama trasa (pętla) o długości 144km. Około 20 km po mieście i reszta
poza nim.
Zasady:

- prędkość przelotowa 100km/h (licznikowe) poza zabudowanym i 60km/h w
zabudowanym
- zmiana na wyĹźszy bieg przy 3 tys. obr./min dla biegĂłw 1-3 i ~2750 dla
biegĂłw IV-VI
- przyspieszanie z maksymalnym przyspieszeniem jakie auto osiąga.
- tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten
sam sposĂłb.

Przejazd pierwszy z boxem, przejazd drugi bez.

Wyniki:

1. Tankowanie 0
- godzina 14:55 (z FV)

2. Tankowanie 1 - z Powerbox
- godzina 17:02 (z FV)
- kilometry przejechane 144.0km (~144)
- ilość paliwa 7,62l ON
- spalanie: 5,29l ON / 100km

3. Tankowanie 2 - bez Powerbox
- godzina 19:11 (z FV)
- kilometry przejechane 144,1km (~144)
- ilość paliwa 8,37l ON
- spalanie: 5,81l ON / 100km

Wynik: 0,52l mniej na 100km przy zamontowanym boxie.

ps. przy przejeździe z boxem na pokładzie dodatkowo dziecko, więc
cięższe auto minimalnie. A teraz tęgie głowy, niech powiedzą "JAK,
DLACZEGO?" bo hamownia potwierdza wzrost mocy i momentu
https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png (powyĹźszy
test na 7).

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-08 22:01:48
Autor: Arbiter
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
O wpływie boxa się nie wypowiem, ale co do tankowań to mi różnie wchodzi mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzył żadnego zuzycia paliwa. Tankuję zwykle 63litry i wychodzi mi tak że jak na jednym tankowaniu spali mi mniej niż pokazuje komputer to na drugim wyjdzie że spali więcej niż pokazuje. Ja to tłumacze tym ze raz w zbiorniku mam 70 litrów a innym razem 68l mimo za kazdym razem full.

zatem niedokładność pomiaru jest u mnie znaczna. gdybym robił test na 100km to mogłoby wyjść że pali mi 4l lub 6l, jadąc w ten sam sposób więc nie wyviągnałbym z tego wniosku

Data: 2013-07-08 22:15:15
Autor: anacron
[OT] Re: [Digital Powerbox] wi�ksza moc, mniej sze spalanie - potwierdzone!
W dniu 08.07.2013 22:01, Arbiter pisze:
O wp�ywie boxa si� nie wypowiem, ale co do tankowa� to mi r�nie wchodzi mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzy� �adnego zuzycia paliwa. Tankuj� zwykle 63litry i wychodzi mi tak �e jak na jednym tankowaniu spali mi mniej ni� pokazuje komputer to na drugim wyjdzie �e spali wi�cej ni� pokazuje. Ja to t�umacze tym ze raz w zbiorniku mam 70 litr�w a innym razem 68l mimo za kazdym razem full.

zatem niedok�adno�� pomiaru jest u mnie znaczna. gdybym robi� test na 100km to mog�oby wyj�� �e pali mi 4l lub 6l, jad�c w ten sam spos�b wi�c nie wyvi�gna�bym z tego wniosku

MĂłj prymitywny Thunderbird tak to widzi. :) Ustaw to OE.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-08 22:12:04
Autor: Arbiter

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:krf3pv$6ja$1news.task.gda.pl...
Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta
sama trasa (pętla) o długości 144km. Około 20 km po mieście i reszta

natomiast co do Twojego testu to jeśli czujesz że jest lepiej a wydałeś 250PLN to super i trzeba się cieszyc:)

Data: 2013-07-08 22:15:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Hello anacron,

Monday, July 8, 2013, 9:26:59 PM, you wrote:

[...]
- zmiana na wyższy bieg przy 3 tys. obr./min dla biegów 1-3 i ~2750 dla
biegów IV-VI
- przyspieszanie z maksymalnym przyspieszeniem jakie auto osiąga.
- tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten
sam sposób.

1. Oszacuj błąd tankowania.

2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prędkość i kierunek
wiatru.

