Data: 2013-07-08 22:21:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze spal anie - potwierdzone! | |
Dnia Mon, 08 Jul 2013 21:26:59 +0200, anacron napisał(a):
ps. przy przejeździe z boxem na pokładzie dodatkowo dziecko, więc Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten box? Bo możliwości na dokonanie tego jest kilka - jedne wykończą szybciej turbosprężarkę, inne układ tłokowy. Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy każdej modyfikacji silnika. Bo tuning turbodiesla to zazwyczaj bezpośrednio albo pośrednio zwiększenie ciśnienia w kolektorze dolotowym, co niesie za sobą konieczność odpowiedniego podniesienia dawki paliwa - przesada powoduje wzrost zużycia paliwa, a zbyt mała ilość czybko zużyje silnik (tłok i zawory). Stąd potrzebny pomiar lambdy (przed katalizatorem), ciśnienia doładowania i temperatury spalin. Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście, których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to takie aby na pewno bez konsekwencji. |
|
Data: 2013-07-08 22:30:39 | |
Autor: anacron | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw). Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram, bo było mierzone. Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście, I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego usunąć. Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-08 23:02:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
Dnia Mon, 08 Jul 2013 22:30:39 +0200, anacron napisał(a):
W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze: box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny. Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś zakresach. itp. itd.
No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.
Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga. Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył. Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co innego projektowanie silnika pod konkretne założenia. Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów. Natomiast oczywiście możliwość jest jeszcze taka - bez boxa silnik działał po prostu nieprawidłowo, zużycia paliwa mogło być wtedy zawyżone. Teraz coś się poprawiło i możliwe że już jest ok. |
|
Data: 2013-07-09 02:16:01 | |
Autor: anacron | |
[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | |
W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:
Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam) nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów. Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia To widzisz jak ja się na tym znam. :) Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście, Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i KIA Cee'd/Venga Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i myślał, że ten typ tak ma. Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością 90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI. Np. http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-crdi-hesitation-when-accelerating.html lub http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-power-acceleration-problem_topic13587.html -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|