3. Oszacuj wpływ natężenia ruchu w obu kierunkach.

4. Podaj dokładne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzględnieniem
zabudowany/niezabudowany.

Masz różnicę 0.52l - to znacznie mniej niż możliwe różnice wynikające
z powyższych przyczyn. Metodologicznie do dupy.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-07-09 10:19:56
Autor: anacron
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
1. Oszacuj błąd tankowania.

Ehhh to teraz gwóźdź. Tak naprawdę były trzy przejazdy.

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/45683

3 od góry masz opisane w komentarzach. Teraz ponownie spójrz tu:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png

Niestety, 3 mimo, że najlepszy pod względem spalania, nie zniwelował
pojawiającego się od czasu do czasu laga, a dokładniej rzecz ujmując 3s
lag raz wystąpił podczas przejeździe, ale popracujemy nad tym.

2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prędkość i kierunek
wiatru.

Mniej więcej tak

https://maps.google.pl/maps?saddr=W%C5%82oc%C5%82awek&daddr=52.6571406,19.1337536+to:Dobrzy%C5%84+nad+Wis%C5%82%C4%85+to:52.7358516,19.4344699+to:52.5936481,19.5115966+to:P%C5%82ock+to:52.63505,19.0802957+to:W%C5%82oc%C5%82awek&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.680545,19.508286&spn=0.239363,0.6427&sll=52.680545,19.377823&sspn=0.239363,0.904312&geocode=FYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q%3BFfR7IwMdOfUjASn7axOWspscRzHfBAm4Lk95Ow%3BFWovIwMd48UmASkdjeepxYUcRzEUV_I97hY4XQ%3BFWuvJAMd5YsoASm9_95nUIkcRzG0FNK021yrqw%3BFfCDIgMdLLkpASmTZOCRBH0cRzFiGAm9_EI8Wg%3BFSnLIQMdqLIsASnRFeVrnnAcRzG_pK4zPI5_bA%3BFaolIwMdZyQjASmPRaDt5JscRzFTW0-zQ_3hUA%3BFYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q&oq=W%C5%82o&mra=dpe&mrsp=1&sz=11&via=1,3,4,6&t=m&z=11

4. Podaj dokładne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzględnieniem
zabudowany/niezabudowany.

A kto by się tym przejmował?

Masz różnicę 0.52l - to znacznie mniej niż możliwe różnice wynikające
z powyższych przyczyn. Metodologicznie do dupy.

Ale ponad litr na 100 na niespełna 150km to już chyba Twoją teorię
rozwala co? :D I do tego Nic nie zostało zmniejszone, korekta ciśnienia
względem nominału zawsze w górę.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-09 11:49:43
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-07-09 10:19, anacron pisze:

> Ale ponad litr na 100 na niespełna 150km to już chyba Twoją teorię
> rozwala co? :D

To nadal niewiele znaczy bez porządnego rachunku błędów.

Żeby poprawić błąd pomiarowy, plus jakoś tam uśrednić rzeczywiste warunki
trzeba by przejechać po parę tysięcy kilometrów. Ale w tym czasie zmieni
się pora roku oraz stan samochodu... więc może jeździć krócej, za to bardzo
wiele razy na zmianę - ale to z kolei pogorszy separację pomiarów spalania.

Próba powinna być ślepa (kierowca nie wie czy jedzie "z" czy "bez", aby to nie wpływało
na jego styl jazdy), a może nawet podwójnie ślepa (ten co zmienia nastawy, dolewa do baku
i liczy wyniki też nie wie, które ustawienie to "on" a które "off"). I tak dalej...

Twoje dane pozwalają na okrzyk: "potwierdzone!" co najwyżej w standardach MythBusters ;)

Data: 2013-07-09 18:15:23
Autor: anacron
W dniu 09.07.2013 11:49, Jakub Witkowski pisze:
[...]

Cały czas motostat prowadzony, przypomnę się za kolejne 60000 km. :)

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-08 22:19:43
Autor: anacron
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze s palanie - potwierdzone!
Zapomniałem dodać:

W dniu 08.07.2013 21:26, anacron pisze:
(...)
[...]

komputer pokazał 4,9l/100 i 68km/h średnią

3. Tankowanie 2 - bez Powerbox
- godzina 19:11 (z FV)
- kilometry przejechane 144,1km (~144)
- ilość paliwa 8,37l ON
- spalanie: 5,81l ON / 100km

komputer pokazał 5,5l/100 i 67km/h średnią

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-09 11:51:28
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-07-08 22:19, anacron pisze:
> komputer pokazał 5,5l/100 i 67km/h średnią

A czy ten box przypadkiem nie modyfikuje sygnałów między kompem a wtryskami?
Bo wiesz - na LPG komp też pokazuje spalanie benzyny, jakie mu się wydaje, że ma.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2013-07-09 18:16:44
Autor: anacron
W dniu 09.07.2013 11:51, Jakub Witkowski pisze:
[...]

wydaje, Ĺźe ma.

Podałem jako ciekawostkę, podając wcześniej wynik z dystrybutora. Co do
LPG, jak się umie to komputer można przeprogramować, tak że będzie
pokazywał spalanie LPG z dokładnością podobną do pokazywania tego co
pokazuje na benzynie.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-08 22:21:22
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 08 Jul 2013 21:26:59 +0200, anacron napisał(a):

ps. przy przejeździe z boxem na pokładzie dodatkowo dziecko, więc
cięższe auto minimalnie. A teraz tęgie głowy, niech powiedzą "JAK,
DLACZEGO?" bo hamownia potwierdza wzrost mocy i momentu
https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png (powyższy
test na 7).

Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
box?

Bo możliwości na dokonanie tego jest kilka - jedne wykończą szybciej
turbosprężarkę, inne układ tłokowy.
Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
każdej modyfikacji silnika.

Bo tuning turbodiesla to zazwyczaj bezpośrednio albo pośrednio zwiększenie
ciśnienia w kolektorze dolotowym, co niesie za sobą konieczność
odpowiedniego podniesienia dawki paliwa - przesada powoduje wzrost zużycia
paliwa, a zbyt mała ilość czybko zużyje silnik (tłok i zawory).
Stąd potrzebny pomiar lambdy (przed katalizatorem), ciśnienia doładowania i
temperatury spalin.

Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
takie aby na pewno bez konsekwencji.

Data: 2013-07-08 22:30:39
Autor: anacron
W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
box?

Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).

[...]

Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
bo było mierzone.

[...]

I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
usunąć. Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-08 23:02:20
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 08 Jul 2013 22:30:39 +0200, anacron napisał(a):

[...]

box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny.
Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś
zakresach. itp. itd.

[...]

No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.

[...]

Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.
Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.
Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co
innego projektowanie silnika pod konkretne założenia.

Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.

To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.

Natomiast oczywiście możliwość jest jeszcze taka - bez boxa silnik działał
po prostu nieprawidłowo, zużycia paliwa mogło być wtedy zawyżone.
Teraz coś się poprawiło i możliwe że już jest ok.

Data: 2013-07-09 02:16:01
Autor: anacron
W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa
z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają
się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez
producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam)
nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów.

[...]

To widzisz jak ja się na tym znam. :)

[...]

Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i
KIA Cee'd/Venga

Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.

Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i
stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i
myślał, że ten typ tak ma.

[...]

Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od
około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś
czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością
90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w
Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI.

Np.

http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-crdi-hesitation-when-accelerating.html

lub

http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-power-acceleration-problem_topic13587.html

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-09 08:53:13
Autor: Robson
W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze:
[...]

Powinieneś jeszcze zmierzyć temperaturę otoczenia i zastosować korektę.

Data: 2013-07-10 00:03:00
Autor: LEPEK
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze s palanie - potwierdzone!
W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze:

(pętla) o długości 144km.

[...]

- tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten
sam sposĂłb.

Nie mówię, że wynik twoich eksperymentów nie jest zbliżony do prawdy, ale opieranie wniosków o tankowanie ca. 8 litrów niesie prawdopodobieństwo gigantycznego błędu.
Jak tankowałeś - do pierwszego "odbicia" pistoletu, czy do momentu, aż się będzie wylewać z wlewu?
Jeśli to pierwsze, to zależy jak paliwo wirowało i się pieniło podczas wlewania. Jak to drugie - zależy, czy odpowietrzenie wypełniło się tak samo.
Jakby nie było - różnica 0,5 l raz na "+", raz na "-" zmieniła by te wnioski o 180 stopni, a o to przy takich tankowaniach nie trudno.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spal anie - potwierdzone!